Günlük: HoI4 - Gemi Üretimi, Tamiri ve Kritik Hasarlar
#1
hoi4-banner-2018.png
HoI4 günlüklerinde bu hafta gemi üretimindeki, tamirindeki değişiklikler ve yeni eklenen kritik hasarlar mekaniğinden bahsediliyor.

https://forum.paradoxplaza.com/forum/ind...e.1119095/ :Herkese merhaba! Bugün gemi üretimi ve tamiri üzerinde yapılan değişiklikler ve gemiler için yeni eklediğimiz kritik sistem hasarları hakkında konuşacağız.

Gemi Üretimi
Tek bir geminin üretimi için 15 tersane atayabildiğiniz sistem hem istediğimiz hissi vermiyordu hem de tarihsellikten oldukça uzaktı. Büyük ülkelerin ana muharebe (capital, yani uçak gemileri/savaş gemileri/savaş kruvazörleri/ağır kruvazörler) gemilerini kaybettiklerinde hemen yerine yenisini üretebilmeleri bu tür gemileri pek de değerli kılmıyordu, biz de bunu değiştirmeyi istedik.
  • Ana muharebe gemileri artık sadece 5 tersane kullanabilecek.
  • Geri kalan gemiler 10 tersane kullanabilecek.
  • Konvoylar ise 15 tersane kullanabilecek.
Böylece ana muharebe gemilerinin üretim hızı oldukça düşecek ama aynı anda birkaç tane yapmaya da devam edebileceksiniz. Tahmin edebileceğiniz üzere bu tür gemilerin inşası oldukça karmaşık ve üretim hatlarına pek de uygun değil. O kadar ana muharebe gemisi dedik, ana muharebe gemisi tanımının biraz değiştiğini de söylememiz lazım. Bu tanım artık biraz daha esnek hale geldi ve gemilerinize eklediğiniz bazı unsurlara göre belirleniyor (uçuş güvertesi veya ağır silahlar gibi), bu yüzden bunlara sahip olan gemilerin üretiminin daha uzun olacağını unutmayın.

Pasted_image_at_2018-09-12__3_58_PM.jpg

İnşa edilmelerini beklemek yerine gemilerinizin adlarını üretim başladığında da belirleyebileceksiniz. İsterseniz farklı isimleri sıraya da sokabileceksiniz.

Gemi Tamiri
Tamir mekaniği de büyük oranda değişiyor. Eskiden gemilerin tamiri bedavaydı ve sadece belirli bir süre beklemeniz gerekiyordu. Şimdi ise tamirler gemi sanayinizi kullanmaya başlayacak. Tamirler için kullanılabilecek maksimum tersane sayısını ayarlayabileceksiniz, deniz üssünün seviyesi de ne kadar kullanıldığını belirleyecek. Örneğin 5. seviyedeki bir deniz üssü, 5 tersane kullanabilir ve aynı anda 5 gemi tamir edebilir.

repair.jpg

Eğer çeşitli bölgelerde büyük kayıplar veren filolarınız varsa deniz üslerine tersane kullanımı konusunda öncelik verebilirsiniz ve hatta düşman tarafından batırılmalarını önlemek için belirli üsleri tamire kapatabilirsiniz. Yanaşma izniniz varsa dost limanlarda da gemilerinizi tamir edebilirsiniz ama tamir öncelikleri büyük ihtimalle daha düşük olacaktır.

Screenshot_1_1.jpg

Deutschland ağır kruvazörüne dikkatlice bakarsanız üzerinde bir uyarı simgesi olduğunu görebilirsiniz. Bu, geminin pervanesinin kritik hasar aldığını ve tamir hızının oldukça düştüğünü gösterir.

Kritik Hasarlar
Yukarıda gösterilen pervane hasarı dışında gemilerin kritik hasar alabileceği birçok sistem daha var. Bunu eklememizin amacı gemilere kendi hikayelerini yazma şansı vermek ve hesaplamalara biraz şansa dayalı olasılık unsurları katabilmek. Örneğin hızlı ve güçlü bir Alman yağma gemisinin şanssız (veya şanslı) bir şekilde pervanesine veya motoruna hasar aldığını düşünün. Birden bire kraliyet donanmasından kaçamayacak hale geliyor.

Farklı hasarların farklı etkileri bulunur ve doğrudan alınan hasar değerleri de değişir. Hasar listesi üzerinde hala çalışıyoruz ama şu anki daha bitmemiş listeyi sizlerle paylaşabiliriz:
  • Tahrip Edilmiş Ana Batarya Tareti - ana silahların saldırısını ve hasarını düşürür
  • Tahrip Edilmiş İkincil Bataryalar - ikincil silahların saldırısını düşürür
  • Kırık Pervane - hızı düşürür
  • Takılmış Dümen - muharebeden kaçma olasılığını düşürür
  • Cephanelik Hasarı - büyük ölçüde hasar verir
  • Tahrip Edilmiş Torpido Yuvaları - torpido saldırısını ve hasarını düşürür
  • Kullanılamayan Balast Tankları - denizaltıların gizliliğini azaltır
  • Kullanılamayan Radar - tespit etmeyi düşürür
Kritik hasar alan gemilerinizi tamir etmek isteyeceksiniz ve tamamen kritik hasarın verdiği etkileri kaldırmak için de geminin tamamen tamir olmasını beklemek zorunda kalacaksınız. Bunlarla ilgili bazı amiral özellikleri de var:
traits.jpg

“Safety First (Önce Güvenlik)” özelliği bu amiralin komuta ettiği gemilerin kritik hasar alma olasılığını düşürür. “Crisis Magician (Kriz Sihirbazı)” ise basit aletlerle, usta manevralarla ve biraz da bantla gemiyi tamir ederek kritik hasarların etkilerini azaltır.

Hepsi bu kadar mı? Hayır, yepyeni bir gemi tasarlayıcısı ve yeniden donatma yeteneği de var. Ama bunlar için tersanede çalışmaya devam ediyoruz, gelecekteki bir günlükte suya indiririz.

Gelecek hafta Man the Guns hakkında konuşmaya devam edeceğiz.
[+] 7 üye Ragnvaldr nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#2
Güzel ilerliyor artık bir çıkış tarihi belirleseler hoş olur :D
Ara
Cevapla
#3
Guzel bir gunluk olmus.
Ara
Cevapla
#4
Baya güzel değişiklikler var deniz savaşları için. Sonunda "Shut up and take my money" diyebileceğimiz bir dlc olucak galiba.

Edit:Gemilere eklediğiniz unsurlar demişler gemi üretimlerinde özel şeyler ekleyebileceğiz galiba.
Eve Online, Captain Tsubasa 2 gibi oyunları seviyorsan kanalımıza bekleriz.Buradan
Ara
Cevapla
#5
Denizin rengi değişmiş galiba şuanki oyuna göre ilk fotoğrafda gözüküyor
Ara
Cevapla
#6
(12-09-2018, 19:46)POWERFUL : Denizin rengi değişmiş galiba şuanki oyuna göre ilk fotoğrafda gözüküyor

İlk fotoğrafta büyük ihtimalle gece-gündüz modu açık.
Ara
Cevapla
#7
(12-09-2018, 20:23)Ragnvaldr :
(12-09-2018, 19:46)POWERFUL : Denizin rengi değişmiş galiba şuanki oyuna göre ilk fotoğrafda gözüküyor

İlk fotoğrafta büyük ihtimalle gece-gündüz modu açık.

Biliyorum ya ona göre çok koyu geldi ama renk.
Ara
Cevapla
#8
Günlük güzelde gemiyi bantla tamir etme örneği çok sırıtmamış mı?
Shams Jorjani'nin de dediği gibi "fikirler ucuzdur", %100 haklı, iyi fikirler her zaman işin en kolay kısmı. Herkeste var.
Ara
Cevapla
#9
Güzel geliştirici günlüğü.
Ara
Cevapla
#10
Çıksada artık oynasak.
Ara
Cevapla
#11
tamir yapılan limanlara bombardıman yapmak zevkli olacak.
Ara
Cevapla
#12
Port Strike zevkliydi şimdi zevkten 4 köşe oluruz :D .
Ara
Cevapla
#13
üstüste güzel günlükler en iyi dlclerden biri olabilir
Ara
Cevapla
#14
Gel artık be mübarek beklemekten yorulduk.
Ara
Cevapla
#15
Sonunda olması gereken sisteme bir adım daha yaklaştılar.Umarım yıllardır bıkmadan ısrar ettikleri o ic sistemini yakında bırakır fabrika sistemine geçerler.
Ara
Cevapla
#16
Dikkatinizi çekti mi bilmiyorum ama ikinci resimde muhrip ibaresi ve resmi olmasına rağmen gemiler hafif kruvazör olarak adlandırılmış. Neden olabilir?
Ara
Cevapla
#17
yalnız ilk resimde convoyda 31 december 1935 diyor ? xD
[+] 1 üye POWERFUL nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#18
Önümüzdeki haftaya veya haftalara görecez artık.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.