Günlük: Vic3 - Şirketler
#1
WwsTRSJ.png

Victoria 3 geliştirici günlüklerinde bu hafta ve 1.5 açık betasıyla gelecek olan yeni Şirketler özelliğinden bahsediliyor.

https://forum.paradoxplaza.com/forum/dev...s.1592114/ :Merhaba ve Victoria 3 geliştirici günlüklerinin yeni bölümüne tekrar hoş geldiniz! Bugün, 1.5 güncellemesinde eklenecek olan ve 1.5 açık betasının ilk sürümünde test edilip geri bildirimde bulunulabilecek yeni bir ücretsiz özellik olan Şirketlerden bahsedeceğiz.

Daha önce de belirttiğimiz gibi, 1.5 güncellemesi için ana odak noktalarımızdan biri, temel ekonomik oyun döngüsündeki tekrarlanabilirliği ve zorluğu artırmaktır ve Şirketler özelliğinin temel amacı, ülkeleri belirli endüstrilerde uzmanlaşmaya ve diğer uluslara karşı rekabet avantajları geliştirmeye teşvik ederek tam da bunu yapmaktır. Şirketler ayrıca farklı uluslar arasında oynanışa daha fazla tat ve farklılık katmanın yanı sıra oyunculara prestij ve global ülke sıralamasındaki konumlarını önemsemeleri için daha fazla neden vermeyi amaçlıyor.

Ayrıntılara girmeden önce, bu geliştirici günlüğünün esas olarak ilk açık beta sürümünde sunulacak olan Şirketler özelliğine odaklanacağını ve ekonomik uzmanlaşma ve prestij için yukarıdaki tasarım hedeflerine ulaşmaya oldukça dar bir şekilde odaklanacağını belirtmeliyim. Ancak Şirketler, oyunun daha fazla bölümüne genişletmek ve bağlamak için neredeyse sınırsız potansiyele sahip olduğunu düşündüğümüz bir özellik, bu nedenle gelecekte bu özelliği geliştirmek için sahip olduğumuz bazı fikirlerden bahsederek geliştirici günlüğünü tamamlayacağım. Ayrıca, lütfen bunun geliştirme aşamasında bir özellik olduğunu unutmayın, bu nedenle yer tutan/taslak resim, isimler, sayılar ve arayüzler bulabilirsiniz.

Bu kadar giriş yeter, şimdi ayrıntılara girelim. Şirketler, bir ülke tarafından kurulan ülke bazında kuruluşlardır ve her ülke, teknoloji ve yasalar gibi faktörlere bağlı olarak belirli sayıda şirketi destekleyebilir. Ülkelerin büyük çoğunluğu herhangi bir şirketi destekleme kabiliyetiyle başlamayacak, ancak ilk şirketlerinin kullanılabilir hale gelmesi için belirli bir toplum teknolojisi seviyesine ulaşmaları gerekecektir.

Her Şirket belirli bir dizi bina türüyle bağlantılıdır; örneğin metal madenleri konusunda uzmanlaşmış bir Şirket Demir Madenleri ve Kurşun Madenleri ile bağlantılı olabilirken, daha tarımsal eğilimli bir şirket bunun yerine belirli plantasyon ve/veya çiftlik türleriyle bağlantılı olabilir.

Bir şirket kurmak için, bununla bağlantılı bina türlerinden en az birini inşa edebilecek teknolojiye ve kaynak potansiyeline sahip olmanız gerekir - şu anda bunlarla alakalı herhangi bir bina inşa etmeden de şirket kurmak mümkündür. Bu temel gerekliliklere ek olarak, özel şirketlerin (bunlar hakkında daha fazla bilgi aşağıda yer almaktadır) kurulabilmesi için daha belirli başka gereklilikler de bulunmaktadır.

İsveç'in ilk şirketi için potansiyel adaylardan bir seçki: Combine of Fisheries ve United Forestry Conglomerate hemen kullanılabilir durumdayken, Wine & Fruit Inc'in binaları İsveç iklimine pek uygun değil ve bu nedenle ancak İsveç bu kaynaklar için potansiyeli olan topraklar elde ederse kullanılabilir olacak.
DD92_1.png

Bir Şirket kurulduktan sonra, ana ülkesindeki ilgili bina türündeki tüm binalar üzerinde etkilere sahip olacaktır. Bu etkiler iki yönlüdür: Binaların verimini ve ilişkili bina türlerinin yeni seviyelerini inşa ederken inşaat verimliliğini artırırlar. Şirketlerin bağlantılı binalarını artırma derecesi kısmen bağlı oldukları ülkenin Prestij sıralamasına göre ölçeklendirilir; 3. sıradaki ülke 4. sıradaki ülkeden daha büyük bir artış elde eder ve bu böyle devam eder. Bu biraz özet olsa da, şirketin kendi ülkesinin uluslararası statüsünden elde ettiği rekabet avantajlarını temsil etmek içindir. Bu etkinin bir oyun mekaniği olarak amacı, oyunculara diğer uluslara karşı genel prestij sıralamalarını önemsemeleri için doğrudan bir ekonomik neden vermektir.

Bu değişiklikle bağlantılı olarak, tüm binaların temel inşaat maliyetini artırdığımızı ve yerel fiyatlandırmadaki değişiklikle çoğu binanın temel ekonomik verimliliğini bir miktar düşürdüğümüzü de belirtmek gerekir. Genel amaç, temel ekonominin daha az verimli olması ve şirketlerin ülkelerin belirli alanlarda farkı kapatmasına izin vererek yukarıda bahsedilen uzmanlaşma ve rekabet avantajları için teşvik sağlamasıdır. Ancak bunun bir istisnası, temel inşaat üretiminin 5'ten 10'a çıkarılarak, temel inşaat yavaşlamasının küçük ulusları tamamen oyun oynayamaz hale getirmemesinin sağlanmasıdır.

Şirketlerin inşaat verimliliği artışının büyük bir kısmı prestij sıralamanıza bağlı olmasa da, İsveç'in küresel puan tablosundaki nispeten yüksek konumu şirketlerine ek bir avantaj sağlıyor.
DD92_2.png

Kurulan Şirketler ayrıca Üretkenlik ve Refah derecelendirmelerine de sahiptir. Üretkenlik basitçe ilgili tüm bina seviyelerinin ortalama Üretkenliğidir (çalışan başına yıllık ortalama kazanç). Bu, dünyadaki tüm şirketlerin küresel ortalama Üretkenliği ile karşılaştırılır, ortalamadan daha iyi performans gösteren şirketler zaman içinde Refah kazanır ve belirli bir eşiğin altındaki şirketler (Refah kazanma eşiğinden daha düşüktür) bunun yerine Refah kaybeder.

Bir Şirket 100 Refaha ulaşırsa, Refah etkeni devreye girerek bağlı olduğu ülkeye bir bonus verir. Bu, şirket seçimine ek bir boyut katmayı amaçlamaktadır - ülkeniz için en kârlı olacak kaynaklara mı odaklanmak istiyorsunuz yoksa size verebileceği bonuslar için belirli bir sanayi kurmayı mı hedefliyorsunuz? Örnek olarak, özellikle saldırgan bir sefer planlayan bir oyuncu, sağlayabileceği askeri avantajlar için silah sanayisiyle ilgili bir Şirket kurmaya odaklanmak isteyebilir.

Agricultural Development Society, diğer şirketlere kıyasla Refahı artacak kadar iyi durumda ve bu da Refah 100'e ulaştığında Kırsal Kesim'i memnun edecek.
DD92_3.png

Geliştirici günlüğünde daha önce de belirttiğimiz gibi, Şirketler iki çeşittir: Standart ve Özel Tasarlanmış. Standart Şirketler, bir Özel Şirket ile değiştirilmediği sürece tüm ülkeler tarafından kullanılabilirken, Özel Şirketler belirli bir kültür ve/veya coğrafi bölge ile sınırlı olma eğilimindedir. Örneğin, Rhineland'ın belirli kısımlarına sahip olan bir Kuzey Alman milleti, bazı tarihi Alman şirketlerine sahip olacaktır.

Özel şirketler çoğunlukla tarihseldir (ancak her zaman değil, bazen biraz alternatif tarihe yönelmemiz gerekebilir), gerçek hayattaki tarihsel iş odaklarına dayanan bir dizi bina türüne sahiptir ve standart şirketlerden daha güçlü veya daha ilginç refah bonuslarına sahip olma eğilimindedir. Özel şirketler bazen birbirine çok benzedikleri Standart şirketlerin yerini alabilir, ancak bu durum kuraldan ziyade istisnadır, çoğu Özel şirket Standart şirketlerin yerini almaz.

Pekala, 1.5 açık beta sürümüne ilk kez el attığınızda Şirketlerin nasıl görüneceğinin genel özeti budur. Başta da belirttiğim gibi, bu özelliği gelecekte kullanmayı düşündüğümüz pek çok yer var, işte bunlardan birkaç örnek, ancak bunların hepsinin 1.5 güncellemesi kapsamında olmasını kesinlikle beklememelisiniz:
  • Şirketlerin tek bir refah bonusunun ötesinde, muhtemelen diplomasi/rank ile bağlantılı olacak ve prestijden gelen mevcut şirket bonuslarının yerini alacak şekilde 'seviye atlaması'
  • Nüfusların, belirli eyaletlerdeki özel binaların, Çıkar Gruplarının ve karakterlerin sadece ülke düzeyinde bir oluşum olması yerine Şirketlerle daha doğrudan ilişkilendirilmesi
  • Siyasi ve/veya jeopolitik hedefleri olan şirketler (örneğin, belirli bir meyve şirketi meyve odaklı cumhuriyetler kurmak isteyebilir)
  • Tek bir ülkeyle sınırlı olmayan çok uluslu şirketler

Size bu özelliğin ilk versiyonunda oyuna eklenen ilk şirketlerin bonus ekran görüntüsünü bırakarak sözlerime son veriyorum. Ne yazık ki, ne Björnmetall ne de Martin's Fish Tank Emporium oyunun 1.5 versiyonunda mevcut olacak.
DD92_4.png

Bugünlük bu kadar. Önümüzdeki hafta, 1.5 açık betada gelmesini bekleyebileceğiniz diğer ek değişiklikleri, özellikle de ordu odaklı değişiklikleri inceleyeceğimiz bölümde bize tekrar katılın. Görüşmek üzere!
[+] 7 üye Caine nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#2
Benim belli bir alanda uzmanlaşmam için rakip yapay zekaların üretim yapması gerek ki bende eksiklerimi onlardan tamamlıyım. Oyun yapay zekası hep kendi pazarına odaklanıyor hiç şu üründen fazla üretiyim de satıyım demiyor.
[+] 1 üye Semavi7 nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#3
Küçük ülkeleri oynanabilir tutmak için temel inşaat üretimini 10 yaptıklarını söylemişler ama bu ne kadar yararlı olur emin değilim, binaların inşaat maliyetinin artması güçlü ekonomilerde sadece büyümeyi yavaşlatır ama küçük ülkelerin zaten bütçe sorunu varken 10 inşaat üretimini karşılamaya çalışırken iflas etmesinden endişelendim şahsen.
[+] 1 üye Selene nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#4
(11-08-2023, 10:59)isocuk : Küçük ülkeleri oynanabilir tutmak için temel inşaat üretimini 10 yaptıklarını söylemişler ama bu ne kadar yararlı olur emin değilim, binaların inşaat maliyetinin artması güçlü ekonomilerde sadece büyümeyi yavaşlatır ama küçük ülkelerin zaten bütçe sorunu varken 10 inşaat üretimini karşılamaya çalışırken iflas etmesinden endişelendim şahsen.


Bunun dışında şöyle bir değişiklik yapmışlar:

(10-08-2023, 19:38)Caine :
https://forum.paradoxplaza.com/forum/dev...s.1592114/ :Bu değişiklikle bağlantılı olarak, tüm binaların temel inşaat maliyetini artırdığımızı ve yerel fiyatlandırmadaki değişiklikle çoğu binanın temel ekonomik verimliliğini bir miktar düşürdüğümüzü de belirtmek gerekir. 

Verimliliğin azalması demek şirket olmayan sınırlı kaynaklarda daha büyük problem olacağı anlamına gelmiyor mu? Kısa vadede küçük ülkelerle oynanışı büyük oranda bozmuşlar gibi geldi bana da.
t8nubAh.gif
Ara
Cevapla
#5
Şirketler kaynak sanayisi ile beraber büyümezse çok büyük sıkıntılar çıkabilir küçük ülkelerin kaynağa ulaşımı zor olduğundan dolayı oynanışları gerçekten sıkıntıya girecek.
Ara
Cevapla
#6
(11-08-2023, 10:41)Semavi7 : Benim belli bir alanda uzmanlaşmam için rakip yapay zekaların üretim yapması gerek ki bende eksiklerimi onlardan tamamlıyım. Oyun yapay zekası hep kendi pazarına odaklanıyor hiç şu üründen fazla üretiyim de satıyım demiyor.

Bunu yapabiliyorsun aslında oyunda, mesela yapay zekadan bir ürünü ithal etmeye başladığında o ürünün fiyatı kendi ülkelerinde artıyor bu sayede daha karlı olduğu için yapay zeka oyunda bunları inşa ediyor. Mesela oyunun orta kısmında demir, kömür gibi şeyler ticaret ekranında karlı olmasada ithal etmekte fayda var bu sayede yapay zeka bunları daha fazla üretiyor. Tek sorun bu inisiyatif YZ'da yok onunda sebebi Global Market olmaması yani sen ithal/ihraca başlamadan YZ bu ülkede şu ürün fiyatı fazla bunlardan üretip bu ürünü o ülkeye ihraç edebilirim gibi bir şey yapmıyor. Geçmiş günlüklerde ilerde Global Market hakkında planları olduklarını söylemişlerdi belki ileride çözebilirler bu sorunu.

(11-08-2023, 11:51)Val Thorne : Verimliliğin azalması demek şirket olmayan sınırlı kaynaklarda daha büyük problem olacağı anlamına gelmiyor mu? Kısa vadede küçük ülkelerle oynanışı büyük oranda bozmuşlar gibi geldi bana da.

Evet, her kaynağın aynı verimliliğe sahip olması yerine yapacağın seçimlerin daha etkili olmasını istiyorlar bu kötü bir durum değil çünkü şuan her oyunda aynı kaynakları üretip duruyorsun ve oynadığın her ülke aynı yolda ilerliyor, belki bu şekilde farklı bir oynayış tarzı gelebilir.

Beni en çok endişelendiren şey prestiji yüksek ülkelerin avantajı olması bu da kartopu etkisi yaratabilir ve ülke sıralamalarında bir ülke ne kadar öndeyse o kadar avantajı olacak. Tabii bu değişikliklerin önce Açık Betada olacak bu yüzden son sürümde geri bildirimden sonra değişiklikler olur çok dengesiz bir şekilde kalacağını sanmıyorum.
[+] 1 üye Caine nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 2 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.