İleti Sayısı: 26,476
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
140
Europa Universalis IV geliştirici günlüklerinde bu hafta Eyalet Merkezileştirme özelliği ve Kanal mekaniğinde yapılan değişiklikler tanıtılıyor.
https://forum.paradoxplaza.com/forum/thr...1.1460059/ :Europa Universalis IV için kaleme alınmış bir başka geliştirici günlüğüne daha hoş geldiniz. Leviathan'da işler istediğimiz gibi gidiyor, şu sıralar içerikler üzerinde son dokunuşları yapmakla meşgulüz.
Geçtiğimiz geliştirici günlüklerinde tall oynanışa dair bazı mekanikler eklediğimizden bahsetmiştik, artık bir bölgede birden fazla fabrikaya sahip olabilecek, gelişmişliği toplayabileceksiniz. Bugün bu iki mekanikle uyumlu üçüncü bir mekaniği tanıtacağım.
Eyalet Merkezileştirme
Tall oynanış için oluşturduğumuz üçüncü mekanik Eyalet Merkezileştirme. Bu eylem, eyaletin idari puan maliyetini 20 gelişmişlik puanına tekabül eden miktarda azaltıyor. Eyalet Merkezileştirme 100 Reform Puanına maloluyor ve tamamlanması için 5 yıl beklemeniz gerekiyor.
Bu etkileşime hem eyalet arayüzünden hem de makroyönetim arayüzünden ulaşabiliyorsunuz.
![eu4_26.png](https://cdn.discordapp.com/attachments/175547382597943296/816256089816694804/eu4_26.png)
Mothball Yapmama Ayarı
Bazı oyuncular tarafından sıklıkla dile getirilen önerilerden birisi, muhtemelen yine bazı oyuncuların hayatında kullanmayacağı bir mekanik olan kaleleri tekil bir şekilde mothball yapmamaları için ayarlayabilme özelliğiydi.
Bölge arayüzüne tik atılabilir küçük bir kutucuk ekliyoruz, bu kutucuk tikli olursa askeriye arayüzünden tüm kaleleri mothball'a alsanız dahi bu kale aktif kalmaya devam edecek. İsraftan kaçınmak için sıklıkla kaleleri mothball'a alıyorsanız, ancak tüm bunları yaparken Fransa'nın sınırında olan bir devletle oynuyorsanız oldukça kullanışlı bir mekanik.
![eu4_25.png](https://cdn.discordapp.com/attachments/175547382597943296/816256077749682196/eu4_25.png)
Kanal Değişiklikleri
Yeni Anıt mekaniğinin oyuna eklenmesiyle beraber, eski Büyük Projeler de işleyiş olarak bu sisteme benzer çalışacak. Tıpkı Anıtlar gibi Büyük Projeleri de geliştirebileceksiniz. Her geliştirme 10 yıla ve yaklaşık 1000 altına malolacak. Bununla beraber kanallar artık 26. değil 22. teknolojiden itibaren inşa edilebilir olacaklar.
Eskiden kanallar, geçiş yolu açmalarının yanı sıra bulundukları bölgeye +20 ticaret gücü ekliyordu, artık aşağıdaki özellikleri ekliyor:- 0. Seviye: Bölgeye +10 Ticaret Gücü, sahibine +%1 Ticaret Gücü.
- 1. Seviye: Bölgeye +20 Ticaret Gücü, sahibine +%2 Ticaret Gücü.
- 2. Seviye: Bölgeye +30 Ticaret Gücü, sahibine +%3 Ticaret Gücü.
- 3. Seviye: Bölgeye +50 Ticaret Gücü, sahibine +%5 Ticaret Gücü.
Önümüzdeki hafta koloni devletlerinden bahsedeceğiz.
İleti Sayısı: 6,921
Üyelik Yılı: 2016
Imperium:
17
Eyalet Merkezileştirme bunun ne işe yaradığını söylmediler aşırı kısa ve eh dedirtecek özellikler
•
İleti Sayısı: 5,925
Üyelik Yılı: 2016
Imperium:
37
02-03-2021, 14:57
(Son Düzenleme: 02-03-2021, 14:58, Düzenleyen: Voidian.)
Oyunda halihazırda zaten reform puanı harcayıp idari kapasiteyi 20'şer 20'şer arttırabiliyorduk. Onun üstüne niye böyle bir mekanik getirme ihtiyacı hissetmişler, bunun oyuna katkısı ne anlayamadım. Mekanik sıkıştaracak yer kalmadığından olan mekaniğin üstüne kaçak kat çıkıyorlar artık heralde.
İleti Sayısı: 599
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
1
Artık şu oyunu bir kenara bırakıp yeni oyuna odaklansalar ya, özellikle Victoria 3. Gerçekten oyunun suyunu çıkarıyorlar gibi hissediyorum artık. Hoi4 bana göre ölü doğdu ama CK3 de bir o kadar güzel bir çıkış yaptı. CK3'ün yolundan devam ederler umarım.
•
İleti Sayısı: 1,387
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
4
Şahsen merkezileştirmeden sonra toprak üzerinde alabileceğimiz etkiler artsa daha güzel olurmuş. Bu haliyle yarım kalmış bir mekaniğe benziyor.
"Paris'te bir adam öldürülürse, bu bir cinayettir; doğuda elli bin insan boğazlanırsa, bu sadece bir meseledir"
Victor Hugo
İleti Sayısı: 2,799
Üyelik Yılı: 2018
Imperium:
18
Dandik mekanik :/
Je freier Maerkte sind, desto freier sind die Menschen
İleti Sayısı: 12,703
Üyelik Yılı: 2017
Imperium:
100
Filler mekanikler olmuş ama zararı olan, yeter artık dedirtecek bir şey görmedim.
İleti Sayısı: 6,921
Üyelik Yılı: 2016
Imperium:
17
BU arada ek olarak kanalların mekanikleri eksik kanalı kullanan her tarafsız devlet için gemği başına 5 altın müttefiklerimiz için 3 altın geçiş ücreti alınabilirdi
İleti Sayısı: 2,799
Üyelik Yılı: 2018
Imperium:
18
Düşman devletlere kanalı kapatma seçeneği vs.'de olabilir.
Je freier Maerkte sind, desto freier sind die Menschen
İleti Sayısı: 307
Üyelik Yılı: 2018
Imperium:
2
02-03-2021, 20:46
(Son Düzenleme: 02-03-2021, 20:46, Düzenleyen: Türk Şad.)
Leviathan'da işler istediğimiz gibi gidiyor diyor arkadaş. Bana kalırsa eu4 un en facia genişletme paketleri sıralamasında ilk 3 ü zorlar bu paket.
Medeni Hayattan Bahseden Züppelere,
Barıştan Bahseden Kansızlara,
Maziyi İnkar Eden Namussuzlara İnanma..!
Millet, Kan Demektir.
Damarındaki Asil Kanda Türklük Varsa,
Zaten Savaşçılığı Duyacak Ve İsteyeceksin....
İleti Sayısı: 254
Üyelik Yılı: 2020
Imperium:
0
kale özelliği iyi olmuş fazla clickten kurtarıcak beni
İleti Sayısı: 59
Üyelik Yılı: 2018
Imperium:
0
(02-03-2021, 16:11)GespensterPanzer : Artık şu oyunu bir kenara bırakıp yeni oyuna odaklansalar ya, özellikle Victoria 3. Gerçekten oyunun suyunu çıkarıyorlar gibi hissediyorum artık. Hoi4 bana göre ölü doğdu ama CK3 de bir o kadar güzel bir çıkış yaptı. CK3'ün yolundan devam ederler umarım. şu an en çok oynanan oyun Hearts of iron 4. 34 bin kişi oynuyor, sonra eu 4 var o da 20 bin civarı, iyi çıkış yaptı dediğin ck3 13 bin. stellaris bile daha fazla. bence en keyiflileri kesinlikle eu4 ama hoi 4 hiç boş değil özellikle modlarla.
İleti Sayısı: 599
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
1
(06-03-2021, 15:12)gereksizihtiyac : (02-03-2021, 16:11)GespensterPanzer : Artık şu oyunu bir kenara bırakıp yeni oyuna odaklansalar ya, özellikle Victoria 3. Gerçekten oyunun suyunu çıkarıyorlar gibi hissediyorum artık. Hoi4 bana göre ölü doğdu ama CK3 de bir o kadar güzel bir çıkış yaptı. CK3'ün yolundan devam ederler umarım. şu an en çok oynanan oyun Hearts of iron 4. 34 bin kişi oynuyor, sonra eu 4 var o da 20 bin civarı, iyi çıkış yaptı dediğin ck3 13 bin. stellaris bile daha fazla. bence en keyiflileri kesinlikle eu4 ama hoi 4 hiç boş değil özellikle modlarla.
Modlarla özellikle Kaiserreich ile oyun gayet güzel ama bence mekanikleri çok basitleştirildi. Özellikle hava kuvvetleri yönetimi çocuk oyunu gibi. Oyunu basitleştireceğiz derken kalbini söküp aldılar, çok oynanmasının sebebi de bu bence.
•
İleti Sayısı: 14
Üyelik Yılı: 2019
Imperium:
0
(06-03-2021, 16:15)GespensterPanzer : (06-03-2021, 15:12)gereksizihtiyac : (02-03-2021, 16:11)GespensterPanzer : Artık şu oyunu bir kenara bırakıp yeni oyuna odaklansalar ya, özellikle Victoria 3. Gerçekten oyunun suyunu çıkarıyorlar gibi hissediyorum artık. Hoi4 bana göre ölü doğdu ama CK3 de bir o kadar güzel bir çıkış yaptı. CK3'ün yolundan devam ederler umarım. şu an en çok oynanan oyun Hearts of iron 4. 34 bin kişi oynuyor, sonra eu 4 var o da 20 bin civarı, iyi çıkış yaptı dediğin ck3 13 bin. stellaris bile daha fazla. bence en keyiflileri kesinlikle eu4 ama hoi 4 hiç boş değil özellikle modlarla.
Modlarla özellikle Kaiserreich ile oyun gayet güzel ama bence mekanikleri çok basitleştirildi. Özellikle hava kuvvetleri yönetimi çocuk oyunu gibi. Oyunu basitleştireceğiz derken kalbini söküp aldılar, çok oynanmasının sebebi de bu bence.
Hocam sana kesinlikle blackice modunu öneriyorum. Askerlerin donundan tut uçak tank fabrikaları ve bir sürü mekanik ekliyor. Ama çok detaylı olduğu için oyun hızlı oynamaya gelmiyor. Araştır bence hoşuna gider kesin
İleti Sayısı: 599
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
1
(07-03-2021, 02:23)harukanosora12 : (06-03-2021, 16:15)GespensterPanzer : (06-03-2021, 15:12)gereksizihtiyac : (02-03-2021, 16:11)GespensterPanzer : Artık şu oyunu bir kenara bırakıp yeni oyuna odaklansalar ya, özellikle Victoria 3. Gerçekten oyunun suyunu çıkarıyorlar gibi hissediyorum artık. Hoi4 bana göre ölü doğdu ama CK3 de bir o kadar güzel bir çıkış yaptı. CK3'ün yolundan devam ederler umarım. şu an en çok oynanan oyun Hearts of iron 4. 34 bin kişi oynuyor, sonra eu 4 var o da 20 bin civarı, iyi çıkış yaptı dediğin ck3 13 bin. stellaris bile daha fazla. bence en keyiflileri kesinlikle eu4 ama hoi 4 hiç boş değil özellikle modlarla.
Modlarla özellikle Kaiserreich ile oyun gayet güzel ama bence mekanikleri çok basitleştirildi. Özellikle hava kuvvetleri yönetimi çocuk oyunu gibi. Oyunu basitleştireceğiz derken kalbini söküp aldılar, çok oynanmasının sebebi de bu bence.
Hocam sana kesinlikle blackice modunu öneriyorum. Askerlerin donundan tut uçak tank fabrikaları ve bir sürü mekanik ekliyor. Ama çok detaylı olduğu için oyun hızlı oynamaya gelmiyor. Araştır bence hoşuna gider kesin
Hocam Black Ice şahanedir, hele 3. oyun için olan versiyonu efsanedir. HoI IV için olanını ilk çıktığı zaman denemiştim ama denge problemleri vardı eğer şu an oynanabilecek durumdaysa bir yükleyip şans vereyim.
|