Warhammer - Cüceler Oyunum & Yorumlarım
#1
Zamanında ilk Warhammer oyununu almış fakat pek fazla oynayamamıştım. Bugün uzun sürenin ardından oyunu indirip Cüceler ile bir oyun başlattım. Bu konuda oyundan ekran görüntülerini hem de oyuna dair genel düşüncelerimi paylaşacağım.



42. Tur


Yorumlarım
  • Oyun arayüzü, sinematikleri, mekanikleriyle "yüksek prodüksiyonu" hissettiriyor. Paradox oyunları bu hissi vermekte çoğu zaman başarısız oluyorlar, özellikle ANNO bu konuda çok ileride, oyunu oynarken lüks bir ihtiyaç karşılıyormuş gibi hissedebiliyorsunuz ANNO'da, Warhammer o kadar değil ancak "özenilmiş" hissi veriyor denebilir.
  • Oyunun verdiği "özenilmiş" hissinin en büyük düşmanı oyunun Türkçe çevirisi. Türkçe çevirisini 1. basit çeviri hataları, 2. kasti çeviri tercihleri, 3. kod hataları şeklinde 3 ayrı başlıkta değerlendirmek gerekebilir. Asıl sıkıntı tercihte, güvenilirlik derecemiz Sıddık, yeni özellik ediniyoruz Mütecaviz. Cüret'i 2 r ile, İşgal'i şapkalı a ile yazıyorlar. Bunlar TDK'ya göre dahi yanlış kullanımlar. Sıddık diye bir kelime TDK'ya göre Türkçe'de yok. Çeviride kullanılan "eğreti dil" bir mecburiyet değil, tamamen bir tercih meselesi.
  • Oyunda ekonomi yok. Vergi politikası/ekonomi yönetimi gibi hususlar direkt yok sayılmış.
  • Beğendiğim arayüzlerden birisi, fontta İ harfi yok, çevirinin değil CA'nın hatası.
  • Diplomasi yine çılgın, aynı tur içinde müttefiğim bir devlete karşı savaşa çağırıyor, tur bana gelmeden o devlet savaştan çıkmam için teklif sunuyor. Elçi diye bir şey olmaması, liderlerin birbirlerine Zoomla teklifte bulunabilmesinin bir sonucu.
  • Bazı yerlerde kodlarla cebelleşilmiş, örnek. Hata olması işin parçası, problem bunca yıl içerisinde düzeltilmemiş/düzelttirilmemiş olmasında.
  • Haritanın tarzını beğendim fakat Asayiş sistemi büyük bölgelerde sıkıntılı, düşman ordusu bölgenin uç kısmından gir çık yaparak şehirde isyana sebep olabiliyor.
  • Cücelerin "yer altı yürüme" özelliğinin bildiğin ışınlanma olması şaşırttı, gerçi ne bekliyordum bilmiyorum Bugs Bunny gibi yerin altına girip diğer yerden çıkacak halleri yok.
  • Cüceler felaket stereotip, "inatçı ve gururlu" Cüce fikri Elder Scrolls'ta "ortadan kaybolan" cücelerin değerini bir kez daha bilmeyi beraberinde getiriyor.
[+] 3 üye Duman nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Cevapla
#2
Görsel


Yeşilderilileri ortadan kaldırdık, bir süre ekonomiyi güçlendirip ardından Vampirlerin topraklarını harabeye dönüştüreceğiz.
Cevapla
#3

Vampir seferimiz Sınır Prensliklerinin ısrarlı bir şekilde askeri geçiş vermemesiyle sekteye uğradı. Niye geçiş vermiyorlar diye bakarken İmparatorluğun da bir türlü ticarete yanaşmadığını gördüm. Gelecekte diplomasiye daha açık olmaları umuduyla Vampirlere göndereceğim 4 orduyu Prensliklere yolladım. Bu esnada güvenilirliğimiz Sıddık'tan çıkıp Güvenilmez olmuş, tam olarak ne buna sebep oldu bilmiyorum ancak oyunda "bunu yaparsan güvenilirliğin zedelenir" şeklinde bir uyarı yok gibi gözüküyor.

Bu süre zarfında beni şaşırtan 2 olay oldu oyunda, birincisi Sınır Prensliklerinden alınan topraklara yerleşememiz. Vampirlerden alınan yozlaşmış toprağı işgal edememeyi anlarım, oralarda gayet tabii bizim cüceler sıkıntı yaşayabilirler fakat Yeşilderililerden ele geçirdiğimiz çöl kasabalarında yaşayabilen cüceler ne sebeple İmparatorluğun yeşil çayırlarında yaşayamıyor bunun bir açıklaması olduğunu sanmıyorum. İki ihtimal var ya gameplay odaklı denge unsuru gözetilerek verilmiş bir karar ya da lore kaynaklı keyfi bir durum.

Beni şaşırtan 2. olay, güneyi kontrol altına aldık olsa olsa belli aralıklarla Yeşilderili birlikleri belirir onları da hallederiz diye düşünürken, güney sahilinden Norsca (yani haritanın en kuzeyinde bulunan Viking stereotiplerinin) istilası oldu. Açıkçası bir nebze Medieval 2'de oyuncu İngiltere ile oynuyorsa Britanya adalarına çıkartma yapan Portekiz vibe'ı aldım denebilir. Şimdi Sınır Prensliklerinden dönen ordularla Norsca istilasını bastırmaya çalışacağız.
Cevapla
#4
2017'de ilk Total War oyunum olan Warhammer'ı oynarken Cücelerle oynamıştım. Ama daha Greenskinleri bile yenememiştim. Şimdi oraların ele geçirilmiş olduğunu görmek hoşuma gitti :d

Onun dışında oyunun Türkçe çevirisinin durumu üzdü. Warhammer gibi kaliteli bir seri için biraz daha özenilmiş olsa güzel olurdu.
tTRiYax.png
Ara
Cevapla
#5
Direk WhII den baslasaydin niye WH1
Ara
Cevapla
#6
1. oyunda her ırkı deneyip sonra geçeceğim 2. oyuna.
Cevapla
#7
Ben de keşke ikinci oyunla başlasaydın diyorum. İkinci oyuna mortal empires geldikten sonra ikinci oyunda gelen ırklar üstün gelmeye başladı ve ilk oyundan gelen ırklara güncelllemeler geldi. bundan dolayı ilk oyundak ırklar baya değişti. Tabi bu güncellemeler ilk oyunun kendisine gelmediğinden bu ırklar ile ilk oyunda oynamak mantıksız oldu. Özellikle empire, wood elves. greenskin çok değişti. Irk güncellemelerinin yanında performans ve denge güncellemeleri de sadece ikinci oyuna geldi. Mesela bahsettiğin asayiş ve her yere yerleşememe olayları ikinci oyunda düzeldi, değişti. ( norsca hariç)
Türkçe çevirisi ne yazık ki çok kötü. O yüzden oyunu ingilizce veya almanca oynuyorum.
Yapayzekanın oyuncuyu hedef alması olayı da ikinci oyunda bulunmuyor.
Son bir ekleme elder scrolls oyunlarında bahsedilen cücelerin orjinal adı dwemer dwarf değil. eso lore una göre bu ırk elf, cüce değil :)
Ara
Cevapla
#8
Ona bakarsan Elder Scrolls'ta orklar da elf, ama bu ork oldukları gerçeğini değiştirmiyor. Aynı durum Dwemer için de geçerli, oyunda Dwemer ile alakalı birçok yerde Dwarven/Dwarf tabirlerine rastlanabilir. En basitinden Skyrim'de Dwemer zırhının adı Dwarven Armor.

The Dwemer (also referred to as the Dwarves, Deep-Elves, Deep Folk, Deep Ones, People of the Deep, or the under-Elves)
[+] 1 üye Duman nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Cevapla
#9

Burada bitirebilirim oyunu, 96. Turdayız. Diğer cüce ülkelerinin birçoğunu hakimiyetimiz altında topladık. Vampir Kontlarına düzenlenen seferde 3 yerleşimi harabeye dönüştürdük. Bir kaleyi düşürmekle uğraşmak istemeyip 3000 altın karşılığında barış tekliflerini kabul ettim, orada sanıyorum Vampirlerle "Canavaradamlar" birbirleriyle savaşıyorlar. Güneyden çıkartma yapan Norsca kabilesinin 3 ordusunun 2'si yok edildi, son kalanla köşe kapmaca oynuyoruz.

Şimdilik bana en sıkıcı gelen mekanik lord geliştirmeleri, neredeyse her muharebe sonrası lord level atlıyor, yeni skill aç diyor, çoğu muharebe esnasında etkili seçenekler, ben de muharebeyi zorunda kalmadıkça manuel yapmıyorum. Dolayısıyla benim için 2 kat anlamsız oluyor oradaki bonuslar.
Cevapla
#10
Oyunun sonlarına doğru çoğu muharebeyi otomatik yapınca her savaş sonrası bir turda 7 lorda yetenek seçmek can sıkıcı olabiliyor gerçekten.
Ara
Cevapla
#11
Oyun çevirileri ile ilgili burada başka bir konuda muhabbeti geçmişti yine. Aslında bana göre doğru yapıyorlar. İngilizce oynamadığım için bilemiyorum ama sanki Türkçeyi de ağır dille göstermeye çalışıyorlar. Sıddık aslında kelime anlamı olarak çok güvenilir manasına gelir. Daha öncede hıyarcıklı okçu diye isim olur mu falan diye muhabbet geçmişti. Orada da mesela okçular zehirli ok attıkları için hıyarcık kelimesini kullanmışlar o da aynı şekilde veba çeşidi mesela.
 '' Draco dormiens nunquam titillandus ''
Ara
Cevapla
#12
Kelime tercihleri kişiden kişiye farklı şekilde karşılanabilir. Sıddık kelimesinde mesele az bilinen/çok bilinen, eski/yeni kelime tercihinden ziyade, gayet sıradan bir terim için TDK'da bulunmayan, dolayısıyla Türkçe'de yer almayan bir kelimenin seçilmiş olması. Cüret'in 2 r ile, işgal'in şapkalı a ile yazıldığı bu dil "gündelik dil Türkçesi" değil, resmi "TDK Türkçesi" de değil, eh o zaman kimin Türkçesi? Resmi bir oyun çevirisinde ben sözlükte yer almayan kelimeler görmeyi doğru bulmuyorum.
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.