Günlük: Stellaris - Temmuz Denemeleri
#1
diarystl.png

Stellaris geliştirici günlüklerinde bu hafta Temmuz ayı boyunca yapılan çeşitli denemelere dair bilgiler veriliyor.

https://forum.paradoxplaza.com/forum/ind...n.1233044/ :Herkese merhabalar,

Yaz tatilleri sona ermek üzere ve ekibimiz geçtiğimiz hafta itibariyle geri dönüş yaptı. Tekrardan çalışmalara başladık ve yılın geri kalanında sizler için planladığımız şeylerden dolayı oldukça heyecanlıyız.

Ekibimizin büyük bir kısmı yaz tatili için uzaklardayken, bir kesim Temmuz ayını ofiste geçirmeyi tercih etti. Bu ay özellikle diğer aylarda zaman bulamayacağımız farklı tasarımları ve konseptleri denemek için güzel bir ay ve bugün sizlere bu denemelerimizin bazılarından bahsetmek istiyoruz.

Bu denemeler neticesinde bazı kanılara varsak da, ne yazık ki bu denemelerin hiçbiri gerçeğe dönüşebilecek derecede iyi bir sonuç vermedi.

Endüstri Alanları
Daha önce de bahsettiğimiz üzere alaşım ve tüketici ürünlerinin üretimini daha iyi yansıtmanın yollarını arıyoruz. Bana kalırsa Ekümenopolis olan bir gezegeni geliştirmek sıradan bir gezegeni geliştirmekten daha iyi hissettiriyor. Bu farkın sebebi Ekümenopolis'in sahip olduğu özel alanlar ve binalardan ziyade bu alanlardan iş imkanı elde ediliyor olması. Bu basit bir hissiyat meselesinden ziyade, belki de tercihin daha basit ve net olmasıyla alakalı.

Deneme amaçlı Metalürjist ve Zanaatkarlar için binalar olmaktansa, oyundaki endüstri alanlarının İşçi türünde iş imkanı yaratmasını sağladım. İşçiler hem alaşım hem tüketici ürünü üretiyordu. Bu durum aşağıdaki gibi bir görüntüye sebep oldu:

upload_2019-8-15_12-14-17.png

Bir İşçi 8 mineral karşılığında 2 alaşım ve 4 tüketici ürünü üretiyor, bu oranı istediğiniz yönde Karar geçirerek etkileyebiliyorsunuz. Yapmak istediğim şey endüstrinin askeri ve sivil farklı üretimleri olması ve bu üretimler arasında oranlamalar yapabilmenizdi.

İşçi ismindeki bir iş grubunun "endüsti üretimi" sağlaması ve bunun alaşım ve tüketici ürününe dönüşmesi iyi hissettirse de, kullandığımız çözüm çok da doğru gelmedi.

Şehir Alanları & Bina Slotları
Yaptığımız bir başka deneme binaların nüfuslar yerine şehir alanlarıyla açılmasıydı. Bu deneme herhangi bir soruna çözüm olmaktan ziyade, basitçe ortaya nasıl bir manzara çıkacağını görmek için yapıldı. İlginç bir sonuç verse de, mevcut sistemden daha az eğlenceli olduğu kanaatine vardık. Çalışıp çalışamayacağını görmek için daha çok zamana ihtiyacı vardı.

upload_2019-8-15_12-15-12.png

Bu denemeyle birlikte binalardan elde edeceğiniz iş sayılarını da arttırmıştık, örneğin araştırma laboratuvarı 2 yerine 3 iş sağlıyordu.

Binalardan Elde Edilen Şehir Alanı İşleri
Bunlarla birlikte binaların direkt olarak iş sağlamaktansa, şehir alanlarına iş imkanı katmaları gibi bir sistem denedik. Bunun bir artısı iş elde etmek için daha az mikroyönetime sebep olmasıydı, ancak bina inşa ettiğinizde yeni iş sayısında çok büyük bir artış yaşanıyordu. İşin nihayetinde gezegenin neye odaklandığı konusunda oyuncuya daha az kontrol ve anlayış imkanı sunduğunu düşündük.

Özet
Bu denemelerin her biri özünde ilginç denemeler olsalar da, istediğimiz sonucu vermediler dolayısıyla bir denemeden öteye geçemeyecekler. Ancak bu denemeler sayesinde bazı ilginç bilgilere ulaştık ve bu bilgilerden gelecekte yararlanacağız. Endüstri alanları halen bir şeyler yapabileceğimizi düşündüğümüz bir alan, ancak daha isabetli bir çözüm bulmamız gerekiyor.

Bu günlükle birlikte Stellaris geliştirici günlükleri tekrardan başlayacak, ancak formatımızda ufak bir değişiklik var. Şimdilik günlükler 2 haftada bir çıkacak, dolayısıyla benzer bir konuyla 2 hafta sonra tekrar karşınızda olacağız.
[+] 2 üye Duman nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Cevapla
#2
2 hafta sonra benzer bir konu mu? Yorumsuz.
Sic Parvis Magna
Ara
Cevapla
#3
oyun her açıdan muhteşem birde şu 3 eksiklik olmasa
1.gerçekçi madenler eklenmeli ve her gezegende farklı madenler olmalı ne öyle saçma enerji metal ve yiyecek 3 lüsü sonradan ekledikleri nadir madenler gereksiz.
2.oyundaki koloni sistemi gerçekçi hale getirilmedi.Biz neden ayı marsı kolonileştirmek istiyoruz onlardaki madenler için ama bu oyunda illa önce yaşanabilir olmalı yada terraform edilmeli.Gök taşları ve bazı gezegenlerde enerji ve maden yatağı bu berbat bir sistem.Onun yerine endles spacedeki koloni sistemi gelmeli
3. ise ya corvetler yenilmez 1 lazer yada 1 autocannon ve 1 nükleer roket tamam yenilmez bir filo.
[+] 1 üye yusufbugra76 nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.