herkese tekrar marhaba. küçük bir rehber daha hazırlayayım dedim. spoiler'lardan dolayı biraz garip göründü sanki ama böyle daha az yer kaplıyor ve aradığın bölümü bulması kolaylaşıyor diye yaptım.
1. bölüm: general/amiral eklemek
oyunda bazı ülelerde general/amiral/bakan sayısı çok az. bu sayıları arttırmak veya mevcutların isimlerini değiştirmek için ----Hearts of Iron 3\history\leaders------ ve Hearts of Iron 3\gfx\pictures\portraits klasörleri lazım bize. Hearts of Iron 3\history\leaders klasöründeki dosyalarda ülkelerin liderleri ve özellikleri mevcut.
örnekte Alankup isimli genralin özel ıd si 61000. tipi karacı (land), yeteneği 1, picture=61000 olduğu görünüyor. her general amiral ve bakanın kendine özgü ıd'leri vardır.
"country = TUR" satırı generalin hangi ülkede ortaya çıkacağını belirler.
"type = land" satırı generalin karacı(land), denizci(naval) ve ya havacı(air) olduğunu belirler.
"picture = L61000" ise generalin oyun içindeki resmini belirler. bu fotoğraflar "Hearts of Iron 3\gfx\pictures\portraits" klasöründedir. 36x50 boyutlarında ve .tga formatında olmalıdır.
amiral/general özellikleri:
2. bölüm: bakan ekleme
oyuna yeni bakan eklemek ile başlayayım. bunun için "Hearts of Iron 3\common\countries" klasöründeki dosyaları kullanacağız. bu dosyaların en üstünde birlik üretimi ekranındaki hazır şablonlar(gibi), üretilen birliklerin alacağı özel isimler(), ve en son da bakanların (ministers) listesi mevcuttur.
örnekte
"ideology = paternal_autocrat" satırı bakanın siyasi görüşünü belirler ve hangi partiye üye olacağını belirler.
"loyalty = 1.00" satırı bakanın bağlılığını gösterir.
"picture = M12001" satırı bakanın fotoğrafıdır. bu fotoğraflar "Hearts of Iron 3\gfx\pictures\portraits" klasöründedir. 36x50 boyutlarında ve .tga formatında olmalıdırlar.
"head_of_state = resigned_generalissimo" satırı bakanın özel yeteneğidir. "head_of_state" bakan pozisyonunu gösterir. yani Atatürk "head_of_state iken resigned_generalissimo özelliğini taşır başka bir pozisyonda taşıyamaz.
"start_date = 1936.1.1" satırı bakanın hangi yıldan sonra bakan olarak atayabileceğimizi gösterir.
3. bölüm: siyasi görüş değiştirme, başlangıç teknolojilerini ve yasalarını ayarlama, yıllara göre bakanları ayarlama ve ülkeyi oyunun başında bir bloğa ekleme.
Hearts of Iron 3\history\countries klasöründeki dosyaların içerikleri biraz geniş oyunda ülkelerle ilgili birçok şeyi bur dosyalardan ayarlayabiliyoruz. türkiyeden örnek vererek anlatacağım yine.
1) ülkenin başlangıçtaki bakanlarını siyasi görüşü ve partisini, bloklara yakınlığını, neutrality ve national_unity lerini ayarlama ve ülkeyi oyunun başında bir bloğa eklemek.
2) ülkenin Teknolojilerini ayarlamak.
3) Ülkenin yasalarını ayarlamak:
4)ülkenin bakanlarını değiştirmek
1. bölüm: general/amiral eklemek
oyunda bazı ülelerde general/amiral/bakan sayısı çok az. bu sayıları arttırmak veya mevcutların isimlerini değiştirmek için ----Hearts of Iron 3\history\leaders------ ve Hearts of Iron 3\gfx\pictures\portraits klasörleri lazım bize. Hearts of Iron 3\history\leaders klasöründeki dosyalarda ülkelerin liderleri ve özellikleri mevcut.
61000 = {
name = "Alankup"
country = TUR
type = land
skill = 1
max_skill = 5
loyalty = 0.00
picture = L61000
history = {
1939.1.1 = { rank = 1 }
1945.1.1 = { rank = 2 }
}
name = "Alankup"
country = TUR
type = land
skill = 1
max_skill = 5
loyalty = 0.00
picture = L61000
history = {
1939.1.1 = { rank = 1 }
1945.1.1 = { rank = 2 }
}
"country = TUR" satırı generalin hangi ülkede ortaya çıkacağını belirler.
"type = land" satırı generalin karacı(land), denizci(naval) ve ya havacı(air) olduğunu belirler.
"picture = L61000" ise generalin oyun içindeki resmini belirler. bu fotoğraflar "Hearts of Iron 3\gfx\pictures\portraits" klasöründedir. 36x50 boyutlarında ve .tga formatında olmalıdır.
amiral/general özellikleri:
Karacı Yetenekleri:
Old Guard: general %50 daha yavaş tecrübe kazanır.
Trickster: bu yetenek süpriz saldırı olasilığını %10 arttırır.
Logistics Wizard: savaşmayan veya hareket etmeyen birimlerin %25 daha az supplies kullanmasını sağlar.
Defensive Doctrine: savunma savaşlarına %10 savunma bonusu verir.
Offensive Doctrine: saldırı savaşlarına %10 saldırı bonusu verir.
Winter Specialist: kar ve dondurucu havadan dolayı oluşan yıpranmayı %50 azaltır.
Engineer: nehir savaşlarında %10 saldırı bonusu verir.
Fortress Buster: kalelere sadırı sırasında %10 saldırı bonusu verir.
Panzer Leader: combine birlik bonusunu %10 arttırır.
Commando Decreases: supplies in azalmasından kaynaklanan negatif etkiyi %20 azaltır.
Denizci Yetenekleri
Old Guard: Amiral %50 daha yavaş tecrübe kazanır.
Seawolf: denizaltılara karşı savaşırken %20 bonus verir.
Blockade Runner: gemilerin savaştan kaçmasını kolaylaştırır. (stratejik geri çekilme hızını arttırıyor sanırım.)
Superior Tactician: gemilerin yayılmasını %10 arttırır. bu gemilerin çatışmaya girme uzaklığını yükseltir. (deniz savaşlarında filo düşmanı ararken bölgeye yayılır. yani düşman filosu bulunursa ilk temasa sadece 1-2 gemi girer diğer gemiler sonradan yetişir. 4. oyunda bu olayı da geliştirmişler biraz.)
Spotter: düşman filosunu tespit etme olasılığını %10 arttırır.
Havacı Yetenekleri
Old Guard: general %50 daha yavaş tecrübe kazanır
Superior Air Tactician: yer saldırılarında %10 bonus verir.
Tank Buster: yer saldırılarında düşmanın dayanıklılığını(softness) %20 azaltır.
Carpet Bomber: stratejik bombardıman yaparken %10 bonus verir.
Night Flyer: hava savaşlarında %10 savaş bonusu verir.
Fleet Destroyer: deniz bombardımanlarında %10 savaş bonusu verir.
Old Guard: general %50 daha yavaş tecrübe kazanır.
Trickster: bu yetenek süpriz saldırı olasilığını %10 arttırır.
Logistics Wizard: savaşmayan veya hareket etmeyen birimlerin %25 daha az supplies kullanmasını sağlar.
Defensive Doctrine: savunma savaşlarına %10 savunma bonusu verir.
Offensive Doctrine: saldırı savaşlarına %10 saldırı bonusu verir.
Winter Specialist: kar ve dondurucu havadan dolayı oluşan yıpranmayı %50 azaltır.
Engineer: nehir savaşlarında %10 saldırı bonusu verir.
Fortress Buster: kalelere sadırı sırasında %10 saldırı bonusu verir.
Panzer Leader: combine birlik bonusunu %10 arttırır.
Commando Decreases: supplies in azalmasından kaynaklanan negatif etkiyi %20 azaltır.
Denizci Yetenekleri
Old Guard: Amiral %50 daha yavaş tecrübe kazanır.
Seawolf: denizaltılara karşı savaşırken %20 bonus verir.
Blockade Runner: gemilerin savaştan kaçmasını kolaylaştırır. (stratejik geri çekilme hızını arttırıyor sanırım.)
Superior Tactician: gemilerin yayılmasını %10 arttırır. bu gemilerin çatışmaya girme uzaklığını yükseltir. (deniz savaşlarında filo düşmanı ararken bölgeye yayılır. yani düşman filosu bulunursa ilk temasa sadece 1-2 gemi girer diğer gemiler sonradan yetişir. 4. oyunda bu olayı da geliştirmişler biraz.)
Spotter: düşman filosunu tespit etme olasılığını %10 arttırır.
Havacı Yetenekleri
Old Guard: general %50 daha yavaş tecrübe kazanır
Superior Air Tactician: yer saldırılarında %10 bonus verir.
Tank Buster: yer saldırılarında düşmanın dayanıklılığını(softness) %20 azaltır.
Carpet Bomber: stratejik bombardıman yaparken %10 bonus verir.
Night Flyer: hava savaşlarında %10 savaş bonusu verir.
Fleet Destroyer: deniz bombardımanlarında %10 savaş bonusu verir.
oyuna yeni bakan eklemek ile başlayayım. bunun için "Hearts of Iron 3\common\countries" klasöründeki dosyaları kullanacağız. bu dosyaların en üstünde birlik üretimi ekranındaki hazır şablonlar(
generic_infantry = {
infantry_brigade
infantry_brigade
infantry_brigade
}default_templates
infantry_brigade
infantry_brigade
infantry_brigade
}default_templates
"1. Piyade Tümeni" "2. Piyade Tümeni" gibi
12001 = {
name = "Kemal Atatürk"
ideology = paternal_autocrat
loyalty = 1.00
picture = M12001
head_of_state = resigned_generalissimo
start_date = 1936.1.1
name = "Kemal Atatürk"
ideology = paternal_autocrat
loyalty = 1.00
picture = M12001
head_of_state = resigned_generalissimo
start_date = 1936.1.1
"ideology = paternal_autocrat" satırı bakanın siyasi görüşünü belirler ve hangi partiye üye olacağını belirler.
"loyalty = 1.00" satırı bakanın bağlılığını gösterir.
"picture = M12001" satırı bakanın fotoğrafıdır. bu fotoğraflar "Hearts of Iron 3\gfx\pictures\portraits" klasöründedir. 36x50 boyutlarında ve .tga formatında olmalıdırlar.
"head_of_state = resigned_generalissimo" satırı bakanın özel yeteneğidir.
tüm yetenekler için http://www.paradoxian.org/hoi3wiki/Minister_traits adresine bakabilirsiniz.
51001 = {
name = "Mao Zedong"
ideology = stalinist
loyalty = 1.00
picture = M51001
head_of_state = power_hungry_demagogue
head_of_government = backroom_backstabber
minister_of_security = back_stabber
start_date = 1936.1.1
}
mao ile açıklamak istedim bu durumu. mao zedong head_of_state iken power_hungry_demagogue, head_of_government iken backroom_backstabber, minister_of_security iken back_stabber özelliklerini taşır.
name = "Mao Zedong"
ideology = stalinist
loyalty = 1.00
picture = M51001
head_of_state = power_hungry_demagogue
head_of_government = backroom_backstabber
minister_of_security = back_stabber
start_date = 1936.1.1
}
mao ile açıklamak istedim bu durumu. mao zedong head_of_state iken power_hungry_demagogue, head_of_government iken backroom_backstabber, minister_of_security iken back_stabber özelliklerini taşır.
Hearts of Iron 3\history\countries klasöründeki dosyaların içerikleri biraz geniş oyunda ülkelerle ilgili birçok şeyi bur dosyalardan ayarlayabiliyoruz. türkiyeden örnek vererek anlatacağım yine.
1) ülkenin başlangıçtaki bakanlarını siyasi görüşü ve partisini, bloklara yakınlığını, neutrality ve national_unity lerini ayarlama ve ülkeyi oyunun başında bir bloğa eklemek.
Hearts of Iron 3\history\countries klasöründeki dosyaların içerikleri biraz geniş oyunda ülkelerle ilgili birçok şeyi bur dosyalardan ayarlayabiliyoruz. türkiyeden örnek vererek anlatacağım yine.
capital = 4619 = ülkenin başkentini ayarlamak için. "Hearts of Iron 3\history\provinces" klasöründen bölge isimlerini bulabilirsiniz.
government = right_wing_autocrat = ülkeyi yöneten siyasi partiyi belirler.
ideology = paternal_autocrat = ülkenin ideolojisini belirler.
head_of_state = 12001 /
head_of_government = 12002 /
foreign_minister = 12003 /
armament_minister = 12004 /
minister_of_security = 12005 / BAKAN IDLERİ
minister_of_intelligence = 12006 /
chief_of_staff = 12007 /
chief_of_army = 12008 /
chief_of_navy = 12009 /
chief_of_air = 12010 /
alignment = { x = 200 y = 200.0 } =ülkenin hangi bloğa daha yakın olacağını belirler.neutrality = 90
national_unity = 90
eğer bu bölüme "join_faction = allies" satırı eklerseniz türkiye oyunun başında allies'a katılmış olur.
capital = 4619 = ülkenin başkentini ayarlamak için. "Hearts of Iron 3\history\provinces" klasöründen bölge isimlerini bulabilirsiniz.
government = right_wing_autocrat = ülkeyi yöneten siyasi partiyi belirler.
ideology = paternal_autocrat = ülkenin ideolojisini belirler.
head_of_state = 12001 /
head_of_government = 12002 /
foreign_minister = 12003 /
armament_minister = 12004 /
minister_of_security = 12005 / BAKAN IDLERİ
minister_of_intelligence = 12006 /
chief_of_staff = 12007 /
chief_of_army = 12008 /
chief_of_navy = 12009 /
chief_of_air = 12010 /
alignment = { x = 200 y = 200.0 } =ülkenin hangi bloğa daha yakın olacağını belirler.
x = 0 y = -200.0 allies'a, x = -200 y = -200 comintern'e, x = 200 y = 200.0 axis'e %100 yakınlıkta başlamanızı sağlar.
national_unity = 90
oyundaki teknoloji isimlerini Hearts of Iron 3\technologies klasöründen bulabilirsiniz. aşşağıda teknolojilerin bir bölümünü kopyaladım. theory ve practical lar en fazla 99.0 teknolojiler ise en fazla 12 olabiliyor(eğer değiştirmediyseniz.)
infantry_theory = 2.5
infantry_practical = 2.5
militia_theory = 5
militia_practical = 5
mobile_theory = 1
mobile_practical = 1
artillery_theory = 2
artillery_practical = 2
rocket_science = 0
rocket_practical = 0
naval_engineering = 2.5.......
infantry_theory = 2.5
infantry_practical = 2.5
militia_theory = 5
militia_practical = 5
mobile_theory = 1
mobile_practical = 1
artillery_theory = 2
artillery_practical = 2
rocket_science = 0
rocket_practical = 0
naval_engineering = 2.5.......
tüm yasaları görmek için Hearts of Iron 3\common klasöründeki laws dosyasına bakabilirsiniz.
training_laws = basic_training
press_laws = censored_press
industrial_policy_laws = consumer_product_orientation
education_investment_law = minimal_education_investment
economic_law = basic_mobilisation
conscription_law = volunteer_army
civil_law = limited_restrictions
training_laws = basic_training
press_laws = censored_press
industrial_policy_laws = consumer_product_orientation
education_investment_law = minimal_education_investment
economic_law = basic_mobilisation
conscription_law = volunteer_army
civil_law = limited_restrictions
bakanlar her bookmarker için ayrı ayrı belirlenmiş durumda. tek yapmanız gereken ıdleri değiştirmek. ayrıca bu tarihlerin altına "blitzkrieg = 2" tarzında satırlar ekleyerek araştırmaların yıllara göre gelişmesini sağlayabilirsiniz.
1938.9.1 = {
head_of_state = 12002
head_of_government = 12032
foreign_minister = 12034
armament_minister = 12048
minister_of_security = 12005
minister_of_intelligence = 12054
chief_of_staff = 12061
chief_of_army = 12008
chief_of_navy = 12079
chief_of_air = 12010
oob = "TUR_1938.txt"
}
head_of_state = 12002
head_of_government = 12032
foreign_minister = 12034
armament_minister = 12048
minister_of_security = 12005
minister_of_intelligence = 12054
chief_of_staff = 12061
chief_of_army = 12008
chief_of_navy = 12079
chief_of_air = 12010
oob = "TUR_1938.txt"
}