Oxygen Not Included - Hatch Çiftliği, Kömür Üretimi ve Otomasyonu
#1
Screenshot_10.png

Screenshot_17.png

Yakından incelememiz gereken kısım burası. Öncelikle içinde Grooming Station, Critter Feeder ve Critter Drop-Off olan 12-96 kare arası bir odaya ihtiyacınız var. Ama buradaki ilk kritik bilgimiz hayvanların bu odanın her yerinde dolanmaları gerekmiyor olması. Yani Stable olarak kullanacağınız fonksiyonel alanı minimuma indirebiliriz. Ben burada 6 kare alanda hayvanlara bakarken odanın kalanını depo olarak kullanıyorum. Aradaki bir kare bağlantı sayesinde tüm odayı Stable olarak sayıyor oyun. Böylece hatchlerimiz alan yetersizliğine girmeden 6 kare alanda yaşayabiliyor.

Screenshot_15.png

Burası biraz daha kritik bir nokta. Önceki resimde alt katta görmüş olduğunu Auto-Sweeper'ları Conveyor Loader-Receptable sistemine bağladım. Alt kattaki konteynırlara yem olarak kullandığım Sandstone'u koyuyorum. Siz farklı bir şey kullanabilirsiniz. Yanına koyduğum Conveyor Loader'a da bunu seçip bi tık yüksek önceliğe getirdiğimde Auto-Sweeper sürekli o Loader'ı Sandstone ile besliyor. Bunlar Conveyor Belt'ler yardımıyla çiftliklere dağıtılıyor. Oradaki Conveyor Receptable'a geldiğindeyse Stable'daki diğer Auto-Sweeper ile Critter Feeder'a aktarılıyor. Böylece işgücünden yüksek oranda kar ediyoruz.

Alttaki resme gelmeden önce bu sistemin bize sağladığı asıl faydadan bahsedeyim. Hatchler yumurtladığında kalabalık eksisi yiyip yeni yumurta yumurtlamıyorlar. Yumurtaları otomatik toplama emri verirsem bu sefer yumurtalar konteynırda bozulup çiğ yumurtaya dönüşüyor. Bunun yerine yumurtaları açık alanda tutup kendi kendine kırılmasını bekleyip çıkan hatchleri kesersek sürekli et sağlayabilir ve barbekü gibi kaliteli bir yemeğe erişebilirsiniz. Stable'daki Conveyor Receptable'a yumurta ve kömürleri yükleme emri vererek burada başka bir olayı daha otomatize ediyorum. Burada yaptığım ikinci kritik nokta ise bu sefer Belt'lerin sonuna bir Receptable koymak yerine Conveyor Chute koydum. Bu Belt'lerden gelen her şeyi zemine döküyor. Böylece yumurtalar bir konteynıra girip bozulma riskine maruz kalmıyor.

Bu sistemde et dışında ürettiğimiz asıl ana ürün olan kömüre gelelim. Burada üretilen kömür de aynı şekilde yumurtalarla o zemine dökülüyor. Burada hiçbir sıkıntı yok. Daha sonra burada Sandstone'ları Loader'a yüklettiğimiz Auto-Sweeper (veya başka bir alanda başka bir Auto-Sweeper) ile kömürleri ayrı bir Loader'a yükletiyoruz. Yumurtalarsa burada yavruya dönüşmeyi bekliyorlar.

Kömür Loader'ına yüklediğim kömürleri ise başka bir alandaki kömür jeneratörlerine yönlendiriyorum. Burası da son resimdeki en alt bölmeler. Burada da Receptable'a (veya Conveyor Chute ile yere döktürebilirsiniz) gelen kömürleri buradaki Auto-Sweeper'lar jeneratörlere aktarıyor.

Screenshot_12.png

Bu jeneratörler aşırı miktarda CO2 saldığı için bu bölmeleri de hava geçirmez kapılarla kapatıp içeriye Gas Pump yerleştirdim. Auto-Sweeperlar sayesinde buraya kimsenin girmesine gerek kalmıyor. Ürettiğim CO2'yi önce Cannister Filter binasına (yedekte biraz dursun diyerek bir gaz deposu kullandım burada) yönlendiriyorum ki burada şişelenen CO2 Soda makinesinde kullanılıyor. CO2'nin fazlasını ise Carbon Skimmer aracına iletip yok ediyorum.

Screenshot_18.png

Ekleyebileceğim ufak bikaç detay var. Hatchler yaklaşık 6 günde bir yumurtluyor ve bu yumurtalar 20 günde çatlıyor. Kömür üretimi kaç hatch'e kaç jeneratör yetiyor onu hesaplayamadım. Ancak her hatch'in 12 kare alana ihtiyaç duyduğunu söyleyebilirim. Stable'ınızı 96 kare alana kadar büyütürseniz aynı odada 8 hatch yaşayıp üreyebiliyor. Odayı bölmek için kullandığınız kareleri çıkarmanız gerek tabi 96'yı sayarken. Kalan alanı istediğiniz gibi kullanabilirsiniz.

İyi oyunlar.
Sic Parvis Magna
[+] 1 üye altnkurt nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#2
Güzel rehber eline sağlık ayrıca arkadaşların oyunda tek bir sisteme bağlı kalmamalarını diğer sistemlerle doğalgaz, petrol, türbin vb. beraber kullanmalarını tavsiye ederim şahsen kömürü oyun başı ve yedek sistem olarak kullanırım ama kimi zaman ana kullanım şekli haritaya, gayzer sayısına ve dübyasına göre değişiklik gösterebiliyor.
Noro lim, noro lim , Asfaloth!
Ara
Cevapla
#3
Evet. Bu sistem sadece bir geçiş dönemine yönelik. Zaten bir süre sonra hatchleri besleyecek bir şey kalmaz. Her zaman gayzer temelli sonsuz kaynaklara yönelinmeli.
Sic Parvis Magna
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.