EU4 - Müzik Modlama Rehberi - Baskı Önizleme +- Strategyturk Forumları (https://forum.strategyturk.com) +-- Forum: Paradox Forumları (https://forum.strategyturk.com/forum-paradox-forumlari) +--- Forum: Europa Universalis IV (https://forum.strategyturk.com/forum-europa-universalis-iv) +---- Forum: EU4: Rehberler (https://forum.strategyturk.com/forum-eu4-rehberler) +---- Konu Başlığı: EU4 - Müzik Modlama Rehberi (/konu-eu4-muzik-modlama-rehberi) |
EU4 - Müzik Modlama Rehberi - Lothebork - 24-09-2016 Öncelikle istediğiniz müzikleri teker teker bulun bir araya getirin. Bu müzik dosyalarının formatının .ogg olması lazım yani bunun için hepsini dönüştürmeniz gerek. Bunun için çeşitli siteler ve programlar mevcut ben bu siteyi kullanıyorum. Müzik dosyasının kalitesi boyutuyla orantılı olduğunu unutmayın. 192 kbits/s kullanmanızı öneririm. Dönüştürdükten sonra modun klasörünün içinde music diye bir klasör açın ve eklemek istediğiniz müzikleri oraya koyun. Sadece müzik ekliyorsanız modunuz Ironman'de sorunsuz çalışır. Eğer vanilla müziklerini kapatacak büyük bir mod yapmak istiyorsanız mod klasörüne soundtrack diye bir klasör yaratın içi boş olsun. Daha sonra .mod dosyasına replace_path = "soundtrack" kısmını ekleyin. Daha sonra music klasöründeki .asset dosyasından vanilla müzikleri olan kısımları direk silin. Şimdi bu müzikleri oyunun içine ekleyeceğiz. Şimdi kendinize bir txt dosyası oluşturun. İsmi hiç önemli değil ama Türkçe karakterlerden kaçının. (Songs.txt'nin sonuna da ekleyebilirsiniz.) Alıntı:song = { Şimdi bu müzik dosyalarını eşleştirmek için açtığınız txt dosyasından aynı isimde bir tane daha açın ama sonunu .asset yapın. Burada sonuna hani .ogg koymamıştık. İşte burada bunu belirtiyoruz. İsterseniz tabii ki music.asset dosyasının sonuna ekleyebilirsiniz. Alıntı:music = { Alıntı:Bilinen Tetikleyiciler (triggers) Tarih yazısının üstüne gelindiğinde müziğin ismi yazar. Buradaki müziklerinizin isimlerini daha düzenli görmek istiyorsanız (müzikismi yerine Müzik İsmi) mod klasörünün içinde localisation klasörünü oluşturun. Bunun içine modismi_l_english.yml oluşturun. (txt olarak oluşturup aşağıdaki şekilde kaydedip sonra yml'ye çevirin) Alıntı:l_english: Bu da benim daha önce yapmış olduğum müzik modundan bir kısım. Akdeniz ve civarındaki Müslüman ülkelerde sadece savaş zamanı sık sık çalan bir müzik. Kod: song = { EU4 - Müzik Modlama Rehberi - captivesoul - 09-12-2016 Rehber için teşekkürler. Aradığım soruların cevabını buldum EU4 - Müzik Modlama Rehberi - GameTroll - 01-07-2018 Konuyu hortlatmak gibi olmasın ama mod dışında orjinal oyunun music klasörüne ogg uzantılı müzik dosyaları koyarsan bir sorun yaşar mıyız ? RE: EU4 - Müzik Modlama Rehberi - Aytaç - 01-07-2018 (01-07-2018, 19:25)GameTroll : Konuyu hortlatmak gibi olmasın ama mod dışında orjinal oyunun music klasörüne ogg uzantılı müzik dosyaları koyarsan bir sorun yaşar mıyız ? Ben denedim. ana menü müziğimde mount and blade müziği var şu an :D. ismini birebir aynı yapman ve .ogg olması yeterli. RE: EU4 - Müzik Modlama Rehberi - GameTroll - 01-07-2018 (01-07-2018, 20:04)Aytaç :(01-07-2018, 19:25)GameTroll : Konuyu hortlatmak gibi olmasın ama mod dışında orjinal oyunun music klasörüne ogg uzantılı müzik dosyaları koyarsan bir sorun yaşar mıyız ? Oyunun orijinal müziklerinin ismi mi olacak tam olarak.. EU4 - Müzik Modlama Rehberi - Aytaç - 01-07-2018 Evet atıyorum mainmenu music.ogg ise bire bir aynı ismi koyman lazım. EU4 - Müzik Modlama Rehberi - Armando - 01-05-2020 modu oluşturduktan sonra nereye ne şelide atmamız gerekiyor acaba? Direkt klasörü attığımda mod oyunda gözükmedi veya zip olarak attığımdada gözükmedi EU4 - Müzik Modlama Rehberi - Duman - 01-05-2020 Mod klasörü, bu klasörün içinde descriptor dosyası ve klasörün dışında bir .mod dosyası olması gerekiyor. EU4 - Müzik Modlama Rehberi - Armando - 02-05-2020 bu mod dosyasını nasıl oluşturabilir peki. Diğer modlara baktığımda id path gibi değişkenler var onlara nasıl müdahale edebilirim EU4 - Müzik Modlama Rehberi - Duman - 02-05-2020 ID'yi Steam veriyor, path mod klasörünün yeri. Steam'e yüklemeyeceksen ID'si olmaz modun, ihtiyacın da yok. Manuel modda .mod ve .descriptor içerisinde path "mod/(Mod Klasörünün Adı)" şeklinde olacak. EU4 - Müzik Modlama Rehberi - baywatch06 - 02-05-2020 videolu anlaatım yapabilir misiniz hortlatıyorum ama kusura bakmayın EU4 - Müzik Modlama Rehberi - Armando - 02-05-2020 İkitane müzik modu yaptım fakat birinde oyundaki müzik adları localisation verdiğim adları değilde default isimler çıkıyor. Kontrollerinide yaptım fakat hiç bir eksik göremedim herşey diğer modla aynı ama 2. modda isimler olmadı sebep ne olabilir EU4 - Müzik Modlama Rehberi - Bedirhan - 03-03-2021 0 saniye gözüküyor .f nasıl yapabilirim EU4 - Müzik Modlama Rehberi - Enesrar - 25-01-2023 diğer paradox oyunlarında da mı böyle modlanıyor? |