Escort/Screen: Destroyer (DD) ve Light Crusier (CL)
Carrier=Uçak gemisi
Yazdıklarım redditteki HoI IV için 200 püf noktası başlıklı yazının filo bölümünden alıntıdır.
Ana gemiler: Heavy Cruiser (CA), Battlecruiser (BC), Battleship (BB) ve Carriers (CV)
*Filodaki her ana gemi için 3 screen gemi olmalı.
*Güçlü bir deniz kuvveti denizaltı filoları, devriye filoları (3 CA, 3 BB, biraz BC ve bir sürü CL'den oluşan) ve DD'lerden oluşan anti-denizaltı filolarından oluşur.
*Filodaki her ana gemi için 3 screen gemi olmalı.
*Güçlü bir deniz kuvveti denizaltı filoları, devriye filoları (3 CA, 3 BB, biraz BC ve bir sürü CL'den oluşan) ve DD'lerden oluşan anti-denizaltı filolarından oluşur.
*DD'ler filoların omurgasıdır. Denizaltı batırmakta çok iyidirler ve eğer düşman filosunda screen gemi kalmadıysa torpidolarıyla ana gemileri bile batırabilirler.
*CL'ler destroyerlardan (DD) 3 kat daha maliyetlidir ama daha iyi yüzey tespitine (surface detection) sahiptirler bu sayede düşman filolarını ve konvoylarını daha kolay bulabilirler. Daha güçlü torpido ve silahları vardır, hızlı ve hassastırlar (slippery). Fiyat/Performans olarak DD'ler daha iyidir ancak filoda bir miktar CL olması iyidir.
*CA ve BC'ler hızlı olmaları sayesinde çatışmanın başlarında screen gemilerini desteklebilirler. Bu sayede düşman DD'lerinin vur-kaç taktiğiyle screenlerinizi batırıp çatışmanın sonlarına doğru ana gemilerinizi de patlatması engellerler. Çok az BB ve CV sahibi olsanızda 2-3 BC ve bir miktar CA'nın filoda olması iyi olur.
*BB'ler filoda en yüksek hasara ve cana sahip gemilerdir. Düşman screenlerini yakalayacak kadar hızlı değillerdir ancak çarpışma sırasında en yüksek hasar/saniye oranına sahip gemilerdir. CV'lerin aksine hava şartlarından çok az etkilenirler. BB için geçerli olan şartlar Süper BB'ler için de geçerlidir.
*CV'lerin BB'ler kadar ateş gücü yoktur. Kötü hava şartlarından ve düşmanın karadan getirdiği uçaklarda etkilenirler. Savaş çok kısa süreli değilse düşman gemilerine savaş süresince devamlı hasar verir. Uçaklarıyla karaya da saldırabilirler ancak büyük devletleri rahatsız etmek için bile en azından bir düzine uçak gemisine gerekir, çoğu büyük devletin binlerce savaş uçağı olduğu için pek etkilenmezler. Herhangi bir düşmanın atış menziline girerse derin denizlere yol alır.
*Denizlatılar konvoy batırmada çok iyidir. Filo savaşında eğer düşmanın yeterince DD'si yoksa biraz şansla düşman filosunu mahvedebilir. Çarpışmaların %90'ında DD'ler tarafından düşman DD'si kadar denizaltı katledilir, ama %10'luk durumda düşman DD'leri batarsa denizlatılar düşman filosunun geri kalanını cezasız bırakmaz. Büyük filolarla karşılaştıklarında tespit edilip çatışmaya girmeden tekrar kaybolarak gıcık etmek konusunda da başarılıdırlar.
*Düşman denizlatı filosunu yok etmek istiyorsanız düşmanla aynı ya da yakın sayıda DD'den oluşan bir filo işinizi görür.
*Her filo 3 bölgede görev yapabilir.
*Denizden kıyıyı bombalamak için gemiler, bölgenin kıyısı olan denizde herhangi bir görev verilmeden durmalıdır. Sadece bombardıman özelliği olan gemiler deniz bombardımanı yapabilir. (Özelliklerde yazıyormuş)
*Her deniz doktrininin denizaltı ve screenlere ciddi bonuslar sağlayan dalı vardır.
Doktrinler wiki
*Fleet in Being doktrini oyun başlarında kesin deniz muharebeleri kazanmak isteyen güçlü geleneksel filolar için idealdir. Bu doktirinin denizaltı ve screenlere bonus sağlayan dalları pek iyi değildir ne yazık ki. İşe yarar olan daldan ilerleyerek son doktrine kadar direk gidilip geri kalanı umursamayabiliriz.
*Trade İnterdiction potansiyeli en iyi olan doktrin. Sağladığı bufflarla diğer iki doktirinle karşılaştırıldığında çok iyidir.
Bu doktrin süperbufflı screen, carrier ve denizaltılardan oluşan filo kurarak gücünü denize dayamak isteyen ve bunun için araştırmlarını uzunca süre ayırabilecek olanlara önerilir.
*Base Strike doktrini carrier kullanımına odaklıdır. Carrierler ve onlara ait uçaklar için ciddi bonuslar sağlayan dalı vardır. Diğer iki dalı ise pek iyi değildir.
*Sorti verimi (Carrierların uçakları için geçerli) eğer filo birden fazla bölgede görev yapıyorsa negatif etkilenir.
*Carrier modifiyesinde güverte (deck) büyüklüğünü geliştirmek öncelikli olmalı.
Carrier=Uçak gemisi
Yazdıklarım redditteki HoI IV için 200 püf noktası başlıklı yazının filo bölümünden alıntıdır.