Yama Notları: EU4 - 1.13.0 BETA Yaması
#1
1.13 Yaması 30 Haziran 2015 tarihinde BETA olarak kullanıcılara sunulmuştur.
1 Temmuz ve 7 Temmuzda yamaya 2 eklenti yapılmıştır.

İşte yamanın değiştirdikleri

Oyun dengesi

OTONOMI
- Otonominin bölgelerin savaş skor değeri üzerindeki etkisi azaltıldı.

BİNALAR
- Yerli binaları artık 100 değil 50 altın.
- Bir bölge bir bina kategorisinde eskimiş bir binaya sahipse o binanın yenisini daha ucuza yapıyor.

SAVAŞ SEBEPLERİ
- Koalisyonlar artık sadece coreları alabiliyor, claimleri değil.

GELİŞTİRME
- Primitivler için development %50 pahalılaştı.
- Vassal ülkeler için development %50 pahalılaştı (eskiden %20'idi)
- Toprakları geliştirme ücreti artık her geliştirme başı +5 artmıyor.
- Toprakları geliştirme ücreti artık linear olmayan bir şekilde artıyor, 10 ve altında herhangi bir ek ücret yokken 20, 30, 40  vesairede harcanması gereken monark puan artıyor.
- ADM DIP ve MIL developmentlerin birinin değeri diğer ikisinden fazla ise o değer daha fazla geliştirilemez.

FELAKETLER
- İngiltere'nin yönetim biçiminin değişmesi artık İngiliz Sivil Savaşını sona erdiriyor.
- Osmanlılara Yeniçeri eventinin gelmesi için artık hükümdarın ADM DIP veya MIL özelliklerinden en az birinin 5 olması gerekiyor.

EKONOMI
- Abluka altında kalmanın etkisi artık daha basit hesaplanıyor.
- Şarabın değeri artık başlangıçta 2.5, ileride eventlerle %25 ve %50 pahalılaşıyor.
- Bazı bölgelerin ticaret gücü azaltıldı.
- Ticaret Merkezlerinin sağladığı ticaret gücü azaltıldı.
- Hafif gemilerin bakım ücreti azaltıldı.

CASUSLUK
- Fabricate claim yaparken artık başkentteki spy defense ile değil, local spy defense tarafından yakalanıyorsunuz.

KEŞİF
- Başkenti bir koloni bölgesinde olan ülkeler koloni bölgelerindeki diğer toprakları otomatik olarak görebilecek.

HÜKÜMETLER
- Fazlasıyla ucuz olan bazı parlamento rüşvet seçenekleri pahalılaştırıldı.
- 2. Seviye ülkeler artık +1 diplomat, 3. seviye ülkeler artık +1 general limiti kazanıyor.
- Ambrosian Cumhuriyeti için seçimler artık 4 yılda bir (eskiden 3'tü)

KUTSAL ROMA İMPARATORLUĞU
- HRE içerisindeki büyük ülke ve HRE içerisindeki küçük ülke etkileri artık bölge sayısına göre değil development'a göre belirleniyor.
- İmparatorluk otoritesi artık Özgürşehirlerden, HRE dışındaki ülkeler tarafından kontrol edilen HRE topraklarından ve mevcut HRE prensliği sayısından daha az etkileniyor.

FİKİRLER VE POLİÇELER
- Mevcut İmparatorun bulunduğu kıtadan farklı kıtada bulunan ülkeler artık İmparator seçilemiyor.
- Tuscan İdealarındaki papalık etkisi 1'den 2ye çıkarıldı.
- Daimyo ideaları fabricate claim hızı yerine artık %25 daha fazla manpower barındırıyor.
- Subject Askeri Limit etkisi Vassal askeri limit etkisi olarak değiştirildi ve bundan böyle sadece vassallar ve marchlardan artış gösteriyor.
- -%2 prestige decay azalışı veren idealar artık -%1 veriyor.
- Ticaret ideaları oyuncuya daha çok ticaret gücü sağlayacak şekilde düzenlendi.
- Horse Artillery poliçesi artık %10 artillery gücü veriyor. (eskiden %20 idi)
- Ekonomi idealarındaki bina yapımını ucuzlatan idea artık %10 ucuzlatıyor (eskiden %20 idi)

DİN
- Toprak işgal etmenin doom'u azaltmaktaki etkisi azaltıldı.
- Papalık seçenekleri artık bir seferlik artış yerine 20 senelik etki bırakıyor.
- Budist mezhepleri arasında artık geçiş yapılabiliyor.
- Reformed mezhebindeki ticaret bonusu artık ticareti çekiş gücü ile ilgili değil ticaret etkinliği ile ilgili. (trade steering yerine trade efficiency)
- Reformed mezhebindeki askeri moral bonusu artık %10 (eskiden %15 idi)

VASSALLAR
- Overlordlar artık protectoratelerin defansif savaşlarına dahil oluyorlar.
- PU altındaki bir ülkenin kültürünü değiştirmek artık daha fazla DIP puan istiyor.
- Serbest bırakılan ülkenin dini artık serbest bırakıldığında elde edeceği topraklardaki üstünlüğe göre belirleniyor.

TEKNOLOJİ
- Çin ve Hint teknolojileri artık tech 3'te başlıyor.
- Geliştirme / Yönetim etkinliği artık 1630, 1700, 1760'da %10 %20 şer olarak artıyor, toplamda %30 %60ta kalmak üzere.

BİRİMLER
- Artık düşman topraklarının yanında bulunan bir birim terhis edilemiyor.
- Savaş yorgunluğunun asker üretim hızı üzerindeki etkisi azaltıldı.

SAVAŞ
- Kuşatma hafızası (siege memory) artık yeni kaleleri açmakla yükseliyor, dolayısıyla oyunun son dönemlerinde yapılan kaleler artık fethedilemez durumda değil.
- Toprak isteyebilmek için artık o toprağı core edebiliyor olmanız gerekiyor.
- Bir topraktan aldığınız AE, prestij ve power projection artık 30 development değerinde sabit. 30 developmentten yüksek topraklar daha fazla AE, prestij ve powerprojection vermeyecek.
- Büyük ülkeler artık daha fazla AE alıyorlar.
- Vassalın core'u alınırken oyuncu artık daha az AE alıyor.
- Başarılı kuşatmalar army traditionu artık daha fazla yükseltiyor.
- Bağımsız devletler için taban gemi limiti artık +12, vassal ülkeler için +4.
- Artık aktif olan eskimemiş fortlar army tradition kazandırıyor, maksimum kazanma değeri +1 olmak üzere.
- Barış antlaşmasında herhangi bir madde artık 300 DIP puanından daha fazlasını isteyemiyor. Örneğin devasa bir PU'yu serbest bıraktırmak artık 300 DIP ten fazla puan isteyemez.

Yapay Zeka

DİPLOMASİ
- Eğer müttefik devlet Great Power olan bir ülkeyi PU'ya almak için bir savaş açıyorsa artık AI bu savaşa müttefik olarak gelip yardım etmeyi reddediyor.
- Herhangi bir şekilde artık historical rival etkisine sahip olduğu ülkeleri march olarak belirlemiyor.
- Corelarından birine sahip bir ülkenin diplomatik vassalı olmayı reddediyor.
- Askeri potansiyeli daha az ülkelerle müttefik olmaktan artık daha fazla kaçınıyor.
- Disloyal iken bağımsızlığa desteğini kabul etmeye daha meyilli.
- Savaşta olduğu devletlere karşı tutumu artık friendly olamıyor.
- Hali hazırda büyük müttefiklere sahip küçük bir devletle müttefik olmayı artık daha da istemiyor.
- Rival bir devlet tarafından tehdit altında olan zayıf bir devletle müttefik olmayı artık daha çok istiyor.
- Papalık AI'i artık daha az askeri hareket ediyor.

EKONOMİ
- Development seviyesine oranla çok fazla fort a sahip olması halinde fortları yıkabiliyor.
- Eğer aynı bölgede hali hazırda bir toprağa sahip değilse artık Buzul toprakları kolonize etmekle ilgilenmiyor.
- Gemi yapım süresini hızlandırmak için shipyard üretmeyi artık daha öncelikli görüyor.
- Event ile oluşan ülkelerin henüz herhangi bir gelir gider tablosu olmadığından askerlerini anında terhis etmeleri bugu düzeltildi.
- Koloni devletleri artık bütçelerinin daha büyük bir paydasını kolonistler üzerinde harcıyor.
- Diğer ülkelere yakın olan toprakları geliştirmede daha çekingen davranıyor.

FİKİRLER
- %50 Ideagroup koşulunu artık kaale alıyor.

ASİLER
- Bir kaleyi kuşatmak için fazla zayıf olan asiler artık kaleyi kuşatmaktan vazgeçip başka bir toprağa yöneliyorlar.

SAVAŞ
- Oyuncu ciddi şekilde yenilmişken AI'in %100lük bir antlaşmayı dahi reddetme bugu düzeltildi.
- Artık gemilerin bir başka yere varma tarihini doğru hesaplıyor dolayısıyla limandayken - limanı ablukaya alan donanmanın başka bir yere gittiğini gördüğü gibi limandan çıkıp intihar etmiyor.
- Zayıf isyancılara karşı artık sortie yapıyor.
- Artık eğer son 10 senede bir ülkenin ofansif bir saldırısında yardımcı olduysa bir diğerine katılmak istemiyor.
- Artık daha fazla transport gemisi üretiyor.
- Yenilginin kesin olduğu donanma savaşlarında artık geri çekiliyor.
- Supply range'in dışında olan, düşman safta yer alan küçük ülkelere çıkartma yapma konusunda artık daha isteksiz.
- Yerlilerden ötürü intihar haline gelen topraklara girmeyecek.
- AI'ın bölgedeki diğer ülkelerin askerleri ile bölgenin supply limitini karşılaştırması esnasındaki hesap hatası düzeltildi.
- AI'ın ona bağlanan askerleri kendisinin sanıp kendi askeri gücünün yükselmesi sebebiyle bağımsızlık isteğinin artması bugu düzeltildi.

Bunların yanı sıra Interface, Usermodding, Script ve Bugfixes başlığı altında da değişiklikler var.
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.