EU4 - Müzik Modlama Rehberi
#1
Öncelikle istediğiniz müzikleri teker teker bulun bir araya getirin. Bu müzik dosyalarının formatının .ogg olması lazım yani bunun için hepsini dönüştürmeniz gerek. Bunun için çeşitli siteler ve programlar mevcut ben bu siteyi kullanıyorum. Müzik dosyasının kalitesi boyutuyla orantılı olduğunu unutmayın. 192 kbits/s kullanmanızı öneririm. Dönüştürdükten sonra modun klasörünün içinde music diye bir klasör açın ve eklemek istediğiniz müzikleri oraya koyun. Sadece müzik ekliyorsanız modunuz Ironman'de sorunsuz çalışır.

Eğer vanilla müziklerini kapatacak büyük bir mod yapmak istiyorsanız mod klasörüne soundtrack diye bir klasör yaratın içi boş olsun. Daha sonra .mod dosyasına replace_path = "soundtrack" kısmını ekleyin. Daha sonra music klasöründeki .asset dosyasından vanilla müzikleri olan kısımları direk silin. 

Şimdi bu müzikleri oyunun içine ekleyeceğiz. Şimdi kendinize bir txt dosyası oluşturun. İsmi hiç önemli değil ama Türkçe karakterlerden kaçının. (Songs.txt'nin sonuna da ekleyebilirsiniz.)

Alıntı:song = {
 name = "isim" #Özel ve Türkçe karakter kullanmayın. Sonuna .ogg koymayın o eski versiyonlarda koyuluyordu.

chance = { 
   factor = 1 #0 yaparsanız sadece belli bir ülkede çalması için yapın. Mesela burada 1 yaparsanız tüm ülkelerde bu müzik çalacaktır ama 0 yaparsanız çalmaz ve aşağıda başka bir modifier ile istediğiniz ülkeyi niteleyen bir ayar yapabilirisiniz böylece ülkelere özel müzik eklemiş olursunuz.

  #Buradan sonrası tercihe bağlı. Mesela bir ülke için daha fazla çalmasını isterseniz factor = 2 veya daha fazla olarak ayarlayın.
  modifier = { #Aşağıdaki ayar British kültür grubunda olmayan ülkelerde hiç çalmayacak olarak ayarlanmış.
   factor = 0
   NOT = { culture_group = british } 
  }

  modifier = { #British kültür grubundaysa ülkede bu şarkı 2 kat daha fazla çalacak. 
   factor = 2
   culture_group = british 
  }

  modifier = { #Müzik 1500 yılından sonra daha sık çalacak. 
   factor = 1.5
   is_year = 1500
  }

  modifier = { #Ülke savaştaysa bu müzik çalmayacak.
   factor = 0
   is_at_war = yes
  }
  
 } #Chancedeki parantezin sonu.
} #Songdaki parantezin sonu. Parantezi kapatmayı unutmayın yoksa çalışmaz.

Her yeni müzik eklemek istediğinizde bir boşluk yapıp üstekini kopyalayıp değiştirebilirsiniz.

Şimdi bu müzik dosyalarını eşleştirmek için açtığınız txt dosyasından aynı isimde bir tane daha açın ama sonunu .asset yapın. Burada sonuna hani .ogg koymamıştık. İşte burada bunu belirtiyoruz. İsterseniz tabii ki music.asset dosyasının sonuna ekleyebilirsiniz.

Alıntı:music = {

name = isim
file = isim.ogg
}

Alıntı:Bilinen Tetikleyiciler (triggers)

culture
culture_group
religion_group
is_year #Belli bir yıldan sonra çalması için.
is_at_war
is_part_of_hre
num_of_colonists
real_month_of_year (0'dan 11'e, 0 Ocak olmak üzere) Gerçek hayattaki ayı temsil eder oyundakini değil.
has_country_modifier
any_owned_province
is_overseas
government
tag
war_with
owns (Şehrin ID'si)
technology_group
capital_scope (Başkent)
region
continent

Tarih yazısının üstüne gelindiğinde müziğin ismi yazar. Buradaki müziklerinizin isimlerini daha düzenli görmek istiyorsanız (müzikismi yerine Müzik İsmi) mod klasörünün içinde localisation klasörünü oluşturun. Bunun içine modismi_l_english.yml oluşturun. (txt olarak oluşturup aşağıdaki şekilde kaydedip sonra yml'ye çevirin) 

Alıntı:l_english:
 crossing_the_seas: "Crossing the Seas"
 preludes_march: "Prelude's March"
 gaelic_summers: "Gaelic Summers"

Bu da benim daha önce yapmış olduğum müzik modundan bir kısım. Akdeniz ve civarındaki Müslüman ülkelerde sadece savaş zamanı sık sık çalan bir müzik.

Kod:
song = {
    name = "armadaturca"
    chance = {
    factor = 2
        modifier = {
            factor = 0
            NOT = {
            tag = GRA
            tag = FEZ
            tag = MOR
            tag = TLC
            tag = TUN
            tag = TRP
            tag = MZB
            tag = TGT
            tag = GHD
            tag = FZA
            tag = ALG
            tag = MAM
            tag = MAK
            tag = HED
            tag = ADE
            tag = OMA
            tag = NAH
            tag = SHM
            tag = ALH
            tag = ORM
            tag = QAR
            tag = ARD
            tag = TIM
            tag = TAB
            tag = AKK
            tag = DUL
            tag = RAM
            tag = KAR
            tag = TUR
            tag = CND
            tag = SRV
            tag = CRI
            tag = BAL
            tag = KHO
            tag = PER
            tag = MUG
            tag = AFG
            tag = KHI
            tag = ERE
            tag = MEN
            tag = AYD
            tag = SRU
            tag = GRM
            tag = SYR
            tag = LEB
            tag = BHT
            }
        }
        modifier = {
        factor = 0
        NOT = {
        is_at_war = yes
            }
        }
    }
}
[+] 5 üye Lothebork nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#2
Rehber için teşekkürler. Aradığım soruların cevabını buldum  :up:
Ara
Cevapla
#3
Konuyu hortlatmak gibi olmasın ama mod dışında orjinal oyunun music klasörüne ogg uzantılı müzik dosyaları koyarsan bir sorun yaşar mıyız ?
Ara
Cevapla
#4
(01-07-2018, 19:25)GameTroll : Konuyu hortlatmak gibi olmasın ama  mod dışında orjinal oyunun music klasörüne ogg uzantılı müzik dosyaları koyarsan bir sorun yaşar mıyız ?

Ben denedim. ana menü müziğimde mount and blade müziği var şu an :D. ismini birebir aynı yapman ve .ogg olması yeterli.
Ara
Cevapla
#5
(01-07-2018, 20:04)Aytaç :
(01-07-2018, 19:25)GameTroll : Konuyu hortlatmak gibi olmasın ama  mod dışında orjinal oyunun music klasörüne ogg uzantılı müzik dosyaları koyarsan bir sorun yaşar mıyız ?

Ben denedim. ana menü müziğimde mount and blade müziği var şu an :D. ismini birebir aynı yapman ve .ogg olması yeterli.

Oyunun orijinal müziklerinin ismi mi olacak tam olarak..
Ara
Cevapla
#6
Evet atıyorum mainmenu music.ogg ise bire bir aynı ismi koyman lazım.
[+] 1 üye Aytaç nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#7
modu oluşturduktan sonra nereye ne şelide atmamız gerekiyor acaba? Direkt klasörü attığımda mod oyunda gözükmedi veya zip olarak attığımdada gözükmedi
Ara
Cevapla
#8
Mod klasörü, bu klasörün içinde descriptor dosyası ve klasörün dışında bir .mod dosyası olması gerekiyor.
Cevapla
#9
bu mod dosyasını nasıl oluşturabilir peki. Diğer modlara baktığımda id path gibi değişkenler var onlara nasıl müdahale edebilirim
Ara
Cevapla
#10
ID'yi Steam veriyor, path mod klasörünün yeri. Steam'e yüklemeyeceksen ID'si olmaz modun, ihtiyacın da yok.

Manuel modda .mod ve .descriptor içerisinde path "mod/(Mod Klasörünün Adı)" şeklinde olacak.
Cevapla
#11
videolu anlaatım yapabilir misiniz hortlatıyorum ama kusura bakmayın
Ara
Cevapla
#12
İkitane müzik modu yaptım fakat birinde oyundaki müzik adları localisation verdiğim adları değilde default isimler çıkıyor. Kontrollerinide yaptım fakat hiç bir eksik göremedim herşey diğer modla aynı ama 2. modda isimler olmadı sebep ne olabilir
Ara
Cevapla
#13
0 saniye gözüküyor .f nasıl yapabilirim
Ara
Cevapla
#14
diğer paradox oyunlarında da mı böyle modlanıyor?
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 4 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.