Multiplayer Etkinlik Prensipleri
#1
Strategyturk forumları büyüdükçe, daha çok stratejiseveri topluluğumuza dahil ederek daha çok oyuncuyu bir araya getirip çok sayıda strateji oyunundan etkinlik düzenlemelerine, birlikte eğlenceli ve kalabalık oyunlar oynamalarına vesile oluyoruz. Şu anda bu yazıyı yazarken forumda HoI4, CK2, EU4, AoE2 HD multiplayerları düzenleniyor, çok sayıda Total War hotseati ve turnuvaları yapılıyor. Bu bizim için gurur verici olmakla birlikte ileride daha çok oyuncuya ulaşarak daha çok etkinliğin düzenlendiği, herhangi bir strateji oyununu toplu bir şekilde oynamak isteyen herkesin katılabileceği bir etkinliğin bulunduğu bir topluluk haline gelmek öncelikli amaçlarımızdan birisi.

Etkinlik sayıları arttıkça topluluğumuzda düzenlenen etkinlikler arasında farklı standartlar meydana gelebiliyor, bazı açılan etkinlikler yapıları itibariyle bizim standartlarımızın tamamen dışında olduğu için nihayetinde oyuncuların forumda kötü bir deneyim edinmelerine sebep olabiliyor veya bazı konularda bu standartların eksikliğini önceden farkettiğimiz için konuyu multiplayer bölümünden çıkartmamız gerekebiliyor ve bu da açtığı etkinlik konusu etkinlik bölümünden çıkarılan üyede soru işareti oluşmasına sebebiyet verebiliyor. Bu konuda multiplayer bölümlerimizde yer verdiğimiz etkinliklerde aradığımız standartları, bu etkinliğin daha düzenli bir şekilde işleyip gelenekselleşebilecek bir kültür oluşmasına yardımcı olacağını düşündüğümüz prensipleri sıralayacağız. 

Her şeyden önce, herhangi bir etkinlik konusu açmadan önce bölümdeki Multiplayer Sohbet gibi konularda etkinliğe katılım olup olmayacağını gözden geçirmeniz önerilir. Herhangi bir sebepten başlayamamış etkinlik konuları kaldırılmaktadır.

Multiplayer Etkinlik Prensipleri
  • Etkinliğin günleri, başlangıç ve bitiş saati önceden belirlenmişse, bu gibi bilgiler tüm oyunculara konu içerisinde duyurulmuş olmalıdır. 
    • Herhangi bir sebepten etkinliğin ertelenmesi durumunda bunun duyurusu forum üzerinden herkesin görebileceği bir şekilde yapılmalıdır. 
  • Etkinliğe alım ve katılım etkinliğin forum konusu üzerinden yapılmalıdır, etkinliğe sadece forum üyeleri katılabilir.
    • Etkinliğe katılım etkinliği kuran kişi tarafından belli bir sayıyla kısıtlandırılabilir.
    • Etkinliğe katılım etkinliği kuran kişi tarafından davetiye aracılığıyla yapılabilir.
  • Etkinliğin eğer bir işleyişi, düzeni veya kuralları varsa bu kurallar alımın yapıldığı forum konusunda bulunmalıdır.
    • Bu işleyiş metninde oyun içi gerekli durumlara göre düzenlemeler yapılabilir.
  • Etkinliği kuran veya yöneticilik yapan kişinin akıbeti etkinlik içerisinde olumsuz bir seyir izlese dahi etkinliğin sorumluluğunu üstlenmeli, tüm oyuncuların iyi bir etkinlik deneyimi edinmesi için çabalamalıdır.
    • Örneğin turnuvayı kuran kişi aynı zamanda oyuncuysa turnuvada elenince turnuvayı yürütmeyi bırakamaz veya bir oyunda ülkesi yıkılan kişi ülkesi yıkıldığı için oyunu kurmamazlık yapamaz.
  • Etkinlikte oyuncular kendi ülkelerinin/karşılaşmalarının yayınını yapabilir/kaydını alabilir, ancak tüm etkinliğin yayınlanması/kaydedilmesi gibi durumlarda öncesinde yönetimden onay alınması gerekir.
  • Etkinliğe dair tüm tartışma ve sohbet forum konusu üzerinden herkes tarafından takip edilebiliyor olmalıdır, oyuncular oyunun takibi için herhangi bir alternatif platforma katılmaya mecbur bırakılamaz.
  • Multiplayer etkinliklerinde Strategyturk Forum Kuralları ve Etiği geçerlidir, forum etkinliklerinde yaşanan olaylardan ötürü Strategyturk ile ilişkili diğer mecralarda cezai işlemle karşılaşabilirsiniz.
Etkinliği kuran kişi multiplayer alt bölümlerinde konu açtığında bu prensipleri kabul etmiş sayılır, prensiplerin etkinlik içerisinde uygulanış sorumluluğu tamamen kurucudadır.

Bu prensiplerin sağlanması karşılığında:
  • Multiplayer etkinlik konusuna sahip olursunuz.
  • İlgili Strategyturk kanalları aracılığıyla etkinliğinizin tanıtımı ve duyurusu yapılabilir.
  • Strategyturk Discord sunucusunda etkinlik ses kanallarını kullanabilirsiniz.
Bu prensipleri sağlamadığı görülen konular kaldırılabilir, etkinlik başladıktan sonra bu prensiplere aykırı hareket durumunda etkinlik kurucusu Imperium kaybedebilir.
[+] 4 üye Duman nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Cevapla
#2
Yani en az 1 imperiumda olmak gerekmiyor?
Bilim hayattır ama onun dahi bilemediği tek şey kıyametin zamanıdır
Ara
Cevapla
#3
Eskiden yönetim tarafından negatif Imperium verilebiliyordu (konsept olarak Imperium'un tersi - sanıyorum bu zamana kadar sadece 1 kere kullanıldı), daha sonraları üye profilinde üyeye dair olumsuz iz/leke olmasını doğru bulmadığımız için negatif Imperium yerini Imperium Kaybetme Koşullarına bıraktı. Üyelerin Imperium'u eksi olamayacağı için de etkinlik kurma koşulu 0 Imperium'dan önce 5 Imperium'a çıktı, ardından 1 Imperium'a indi.

Bu konuda da bahsedildiği gibi, tekil üyeler tarafından açılmış olsa dahi Strategyturk'te kurulan etkinliklerde edinilen deneyimler ister istemez Strategyturk ile özdeşleştiriliyor. Bu sebeple açılan etkinliklerin düzenli ve kaliteli olması, tüm oyuncuların güzel bir deneyim edinmesi bizim için önemli. Bunu sağlamak için gerekirse Imperium şartı da eskiden olduğu gibi 5'e yükseltilebilir - keza 1 Imperium pratikte "yeni kaydolan üyeyle katılımcı eski üyeler" arasındaki çizgi niteliğinde. Belki forumda Seri konusu açmanın 1 Imperium olması daha mantıklı olabilir.
[+] 1 üye Duman nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 2 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.