Strategyturk Forumları
Günlük: Stellaris - Lithoidler - Baskı Önizleme

+- Strategyturk Forumları (https://forum.strategyturk.com)
+-- Forum: Paradox Forumları (https://forum.strategyturk.com/forum-paradox-forumlari)
+--- Forum: Stellaris (https://forum.strategyturk.com/forum-stellaris)
+---- Forum: Stellaris: Haberler (https://forum.strategyturk.com/forum-stellaris-haberler)
+---- Konu Başlığı: Günlük: Stellaris - Lithoidler (/konu-gunluk-stellaris-lithoidler)



Stellaris - Lithoidler - Duman - 25-10-2019

diarystl.png

Stellaris geliştirici günlüklerinde bu hafta Lithoidlere dair bilgiler veriliyor.

https://forum.paradoxplaza.com/forum/index.php?threads/stellaris-dev-diary-157-things-that-rock.1264500/ :Herkese merhabalar.

Ben Eladrin, Stellaris'te oyun tasarımcısıyım. Ekibe Ancient Relics'in geliştirilişi esnasında katıldım dolayısıyla ekibin yeni üyelerinden biriyim. PDXCON'da Stellaris oyuncularıyla tanışmak oldukça eğlenceliydi, sizlerin fikirlerini ve oyunlardan hikayelerinizi duymak benim için büyük bir keyifti.

152. ve 153. geliştirici günlüklerinde Grekulf yaz mevsiminde yaptığımız bazı denemelerden sözetmişti. Bu günlükte sizlere yazın üzerinde çalıştığım içerikten, Lithoidler için oluşturduğumuz oyun mekaniklerinden bahsedeceğim.


Lithoid Tür Paketi benim için oldukça sürükleyici bir işti. "Yapılabilecekler" listemin başında "Lithoidlerin yemek yerine mineral yemesi?" maddesi yer alıyordu, dolayısıyla işe oradan başladık. Oyunda 15 Lithoid portresi (ve bir robot portresi) mevcut, bu Lithoidlerin bir kısmı halihazırdaki portrelere benziyor dolayısıyla Senkretik Evrim ile ilginç manzaralar ortaya çıkartabilirsiniz.

pasted_image_0.png

Lithoid gemileri asimetrik kristal tasarımına sahip. Gemileriniz kullandıkları rengi bayrağınızdan alıyor, dilerseniz bunu kullanarak çok şık görünen filolara sahip olabilirsiniz.

pasted_image_0_1.png

Aynı zamanda Lithoid Danışman Sesi oluşturduk. Evrende Lithoid danışmanın taş göndermeleri yapmasını engelleyebilecek bir güç yok.

Lithoidlerin yemek yerine mineral tüketmelerini sağlamak oldukça basitti, ancak işin bilim kurgu yönüne daha çok sarılarak taşsı varlıklarımızın yaşanılabilirliği düşük yerlerde daha dirençli olmalarını da sağlamak istedik. Bunun için ilk olarak yaşayabilirlik bonusu ekledik, ardından daha sonraları azaltmaya gittiğimiz bir nüfus artış dezavantajı koyduk. Bunların yanı sıra ordu canlarını yükseltip, lider yaşam süresini arttırdık (buna karşın liderleri daha yaşlı oluyor.)

Yaptığımız her küçük değişiklik bir başka değişikliği beraberinde getirdi. Eğer bir tür gıda yerine mineral tüketiyorsa, o zaman başlangıç gezegeni oyuna daha çok maden bölgesiyle, daha az tarım bölgesiyle başlamalı. Eğer taş yemek zorunda kalmışlarsa gezegenleri maden bakımından zengin olması, tarım bölgesi açısından ise fakir bir durumda olmalı. Peki ya bu taşsı varlıklar Senkretik Evrim türüyse? ya da Rogue Servitor oyuna taştan evcil hayvanlarla başlamak istemişse? Peki Devouring Swarm olacaklarsa?

Çok basit bir ekonomik değişiklik beraberinde çok sayıda ufak değişikliği getirdi. Örneğin Lithoidler alternatif olması durumunda galaksinin en lezzetli türü olarak ilan edilemiyorlar, Bio-Reaktörler üzerindeki limitler onlar için daha az, Fleeting özelliği Lithoidler için -10 yerine -25 etkiye sahip, çok sayıda ufak Tradition değişikliği söz konusu. Aynı zamanda oyuna aylık kaynak edinmelerini sağlayan çeşitli Lithoid özellikleri ekledik.

pasted_image_0_2.png

Aldığımız yorular ve testler doğrultusunda Lithoidlere şu etkileri vermekte karar kıldık:

pasted_image_0_3.png

Lithoidlerin yaşayabilirlik bonusu diğer türler için problematik görünebilecek gezegenlerde koloniler kurabilmelerini sağlıyor, bu da sahip oldukları nüfus artış hızını dengeliyor. Ana türü Lithoid olan imparatorluklar aynı zamanda başlangıç gezegenlerinde Lithoid Monolithlere sahip oluyor, bunu yüksek bir mineral karşılığında kaldırabiliyorsunuz ve kaldırdığınızda Lithoid nüfus elde ediyorsunuz. (Federations eklentisinde yer alan Lithoidlere has Köken burada devreye giriyor ancak ondan gelecekte bahsedeceğiz.)

pasted_image_0_4.png

Lithoid özelliği otomatik olarak Lithoid portresi kullanan tüm türlere uygulanıyor. Zenofiller için Xeno-Compability tarafından ortaya çıkarılan Yarı-Lithoidler de bu özelliklere sahip. Dolayısıyla eğer portrede Lithoid varsa yemek yerine mineral harcadığı ve ortadan kaldırıldıklarında size mineral sağlayacağı sonucunu çıkartabilirsiniz.

Bu özelliği modcuların da kullanımına açtık, dolayısıyla isterlerse farklı fenotipler için trait = "trait_lithoid" gibi kodlarla portreye bağlı özellik ekleyebilirler. (Lithoid özelliğini değiştirerek tabi ki.)

Lithoid Devouring Swarmlara gelirsek... Her ne kadar yine ele geçirdikleri gezegenlerdeki organik türleri yemeğe dönüştürme meraklısı olsalar da, amaçları biraz daha farklı. Terravores adı verilen bu Lithoidler gezegen bazında arkalarında parçalanmış bir kabuk bırakacak şekilde galaksinin yaşanabilir gezegenlerini yeme seçeneğine sahip:

pasted_image_0_5.png

Terravoresler Terraform yapamıyorlar (dolayısıyla Hive Worldlere erişimleri yok) ve arkalarında bıraktıkları yıkımı temizleyemiyorlar. Diğer imparatorluklar bu noktada büyük efor sarfederek de olsa bir şeyler yapabilir.

Modcular da artık tıpkı Traditionların değişmesi gibi seçilen türe göre Civiclerin ismini ve tanımını değiştirebiliyor.

Kod:
civic_hive_devouring_swarm = {

>snip existing stuff<​

swap_type = {
name = civic_hive_devouring_swarm_lithoid
description = "civic_tooltip_devouring_swarm_lithoid_effects"​

trigger = {
local_human_species_class = LITHOID​
}​
}​
}

Nihayetinde ortaya çıkarttığımız işten oldukça memnunum, umarım siz de Lithoidleri benim kadar eğlenceli bulacaksınız.

Stellaris 2.5.0 yama notları için tıklayın.