09-06-2019, 16:48
Selamlar
Izlenimlerime gore oyunun yeni hali bazi arkadaslar icin cok yabanci geliyor. Yeni sistem karisik ve anlasilmaz goruluyor. Acizane halimle populer oldugunu bildigim bir kac ulke tipi ve oynanisi hakkinda birseyler karalamak istiyorum
Machine Empire
Makine irki ve hive mind su anki sistemde en basit oynanisa sahip irklar. Bunun yaninda ikisi de cok guclu buildler yapabiliyor ve temelde ikisinin de guclu tarafi ayni. Nufus artis hizi.
Yukarida kendi ornegimde hem civic hemde traitlerde nufus artis hizi bonusu var, toplamda %35 nufus hizi veriyor. Bu ikisi olmazsa olmaz cunku robotlarin en guclu yanina dayanmamizi sagliyor.
Ikinci civic tercihe bagli. Ben binalari uzuclatan ve daha hizli insa eden constructor aldim, bazilari +1 mineral per job veren Civic alir ama bence anlamsiz cunku robotlarin baslangicinda cok az robot iscisi var. Buna karsin tum diger irklardan fazla enerji iscisi var ve uzun surede enerji yogun gelisiyor. Bu sebeple traitlerde enerji bonusu aldim. negatif traitlerde de cok fazla opsiyon yok. En az zararlilar %10 maintenance (pop basina 0.1 enerji ) ve %10 housing (pop basina 0.1 housing) debuf veren traitler.
Pop basina job, binalar, districtler nedir ne ise yarar bunlari ilk ornegimizde anlatmaya calisacagim
Oyun baslangici
ezegen ekrani eskisinden tamamen farkli. District bolumu ve Buildings bolumu gezegende insa ettigimiz yapilar. Her gezegen icin buyuklugune bagli olarak bir max district sayisi ve her gezegen icin esit 16 bina slotu var. Bina slotlari gezegen nufusu arttikca acilir. Distritler ana kaynaklari saglarken (Enerji, mineral, food ) binalar ozellesmis kaynaklari saglar. Ozellesmis kaynaklar bize oyunu kazandiracak esas kaynaklar. Bilim puani ve gemi insa etmek icin kullanilan Alloy bunlardan ikisi.
Gezegendeki her pop turune gore oncelikle enerji/food maliyeti ister, bununla beraber verimli bir gezegende bunlara yeterli yer(housing) saglanmalidir ki ekonomi zarar gormesin. Gezegen ekonomisinin stabilitesi resimde %67 olarak gozukuyor. Bu gezegendeki nufusun bir nevi memnuniyetinin degeri. Bunun icinde mutluluk (robotlar icin deviancy), housing, amenity, bazi irklar icinde politik guc( daha sonra aciklanacak) degerleri bulunuyor. %50inin ustundeki her deger verimlilik artisi verirken, 50 alti ise verimlilik dususi veriyor. Su anki durumda bu gezegende tum kaynaklara %10.2 artis veriyor. Stabilite artisi icin cesitli yollar var ama robotlarda bu imkanlar biraz kisitli. O yuzden oncelikli olarak housing ve amenity dengesini 0 ve ustunde tutmaya gayret etmek gerekiyor. Amenity ne diye sormayin, mutluluk saglayan kaynak gibi birsey :)
4 cesit district var;
City district en bastaki. Sehrinize iyi bir housing bonusu verir ama digerlerinden pahalidir. Irka gore 1 veya 2 job slotu verir. Job slotu demek o iste calisacak pop pozisyonu demek. Mesela robotlarda 1 enerji birde maintenance robotu isi (job) verir bunun yaninda +5 housing saglar. City district aylik gideri (maintenance) 2 enerji
Energy District, 2 adet enerji job u saglar ve 1 enerji maintenance ister. Robotlarda bu job basina +6 enerji geliri demek
Mineral District, 2 adet mineral job saglar ve 1 enerji maintenance gerektirir. job basina +4 mineral kazandirir.
Food district, 2 adet food job kazandirir ve 1 enerji maintenance ister. Job basinda +5 (diger irklarda 6) food verir.
Binalar
Ana bina irka ve secilen civiclere gore administrator job ve specialist job slotlari verir. Bunun yaninda Housing ve Amenity de saglar. Robotlar ozelinde admin konumunda olan Coordinator, yeni robot ureten Replicator, polis robot Hunter-Seeker ve bakim isleri icin Maintenance Job slotlarini saglar. Diger irklari yeri gelince inceleriz.
Research binasi bilim kaynagi saglar. 3 tip bilim icin ayri ayri degil hepsi icin ayni miktarda kaynak verir, bu bonuslara gore degisebilir. Her Research binasi 2 research specialist job slotu verir. Robotlarda bilim puani, job basinda 6 minerale 4 bilim seklindeyken, diger irklarda mineral yerine consumer goods harcar.
Alloy Foundries. Bu bina oyunun en kritik kaynagi olan Alloy uretir. Alloy gemi ve istasyon yapimi icin istenen kaynaktir. Gemiler ve Istasyonlar artik diger temel kaynaklar tarafindan uretilmiyor. Bina 2 job slotu saglar, robotlarda job basina 8 mineral harcayip 4 alloy uretir. Diger irklar 6 minerale karsilik 3 alloy uretir.
Replicator binasi (robot) sadece robot uretimi icin kullanilir. 1 replicator job saglar ve job basinda 3 mineral harcar.
Unity binasi, her irka ve ethice gore degisik olabilir. 2 job slotu verir, job basina unity ve bir miktar bilim puani kazandirir. Robotlarda unity slotlari enerji kullanirken isterken diger irklarda consumer good ister.
Amenity binalari ve job slotlari , job basina amenity saglar. Bu kaynak gezegenin stabilitesine etki eder. Ne kadar yuksekse o kadar iyidir ama kaynaklarin kendisine gore oncelikli olmalidir. Amenity, mineral ve enerji gibi temel kaynak sayilir. Robotlarda amenity uretmek icin kaynak harcanmazken diger irklar bunu iki farkli job ile saglayabilir. Diger irklardaki Clerk job, kaynak harcamasiz az miktar amenity uretir, ayrica Entertaintment job, consumer goods karsiligi yuklu amenity uretir.
Ana binalar bunlar. Gerisi bu binalarin bonuslarini arttiran ve destekleyen binalardir. Tum binalar sagladiklari job slotlarinin giderleri haricinde kendi baslarina da enerji sarfiyati (maintenance) da ister.
Gezegen ekranin ikinci sekmesi Population
Bu sekmede nufusun nerede calistigi, hangi nufusun cogaldigi ve farkli nufuslar varsa onlarin oranlari gorulur. Nufus Specialist/Complex job ve Menial Job olarak ayrilir. Bu kisimlara tiklayarak tek tek o islerde calisan birimleri ve urettikleri kaynak miktarlari gorulebilir. Ayrica her job tipi icin oncelik ayarlama secenegi bulunur. Bunlari degistirerek bostaki islere nufus aktarilip onceligi az olan islerden kaydirma yapilabilir. Bazi durumlarda bu cok gereklidir cunku yapay zeka bazen cok sacma duzenlemeler yapabiliyor. Mesela ana kaynak slotlarini bos birakip herseyi amenitye uretimine yigiyor. Bunun onune gecmek cok onemli.
Bu bolumde artmakta olan nufus da goruluyor. Robotlar icin Assembling bolumu goruluyor. Ustune geldigimizde aylik ne kadar ekleme yapildigi gorulebilir. Bu deger nufus artis hizidir. Organik irklarda bu Growing kisminda gorulur. Ozel durumlarda ise (gezegen isgali, istenmeyen irklarin atilmasi vb) Declining kisminda sayisi dusen irk gosterilir.
Gezegen sekmesinin ucuncu sekmesi Yer Ordulari uretilen Armies bolumu. Burada cok bir sey yok. Ihtiyaciniz oldugunda buradan Recruit diyerek irk tiplerine gore ordu uretiyorsunuz.
Dorduncu sekme Corporate, bu bolum robotlarda acik degil cunku robotlar corporation ile is yapmiyorlar. Megacorp kismine gelince anlatilacak.
Bu sekmeler disinda ana gezegen ekraninda Districtlerin hemen altinda Planetary Features ve Terraform kisimlari var. Planetary features icinde gezegendeki bonuslarin kaynaklari ve district block gorulebilir ve imkaniniz varsa bunlari kaldirabilirsiniz. Terraform bildik terraform.
Gezegen ekrani sag ustte decision ve resettlle var. Decision, eski gezegen eddictlerinin oldugu yer. Burada bir decision actiginizda eddict gibi belli bir sure aktif kalir. Resettle ise her zamanki nufus degisim kismi.
Robot buildi
Resimde goruldugu gibi robotlar devasa bir enerji geliriyle basliyorlar. Bunun sebebi enerji robotlarinin birim basina 6 enerji ve baslangicta da bunlardan 11 tanesiyle basliyor olusumuz. Bunun yaninda traitten ve gezegenden gelen bonus da var. Hatta oyunun baslarinda uzun bir sure sadece enerji uretim mineral eksigini marketten enerji ile cevirmek, dogrudan mineral robotu kullanmaktan daha verimlidir. Bu durum enerji ve mineral robotlari arasi kazan oraninin market degisimi oranindan yuksek oldugu durum icin gecerli ki, oyunun basinda bu oran robotlar icin cok avantajli.
Peki robotlar bu kadar iyiyse kotu tarafi ne? Nufus artis hizini yuksek tutmak icin sirf bu isle ugrasan replicator iscilerine adam basi 3 mineral oduyorsunuz. Oyunun basinda toplamda aylik 12 mineral yapiyorki bu tum mineral giderinin yarisi. Bu sebeple en onemli sey mineral gelirini arttiracak yollar bulmak.
Oyun tarzina gore iki farkli yol izleyebiliriz. Ilki ve en populer olani rush build. Bu yontemde mumkun oldugu kadar bol Alloy foundary yapip en kisa zamanda en cok alloy uretimine ugrasiyoruz. Hatta duruma gore hazirdaki bilim binasini da yikip alloya cevirebilirsiniz cunku baslarda ulkeler arasi bilim farki cok az. Bu yolla 2220 yilinda (cogu mp bu kadar surelik baris suresi verir) aylik 50 alloy uretimine ulasabilirsiniz. Bu degere ulasmak robotlar icin kolaydir ama onlar sistemlere istasyon yapmak icin diger irklardan %50 fazla alloy harcar ve koloni atmak icin %100 fazla alloy gerektirir. Rush planlaniyorsa fazla genisleme yapmak pek yarariniza olmaz. Saglikli bir rush icin dusmanin filosunu ve muhtemel istasyonunu birlikte gecebilecek guce ulasmaniz gerekirki haziliksiz bir dusman icin bu en azindan 2k filo gucu gerektirir. Ilk acilacak tradition agaci her zaman expansion cunku her turlu irka vazgecilemez bonuslar veriyor. Ikinci olarak Supremacy. Filoya ve istasyonlara bonuslari cok onemli.
Ikinci build Bilim yatirimi yapip uzun erimli plan yapmak. Sinirlari saglama alabilmek veya uzun sureli baris suresi garanti almak kaydiyla bu build orta ve uzun donemde cok gucludur. Hic bir baska irk robotlar kadar hizli nufus biriktiremez ve daha fazla nufus daha guclu ekonomi demektir. Ilk yapilacak bina Bilim binasi, ikincisi tercihe gore unity binasi yada yeni bir bilim binasi. Gerekmedikce alloy binasi yapilmamali, sadece bilim ve acildiginda enerji bonus binasi insa edilmeli. Ilk firsatta mineral districti bol iki gezegene yerlesilmeli. Ilk yerlesimler onemli cunku minerali enerji ile saglamaya calismak bir yere kadar kurtarabilir. Oncelikli mineral gezegeni, ikinci mineral kolonisi tarafindan nufus resettle yapilarak arttirilir. En kisa zamanda Replicator binasi ve sonrasinda mineral bonusu binasi insa edilir. Sonrasinda robotlar icin onemli Unity binasi yapilir cunku unuity job slotu, temel kaynak robotlarina job basina %1 verimlilik bonusu saglar. kolonilerde ancak 4.binadan itibaren baskalari insa edilir, Bu durumda alloy yada ozel kaynak binalari yapilabilir.
Yeni durumda ozel kaynaklar cok daha onemli. Kaynak binalarinin gelistirmeleri var ve ust seviyeler her zaman aylik ozel kaynak geliri istiyor. Bu ozel kaynak binasi teknolojileri cok ozel durumlar disinda her zaman oncelikli acilmali.
4. ve 5. koloniler artik enerji -mineral olarak devam edebilir. Bir taneden fazla Bilim gezegeninden fazlasina ihtiyaciniz yok. Ana gezegende sadece bilim odakli gelismek gerekiyor. Bu durum rush sonrasi gelisme icin de boyledir. Basarili 2-3 erken savas yapacaksaniz bunlar sonrasi ana gezegeni bilim gezegeninde donusturmek gerekli. Esas Alloy geliri diger gezegenlerden gelmeli.
Ulkede insa edilen toplam district miktari, sahip olunan sistem sayisi ve ulkede arada derede sahipsiz sistem bulunmasina gore Empire Sprawl degeri vardir. Bu deger Administrative Capacity degerini gecmedikce bilim ve tradition masrafiniz zamlanmaz.
En terhic edilen savas hali tribute almak ve robotlarda baska robotlari ilhak etmek. Tribute aldiginizda dusmanin enerji/mineral gelirinden yuklu bir pay alirsiniz ama empire sprawl armadigi icin bilim/tradition masrafi artmaz. Robotlari ilhak ettiginizde size hic bela cikarmayacak yeni nufus elde edip ekonominizi ikiye katlayabilirsiniz.
Diger Buildler gelecek..
Simdilik iyi gunler diliyorum
Izlenimlerime gore oyunun yeni hali bazi arkadaslar icin cok yabanci geliyor. Yeni sistem karisik ve anlasilmaz goruluyor. Acizane halimle populer oldugunu bildigim bir kac ulke tipi ve oynanisi hakkinda birseyler karalamak istiyorum
Machine Empire
Makine irki ve hive mind su anki sistemde en basit oynanisa sahip irklar. Bunun yaninda ikisi de cok guclu buildler yapabiliyor ve temelde ikisinin de guclu tarafi ayni. Nufus artis hizi.
Yukarida kendi ornegimde hem civic hemde traitlerde nufus artis hizi bonusu var, toplamda %35 nufus hizi veriyor. Bu ikisi olmazsa olmaz cunku robotlarin en guclu yanina dayanmamizi sagliyor.
Ikinci civic tercihe bagli. Ben binalari uzuclatan ve daha hizli insa eden constructor aldim, bazilari +1 mineral per job veren Civic alir ama bence anlamsiz cunku robotlarin baslangicinda cok az robot iscisi var. Buna karsin tum diger irklardan fazla enerji iscisi var ve uzun surede enerji yogun gelisiyor. Bu sebeple traitlerde enerji bonusu aldim. negatif traitlerde de cok fazla opsiyon yok. En az zararlilar %10 maintenance (pop basina 0.1 enerji ) ve %10 housing (pop basina 0.1 housing) debuf veren traitler.
Pop basina job, binalar, districtler nedir ne ise yarar bunlari ilk ornegimizde anlatmaya calisacagim
Oyun baslangici
ezegen ekrani eskisinden tamamen farkli. District bolumu ve Buildings bolumu gezegende insa ettigimiz yapilar. Her gezegen icin buyuklugune bagli olarak bir max district sayisi ve her gezegen icin esit 16 bina slotu var. Bina slotlari gezegen nufusu arttikca acilir. Distritler ana kaynaklari saglarken (Enerji, mineral, food ) binalar ozellesmis kaynaklari saglar. Ozellesmis kaynaklar bize oyunu kazandiracak esas kaynaklar. Bilim puani ve gemi insa etmek icin kullanilan Alloy bunlardan ikisi.
Gezegendeki her pop turune gore oncelikle enerji/food maliyeti ister, bununla beraber verimli bir gezegende bunlara yeterli yer(housing) saglanmalidir ki ekonomi zarar gormesin. Gezegen ekonomisinin stabilitesi resimde %67 olarak gozukuyor. Bu gezegendeki nufusun bir nevi memnuniyetinin degeri. Bunun icinde mutluluk (robotlar icin deviancy), housing, amenity, bazi irklar icinde politik guc( daha sonra aciklanacak) degerleri bulunuyor. %50inin ustundeki her deger verimlilik artisi verirken, 50 alti ise verimlilik dususi veriyor. Su anki durumda bu gezegende tum kaynaklara %10.2 artis veriyor. Stabilite artisi icin cesitli yollar var ama robotlarda bu imkanlar biraz kisitli. O yuzden oncelikli olarak housing ve amenity dengesini 0 ve ustunde tutmaya gayret etmek gerekiyor. Amenity ne diye sormayin, mutluluk saglayan kaynak gibi birsey :)
4 cesit district var;
City district en bastaki. Sehrinize iyi bir housing bonusu verir ama digerlerinden pahalidir. Irka gore 1 veya 2 job slotu verir. Job slotu demek o iste calisacak pop pozisyonu demek. Mesela robotlarda 1 enerji birde maintenance robotu isi (job) verir bunun yaninda +5 housing saglar. City district aylik gideri (maintenance) 2 enerji
Energy District, 2 adet enerji job u saglar ve 1 enerji maintenance ister. Robotlarda bu job basina +6 enerji geliri demek
Mineral District, 2 adet mineral job saglar ve 1 enerji maintenance gerektirir. job basina +4 mineral kazandirir.
Food district, 2 adet food job kazandirir ve 1 enerji maintenance ister. Job basinda +5 (diger irklarda 6) food verir.
Binalar
Ana bina irka ve secilen civiclere gore administrator job ve specialist job slotlari verir. Bunun yaninda Housing ve Amenity de saglar. Robotlar ozelinde admin konumunda olan Coordinator, yeni robot ureten Replicator, polis robot Hunter-Seeker ve bakim isleri icin Maintenance Job slotlarini saglar. Diger irklari yeri gelince inceleriz.
Research binasi bilim kaynagi saglar. 3 tip bilim icin ayri ayri degil hepsi icin ayni miktarda kaynak verir, bu bonuslara gore degisebilir. Her Research binasi 2 research specialist job slotu verir. Robotlarda bilim puani, job basinda 6 minerale 4 bilim seklindeyken, diger irklarda mineral yerine consumer goods harcar.
Alloy Foundries. Bu bina oyunun en kritik kaynagi olan Alloy uretir. Alloy gemi ve istasyon yapimi icin istenen kaynaktir. Gemiler ve Istasyonlar artik diger temel kaynaklar tarafindan uretilmiyor. Bina 2 job slotu saglar, robotlarda job basina 8 mineral harcayip 4 alloy uretir. Diger irklar 6 minerale karsilik 3 alloy uretir.
Replicator binasi (robot) sadece robot uretimi icin kullanilir. 1 replicator job saglar ve job basinda 3 mineral harcar.
Unity binasi, her irka ve ethice gore degisik olabilir. 2 job slotu verir, job basina unity ve bir miktar bilim puani kazandirir. Robotlarda unity slotlari enerji kullanirken isterken diger irklarda consumer good ister.
Amenity binalari ve job slotlari , job basina amenity saglar. Bu kaynak gezegenin stabilitesine etki eder. Ne kadar yuksekse o kadar iyidir ama kaynaklarin kendisine gore oncelikli olmalidir. Amenity, mineral ve enerji gibi temel kaynak sayilir. Robotlarda amenity uretmek icin kaynak harcanmazken diger irklar bunu iki farkli job ile saglayabilir. Diger irklardaki Clerk job, kaynak harcamasiz az miktar amenity uretir, ayrica Entertaintment job, consumer goods karsiligi yuklu amenity uretir.
Ana binalar bunlar. Gerisi bu binalarin bonuslarini arttiran ve destekleyen binalardir. Tum binalar sagladiklari job slotlarinin giderleri haricinde kendi baslarina da enerji sarfiyati (maintenance) da ister.
Gezegen ekranin ikinci sekmesi Population
Bu sekmede nufusun nerede calistigi, hangi nufusun cogaldigi ve farkli nufuslar varsa onlarin oranlari gorulur. Nufus Specialist/Complex job ve Menial Job olarak ayrilir. Bu kisimlara tiklayarak tek tek o islerde calisan birimleri ve urettikleri kaynak miktarlari gorulebilir. Ayrica her job tipi icin oncelik ayarlama secenegi bulunur. Bunlari degistirerek bostaki islere nufus aktarilip onceligi az olan islerden kaydirma yapilabilir. Bazi durumlarda bu cok gereklidir cunku yapay zeka bazen cok sacma duzenlemeler yapabiliyor. Mesela ana kaynak slotlarini bos birakip herseyi amenitye uretimine yigiyor. Bunun onune gecmek cok onemli.
Bu bolumde artmakta olan nufus da goruluyor. Robotlar icin Assembling bolumu goruluyor. Ustune geldigimizde aylik ne kadar ekleme yapildigi gorulebilir. Bu deger nufus artis hizidir. Organik irklarda bu Growing kisminda gorulur. Ozel durumlarda ise (gezegen isgali, istenmeyen irklarin atilmasi vb) Declining kisminda sayisi dusen irk gosterilir.
Gezegen sekmesinin ucuncu sekmesi Yer Ordulari uretilen Armies bolumu. Burada cok bir sey yok. Ihtiyaciniz oldugunda buradan Recruit diyerek irk tiplerine gore ordu uretiyorsunuz.
Dorduncu sekme Corporate, bu bolum robotlarda acik degil cunku robotlar corporation ile is yapmiyorlar. Megacorp kismine gelince anlatilacak.
Bu sekmeler disinda ana gezegen ekraninda Districtlerin hemen altinda Planetary Features ve Terraform kisimlari var. Planetary features icinde gezegendeki bonuslarin kaynaklari ve district block gorulebilir ve imkaniniz varsa bunlari kaldirabilirsiniz. Terraform bildik terraform.
Gezegen ekrani sag ustte decision ve resettlle var. Decision, eski gezegen eddictlerinin oldugu yer. Burada bir decision actiginizda eddict gibi belli bir sure aktif kalir. Resettle ise her zamanki nufus degisim kismi.
Robot buildi
Resimde goruldugu gibi robotlar devasa bir enerji geliriyle basliyorlar. Bunun sebebi enerji robotlarinin birim basina 6 enerji ve baslangicta da bunlardan 11 tanesiyle basliyor olusumuz. Bunun yaninda traitten ve gezegenden gelen bonus da var. Hatta oyunun baslarinda uzun bir sure sadece enerji uretim mineral eksigini marketten enerji ile cevirmek, dogrudan mineral robotu kullanmaktan daha verimlidir. Bu durum enerji ve mineral robotlari arasi kazan oraninin market degisimi oranindan yuksek oldugu durum icin gecerli ki, oyunun basinda bu oran robotlar icin cok avantajli.
Peki robotlar bu kadar iyiyse kotu tarafi ne? Nufus artis hizini yuksek tutmak icin sirf bu isle ugrasan replicator iscilerine adam basi 3 mineral oduyorsunuz. Oyunun basinda toplamda aylik 12 mineral yapiyorki bu tum mineral giderinin yarisi. Bu sebeple en onemli sey mineral gelirini arttiracak yollar bulmak.
Oyun tarzina gore iki farkli yol izleyebiliriz. Ilki ve en populer olani rush build. Bu yontemde mumkun oldugu kadar bol Alloy foundary yapip en kisa zamanda en cok alloy uretimine ugrasiyoruz. Hatta duruma gore hazirdaki bilim binasini da yikip alloya cevirebilirsiniz cunku baslarda ulkeler arasi bilim farki cok az. Bu yolla 2220 yilinda (cogu mp bu kadar surelik baris suresi verir) aylik 50 alloy uretimine ulasabilirsiniz. Bu degere ulasmak robotlar icin kolaydir ama onlar sistemlere istasyon yapmak icin diger irklardan %50 fazla alloy harcar ve koloni atmak icin %100 fazla alloy gerektirir. Rush planlaniyorsa fazla genisleme yapmak pek yarariniza olmaz. Saglikli bir rush icin dusmanin filosunu ve muhtemel istasyonunu birlikte gecebilecek guce ulasmaniz gerekirki haziliksiz bir dusman icin bu en azindan 2k filo gucu gerektirir. Ilk acilacak tradition agaci her zaman expansion cunku her turlu irka vazgecilemez bonuslar veriyor. Ikinci olarak Supremacy. Filoya ve istasyonlara bonuslari cok onemli.
Ikinci build Bilim yatirimi yapip uzun erimli plan yapmak. Sinirlari saglama alabilmek veya uzun sureli baris suresi garanti almak kaydiyla bu build orta ve uzun donemde cok gucludur. Hic bir baska irk robotlar kadar hizli nufus biriktiremez ve daha fazla nufus daha guclu ekonomi demektir. Ilk yapilacak bina Bilim binasi, ikincisi tercihe gore unity binasi yada yeni bir bilim binasi. Gerekmedikce alloy binasi yapilmamali, sadece bilim ve acildiginda enerji bonus binasi insa edilmeli. Ilk firsatta mineral districti bol iki gezegene yerlesilmeli. Ilk yerlesimler onemli cunku minerali enerji ile saglamaya calismak bir yere kadar kurtarabilir. Oncelikli mineral gezegeni, ikinci mineral kolonisi tarafindan nufus resettle yapilarak arttirilir. En kisa zamanda Replicator binasi ve sonrasinda mineral bonusu binasi insa edilir. Sonrasinda robotlar icin onemli Unity binasi yapilir cunku unuity job slotu, temel kaynak robotlarina job basina %1 verimlilik bonusu saglar. kolonilerde ancak 4.binadan itibaren baskalari insa edilir, Bu durumda alloy yada ozel kaynak binalari yapilabilir.
Yeni durumda ozel kaynaklar cok daha onemli. Kaynak binalarinin gelistirmeleri var ve ust seviyeler her zaman aylik ozel kaynak geliri istiyor. Bu ozel kaynak binasi teknolojileri cok ozel durumlar disinda her zaman oncelikli acilmali.
4. ve 5. koloniler artik enerji -mineral olarak devam edebilir. Bir taneden fazla Bilim gezegeninden fazlasina ihtiyaciniz yok. Ana gezegende sadece bilim odakli gelismek gerekiyor. Bu durum rush sonrasi gelisme icin de boyledir. Basarili 2-3 erken savas yapacaksaniz bunlar sonrasi ana gezegeni bilim gezegeninde donusturmek gerekli. Esas Alloy geliri diger gezegenlerden gelmeli.
Ulkede insa edilen toplam district miktari, sahip olunan sistem sayisi ve ulkede arada derede sahipsiz sistem bulunmasina gore Empire Sprawl degeri vardir. Bu deger Administrative Capacity degerini gecmedikce bilim ve tradition masrafiniz zamlanmaz.
En terhic edilen savas hali tribute almak ve robotlarda baska robotlari ilhak etmek. Tribute aldiginizda dusmanin enerji/mineral gelirinden yuklu bir pay alirsiniz ama empire sprawl armadigi icin bilim/tradition masrafi artmaz. Robotlari ilhak ettiginizde size hic bela cikarmayacak yeni nufus elde edip ekonominizi ikiye katlayabilirsiniz.
Diger Buildler gelecek..
Simdilik iyi gunler diliyorum