Victoria 2 - Temel Ekonomi Rehberi
#1

od4W4X.png

Merhaba arkadaşlar. Bu rehberde ekonomiye etki eden başlıca faktörleri değerlendireceğim. Arkadaşlar bu rehber henüz oyuna yeni başlamış olan, oyunu öğrenme aşamasında olan arkadaşlar içindir. Bu rehberde başlıca ekonomi terimlerini ve bu terimlerin neleri ifade ettiği açıklayacağım. Kendi oyun deneyimlerime göre sizlere de tavsiye vereceğim.

Or4PoP.png
9YZOmr.png

Arkadaşlar oyuna ilk girdiğinizde sol üst köşede kırmızı ile işaretlenen bütçe kutucuğuna tıkladığınız zaman günlük gelir dengenizi sağlayabileceğiniz bütçe ekranıyla karşılaşırsınız. Mavi kutucuk vergi gelirlerinizi, yeşil kutucuk günlük masraflarınızı, yeşil kutucuk gümrük vergilerinden ne kadar gelir elde ettiğinizi, menekşe kutucuk ise borç ve faiz ödemelerini gösterir. Bu 4 değişkenler turuncu kutucukta gösterildiği gibi erken oyundaki günlük gelir dengenizi belirler.

Vergi Gelirleri: Arkadaşlar oyunda üst tabaka, orta tabaka ve alt tabakadan alınan üç vergi sürgüsü vardır. Vergi gelirleri halkın tutumunu doğrudan etkiler. Vergileri çok fazla yükselttiğinizde halk yaşam için gerekli olan ihtiyaçlarını karşılayamaz ve saldırgan tutum göstermeye başlar. Vergileri düşük tuttuğunuzda halk lüks ihtiyaçlarını karşılar ve bir üst sınıfa yükselir.

Vergi Verimliliği: Arkadaşlar bu özellik vergi memurlarınızın sizin belirlediğiniz vergi oranlarını halka ne oranda yükleyebileceğini açıklar. Standart vergi verimliliği yüzde 20 oranındadır. Belirli event ve teknolojilerle bu oran artırılabilir. Erken oyunda vergi ödemelerinin tümünün %100'e çekilmesi tavsiye edilir. Bu oranda halka yükleyeceğiniz gerçek vergi yükü 100 x 0.23'den = 23 oranında olur. Hem siz maksimum gelir elde edersiniz hem de halkınız yaşam ihtiyaçlarını karşılayabilir.

Değerli Ürünler: Arkadaşlar diğer ürünlerden farklı olarak değerli metaller dışarıya satılmazlar ve maddi değeri hazineye doğrudan nakit para olarak eklenir. Erken oyunda çok kısıtlıdır fakat oyun ilerledikçe otomatik olarak haritanın belli bölgelerinde belirmeye başlar.

Ulusal Stok: Arkadaşlar ulusal stok oyunun üç temel bileşenini temsil eder. Bunlar ordu, donanma ve inşaattır. Ulusal stok tükendiğinde bu üç bileşenin işlevi aksar ve ordu, donanma ve inşaata yeterli tedarik sağlayamazsınız. Askerleriniz ve gemileriniz zayiat verir ve inşaatlar aksar. Orduya ve donanmaya yapılan harcamalar doğrudan birimlerin maksimum organizasyon seviyesini etkiler. Basitçe orduya ve donanmaya hangi oranda harcama yaparsanız birimler o oranda organize olacaktır. Orduda bir sınırlama yokken donanmaya yapılacak olan harcama minimum %30 oranındadır. İnşaata yapacağınız harcama da demiryolları, kaleler, deniz üsleri ve fabrikaların inşa süresini doğrudan etkiler.

Eğitim: Arkadaşlar eğitime yapacağınız harcama ruhban sınıfına ne kadar ücret ödeyeceğinizi belirler. Bu ödeneği artırmak vergi oranlarına bağlı olmakla birlikte halk sınıflarının daha çok ruhban sınıfına dönüşme olasılığını artırır. Buna ek olarak ülkenin eğitim verimliliğini de doğrudan etkiler. Arkadaşlar bunun çoğunlukla maksimum olması tavsiye edilir. Alt sınıfın usta terfisi alıp fabrikalarda çalışabilmesi için eğitim seviyesinin en az %30 oranlarında olması şart. Her bir eyalet için maksimum okur yazarlık bonusu almak istiyorsanız o eyalette nüfusun %4 oranında ruhban sınıfı bulundurmak zorundasınız.

Yönetim: Arkadaşlar bürokratlara ödenecek maaşın belirlendiği yer burasıdır. Buradaki ödeneği artırmak diğer halk sınıflarının bürokrat olma oranını artırırken bürokratların da diğer halk sınıflarına dönüşme olasılığını azaltır. Bürokratlar idari verimliliği artırmak için büyük önem taşır. Bu ödeneğin artırılması suçla mücadelede verimi de artırır. Buradaki ödenek artışı uzun vadede gümrük vergi gelirlerinin artmasına da olanak sağlar.

Sosyal Harcamalar: Bu ödenek yönetimin çeşitli sosyal reformlara destek çıkmak için ne oranda harcama yapacağını belirler arkadaşlar. Sosyal reformlara yapılacak
olan minimum destek halkın saldırgan tutumunu da artıracaktır.

Askeri Harcamalar: Arkadaşlar bu ödenek askerlerinize ve subaylarınıza ne oranda para ödeyeceğinizi belirler. Bu ödeneğe %100 oranında destek verirseniz asker sayınız toplam nüfusunuzun %5'ini oluşturur. Subaylar ise toplam nüfusun %0.2'sini oluşturur. Subaylar liderlik puanı ürettiğinden dolayı bu ödenekte yapacağınız değişim liderlik puanına da doğrudan etki edecektir.

Gümrük gelirleri: Gümrük gelirlerini ithal mal üzerine konulan vergiler oluşturur arkadaşlar. Halkı oluşturan tüm sınıflar ve fabrikalar dışarıdan aldıkları tüm ürünlerin vergisini sizin belirlediğiniz gümrük vergisi oranına göre öderler. Gümrük vergilerini çok yüksekte tutarsanız halkınız alım gücü ihtiyaç duyduğu malların çok pahalı olması nedeniyle azalır. Eksi oranda gümrük vergileri ise halk ve fabrikalar için sübvansiyon görevi görür. Bu durumda siz ithal edilen malların halka olan maliyetini düşürmek için ödeme yaparsınız. Gümrüğe gelen malları vergilendirmek oldukça kullanışlıdır ve esnaf için olağanüstü bir fayda sağlar. Gümrük vergilerini yüksek tutarsanız esnaflar ithal ürünlerin ödemesini gerçekleştiremezler ve sonsuz bir fakirlik içerisinde yaşarlar. Büyük savaşlar ve iflas gibi olağanüstü durumlar olmadığı sürece gümrük vergilerinin yüksek tutulması tavsiye edilmez. Bu oranı ne kadar düşük tutarsanız esnaflar ve oyunun ileri dönemlerinde fabrikalar için o kadar fayda sağlamış olursunuz.

Borçlar: Arkadaşlar bir ülkenin ulusal bankasındaki tüm paralar halkın tüm ihtiyaçlarını karşıladıktan sonra arta kalan paralarını ulusal bankaya koymasıyla oluşur. Ulusal bankalar acil nakit ihtiyacı olan herhangi bir ülkeye verilecek borç paranın kaynağıdır. Buna ek olarak bir ülke kendi bankasındaki fazla parayı acil nakit ihtiyacını karşılamak için de kullanabilir. Herhangi bir ülke aldığı borç paranın faizlerini geri ödeyemeyecek duruma gelirse yükümlülüklerini yerine getiremez ve uzun süreli bir iflasa doğru yola çıkar. Halk ulusal bankaya yatırdığı fazla parayı geri alamayacağı için saldırganlığı artar. İflas eden ülkeye borç para veren diğer ülkeler de verdikleri borç paranın faizini geri alamayacağı için bunu savaş nedeni olarak göstererek o ülkeye savaş açabilir. İflas eden ülkeler büyük oranlarda prestij de kaybeder.

od4W4X.png

[+] 14 üye DanteSymphony nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#2
Böyle rehberler yapmaya devam edersen senin sayende şu oyunu sayısız denemelerden sonra sökeceğim inşallah. Eline emeğine sağlık. Rehberlerinin devamını bekliyoruz.
IbnE9P2.gif
Ara
Cevapla
#3
Güzel yorumun için teşekkür ederim. Derslerimden vakit buldukça Victoria 2 için rehberler yazmaya devam edeceğim.
Ara
Cevapla
#4
Güzel rehber devamı gelir umarım.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.