Medieval II - Kingdoms: Crusades Rehber Serisi - 1. Bölüm: Özel Mekanikler - Baskı Önizleme +- Strategyturk Forumları (https://forum.strategyturk.com) +-- Forum: Total War Forumları (https://forum.strategyturk.com/forum-total-war-forumlari) +--- Forum: Medieval II: Total War (https://forum.strategyturk.com/forum-medieval-ii-total-war) +---- Forum: Medieval II: Rehberler (https://forum.strategyturk.com/forum-medieval-ii-rehberler) +---- Konu Başlığı: Medieval II - Kingdoms: Crusades Rehber Serisi - 1. Bölüm: Özel Mekanikler (/konu-medieval-ii-kingdoms-crusades-rehber-serisi-1-bolum-ozel-mekanikler) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Medieval II - Kingdoms: Crusades Rehber Serisi - 1. Bölüm: Özel Mekanikler - Duman - 15-07-2018 Bu rehber serisinde Medieval II: Total War'ın Kingdoms ek paketindeki Crusades senaryosunu inceleyeceğiz.
Rehber serisinin ilk bölümünde konumuz Crusades senaryosunun kendisine has mekanikleri ve özellikleri.
Crusades senaryosu 200 tur limitli, 59 bölgeli ve 5 oynanabilir ülkeli bir senaryodur. Oynanabilir Kudüs, Antakya, Türkler, Mısır ve Bizans'ın yanı sıra senaryoda oynanamayan ve haritaya sonradan giriş yapan Venedik ve Moğollar bulunur. Bu senaryo kendisine has belli başlı mekaniklere sahiptir. Kahramanlar ve Yetenekleri Senaryoda her oynanabilir ülkenin başlangıçta bir kahramanı bulunur. Bu kahramanlar bu dönem içerisinde ilgili ülkelerin önemli tarihsel figürleridir. Harita üzerinde özel bir modellemeye sahiptirler, oyunun ileriki dönemlerinde ülkelerin yardımına tarihsel konumlara bağlı olarak yeni kahramanlar gelebilir. Her kahramanın kendine has farklı muharebe yetenekleri bulunur, bu kahraman öldüğünde bu yeteneklerden yararlanamaz hale gelirsiniz. Oyunun ileriki aşamalarında gelen kahramanlara dair ekstra bilgi oyundaki eventlerin de tanıtılacağı rehber serisinin 3. bölümünde yer alacaktır. Bizans: Manuel Comnenus Bizans İmparatoru Manuel Comnenus "Bizans Politikası" isimli bir özelliğe sahiptir, bu özellik her muharebede sadece 1 kere kullanılabilir ve kullanıldığında düşman birimlerinin "savaşmamasını" sağlar. Bu savaşmama süresi 10 ila 20 saniye arasında değişir ve düşman biriminin bu özelliğe %50 ihtimalle karşı koyma şansı vardır. Bu özellik Crusades kahraman yetenekleri arasında isabetli kullanması en zor yeteneklerden birisidir. Türkler: Nur ad-din Türklerin kahramanı olan Nur ad'din'in özelliği aynı zamanda isminin de anlamı olan "Dinin Işığı"dır. Bu özellik muharebe esnasında kısa bir süreliğine +10 moral ve +2 savaş efektifliği kazandırır, bir muharebe esnasında birden fazla kere kullanılabilir. Moral bonusuyla zorlanmakta olan hatlarınızın daha uzun süre dayanmasını sağlayabilirsiniz, savaş efektifliği moral bonusu kadar etkili olmasa da birimlerinizin atak hızını arttıran oldukça önemli bir bonus. Mısır: Saladin Mısırın kahramanı Saladin'in özelliği aynı şekilde isminin de anlamı olan "Dinin Doğruluğu"dur. Bu özellik muharebe esnasında ordunun moralini 30 saniyeliğine yüksek bir oranda kilitler, bir muharebe içerisinde birden fazla kere kullanılabilir. Bu süre zarfınca ordunun morali hiçbir sebepten dolayı azalmayacaktır, açık ara en güçlü özelliklerden biri olmakla birlikte, hali hazırda kaçmakta olan birimlere etki etmez. Kudüs: Aslanyürekli Richard Kudüs'ün kahramanı Aslanyürekli Richard'ın özelliğinin adı şaşırmayacağınız bir biçimde "Aslan Yürekli"dir. Bu özellik muharebe esnasında tüm kaçmakta olan birimlere etki eder ve bu birimlerin "normal" morale ulaşmasını sağlar. Bu yetenek işler iyi giderken herhangi bir etkisinin olmaması sebebiyle arka planda kalan yeteneklerden biridir, eğer işler gerçekten kötü gidiyorsa da bu yetenekle toparlamanız oldukça zor. Antakya: 2. Filip Antakya'nın kahramanı 2. Filip Augustus, oldukça yararlı sayılabilecek bir şekilde muharebe esnasında tüm birimlerin savaş efektifliğini +2 arttırırken bir yandan da tüm ordunun yorgunluk seviyesini resetler. Bu özellikten bir muharebede birden fazla kere yararlanabilirsiniz, bu da ordunuzun neredeyse hiçbir zaman yorulmayacağı anlamına geliyor, bu da savaş ne kadar uzar, düşman ne kadar yorulursa sizin lehinize demek. Güç Merkezleri Her ülkenin kendine has bir güç merkezi bulunur, senaryo içerisinde belli başlı birimler sadece bu güç merkezi olarak gösterilen bölgelerde üretilebilir. Bu birimler bu ülkelerin en güçlü birimlerini oluşturur. Oyun içerisinde oyunu kazanmak için her ülkenin kendi güç merkezini elinde tutması gerekir. Oyunda bir şekilde bu güç merkezinin kontrolünü kaybederseniz bu bölgeyi geri almak için takviye kuvvet elde edersiniz. Eğer bir güç merkezini 5 kereden fazla kaybederseniz 6. kaybedişinizde takviye kuvvet kazanmazsınız. Bu takviye kuvvetlere dair bilgiler rehber serisinin 3. bölümünde yer alacaktır.
Görsellerin üstüne gelerek bilgi alabilirsiniz.
Kaleler Bu senaryonun bir başka özelliği, harita üzerinde kalıcı kalelerin inşa edilebilmesidir. Bu kaleler genellikle diğer senaryolardaki kaleler gibi çalışırlar ancak tahtadan değil taştandırlar ve garnizonsuz bırakıldıklarında yokolmazlar. Oyun içerisinde kurabileceğiniz kale sayısının herhangi bir limiti yoktur, taş kaleleri yapmak 2500 altına malolur. Şövalye Tarikatları Senaryoda çeşitli şövalye tarikatlarıyla ilişkilerinizle para ve özel birimler kazanabilirsiniz. Tapınakçı Loncaları
Antakya bu tarikatlar aracılığıyla Marshall of the Hospitallers ve Canon of the Holy Sepulcher, Kudüs ise Marshal of the Templar ve Constable of Jerusalem birimlerine erişebilir. Oyun içerisinde bu birimlerin her birinden sadece 1 tane üretebilirsiniz. Özel Tarikat Birimleri
Oyun içerisinde bu tarikatlar için Chapter House inşa etme şansı elde edebilirsiniz, bu teklifin gelmesi için Müslümanlara savaş ilan etmek veya Chivalry'si yüksek valilere sahip olmak gibi etkenler vardır. Chapter House'u inşa ettikten sonra Antakya ve Kudüs bu tarikatlardan bazı ekstra görevler alabilir.
Haşhaşiler şövalye tarikatlarının müslüman versiyonu olarak oyunda yer alır.
Haşhaşi Loncaları
Haşhaşiler müslüman ülkelere bazı ekstra görevler sunar, tarikatın kendisinden de anlayacağınız üzere bu görevler genellikle birilerini öldürmek üzerinedir.
Bu senaryoda tıpkı ana Medieval II senaryosunda olduğu gibi belli şehirleri ele geçirdiğinizde çeşitli kutsal emanetler elde edebilirsiniz. Bir karakter sadece kendi dininin kutsal emanetlerini ele geçirebilir, bu ele geçirilen eşya retinue kısmında yer alır. Bir kutsal emanete sahip karakterin ölmesi durumunda %90 ihtimalle bu emanet varis karaktere gider, eğer muharebe esnasında ölürse %60 ihtimalle savaşı kazanan general bu emaneti ele geçirecektir. Eğer bir şekilde bu kutsal emanet kaybolursa aynı şehir üzerinden tekrar elde edilebilir.
Zaman Şartı Diğer senaryolardan farklı olarak bu senaryoda zafer edinmek için belli bölgeleri belli bir süre boyunca elinizde tutmanız gerekir. Bu süre dolmadan şehri kaybederseniz sayaç sıfırlanacaktır. Rehber serisinin ikinci bölümünde Crusades senaryosundaki ülkelere dair bilgiler bulunacak. Medieval II - Kingdoms: Crusades Rehber Serisi - 1. Bölüm: Özel Mekanikler - Aytaç - 15-07-2018 Kaliteli bir rehber olmuş eline sağlık. Medieval II - Kingdoms: Crusades Rehber Serisi - 1. Bölüm: Özel Mekanikler - Merco - 15-07-2018 Eline emeğine sağlık. Crusades için gördüğüm en detaylı rehber oldu. Medieval II - Kingdoms: Crusades Rehber Serisi - 1. Bölüm: Özel Mekanikler - glorfindel - 15-07-2018 Woow çok güzel olmuş:D |