(19-01-2016, 01:35)Kurt Knispel : Bizans tarihi müfredata girmeli.
For what ?
@Awake
Anlatmak istediğini biraz daha açarsan uzun bir yorum yapabilirim.
Sizce Liselerdeki Tarih Dersi Yeterli mi ?
|
(19-01-2016, 01:35)Kurt Knispel : Bizans tarihi müfredata girmeli. For what ? @Awake Anlatmak istediğini biraz daha açarsan uzun bir yorum yapabilirim.
19-01-2016, 07:32
(19-01-2016, 01:23)Awake : Beyler yapmayın, ne enjekte edilmeye çalışılıyor Allah aşkına? Türklerden daha çok tarihiyle gurur duyan, tarihine bağlı, tarihini övüp duran başka bir millet var mı? Bu ülkede insan hakları, demokrasi, eşitlik, adalet gibi kavramlar ecdadın %10'u kadar övülmüyor, değer görmüyor, farklı ülkelerde mi yaşıyoruz? Doğru diyorsun ama ben o bilgilerin daha küçükken insana kazandırılmasını düşünüyorum her şey aileyle başlıyor. Lise çağında dikkate alınmıyor maalesef
Siyasette muhabbet... Hepsi yalan, palavra...
Doğru sözü “Kül Tegin” kitabesinde ara...
19-01-2016, 08:47
(18-01-2016, 22:35)Ahrep : Bir lise öğrencisi olarak kesinlikle yeterli bulmuyorum. Öğrencilerin içine milliyetçilik işlenmeli Tarih öğretmenleri daha sıkı eğitimlerden geçmeli her önüne Neden milliyetçilik işlenmeli?
19-01-2016, 09:01
(19-01-2016, 08:47)human :(18-01-2016, 22:35)Ahrep : Bir lise öğrencisi olarak kesinlikle yeterli bulmuyorum. Öğrencilerin içine milliyetçilik işlenmeli Tarih öğretmenleri daha sıkı eğitimlerden geçmeli her önüne Nasıl neden milliyetçilik işlenmeli. Dünya'daki devletlere bakalım hepsi alttan alttan milliyetçilik verirler. Çocukların milliyetçi olmaları gerekir. çok çalışmaları ama zamanı gelince vatanı için göz kırpmadan can vermeleri zeki kardeşlerimizin Avrupa' Amerika'ya kaçmamaları için gereklidir. Milliyetçi bir genç gitse bile ilmini öğrenip ülkemizde faaliyete geçecektir. Kısacası ülkemiz için milliyetçilik işlenmelidir. Tarihten ders çıkarmalı Atalarının hatalarına düşmemeli. Kültürümüze aykırı olan hareketleri yapmamalıdır. Bahsettiğim milliyetçilik hep zaferlerden bahseden değil. Aksine yenilgilerden daha çok bahsedip ders çıkarmasını sağlayacak milliyetçi bir tarih dersidir.
Siyasette muhabbet... Hepsi yalan, palavra...
Doğru sözü “Kül Tegin” kitabesinde ara...
19-01-2016, 09:25
Peki sence Türk kimliğine sahip olmayan azınlıklar(Kürtler, Lazlar, Suryaniler) bu işlenecek milliyetçiliği ne kadar benimseyecek ya da tepkileri ne olmalıdır?
(19-01-2016, 09:25)human : Peki sence Türk kimliğine sahip olmayan azınlıklar(Kürtler, Lazlar, Suryaniler) bu işlenecek milliyetçiliği ne kadar benimseyecek ya da tepkileri ne olmalıdır?Tepkileri ne olabilir ki ? Millet olarak bir bütünüz.
Siyasette muhabbet... Hepsi yalan, palavra...
Doğru sözü “Kül Tegin” kitabesinde ara...
19-01-2016, 11:34
19-01-2016, 13:55
Burada herkes "Türkiyeli" ve "Türkiye" sınırlarındaki tarihten sonuna kadar sorumlu sayılır benim görüşümce.Ayrıca Türkiye nin ata devletlerinide bu işe katmak gerekir.Elin Almanı Hansa ile Hamburg arasındaki olaya kadar düşkünken ben Osmanlının Karamanoğullarını yada Dulkadiri aldığı savaşı bile bilmiyorum.Osmanlı Anadolu Türk Birliğini sağladı diyor.Ben Türk Dili dersinde Mehmet Beyin Firmanlarını görürken Tarih böyle iken bu nasıl bir sistem diyorum.Timur ile ilgili tarih kitabımızda sadece iki kelime yer alır "Ankara Savaşı" açıklama kısmıda Timur kazandı Osmanlı Kaybetti gibidir.Niye ben Babürün Hindistana girişini görmüyorum?Niye ben Karamanoğullarının önce Kıbrıs ile iittifak kurup Kilikyaya birlikte saldırmaların ardından Kıbrısa ihanet edip bütün kilikyayı aldığını görmüyorum?Niye Rusların türk ilerliyişini kitapta göstermiyorlar?Böyle saçmalık mı olur.Adam Türk olmasına rağmen benim steam nickim Tonyukuk la Tony-cock diye dalga geçiyorsa ben ne deyim bu herife?Adamlara tarih anlatıyorum.Osmanlı şöyle oldu böyle oldu diye adam oradan "Ee Olmaz öyle şey biz üç cihan devletiyiz biz kaybetmeyiz." diyorlar ağızlarını kırasım geliyorum.Lisede anlatılan sadece "Osmanlı Kazandı,Atatürk geldi düşmanı yendi" den ibarettir. Nerede Darbeler , Nazilerle,Nato ile Wto ile yaptığımız anlaşmalar?Selçukluları sadece "Malazgirit ten sanan insanlar,Lozan'ın 100 yıl sonra biteceğini ve her yere saldırıp Osmanlıyı kuracağımızı sananlar.Sevri öne çıkarıp Atatürke neden Türkiyeyi kurdun diye sövenler var." Lan benim bildiğim Osmanlı Kanuniden sonra bi bok yapamamış bırak düşmanı daha kendi valisini durduramamış devlettir.Osmanlıya dönüp ne yapacaksınız.Yemin ediyorum Atatürk dirilse önce ülkeye bakıp Biz bunun için mi savaştık derdi.Tabi önce Türkiyede doğup büyüyen adamın Atatürke küfrederken yaşadığı kafayı çözmek lazım. Bknz Kadir Mısıroğlu.
19-01-2016, 18:38
(Son Düzenleme: 19-01-2016, 18:39, Düzenleyen: uçan erişte.)
Bizim zamanımızda lisedeki tarihin adı bile Millî Tarih'ti. Çok milliyetçiydik biz çok... :p
Devletin eğitime kaynak ayırmasının en önemli nedeni şudur zaten: (19-01-2016, 09:01)Ahrep : Çocukların milliyetçi olmaları gerekir. çok çalışmaları ama zamanı gelince vatanı için göz kırpmadan can vermeleri zeki kardeşlerimizin Avrupa' Amerika'ya kaçmamaları için gereklidir. Çalıştır, sömür, zamanı gelince bir hiç uğruna ölmeyi göze alabilecek ve bunu marifet sayabilecek kıvama getir, yaşını doldurunca da ver üç beş kuruş emeklilik, sussun. Ha işte, devlet için eğitim, o kıvamı tutturmanın gerekliliklerinden biridir. Yoksa, sivrisineğin sindirim sistemini bilmenizle pek ilgilenmez. Düzeni sorgulamayacak kadar bilin yeterli. Hileci Çinliler, Kahpe Bizans, Üçkâğıtçı Farslar, Kalleş Araplar, Hain Kürtler, Sıcak Su Sevdalısı Ruslar, Yenilince Yenik Sayıldığımız Almanlar vs. bunları belleyin. Ama asıl Şanlı Türkleri iyi bilin, muhtaç olduğu kudreti asil kanında saklı aziz vatandaşlar! Felsefe mi? Aman canım, antik çağdan kalma sakallı birkaç dede işte... Hiç ilgilenmeyin demiyorum, hobi olarak yine ilgilenin de öyle çok şey yapmayın.
Kusur benim imzamdır. Bir ismim olduğu sürece bir kusurum da olacak ve olmalı.
(19-01-2016, 01:23)Awake : Beyler yapmayın, ne enjekte edilmeye çalışılıyor Allah aşkına? Türklerden daha çok tarihiyle gurur duyan, tarihine bağlı, tarihini övüp duran başka bir millet var mı? Bu ülkede insan hakları, demokrasi, eşitlik, adalet gibi kavramlar ecdadın %10'u kadar övülmüyor, değer görmüyor, farklı ülkelerde mi yaşıyoruz? Bunun nedeni ecdada duyulan sevgi özenti değil bence... Demokrasi eşitlik adalet gibi kavramlar halkdan çıkmayıp tepeden getirilirse olacağı buydu ne bekliyorsun. Biz fransa değiliz.O ülkedeki şartların aynısı oluşmadı bizde ne yapalım. Tabi toplum kendisinden çıkanlara daha fazla değer verir... ---------------- Ahrep Aziz Sancar ülkücüde ne oldu adam amerikada --------------- Atatürkün bahsettiği Türk Milliyetçiliğinde vatandaşlarımızın hepsi Türktür ki bu geçmişteki Osmanlı vatandaşlığına benziyor... ----------------- bi konudan daha bahsediyim: Japonya dünyaya kendisini kapadığında kapıyı aralık bırakmıştı her sene hollandalı bi kaptan gelip malumat verirdi.Ayrıca tercüme odasında samuraylar 17yyda newtonun principa mathematica adlı eserini dahi çevirmişti.Yönetici elit tabaka iyi eğitimliydi.Sonra 18.yy da samuraylar halka okuma yazma öğretti.Ardından 19.yy da abd zoruyla Dünyaya açıldıklarında aslında dünyaya hiçte yabancı değillerdi. Onların samuray aileleri asilleri mitsubishi gibi sanayi kuruluşları kurarak felan ülkelerine yararlı olurken. Osmanlıdaki ayanlar hala çiftçilikle uğraşıyordu.Örnek olarak Çapanoğulları bunlar avrupada eğitim görmüş son derece zeki insanlardı fakat japonlardan farklı olarak: Kurtuluş savaşında Meclise destek çıkıp genç cumhuriyette özel teşebbüsle sanai tesisleri kurmak varken isyan etmeyi derebeyliği tercih ettiler.
19-01-2016, 19:23
(Son Düzenleme: 19-01-2016, 19:24, Düzenleyen: uçan erişte.)
@cemal
Japonların ki öyle görüldüğü gibi kolay olmadı aslında. Haticeye değil neticeye bakarsak, dediğin gibi oldu ama Şôgunluk ile İmparatorluk arasında kıyasıya bir mücadele vardı (bkz. Boşin Savaşı). Yani Japon derebeylerinin sanayi tekellerine dönüşmesi öyle pek güzellikle olmamıştı. Çapanoğulları'na benzeyen birçok Japon boyu, İmparatorluğun yeniden iktidara getirtilmesine karşı çıkıp eski usûl Şôgunluk düzenine bağlı kalmayı seçmişti. Ancak savaşı kazanan İmparatorlukçular, bu toplumsal ve iktisadî dönüşümü tüm boylara dayattı. Yine de dediğin gibi, bu durum Fransa'daki benzer şekilde toplumun kendisinden çıktı diyebiliriz. Bizdeki gibi değildi.
Kusur benim imzamdır. Bir ismim olduğu sürece bir kusurum da olacak ve olmalı.
19-01-2016, 19:41
Lisede öğretilen tarih yetersiz değil,
yanlıştır. keşke anlatınların hepsi doğru olsa da eksik olan bilgiler olsa.
19-01-2016, 20:12
İzmir Amerikan Kolejinde, St Joseph de okursan bütün dersler yeterli ama sonradan Anadolu olmuş çakma liselerde okursan hiçbir ders yeterli değil. Acı ama gerçek.
19-01-2016, 22:39
(18-01-2016, 22:47)Awake : Dersin ismi tarih, milliyetçilik değil. Herhalde Anadolu'nun içlerinde yaşamışsınız :D. Bizim tarih hocamız kulağımıza bazı şeyler çaldı Anadolu'daki bazı zihniyetler için.
31-03-2016, 22:34
Lise öğrencisiyim ve kesinlikle yetersiz ayrıca yanlış bir müfredat bence. 2 ay oldu ve 2 aydır Hz. Muhammed'in hayatından girip Endülüs Emevi Devletinden çıktık ve hala Arap tarihi işliyoruz müfredatın değiştirilmesi ve tarih dersinin haftada en az 4 saat olması lazım
03-03-2017, 15:35
Bence yeterli değildir.Özellikle dersi veren öğretmenin iştahlı olması lazımdır.Dersi yaşatması gerekir.Bunların harici çöptür.Ek okuma gerekir..
03-03-2017, 16:33
Ben tarihli ilgilenen bir liseliyim. Okudugum okul turkiyenin en iyi anadolu liselerinden biri. Fakat tarih hocamiz ilk sene superdi ve eglenceli tarafsiz ve dogru anlatirdi.(Ben okumayi seven biriyim ozellikle tarih) Bu sene o hocamiz okuldan ayrildi yerine meslek lisesinden bir tarihci geldi. Dersi iktidara tarafli bicimde anlatiyor, yoruma acik degil ve ezberci(kendiside ezberci olaylar hakkinda yorum yapamiyor). Kendisi Atatürk ilkelerini kotuluyor. Tarihi yanli anlatirken kanitlarla karsi ciktigimizda kizip srn nerden bilicen diyiyor. Simdi boyle tarih dersi islemek dogrumu?
08-04-2017, 12:58
Konu olarakta yetersiz, öğretmenler açısından da yetersiz. Öğretmenler açısından düzeltilmesi ilk aşamada kolay olmasa bile konu açısından düzeltilmesi daha kolay.
Konu olarak bakarsak, tarih dersinde ne öğretilmeye çalışıldığı belirsiz kalıyor. Amaç nedir, İslam öncesi Türk tarihi mi, İslam tarihi mi yoksa Osmanlı tarihi mi? Yanlış bilgileri bırakırsak tarih dersinin amacının toplumumuzun en azından toplumun çoğunluğunun sahiplendiği geçmişi anlatmak olduğunu düşünüyorum. Bu açıdan bakarsak İslam öncesi Türk tarihi - İslam tarihi - Selçuklu - Osmanlı tarihi çizgisi doğru gözükse bile beyliklerin tamamen dışlanmasını yanlış buluyorum, Timur'un karikatürize edilerek kötü bir karakter olarak gösterilmesini ise oldukça yanlış buluyorum. Tabii hem beylikler hem Timur sıkıntılarının ana sebebi tarihimizin Osmanlı bakış açısı ile yazılmış olması. Osmanlı harici dönemdaş Türk tarihi ise Müslüman olmayan türk kavimleri (Örneğin Macarlar, ve hatta kısmen şamanist kalabilen Sibirya kavimleri; haklarında tarih dersinde tek öğretilen bilgi asimile olmaları fakat kime göre?) kadar olmasada Osmanlı'nın yanında meze görevi görüyorlar.
08-04-2017, 15:49
Tarih Dersinin ilk konusu: Tarih nedir? Ne işe yarar? Neden öğrenilmelidir?
Bu konuyu işlemek için 2 ders saati yeterli değil.2 hafta , belki.Çünkü tarih okuma bilincini yerleştireceksiniz.Ve bu ömür boyu devam eden bir uğraş olacak. Öğretmenlerin yetersizliği,müfredatın içeriği gibi konular zaten yazılmış.Hepimiz bunları biliyoruz zaten.Tekrarlamayacağım. Liseden/Üniversite'den sonra tarih okumanın devam ettirilmesi gibi bir mevzuda var.İyi kötü dersler alıyoruz ama kaçımız tarih kitabı açıp okuyor? Ayrıca tarih dediğimiz şey yalnızca Osmanlı tarihi değil.Bilim tarihi de var.Kaç kişi kimya biliminin tarihini genel olarak anlatabilir? Ulaşımın Tarihi? İnsanlığın mutfak tarihi? İletişim Tarihi?
08-04-2017, 16:18
Sağlık dersi gibi saçma sapan dersler var.2 saat tarih dersi yetersiz ve saçma bir müfredatı var.
Aslında sadece tarih değil diğer derslerin müfredatı da yanlış.(örn: ingilizce, resmen 8. sınıfta gördüklerimin aynısını görüyorum ve haftada 7 saat görüyoruz. 10. sınıf ingilizcesi duyduğuma göre öğrencileri zorlayan bir sıkıcılığı varmış.ama ne hikmetse 10. sınıfta 3 saat ingilizce göreceğiz.Yani ortada orantısızlık var.) Maalesef Türkiyede ki yanlışlardan biri olan ''Fen ve matematik yaparsan hayatı kurtarırsın'' algısı olduğu sürece böyle devam eder. Birde kitaplar olaylara perspektif bakmıyor gibi geliyor. |
|