HoI4 - Oyunu Beğenme - Beğenmeme Nedenleriniz
#21
Eski oyunlarda var olan özellikleri yeniymiş gibi DLC ile karşımıza servis etmeye çalışmaları. Oyun idare eder serinin en basit oyunu ve gereksiz derece sadeleştirilmiş. Oyunun yapay zekası fena değil zorlayacak bir sürü seçenekle geliyor karşımıza . Grafik olayını kaldırıp eskisi gibi harita getirselerdi keşke böyle havaya giremiyor insan :P 

Hava savaşları çok kötü, seçenek yok, uçak modeli vs. varyasyonları eski oyunlarda ki gibi fark açmıyor. Hava sahası olayı rezalet kaş yaparken göz çıkarmışlar. Rastgele bombalıyor resmen işin düşünecek bir tarafı kalmamış. Eski oyunlarında bölge bölge seçiyorduk CAS'ı, Stratejik ve Taktiksel Bombardımanı hava üstünlüğü için hava sahası yine vardı niye bu konuda kısıtlamaya gittiler anlamadım. Erzak ve lojistik hatlarını kendi oluşturup çiziyor bize imkan vermiyor. Paraşütçü komandolar uçaktan atlayınca organizasyon saçma bir derecede düşüyor. Eski oyunlarda organizasyon düşmüyordu sadece -%75 gibi bir değerde dezavantajımız oluyordu. Birliklerin saat kaçta operasyona başlayacağını seçemiyoruz hava durumu eskisi gibi çok bakılan bir etken değil. Kargo uçakları ile birliklere erzak atamıyoruz. Eski oyunlarda template olayı çok dengeli idi hangi birliği nasıl sınıflandırıp nerede kullanacağımızı rahatça ayarlaya biliyorduk gel gelelim şimdi bunu kazandığımız army exprience ile yapıyoruz. Eskiden ''Militia'' birlikleri vardı çok kısa sürede cepheye asker süre biliyorduk..Türkiye için Kuvayi Milliye diye geçiyordu ülkeden ülkeye değişiyordu da artık onlarda yok. İstihbarat sekmesi yok ? Oyunda istihbarat yok ?? Düşmanın üretimine bile müdahale edebiliyorduk. Ülkeye ajan sokmaya çalışırken anlımızdan ter akıyordu. Ya da düşmanın ülkesinde lehimize propaganda yapmak vs. vs. . Oyunda tehdit unsuru kalkmış. Civar ülkelerin bizim hakkımızda neler düşündüklerini öğrenemiyoruz ya da şöyle söyleyeyim oyun bizi takmıyor onun yerine World Tension var... Eskiden oyunda para vardı HOI serisine 4. oyun ile başlayanlar belki bilmez consumer goods'un başımıza nasıl bela olduğunu. Oyunda devlet erkanı yok onun yerine bakan atıyoruz fakat bakanları kafamıza göre değiştiriyoruz eski oyunlarda yönetim rejimine göre kafamıza göre atabiliyorduk ya da atamıyorduk belirli bir kademe seçimle geldiği için sabitti. Kısacası serinin son oyunu bana büyük bir hayal kırıklığı yaşattı. Firma artık kaliteden düşürelim fazla satsın mantığında ilerliyor , insanlar düşünmeden bu oyunu oynayabiliyor işin kötü noktası da o kafa patlatılacak bir yanı kalmamış oyunun yazık güzelim seriyi ayaklar altına aldılar... 

1VgOVN.jpg
[+] 9 üye Kirpi nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#22
Malesef Kirpi' nin haklı olduğu çok detay var.
[+] 1 üye napolyon94 nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#23
1.Savaş planı çiziminde biraz eksiklik mi var yoksa ben mi beceremiyorum anlamadım sorunu biraz anlatayım belki gözümden kaçan sizin bildiğiniz bi durum vardır.
Planlama yaparken örnek 24 tümenlik bir orduyu bir hatta kadar ilerletmek daha sonra arazi durumuna göre 2 ye ayırıp cep oluşturup cebi kapatmak istiyorum ama yapamıyorum yedek hat 0 divisions diyor bunu tali taruz için de kullanmak istiyorum ama ayıramadığım için olmuyor haliyle.
2.Tümenlerin taktik sembolleri eklense daha güzel olur diye düşünüyorum
Ara
Cevapla
#24
Hangi orduların yedek hatta gitmesini istiyorsan onları seç ve ctrl basılı tutarak o hatta tıkla atanırlar. Fakat cep yapma işini iki ayrı ordu ile yapsan daha güzel olur. Birde yeni bilzkreg taktiğide iyi olmuş onuda deneyebilirsin
Ara
Cevapla
#25
Yeni dlc almadım ondan kapalı blitz şimdi arkadaşla multi yapıyoruz o almaz galiba yeni dlc ben alsam onla giremem ya da kaldığımız yerden devam edemeyiz diye almadım ama özllik güzel
Ara
Cevapla
#26
Aklıma bir eksik daha geldi. Şimdi biz bu uçaklardan ve toplardan haldır haldır bombaları sallıyoruz da bu bombalar nerden geliyor? Bence bombardıman ekipmanı altında bombada üretmeliyiz. Ayrıca şu petrol işini üretimden çekip harekete verseler artık gerçekten oyunun en saçma noktası.
Ara
Cevapla
#27
(25-12-2016, 00:42)napolyon94 :
(24-12-2016, 22:19)zeusclluber : Oyunu 3 saat aralıksız oynadım ve şimdi içimi dökmeye geldim.ÇOK EKSİĞİ VAR.Lakin oyunun arkasında paradox isimli bir şirket olduğundan gelişeceğini düşünüyorum.
-Yapay zeka çok razalet
-diplomasi seçenekleri yetersiz.(kesin gelir)
-Havacılık olayı gelişmeli.
-Ağaç geliştirilmeli 
-Ayrıntı olmalı(bölge isimleri genel olarak adlanmış)
-Çok gerekli olmasa da yeni bir kaç savaş mekaniği eklenmeli.
-GERÇEKÇİ OLMALI.(ırak ve Suriye bölgesinde yetersiz petrol kaynağı var.Taraf tutulmuş oyunda tabi ki şaşırmadım.)

Kusura bakmayın üç saat oynayarak böyle makro bir oyunu eleştirmeniz yersiz.
3 saat derken o gün içinde 3 saat oynadım demek istedim.normalde 24 saatlik oynayışım var.lütfen lafı başka yerden anlamayınız.
[+] 1 üye zeusclluber nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#28
Ne zaman canım HOI çekse aklıma HOI4 değil HOI3 gelir.
[+] 1 üye SatanistKesenKedi nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#29
Oyuna düşük performanslı cihazlarda daha rahat çalışacak şekilde geliştirmeler yapsalar çok güzel olacak çünkü diğer türlü belli bir tarihi geçtikten sonra oyun zevk vermiyor zamanı en hızlıya verdiğim halde çok yavaş ilerliyor.

Mesela Almanya çıkarmış 800-1000 küsür tümen oyunu tek başına çökertmeye yetiyor diğer devletlerde cabası ama bu durum aşılabilir bir durum bence geliştiricilerin yeni özellikler getirirken en önemli mesele olan performans konusuna daha fazla ağırlık vermeleri gerektiğini düşünüyorum.
Ara
Cevapla
#30
(25-12-2016, 01:27)Kirpi : Eski oyunlarda var olan özellikleri yeniymiş gibi DLC ile karşımıza servis etmeye çalışmaları. Oyun idare eder serinin en basit oyunu ve gereksiz derece sadeleştirilmiş. Oyunun yapay zekası fena değil zorlayacak bir sürü seçenekle geliyor karşımıza . Grafik olayını kaldırıp eskisi gibi harita getirselerdi keşke böyle havaya giremiyor insan :P 

Hava savaşları çok kötü, seçenek yok, uçak modeli vs. varyasyonları eski oyunlarda ki gibi fark açmıyor. Hava sahası olayı rezalet kaş yaparken göz çıkarmışlar. Rastgele bombalıyor resmen işin düşünecek bir tarafı kalmamış. Eski oyunlarında bölge bölge seçiyorduk CAS'ı, Stratejik ve Taktiksel Bombardımanı hava üstünlüğü için hava sahası yine vardı niye bu konuda kısıtlamaya gittiler anlamadım. Erzak ve lojistik hatlarını kendi oluşturup çiziyor bize imkan vermiyor. Paraşütçü komandolar uçaktan atlayınca organizasyon saçma bir derecede düşüyor. Eski oyunlarda organizasyon düşmüyordu sadece -%75 gibi bir değerde dezavantajımız oluyordu. Birliklerin saat kaçta operasyona başlayacağını seçemiyoruz hava durumu eskisi gibi çok bakılan bir etken değil. Kargo uçakları ile birliklere erzak atamıyoruz. Eski oyunlarda template olayı çok dengeli idi hangi birliği nasıl sınıflandırıp nerede kullanacağımızı rahatça ayarlaya biliyorduk gel gelelim şimdi bunu kazandığımız army exprience ile yapıyoruz. Eskiden ''Militia'' birlikleri vardı çok kısa sürede cepheye asker süre biliyorduk..Türkiye için Kuvayi Milliye diye geçiyordu ülkeden ülkeye değişiyordu da artık onlarda yok. İstihbarat sekmesi yok ? Oyunda istihbarat yok ?? Düşmanın üretimine bile müdahale edebiliyorduk. Ülkeye ajan sokmaya çalışırken anlımızdan ter akıyordu. Ya da düşmanın ülkesinde lehimize propaganda yapmak vs. vs. . Oyunda tehdit unsuru kalkmış. Civar ülkelerin bizim hakkımızda neler düşündüklerini öğrenemiyoruz ya da şöyle söyleyeyim oyun bizi takmıyor onun yerine World Tension var... Eskiden oyunda para vardı HOI serisine 4. oyun ile başlayanlar belki bilmez consumer goods'un başımıza nasıl bela olduğunu. Oyunda devlet erkanı yok onun yerine bakan atıyoruz fakat bakanları kafamıza göre değiştiriyoruz eski oyunlarda yönetim rejimine göre kafamıza göre atabiliyorduk ya da atamıyorduk belirli bir kademe seçimle geldiği için sabitti. Kısacası serinin son oyunu bana büyük bir hayal kırıklığı yaşattı. Firma artık kaliteden düşürelim fazla satsın mantığında ilerliyor , insanlar düşünmeden bu oyunu oynayabiliyor işin kötü noktası da o kafa patlatılacak bir yanı kalmamış oyunun yazık güzelim seriyi ayaklar altına aldılar... 

Eleştirinde haklı olduğun yerlerin yanında bana göre haksız olduğun yerlerde var.

Hava sahası olayının buglı olması dışında (ki düzeltildi) bu kadar eleştirilmesinin nedenini çözemiyorum bir türlü. Yani 4 tane CAS birliği seçip karşıdaki birimin olduğu toprağa tıklanınca neden oyun daha simülasyon oluyor? Şimdiki sistemde bu tip angaryalar yerine birliklerin "saldırdığı" topraklara CASlar bombardıman yapıyor, varyasyonların neden eskisi kadar etkili olmadığını anlayamadım. Saatlerce HoI 3 oynadım ve aynı mantıkta yine, CAS - TAC uçakları adlarının karşılığını yerine getiriyor, CASlar saldırılarda gayet etkili, TAClar ise çok yönlülük konusunda iyi. Az imkanı olan bir devlet mesela spesifik olarak CAS yahut STR uçakları üretmek yerine TAC üretip iki iş içinde kullanabilir, bunlar gayet uygun. 

Komandoların hava çıkartmasında organizasyonlarının düşmesi mantıklı değil mi? Sonuçta nokta atışı yapmıyor transport planeler, bölükler birleşene kadar küçük gruplar halinde geziyorlar.

Erzak ve lojistik hatlarını kendin çizmek istemeni anlıyorum, ancak ben bunun operasyonel herhangi bir derinlik sağlayacağını zannetmiyorum, böyle bir şeyin yapılmasının gereksiz angarya yaratacağını düşünüyorum ve oyunun bir "Grand Strategy" olduğunu, "Logistics simulator" olmadığını hatırlatmak istiyorum. HoI 3'ün en çok eleştirilen yönlerinden birinin erzak sisteminin karmaşıklığı olduğunuda eklemek isterim.

Politik özelliklerin azalması hakkındaki fikirlerine katılıyorum.

Army Experience bence oyuna güzellik katan bir mekanik. Zaten istediğin gibi orduna tatbikat yaptırıp army experience kazanabiliyorsun, istediğin şekilde tümenlerini kendin yaratıyorsun. Gidip militia tuşuna basmak yerine atıyorum 10000 kişilik bir tümen değil 1000 kişilik bir "garnizon" bir "militia" grubu kurabiliyorsun, bu grupları ister yeni teknolojiler ve ağır silahlarla donatıyorsun, ister bir militianın olması gerektiği gibi basic silahlarla cepheye yolluyorsun ve zaten oluşturabileceğin milis tümenler elit tümenlere göre daha erken eğitiliyor. HoI serisinde templateleri bu kadar özgür bırakıp, insana onlarca ayrı strateji sunan başka bir oyun daha yok bence. Yani "supply" mekaniğinin yerini direk ordusal materyaller almış, tümene biraz eski top ve basit silahlar verirsen militia elde edersin zaten, ismini de ayarlayabiliyorsun, dahada fazla stratejik derinlik ve özgürlük sağlayamazlardı burada.

Yeni oyunda para biriminin kullanılmamasını oyuna denge getirmek uğruna yapıldığını düşünüyorum.

İstihbarat mekaniklerinin olmaması büyük eksiklik, umarım dlcler ile getirirler.

HoI 4 belirli oyunlara çok fazla vakit harcayamayan ve grand strategy türünü sevenler için biçilmiş kaftan. Ne CiV serisi kadar yüzeysel, ne de "Matrix" oyunları kadar karmaşık, ancak olabildiğine eğlenceli. Ben bu yönden bakıyorum olaya.
Ara
Cevapla
#31
@Awake

Hoi 4'ün hava sahası ve hava savaşları diğer oyunlarına göre aşırı derecede seyreltildi. Saldırdığı toprağa CAS yapmak istemiyorsun belki ? Arkadan gelen birliklere saldırı yapmak istiyorsun bunun mantığını anlayamamanı açıkçası anlamadım. Bunlar kısıtlamadır . Angarya iş olarak gördüğün ve ti ye aldığın lojistik olayı savaşları kazandıran ya da kaybettiren bir unsurdur. Üzerinde durulması lazım olan bir konudur. Grand Strategy diyorsun evet doğru fakat ortada eskisi gibi bir grand strategy oyunu yok. Oradan buradan kıs bir kısmını dlc ile getir ... Sizin gözünüz boyanmış olabilir dlc çıktığında güm güm kalbiniz atıyor da olabilir saygı duyarım. Fakat oyuna derinlik katan öğeleri oyundan kaldırarak amaçladıkları şeyin aslında yanlış olduğunu söyleyen bir eleştiri yaptım. Ayrıca militianın en büyük özelliklerinden biri çok kısa sürede çıkabiliyor olmasıydı. Hoi 4 'te senin dediğin gibi eline basic ieq vemek mantıksız ve kendini kandırmak olur.

''Komandoların hava çıkartmasında organizasyonlarının düşmesi mantıklı değil mi? Sonuçta nokta atışı yapmıyor transport planeler, bölükler birleşene kadar küçük gruplar halinde geziyorlar.'' Bana bir operasyon söyler misiniz paraşütçülerin 45 saat gibi bir süre bölük pörçük kaldığı ? Adamların olayı bu zaten hızlıca toparlanmak hızlıca yer tespiti yapmak. Bunun için 2 gün mü beklenir ? Bu nasıl bir mantık ?

Zaten oyundan soğuduğum ve yüzeyselliğinin mide bulandırıcı derecede olmasından dolayı Gary Grigsby's War in the East oyununa başladım. Matrix oyunları şuan hoi4'ten çok daha tatlı :))
[+] 3 üye Kirpi nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#32
@Kirpi

CAS'ın açılımı "Close Air Support" şeklinde bilinir, savaşta genellikle saldırıdaki birlikleri destekleme ve zırhlı araçları yok etme amaçlı kullanılmış bu CASlar, saldırıdaki bir orduyla beraber etkililer yani, tek başlarına değil. HoI 2 ve HoI 3'de yanılmıyorsam bu uçaklar saldıran birliklere destek olduklarında bonus alıyorlardı.

Öte yandan HoI 4'te basic eq verdiğiniz ve boyutunu küçülttüğünüz birimi istediğiniz zaman çıkarabilirsiniz, ne kadar eğitimli olmalarını istediğinize kalıyor bu iş, milislerde pek eğitimli askerler sayılmaz değil mi?

Alıntı:Bana bir operasyon söyler misiniz paraşütçülerin 45 saat gibi bir süre bölük pörçük kaldığı ? Adamların olayı bu zaten hızlıca toparlanmak hızlıca yer tespiti yapmak. Bunun için 2 gün mü beklenir ? Bu nasıl bir mantık ?

Oyunda 2 saatle 2 gün arasında 2 saniye var, lütfen.

Alıntı:Zaten oyundan soğuduğum ve yüzeyselliğinin mide bulandırıcı derecede olmasından dolayı Gary Grigsby's War in the East oyununa başladım. Matrix oyunları şuan hoi4'ten çok daha tatlı :))

Matrix oyunlarına yüklü vakit harcamak gerekiyor, bu o oyunları "mide bulandırıcı" yahut "kötü" yapmaz ama, sadece vakti daha fazla olan ve savaşı simüle etmek isteyen insanlara uygun yapar, saygı duyarım. HoI 4 ise bir grand strategy için yeterince derin ve eğlenceli, bir oyundan her şeyi beklememek lazım.
Ara
Cevapla
#33
Cas uçakları ve diğer havadan karaya destek olacak unsurları diğer oyunlarda saldırdığın konum, hava durumu gibi bir sürü etkenler ile çarpılıp bonus veriyordu. 4'te bu etkenlerin %30'u bile yok.

Oyunda 2 saatle 2 gün arasında 2 saniye olması bahsettiğim durumun ne kadar kritik bir şey olduğunu gösterir. Oyun sadece paraşütçüyü atan için kısa veya hızlı ilerlemiyor.

Hoi4 yeterince sığ bir oyun olmuş. Kıyaslamam serinin diğer oyunları iledir. Beklentim çoktu bir sürü kişi gibi en azından eski oyunlarda ki özellikleri kaldıracaklarını düşünmedim. Aceleye gelmiş bir oyun diye düşünüyorum. İlk yapılan canlı hoi4 yayını ile çıkmadan önce yapılan arasında baya bir fark gözlemlemiştim . Bence firma artık ayrıntı değil hızlı,sığ bir derinlikte olan indirimi gören bir oyuncunun düşünmeden oynayabileceği bir oyun yaratmak istemiş olayın özeti bu bence.
[+] 1 üye Kirpi nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#34
(29-12-2016, 12:51)zeusclluber :
(25-12-2016, 00:42)napolyon94 :
(24-12-2016, 22:19)zeusclluber : Oyunu 3 saat aralıksız oynadım ve şimdi içimi dökmeye geldim.ÇOK EKSİĞİ VAR.Lakin oyunun arkasında paradox isimli bir şirket olduğundan gelişeceğini düşünüyorum.
-Yapay zeka çok razalet
-diplomasi seçenekleri yetersiz.(kesin gelir)
-Havacılık olayı gelişmeli.
-Ağaç geliştirilmeli 
-Ayrıntı olmalı(bölge isimleri genel olarak adlanmış)
-Çok gerekli olmasa da yeni bir kaç savaş mekaniği eklenmeli.
-GERÇEKÇİ OLMALI.(ırak ve Suriye bölgesinde yetersiz petrol kaynağı var.Taraf tutulmuş oyunda tabi ki şaşırmadım.)

Kusura bakmayın üç saat oynayarak böyle makro bir oyunu eleştirmeniz yersiz.
3 saat derken o gün içinde 3 saat oynadım demek istedim.normalde 24 saatlik oynayışım var.lütfen lafı başka yerden anlamayınız.
O halde haksızlık etmişim, hoşgör :)
[+] 1 üye napolyon94 nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#35
hoi3 ten sonra fazla basit geldi onun haricinde efso
Ara
Cevapla
#36
Aslında şu yapay zekayı adam gibi yapsalar daha uzun zaman yamasız ve dlcsiz gider oyun. Birde şu petrol saçmalığını düzeltseler. Tankı üretirken petrol kullanıyoruz fakat yürütürken havayla çalışıyor galiba.
Ara
Cevapla
#37
Yz HOI3'ten daha kötü bir durumda. Ayrıntı desen yok oyunda zaten. Almanya ile orduyu kur, şuraya saldıracaksın diye talimat ver ve arkana yaslan. Cas ya da naval bomber kasıp Müttefik gemilerini batırdığında WC geliyor zaten. Aynı şeyi Sovyetler ile yapınca olay yine aynı oluyor. Ordu kurmak dediğim öyle uğraşıp template kurmak değil. Bildiğiniz hazır piyade template ini kullanmak. Almanya ile hiç tank kullanmadan sadece CAS ve piyade üreterek tüm dünyayı elegeçirdim var mı daha büyük saçmalık ?
Ara
Cevapla
#38
Hoi4 net bir fiyasko.
Ara
Cevapla
#39
Zaten savaş başında Almanya'nın üstünlüğü tankta değil uçaktaydı.
Ara
Cevapla
#40
Hava muharebeleri ele alınmalı.(çok fazla işe yaramıyor hava saldırıları)
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.