Strategyturk Forumları
Günlük: EU4 - Eyalet Merkezileştirme ve Kanal Değişiklikleri - Baskı Önizleme

+- Strategyturk Forumları (https://forum.strategyturk.com)
+-- Forum: Paradox Forumları (https://forum.strategyturk.com/forum-paradox-forumlari)
+--- Forum: Europa Universalis IV (https://forum.strategyturk.com/forum-europa-universalis-iv)
+---- Forum: EU4: Haberler (https://forum.strategyturk.com/forum-eu4-haberler)
+---- Konu Başlığı: Günlük: EU4 - Eyalet Merkezileştirme ve Kanal Değişiklikleri (/konu-gunluk-eu4-eyalet-merkezilestirme-ve-kanal-degisiklikleri)



EU4 - Eyalet Merkezileştirme ve Kanal Değişiklikleri - Duman - 02-03-2021

diaryeu4.png

Europa Universalis IV geliştirici günlüklerinde bu hafta Eyalet Merkezileştirme özelliği ve Kanal mekaniğinde yapılan değişiklikler tanıtılıyor.

https://forum.paradoxplaza.com/forum/threads/eu4-leviathan-development-diary-3rd-of-march-2021.1460059/ :Europa Universalis IV için kaleme alınmış bir başka geliştirici günlüğüne daha hoş geldiniz. Leviathan'da işler istediğimiz gibi gidiyor, şu sıralar içerikler üzerinde son dokunuşları yapmakla meşgulüz.

Geçtiğimiz geliştirici günlüklerinde tall oynanışa dair bazı mekanikler eklediğimizden bahsetmiştik, artık bir bölgede birden fazla fabrikaya sahip olabilecek, gelişmişliği toplayabileceksiniz. Bugün bu iki mekanikle uyumlu üçüncü bir mekaniği tanıtacağım.

Eyalet Merkezileştirme
Tall oynanış için oluşturduğumuz üçüncü mekanik Eyalet Merkezileştirme. Bu eylem, eyaletin idari puan maliyetini 20 gelişmişlik puanına tekabül eden miktarda azaltıyor. Eyalet Merkezileştirme 100 Reform Puanına maloluyor ve tamamlanması için 5 yıl beklemeniz gerekiyor.

Bu etkileşime hem eyalet arayüzünden hem de makroyönetim arayüzünden ulaşabiliyorsunuz.

eu4_26.png

Mothball Yapmama Ayarı
Bazı oyuncular tarafından sıklıkla dile getirilen önerilerden birisi, muhtemelen yine bazı oyuncuların hayatında kullanmayacağı bir mekanik olan kaleleri tekil bir şekilde mothball yapmamaları için ayarlayabilme özelliğiydi.

Bölge arayüzüne tik atılabilir küçük bir kutucuk ekliyoruz, bu kutucuk tikli olursa askeriye arayüzünden tüm kaleleri mothball'a alsanız dahi bu kale aktif kalmaya devam edecek. İsraftan kaçınmak için sıklıkla kaleleri mothball'a alıyorsanız, ancak tüm bunları yaparken Fransa'nın sınırında olan bir devletle oynuyorsanız oldukça kullanışlı bir mekanik.

eu4_25.png

Kanal Değişiklikleri

Yeni Anıt mekaniğinin oyuna eklenmesiyle beraber, eski Büyük Projeler de işleyiş olarak bu sisteme benzer çalışacak. Tıpkı Anıtlar gibi Büyük Projeleri de geliştirebileceksiniz. Her geliştirme 10 yıla ve yaklaşık 1000 altına malolacak. Bununla beraber kanallar artık 26. değil 22. teknolojiden itibaren inşa edilebilir olacaklar.

Eskiden kanallar, geçiş yolu açmalarının yanı sıra bulundukları bölgeye +20 ticaret gücü ekliyordu, artık aşağıdaki özellikleri ekliyor:
  • 0. Seviye: Bölgeye +10 Ticaret Gücü, sahibine +%1 Ticaret Gücü.
  • 1. Seviye: Bölgeye +20 Ticaret Gücü, sahibine +%2 Ticaret Gücü.
  • 2. Seviye: Bölgeye +30 Ticaret Gücü, sahibine +%3 Ticaret Gücü.
  • 3. Seviye: Bölgeye +50 Ticaret Gücü, sahibine +%5 Ticaret Gücü.
Önümüzdeki hafta koloni devletlerinden bahsedeceğiz.



EU4 - Eyalet Merkezileştirme ve Kanal Değişiklikleri - baywatch06 - 02-03-2021

Eyalet Merkezileştirme bunun ne işe yaradığını söylmediler aşırı kısa ve eh dedirtecek özellikler


EU4 - Eyalet Merkezileştirme ve Kanal Değişiklikleri - Voidian - 02-03-2021

Oyunda halihazırda zaten reform puanı harcayıp idari kapasiteyi 20'şer 20'şer arttırabiliyorduk. Onun üstüne niye böyle bir mekanik getirme ihtiyacı hissetmişler, bunun oyuna katkısı ne anlayamadım. Mekanik sıkıştaracak yer kalmadığından olan mekaniğin üstüne kaçak kat çıkıyorlar artık heralde.


EU4 - Eyalet Merkezileştirme ve Kanal Değişiklikleri - GespensterPanzer - 02-03-2021

Artık şu oyunu bir kenara bırakıp yeni oyuna odaklansalar ya, özellikle Victoria 3. Gerçekten oyunun suyunu çıkarıyorlar gibi hissediyorum artık. Hoi4 bana göre ölü doğdu ama CK3 de bir o kadar güzel bir çıkış yaptı. CK3'ün yolundan devam ederler umarım.


EU4 - Eyalet Merkezileştirme ve Kanal Değişiklikleri - Menars - 02-03-2021

Şahsen merkezileştirmeden sonra toprak üzerinde alabileceğimiz etkiler artsa daha güzel olurmuş. Bu haliyle yarım kalmış bir mekaniğe benziyor.


EU4 - Eyalet Merkezileştirme ve Kanal Değişiklikleri - Defterdar - 02-03-2021

Dandik mekanik :/


EU4 - Eyalet Merkezileştirme ve Kanal Değişiklikleri - PCOyun - 02-03-2021

Filler mekanikler olmuş ama zararı olan, yeter artık dedirtecek bir şey görmedim.


EU4 - Eyalet Merkezileştirme ve Kanal Değişiklikleri - baywatch06 - 02-03-2021

BU arada ek olarak kanalların mekanikleri eksik kanalı kullanan her tarafsız devlet için gemği başına 5 altın müttefiklerimiz için 3 altın geçiş ücreti alınabilirdi


EU4 - Eyalet Merkezileştirme ve Kanal Değişiklikleri - Defterdar - 02-03-2021

Düşman devletlere kanalı kapatma seçeneği vs.'de olabilir.


EU4 - Eyalet Merkezileştirme ve Kanal Değişiklikleri - Türk Şad - 02-03-2021

Leviathan'da işler istediğimiz gibi gidiyor diyor arkadaş. Bana kalırsa eu4 un en facia genişletme paketleri sıralamasında ilk 3 ü zorlar bu paket.


EU4 - Eyalet Merkezileştirme ve Kanal Değişiklikleri - taylanhavertz - 02-03-2021

kale özelliği iyi olmuş fazla clickten kurtarıcak beni


EU4 - Eyalet Merkezileştirme ve Kanal Değişiklikleri - gereksizihtiyac - 06-03-2021

(02-03-2021, 16:11)GespensterPanzer : Artık şu oyunu bir kenara bırakıp yeni oyuna odaklansalar ya, özellikle Victoria 3. Gerçekten oyunun suyunu çıkarıyorlar gibi hissediyorum artık. Hoi4 bana göre ölü doğdu ama CK3 de bir o kadar güzel bir çıkış yaptı. CK3'ün yolundan devam ederler umarım.
şu an en çok oynanan oyun Hearts of iron 4. 34 bin kişi oynuyor, sonra eu 4 var o da 20 bin civarı, iyi çıkış yaptı dediğin ck3 13 bin. stellaris bile daha fazla. bence en keyiflileri kesinlikle eu4 ama hoi 4 hiç boş değil özellikle modlarla.


EU4 - Eyalet Merkezileştirme ve Kanal Değişiklikleri - GespensterPanzer - 06-03-2021

(06-03-2021, 15:12)gereksizihtiyac :
(02-03-2021, 16:11)GespensterPanzer : Artık şu oyunu bir kenara bırakıp yeni oyuna odaklansalar ya, özellikle Victoria 3. Gerçekten oyunun suyunu çıkarıyorlar gibi hissediyorum artık. Hoi4 bana göre ölü doğdu ama CK3 de bir o kadar güzel bir çıkış yaptı. CK3'ün yolundan devam ederler umarım.
şu an en çok oynanan oyun Hearts of iron 4. 34 bin kişi oynuyor, sonra eu 4 var o da 20 bin civarı, iyi çıkış yaptı dediğin ck3 13 bin. stellaris bile daha fazla. bence en keyiflileri kesinlikle eu4 ama hoi 4 hiç boş değil özellikle modlarla.

Modlarla özellikle Kaiserreich ile oyun gayet güzel ama bence mekanikleri çok basitleştirildi. Özellikle hava kuvvetleri yönetimi çocuk oyunu gibi. Oyunu basitleştireceğiz derken kalbini söküp aldılar, çok oynanmasının sebebi de bu bence.


EU4 - Eyalet Merkezileştirme ve Kanal Değişiklikleri - harukanosora12 - 07-03-2021

(06-03-2021, 16:15)GespensterPanzer :
(06-03-2021, 15:12)gereksizihtiyac :
(02-03-2021, 16:11)GespensterPanzer : Artık şu oyunu bir kenara bırakıp yeni oyuna odaklansalar ya, özellikle Victoria 3. Gerçekten oyunun suyunu çıkarıyorlar gibi hissediyorum artık. Hoi4 bana göre ölü doğdu ama CK3 de bir o kadar güzel bir çıkış yaptı. CK3'ün yolundan devam ederler umarım.
şu an en çok oynanan oyun Hearts of iron 4. 34 bin kişi oynuyor, sonra eu 4 var o da 20 bin civarı, iyi çıkış yaptı dediğin ck3 13 bin. stellaris bile daha fazla. bence en keyiflileri kesinlikle eu4 ama hoi 4 hiç boş değil özellikle modlarla.

Modlarla özellikle Kaiserreich ile oyun gayet güzel ama bence mekanikleri çok basitleştirildi. Özellikle hava kuvvetleri yönetimi çocuk oyunu gibi. Oyunu basitleştireceğiz derken kalbini söküp aldılar, çok oynanmasının sebebi de bu bence.

Hocam sana kesinlikle blackice modunu öneriyorum. Askerlerin donundan tut uçak tank fabrikaları ve bir sürü mekanik ekliyor. Ama çok detaylı olduğu için oyun hızlı oynamaya gelmiyor. Araştır bence hoşuna gider kesin



EU4 - Eyalet Merkezileştirme ve Kanal Değişiklikleri - GespensterPanzer - 07-03-2021

(07-03-2021, 02:23)harukanosora12 :
(06-03-2021, 16:15)GespensterPanzer :
(06-03-2021, 15:12)gereksizihtiyac :
(02-03-2021, 16:11)GespensterPanzer : Artık şu oyunu bir kenara bırakıp yeni oyuna odaklansalar ya, özellikle Victoria 3. Gerçekten oyunun suyunu çıkarıyorlar gibi hissediyorum artık. Hoi4 bana göre ölü doğdu ama CK3 de bir o kadar güzel bir çıkış yaptı. CK3'ün yolundan devam ederler umarım.
şu an en çok oynanan oyun Hearts of iron 4. 34 bin kişi oynuyor, sonra eu 4 var o da 20 bin civarı, iyi çıkış yaptı dediğin ck3 13 bin. stellaris bile daha fazla. bence en keyiflileri kesinlikle eu4 ama hoi 4 hiç boş değil özellikle modlarla.

Modlarla özellikle Kaiserreich ile oyun gayet güzel ama bence mekanikleri çok basitleştirildi. Özellikle hava kuvvetleri yönetimi çocuk oyunu gibi. Oyunu basitleştireceğiz derken kalbini söküp aldılar, çok oynanmasının sebebi de bu bence.

Hocam sana kesinlikle blackice modunu öneriyorum. Askerlerin donundan tut uçak tank fabrikaları ve bir sürü mekanik ekliyor. Ama çok detaylı olduğu için oyun hızlı oynamaya gelmiyor. Araştır bence hoşuna gider kesin

Hocam Black Ice şahanedir, hele 3. oyun için olan versiyonu efsanedir. HoI IV için olanını ilk çıktığı zaman denemiştim ama denge problemleri vardı eğer şu an oynanabilecek durumdaysa bir yükleyip şans vereyim.