Günlük: Vic3 - Oyun Vizyonu
#1
Baslksz-7.png

Victoria 3 günlüklerinde bu hafta oyunun vizyonundan, odaklarından bahsediliyor.

https://forum.paradoxplaza.com/forum/thr...0.1475078/ :Herkese merhaba!

Evet, doğru görüyorsunuz. Hayır, gecikmiş 1 Nisan şakası falan değil. Tüm bu yıllardan, tüm bu meme’lerden sonra Victoria 3 sonunda duyuruldu. Benim adım Martin “Wiz” Anward ve Victoria 3 oyun direktörüyüm. Sonunda 2018’de Stellaris’in oyun direktörlüğünden ayrıldığımdan beri ne üzerinde çalıştığımı gösterebilmekten oldukça mutluyum.

Peki Victoria 3 nedir? Kesinlikle düzgün bir Victoria oyunu olduğunu söyleyerek başlayabilirim. Ana odağında ekonomi, siyaset ve ülkenin iç yönetimi olan bir oyun. İz bırakan, alışageldiğimiz Victoria nüfus sistemi de sadece bir ana mekanik olarak bulunmuyor; daha önceki oyunlara göre kat kat daha derinlere iniyor.

Victoria 3 kendine has bir oyun, Victoria 2 üzerinde basit bir yineleme değil. Fakat yine de amacımız, Victoria serisinin temel değerlerine bağlı kalarak ve son yıllarda oyunları ulaşılabilir yapmada öğrendiğimiz dersleri uygulayarak saygıdeğer bir devam oyunu yaratmak. Bu ulaşılabilirliği kullanarak da hem eski hem de yeni oyuncular için daha da derin bir oyun inşa edebiliriz.

Victoria 3 için vizyonumuz “toplum simülasyonu” dediğimiz bir şeyi yaratabilmek. Ana teması 19. yüzyıldaki bir ülkenin iç işleyişi ve toplumunun zamanla değişimi olan bir oyun. Siyaset, ekonomi ve diplomasi en önemli üç unsur. Savaşlar da tabii ki oyunun bir parçası (Victoria döneminde olduğu gibi) ama Victoria 3 sadece bir savaş oyunu veya harita boyama oyunu değil.

Victoria 3 Yükleme Ekranı – Kristal Saray
dd0_1.png

Oyunda neler olup neler olmadığı hakkında büyük tahminler yürütmenizi beklemeden önce demeliyim ki: Hayır, oyunda mana yok.

İleride oyunun mekaniklerini inceleyen günlükler olacak. Bu günlüğü bitirmeden önce de Victoria 3’ü tasarlayıp inşa ederken bağlı kaldığımız dört yapı taşından bahsetmek istiyorum.
  • Ülke Bahçıvanlığı: Ülkenizi inşa etmek, değiştirmek, evrimleştirmek, şekillendirmek oyunun en önemli odağı. Sınırlarınız dışında yaşanan olaylar doğal olarak ülkenizi büyük bir biçimde etkileyebilir fakat oyun asla ana eğlenceyi sağlamak için savaşlara güvenmemeli.
  • Diplomasinin Üstünlüğü: Savaş, diplomasinin devamıdır. Savaşla yapılabilen her şey diplomasi ile de yapılabilmelidir. Diplomasinin altında savaş tehdidi olsa bile.
  • Her Şey Politik: Siyaset Victoria 3’ün kalbindedir. Tüm büyük özellikler bir şekilde oyunun siyasetinin çekirdeğini oluşturan nüfuslarla ve çıkar gruplarıyla bağlantılı olmalıdır.
  • Değişim Çağı: Victoria dönemi siyaset, teknoloji, kültür, savaş ve toplum için büyük değişimler dönemiydi. Bu değişimler de Victoria 3'de yansıtılabilmeli.

Bu haftalık bu kadar, gelecek hafta görüşmek üzere. Victoria nüfus sistemi ve yeni gelen Muhtaçlar mekaniği hakkında konuşacağız.
[+] 11 üye Ragnvaldr nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#2
Mana istemeyen arkadaş sevinebilir :)
[+] 2 üye BigUnicorn nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#3
Diplomatik puan vererek Infamy değerini azaltmak...İğrenç olurdu...
Je freier Maerkte sind, desto freier sind die Menschen
Ara
Cevapla
#4
"Victoria 3 sadece bir savaş oyunu veya harita boyama oyunu değil."

Şurası en can alıcı yerlerden biri olsa gerek.
tTRiYax.png
[+] 2 üye reddga nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#5
Korkmayın ''Mana yok'' evet :) Adını değiştirip başka bir şey koymuşlardır.
Hail the Omnissiah! He is the God in the Machine, the Source of All Knowledge
Ara
Cevapla
#6
Muhtaçlar mekaniği ne olacak acaba?
Ara
Cevapla
#7
Mana puanı olmamasını bekliyordum, hatta olsa şaşardım diyebilirim. Fakat asıl merak ettiğim görev ağaçlarının olup olmayacağı.
IbnE9P2.gif
[+] 1 üye Attila the Hun nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#8
Görev ağaçları bence kötü değil. Ben karşı değilim.

İyi yapılırsalar çok zevkli olabilir.
Je freier Maerkte sind, desto freier sind die Menschen
Ara
Cevapla
#9
Birkaç bonus için tamamen önceden belirlenmiş bir yolu izleyerek adım attığım bir oyun ve Paradox'un kolay yoldan birkaç görev ağacı çıkararak "DLC çıkardık" demesini istemediğimden ben karşıyım.
IbnE9P2.gif
Ara
Cevapla
#10
(22-05-2021, 01:34)Attila the Hun : Birkaç bonus için tamamen önceden belirlenmiş bir yolu izleyerek adım attığım bir oyun

Görev ağaçlarının sandbox yapıya zarar verdiğini düşünmüyorum. Sonuçta yapmayınca bir dezavantajı olmuyor. Sen istediğini yapabilirsin.

(22-05-2021, 01:34)Attila the Hun : Paradox'un kolay yoldan birkaç görev ağacı çıkararak "DLC çıkardık" demesini istemediğimden ben karşıyım.

Bunu ben de istemem.
Je freier Maerkte sind, desto freier sind die Menschen
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.