![]() |
Günlük: Vic3 - Savaş - Baskı Önizleme +- Strategyturk Forumları (https://forum.strategyturk.com) +-- Forum: Paradox Forumları (https://forum.strategyturk.com/forum-paradox-forumlari) +--- Forum: Victoria 3 (https://forum.strategyturk.com/forum-victoria-3) +---- Forum: Vic3: Haberler (https://forum.strategyturk.com/forum-vic3-haberler) +---- Konu Başlığı: Günlük: Vic3 - Savaş (/konu-gunluk-vic3-savas) Sayfalar:
1
2
|
Vic3 - Savaş - Duman - 04-11-2021 ![]() Victoria 3 geliştirici günlüklerinde bu hafta savaş sistemine dair bilgiler veriliyor. https://forum.paradoxplaza.com/forum/developer-diary/victoria-3-dev-diary-22-the-concept-of-war.1496459/ :Herkese merhabalar, Victoria 3 için kaleme alınmış bir başka geliştirici günlüğüne daha hoş geldiniz. Bu haftanın günlüğünü uzun zamandır beklediğinizi biliyorum, nihayet savaş hakkında, savaşın Victoria 3'teki işleyişi hakkında konuşmak için hazırız. Vic3 - Savaş - korkusalan - 04-11-2021 ![]() Vic3 - Savaş - unonimus - 04-11-2021 11/10. Vic3 - Savaş - Onur34 - 04-11-2021 Çok radikal değişiklikler. Umarım sözlerinin arkasında durabilirler. Ha bir kez daha da söyleyim. Umarım yz batırmaz. Vic3 - Savaş - Wayfear - 04-11-2021 Victoria 2 benim için savaş için oynadığım bir oyun değil GDP ve kişi başına GDP yükseltmek için saatlerce oynadığım bir oyun. Dolayısıyla burada anlatılan sistem hoşuma gitti çünkü orduları kontrol etmek sıkıcı ve bunun için hoi4 diye bi oyun zaten var. Alıntı:Altıncı ve son ilkemiz, Savaş Değişir. 19. yüzyılın teknolojik atılımlarını, Napolyon sonrası orduların manevralarından, Birinci Dünya Savaşına kadar tüm bu değişimlerin Victoria 3'te hissedilebilmesini amaçlıyoruz. Makineli tüfeğin icadı muharebe alanlarını çok daha kanlı ve maliyetli hale getirirken, donanmada yapılan atılımlar ülkelerin küresel güçlerini daha kolay bir şekilde koruyabilmelerini sağlayacak. Bundan vic3 hakkında düşünürken/tartışırken hep değinmiştim. Victoria 3 geçtiği zaman itibariyle napolyon savaş areasından - ww1 cephe savaşına evrilen bir oyun olmalı. Sonunda bunu yansıtacaklar sanırım. Oyun başında Napoleon total war gibi meydan muharebesi yaparken 1910'lara yaklaşırken hoi4 deki gibi cephe savaşı , hat müdafası ve nokta savunması sistemine geçilecek. Bu aşamada maliyeti iyi yönetmek ve lojistiği iyi sağlamak daha önemli olacak. Bunun yolu da güçlü bir ekonomi olmaktan geçecek muhtemelen. Savaş Maliyetli Olmalı diyerek de buna değinmişler zaten. Vic3 - Savaş - GespensterPanzer - 04-11-2021 Stockpile ya da mühimmat ile ilgili birşey göremedim umarım bu noktayı da yansıtmayı tercih ederler. Çünkü özellikle top mühimmatının önemi çok büyüktü o dönemlerde. Vic3 - Savaş - Attila the Hun - 04-11-2021 Savaşın 100 yıl içerisindeki değişimini yansıtmalarını isterken bu kadar radikal bir yol izleyeceklerini tahmin etmemiştim. Aslında fikirler güzel, 19. yüzyıl gibi savaşların büyük ölçekte olduğu ve milyonlarca potansiyel iş gücünün yitirilmesinin söz konusu olduğu bir dönemde savaşa girme kararı bir çırpıda verilen bir şey değildi. Bunun Victoria 2'dekinden bile daha vurucu biçimde yansıtılacak olması güzel. Yalnız bunun pratikte nasıl işleyeceğine dair aklımda soru işaretleri var, gelecek günlükler bu konuda daha aydınlatıcı olacaktır. Vic3 - Savaş - Enesrar - 04-11-2021 Cepheyi ve saldırma alanını kendimiz belirleyebilsek mükemmel olur.Tabiki karşı tarafın nerden saldıracağını son ana kadar görememek lazım.Enver paşanın süpriz harekatını başka bir yoldan başarıya ulaştırmak baya iyi olurdu.(Cephe belirlemede şu kadar bölük şu Cepheyi (galiçya gibi) savunsun,şu kadar bölük şu cepheden saldırsın gibi)) Genel olarak beğendim bu dediğime benzer bir sistemi de olursa bayılırım Vic3 - Savaş - birisi43 - 04-11-2021 radikal ,ilginç, değişik altından kalkabilirlerse güzel bir adım. Vic3 - Savaş - Craetus - 05-11-2021 One Proud Bavarian'ın Crackpot Theory'si doğru çıktı gibi. Bahsettiğim teori şuydu: Böyle radikal bir değişim beni üzmedi ve hatta hoşuma gitti. Değişikliklere hazırım. Daha çok meraklandım. Savaş hakkında detaylara değinecek gelecek günlükleri merakla bekliyorum. Vic3 - Savaş - Bambukavak - 05-11-2021 Büyük merakla bekliyorum. Vic3 - Savaş - fodunkiran - 05-11-2021 Bu karardan dolayı sanırım savaş mekaniklerinin ve yapay zekanın üzerinde çok titizlikle çalışıyor olabilirler. Bu oyunun neden yapım sürecinin uzadığını ve şuan elimizde bir çıkış tarihinin olmadığını gösteriyor. Anlatılanları iyi uyguladılarsa "grand strategy" ismine yakışır bir oyun geliyor. Vic3 - Savaş - kampi - 05-11-2021 Paradox günlük konusunu kilitlemiş verilen bazı tepkilerden hoşlanmamışlar sanırım. Vic3 - Savaş - cemal - 05-11-2021 Umarım keyifli bir sistem gelirde lojistik yöneteceksiniz stratejik davranacaksınız lafları havada kalmaz Vic3 - Savaş - yafeshan - 05-11-2021 Bayıldım bu mekanige. Oldukça cesur bir hareket. Napolyon cakmalarina guzel tokat olmus. Vic3 savas odakli olmayacak dediklerinde sevinmistim ama bu kadarini da beklemiyordum. Harika gerçekten. Begenmeyen begenmesin, o rahatsiz olanlar zaten kitlenin kalitesini dusururdu. Bu arada onurun tekrar dile getirdigi yz sorunu ihtimali halen korkutucu. Vic3 - Savaş - Semavi7 - 05-11-2021 Aslında hoi4 de de durum bundan çok farklı değil. Cephe hattı çiziyoruz saldırı yönü çiziyoruz gerisini ai yapıyor. Ondan tek farkı belki birimler harita da gözükmeyecek o kadar. Oyunun başlangıcında nasıl olur bilemiyorum fakat ortasından itibaren savaşlar zaten geniş cephelere yayılmaya başlıyor. Bence yerinde karar. Vic 2 de en sevmediğim kısım savaştı. 1. dünya savaşı çok saçma oluyordu. Bakalım bu nasıl olacak? Vic3 - Savaş - perverende - 05-11-2021 Paradox'un yine sizi mikroyla uğraştırmıyoruz, daha büyük resme, stratejiye odaklıyoruz ayağına oyunun içini boşalttığını gösteren ikinci günlük. İlki de stockpile meselesiydi. Oyun çıktıktan 6 saat sonra "Şu dlcler ne zaman gelecek acaba?" deyip oynamayı bırakmayız umarım. Vic3 - Savaş - unonimus - 05-11-2021 Ama mikro=angarya .s . Vic3 - Savaş - kampi - 07-11-2021 Acaba 3 boyutlu modellemeler olacak mı askerler ve gemiler için oyun içinde merak ediyorum. Çünkü öyle bir anlattılar ki şöyle olacağını zannettim. ![]() Vic3 - Savaş - Ayro - 07-11-2021 Harita üzerinde askerleri hareket ettirmek paradox oyunlarında(HoI4 fena değildi yine) en az sevdiğim olaydı. Bu kararı sonuna kadar destekliyorum, Wiz'i kimseye yedirtmeyiz! |