Öncelikle istediğiniz müzikleri teker teker bulun bir araya getirin. Bu müzik dosyalarının formatının .ogg olması lazım yani bunun için hepsini dönüştürmeniz gerek. Bunun için çeşitli siteler ve programlar mevcut ben bu siteyi kullanıyorum. Müzik dosyasının kalitesi boyutuyla orantılı olduğunu unutmayın. 192 kbits/s kullanmanızı öneririm. Dönüştürdükten sonra modun klasörünün içinde music diye bir klasör açın ve eklemek istediğiniz müzikleri oraya koyun. Sadece müzik ekliyorsanız modunuz Ironman'de sorunsuz çalışır.
Eğer vanilla müziklerini kapatacak büyük bir mod yapmak istiyorsanız mod klasörüne soundtrack diye bir klasör yaratın içi boş olsun. Daha sonra .mod dosyasına replace_path = "soundtrack" kısmını ekleyin. Daha sonra music klasöründeki .asset dosyasından vanilla müzikleri olan kısımları direk silin.
Şimdi bu müzikleri oyunun içine ekleyeceğiz. Şimdi kendinize bir txt dosyası oluşturun. İsmi hiç önemli değil ama Türkçe karakterlerden kaçının. (Songs.txt'nin sonuna da ekleyebilirsiniz.)
Şimdi bu müzik dosyalarını eşleştirmek için açtığınız txt dosyasından aynı isimde bir tane daha açın ama sonunu .asset yapın. Burada sonuna hani .ogg koymamıştık. İşte burada bunu belirtiyoruz. İsterseniz tabii ki music.asset dosyasının sonuna ekleyebilirsiniz.
Tarih yazısının üstüne gelindiğinde müziğin ismi yazar. Buradaki müziklerinizin isimlerini daha düzenli görmek istiyorsanız (müzikismi yerine Müzik İsmi) mod klasörünün içinde localisation klasörünü oluşturun. Bunun içine modismi_l_english.yml oluşturun. (txt olarak oluşturup aşağıdaki şekilde kaydedip sonra yml'ye çevirin)
Bu da benim daha önce yapmış olduğum müzik modundan bir kısım. Akdeniz ve civarındaki Müslüman ülkelerde sadece savaş zamanı sık sık çalan bir müzik.
Eğer vanilla müziklerini kapatacak büyük bir mod yapmak istiyorsanız mod klasörüne soundtrack diye bir klasör yaratın içi boş olsun. Daha sonra .mod dosyasına replace_path = "soundtrack" kısmını ekleyin. Daha sonra music klasöründeki .asset dosyasından vanilla müzikleri olan kısımları direk silin.
Şimdi bu müzikleri oyunun içine ekleyeceğiz. Şimdi kendinize bir txt dosyası oluşturun. İsmi hiç önemli değil ama Türkçe karakterlerden kaçının. (Songs.txt'nin sonuna da ekleyebilirsiniz.)
Alıntı:song = {
name = "isim" #Özel ve Türkçe karakter kullanmayın. Sonuna .ogg koymayın o eski versiyonlarda koyuluyordu.
chance = {
factor = 1 #0 yaparsanız sadece belli bir ülkede çalması için yapın. Mesela burada 1 yaparsanız tüm ülkelerde bu müzik çalacaktır ama 0 yaparsanız çalmaz ve aşağıda başka bir modifier ile istediğiniz ülkeyi niteleyen bir ayar yapabilirisiniz böylece ülkelere özel müzik eklemiş olursunuz.
#Buradan sonrası tercihe bağlı. Mesela bir ülke için daha fazla çalmasını isterseniz factor = 2 veya daha fazla olarak ayarlayın.
modifier = { #Aşağıdaki ayar British kültür grubunda olmayan ülkelerde hiç çalmayacak olarak ayarlanmış.
factor = 0
NOT = { culture_group = british }
}
modifier = { #British kültür grubundaysa ülkede bu şarkı 2 kat daha fazla çalacak.
factor = 2
culture_group = british
}
modifier = { #Müzik 1500 yılından sonra daha sık çalacak.
factor = 1.5
is_year = 1500
}
modifier = { #Ülke savaştaysa bu müzik çalmayacak.
factor = 0
is_at_war = yes
}
} #Chancedeki parantezin sonu.
} #Songdaki parantezin sonu. Parantezi kapatmayı unutmayın yoksa çalışmaz.
Her yeni müzik eklemek istediğinizde bir boşluk yapıp üstekini kopyalayıp değiştirebilirsiniz.
Şimdi bu müzik dosyalarını eşleştirmek için açtığınız txt dosyasından aynı isimde bir tane daha açın ama sonunu .asset yapın. Burada sonuna hani .ogg koymamıştık. İşte burada bunu belirtiyoruz. İsterseniz tabii ki music.asset dosyasının sonuna ekleyebilirsiniz.
Alıntı:music = {
name = isim
file = isim.ogg
}
Alıntı:Bilinen Tetikleyiciler (triggers)
culture
culture_group
religion_group
is_year #Belli bir yıldan sonra çalması için.
is_at_war
is_part_of_hre
num_of_colonists
real_month_of_year (0'dan 11'e, 0 Ocak olmak üzere) Gerçek hayattaki ayı temsil eder oyundakini değil.
has_country_modifier
any_owned_province
is_overseas
government
tag
war_with
owns (Şehrin ID'si)
technology_group
capital_scope (Başkent)
region
continent
Tarih yazısının üstüne gelindiğinde müziğin ismi yazar. Buradaki müziklerinizin isimlerini daha düzenli görmek istiyorsanız (müzikismi yerine Müzik İsmi) mod klasörünün içinde localisation klasörünü oluşturun. Bunun içine modismi_l_english.yml oluşturun. (txt olarak oluşturup aşağıdaki şekilde kaydedip sonra yml'ye çevirin)
Alıntı:l_english:
crossing_the_seas: "Crossing the Seas"
preludes_march: "Prelude's March"
gaelic_summers: "Gaelic Summers"
Bu da benim daha önce yapmış olduğum müzik modundan bir kısım. Akdeniz ve civarındaki Müslüman ülkelerde sadece savaş zamanı sık sık çalan bir müzik.
Kod:
song = {
name = "armadaturca"
chance = {
factor = 2
modifier = {
factor = 0
NOT = {
tag = GRA
tag = FEZ
tag = MOR
tag = TLC
tag = TUN
tag = TRP
tag = MZB
tag = TGT
tag = GHD
tag = FZA
tag = ALG
tag = MAM
tag = MAK
tag = HED
tag = ADE
tag = OMA
tag = NAH
tag = SHM
tag = ALH
tag = ORM
tag = QAR
tag = ARD
tag = TIM
tag = TAB
tag = AKK
tag = DUL
tag = RAM
tag = KAR
tag = TUR
tag = CND
tag = SRV
tag = CRI
tag = BAL
tag = KHO
tag = PER
tag = MUG
tag = AFG
tag = KHI
tag = ERE
tag = MEN
tag = AYD
tag = SRU
tag = GRM
tag = SYR
tag = LEB
tag = BHT
}
}
modifier = {
factor = 0
NOT = {
is_at_war = yes
}
}
}
}