Strategyturk Forumları
Günlük: HoI4 - Gemi Üretimi, Tamiri ve Kritik Hasarlar - Baskı Önizleme

+- Strategyturk Forumları (https://forum.strategyturk.com)
+-- Forum: Paradox Forumları (https://forum.strategyturk.com/forum-paradox-forumlari)
+--- Forum: Hearts of Iron IV (https://forum.strategyturk.com/forum-hearts-of-iron-iv)
+---- Forum: HoI4: Haberler (https://forum.strategyturk.com/forum-hoi4-haberler)
+---- Konu Başlığı: Günlük: HoI4 - Gemi Üretimi, Tamiri ve Kritik Hasarlar (/konu-gunluk-hoi4-gemi-uretimi-tamiri-ve-kritik-hasarlar)



HoI4 - Gemi Üretimi, Tamiri ve Kritik Hasarlar - Ragnvaldr - 12-09-2018

hoi4-banner-2018.png
HoI4 günlüklerinde bu hafta gemi üretimindeki, tamirindeki değişiklikler ve yeni eklenen kritik hasarlar mekaniğinden bahsediliyor.

https://forum.paradoxplaza.com/forum/index.php?threads/dev-diary-12-9-naval-production-repair-and-damage.1119095/ :Herkese merhaba! Bugün gemi üretimi ve tamiri üzerinde yapılan değişiklikler ve gemiler için yeni eklediğimiz kritik sistem hasarları hakkında konuşacağız.

Gemi Üretimi
Tek bir geminin üretimi için 15 tersane atayabildiğiniz sistem hem istediğimiz hissi vermiyordu hem de tarihsellikten oldukça uzaktı. Büyük ülkelerin ana muharebe (capital, yani uçak gemileri/savaş gemileri/savaş kruvazörleri/ağır kruvazörler) gemilerini kaybettiklerinde hemen yerine yenisini üretebilmeleri bu tür gemileri pek de değerli kılmıyordu, biz de bunu değiştirmeyi istedik.
  • Ana muharebe gemileri artık sadece 5 tersane kullanabilecek.
  • Geri kalan gemiler 10 tersane kullanabilecek.
  • Konvoylar ise 15 tersane kullanabilecek.
Böylece ana muharebe gemilerinin üretim hızı oldukça düşecek ama aynı anda birkaç tane yapmaya da devam edebileceksiniz. Tahmin edebileceğiniz üzere bu tür gemilerin inşası oldukça karmaşık ve üretim hatlarına pek de uygun değil. O kadar ana muharebe gemisi dedik, ana muharebe gemisi tanımının biraz değiştiğini de söylememiz lazım. Bu tanım artık biraz daha esnek hale geldi ve gemilerinize eklediğiniz bazı unsurlara göre belirleniyor (uçuş güvertesi veya ağır silahlar gibi), bu yüzden bunlara sahip olan gemilerin üretiminin daha uzun olacağını unutmayın.

Pasted_image_at_2018-09-12__3_58_PM.jpg

İnşa edilmelerini beklemek yerine gemilerinizin adlarını üretim başladığında da belirleyebileceksiniz. İsterseniz farklı isimleri sıraya da sokabileceksiniz.

Gemi Tamiri
Tamir mekaniği de büyük oranda değişiyor. Eskiden gemilerin tamiri bedavaydı ve sadece belirli bir süre beklemeniz gerekiyordu. Şimdi ise tamirler gemi sanayinizi kullanmaya başlayacak. Tamirler için kullanılabilecek maksimum tersane sayısını ayarlayabileceksiniz, deniz üssünün seviyesi de ne kadar kullanıldığını belirleyecek. Örneğin 5. seviyedeki bir deniz üssü, 5 tersane kullanabilir ve aynı anda 5 gemi tamir edebilir.

repair.jpg

Eğer çeşitli bölgelerde büyük kayıplar veren filolarınız varsa deniz üslerine tersane kullanımı konusunda öncelik verebilirsiniz ve hatta düşman tarafından batırılmalarını önlemek için belirli üsleri tamire kapatabilirsiniz. Yanaşma izniniz varsa dost limanlarda da gemilerinizi tamir edebilirsiniz ama tamir öncelikleri büyük ihtimalle daha düşük olacaktır.

Screenshot_1_1.jpg

Deutschland ağır kruvazörüne dikkatlice bakarsanız üzerinde bir uyarı simgesi olduğunu görebilirsiniz. Bu, geminin pervanesinin kritik hasar aldığını ve tamir hızının oldukça düştüğünü gösterir.

Kritik Hasarlar
Yukarıda gösterilen pervane hasarı dışında gemilerin kritik hasar alabileceği birçok sistem daha var. Bunu eklememizin amacı gemilere kendi hikayelerini yazma şansı vermek ve hesaplamalara biraz şansa dayalı olasılık unsurları katabilmek. Örneğin hızlı ve güçlü bir Alman yağma gemisinin şanssız (veya şanslı) bir şekilde pervanesine veya motoruna hasar aldığını düşünün. Birden bire kraliyet donanmasından kaçamayacak hale geliyor.

Farklı hasarların farklı etkileri bulunur ve doğrudan alınan hasar değerleri de değişir. Hasar listesi üzerinde hala çalışıyoruz ama şu anki daha bitmemiş listeyi sizlerle paylaşabiliriz:
  • Tahrip Edilmiş Ana Batarya Tareti - ana silahların saldırısını ve hasarını düşürür
  • Tahrip Edilmiş İkincil Bataryalar - ikincil silahların saldırısını düşürür
  • Kırık Pervane - hızı düşürür
  • Takılmış Dümen - muharebeden kaçma olasılığını düşürür
  • Cephanelik Hasarı - büyük ölçüde hasar verir
  • Tahrip Edilmiş Torpido Yuvaları - torpido saldırısını ve hasarını düşürür
  • Kullanılamayan Balast Tankları - denizaltıların gizliliğini azaltır
  • Kullanılamayan Radar - tespit etmeyi düşürür
Kritik hasar alan gemilerinizi tamir etmek isteyeceksiniz ve tamamen kritik hasarın verdiği etkileri kaldırmak için de geminin tamamen tamir olmasını beklemek zorunda kalacaksınız. Bunlarla ilgili bazı amiral özellikleri de var:
traits.jpg

“Safety First (Önce Güvenlik)” özelliği bu amiralin komuta ettiği gemilerin kritik hasar alma olasılığını düşürür. “Crisis Magician (Kriz Sihirbazı)” ise basit aletlerle, usta manevralarla ve biraz da bantla gemiyi tamir ederek kritik hasarların etkilerini azaltır.

Hepsi bu kadar mı? Hayır, yepyeni bir gemi tasarlayıcısı ve yeniden donatma yeteneği de var. Ama bunlar için tersanede çalışmaya devam ediyoruz, gelecekteki bir günlükte suya indiririz.

Gelecek hafta Man the Guns hakkında konuşmaya devam edeceğiz.



HoI4 - Gemi Üretimi, Tamiri ve Kritik Hasarlar - POWERFUL - 12-09-2018

Güzel ilerliyor artık bir çıkış tarihi belirleseler hoş olur :D


HoI4 - Gemi Üretimi, Tamiri ve Kritik Hasarlar - Sezar - 12-09-2018

Guzel bir gunluk olmus.


HoI4 - Gemi Üretimi, Tamiri ve Kritik Hasarlar - TR Ace - 12-09-2018

Baya güzel değişiklikler var deniz savaşları için. Sonunda "Shut up and take my money" diyebileceğimiz bir dlc olucak galiba.

Edit:Gemilere eklediğiniz unsurlar demişler gemi üretimlerinde özel şeyler ekleyebileceğiz galiba.


HoI4 - Gemi Üretimi, Tamiri ve Kritik Hasarlar - POWERFUL - 12-09-2018

Denizin rengi değişmiş galiba şuanki oyuna göre ilk fotoğrafda gözüküyor


HoI4 - Gemi Üretimi, Tamiri ve Kritik Hasarlar - Ragnvaldr - 12-09-2018

(12-09-2018, 19:46)POWERFUL : Denizin rengi değişmiş galiba şuanki oyuna göre ilk fotoğrafda gözüküyor

İlk fotoğrafta büyük ihtimalle gece-gündüz modu açık.


HoI4 - Gemi Üretimi, Tamiri ve Kritik Hasarlar - POWERFUL - 12-09-2018

(12-09-2018, 20:23)Ragnvaldr :
(12-09-2018, 19:46)POWERFUL : Denizin rengi değişmiş galiba şuanki oyuna göre ilk fotoğrafda gözüküyor

İlk fotoğrafta büyük ihtimalle gece-gündüz modu açık.

Biliyorum ya ona göre çok koyu geldi ama renk.


HoI4 - Gemi Üretimi, Tamiri ve Kritik Hasarlar - altnkurt - 12-09-2018

Günlük güzelde gemiyi bantla tamir etme örneği çok sırıtmamış mı?


HoI4 - Gemi Üretimi, Tamiri ve Kritik Hasarlar - Wayfear - 12-09-2018

Güzel geliştirici günlüğü.


HoI4 - Gemi Üretimi, Tamiri ve Kritik Hasarlar - Semavi7 - 12-09-2018

Çıksada artık oynasak.


HoI4 - Gemi Üretimi, Tamiri ve Kritik Hasarlar - napolyon94 - 12-09-2018

tamir yapılan limanlara bombardıman yapmak zevkli olacak.


HoI4 - Gemi Üretimi, Tamiri ve Kritik Hasarlar - Wayfear - 12-09-2018

Port Strike zevkliydi şimdi zevkten 4 köşe oluruz :D .


HoI4 - Gemi Üretimi, Tamiri ve Kritik Hasarlar - KaramelLatte - 12-09-2018

üstüste güzel günlükler en iyi dlclerden biri olabilir


HoI4 - Gemi Üretimi, Tamiri ve Kritik Hasarlar - Bambukavak - 13-09-2018

Gel artık be mübarek beklemekten yorulduk.


HoI4 - Gemi Üretimi, Tamiri ve Kritik Hasarlar - yusufbugra76 - 13-09-2018

Sonunda olması gereken sisteme bir adım daha yaklaştılar.Umarım yıllardır bıkmadan ısrar ettikleri o ic sistemini yakında bırakır fabrika sistemine geçerler.


HoI4 - Gemi Üretimi, Tamiri ve Kritik Hasarlar - birisi43 - 13-09-2018

Dikkatinizi çekti mi bilmiyorum ama ikinci resimde muhrip ibaresi ve resmi olmasına rağmen gemiler hafif kruvazör olarak adlandırılmış. Neden olabilir?


HoI4 - Gemi Üretimi, Tamiri ve Kritik Hasarlar - POWERFUL - 13-09-2018

yalnız ilk resimde convoyda 31 december 1935 diyor ? xD


HoI4 - Gemi Üretimi, Tamiri ve Kritik Hasarlar - zencefil - 13-09-2018

Önümüzdeki haftaya veya haftalara görecez artık.