Stellaris - Prensip Değişimi, Huzursuzluk ve Fraksiyonlar - Duman - 16-02-2017
Stellaris geliştirici günlüklerinde bu hafta prensip değişimi (indoctrination), huzursuzluk (unrest) ve fraksiyon etkileşimlerinden bahsediliyor.
Martin Anward, https://forum.paradoxplaza.com/forum/index.php?threads/stellaris-dev-diary-61-indoctrination-unrest-and-faction-interactions.999954/ :Merhabalar, bir başka Stellaris geliştirici günlüğüne daha hoş geldiniz. Bugünkü günlükte sizlere Utopia eklentisi ve bunun beraberindeki Banks güncellemesiyle oyuna eklenecek prensip değişimi, huzursuzluk ve fraksiyon etkileşimlerine dair bilgi vereceğim.
Prensip Değişimi (Paralı)
Kazara Fanatic Purifier bir ilkel medeniyetin gelişmesini sağlamış herkes oyundaki diğer geri kalmış türlere yardımcı olmaya karar vermeden önce bu türün prensiplerini 2 kere incelemenin gerektiğini bilir. Utopia eklentisiyle birlikte oyuncular bu ilkel uygarlıkların prensiplerine müdahale edebilecek. Indoctrination adı verdiğimiz bu yeni mekanikle birlikte ilkel uygarlığın bulunduğu gezegenin yörüngesine kurduğunuz gözlem istasyonu onların prensiplerinden üstünlüğü tartışmasız olan sizin prensiplerinizi bu uygarlığa aşılayacak. Bu gözlem istasyonu aktifken bu gezegenin pop'ları için imparatorluğunuzun prensiplerinin çekiciliğini arttıracak ve zaman içerisinde sizin imparatorluğunuzun prensiplerine sahip olmaları sağlanacak. Yavaş yavaş bu pop'lar prensip değiştirdikçe ilkel uygarlığın yönetici prensipleri de değişime uğrayacak ve ilerleyişinizle ilgili bildirim alacaksınız. Bu işe yeterli bir süre ayırmanız takdirde prensip aşıladığınız türün prensipleri sizin türünüzün prensipleriyle birebir aynı olacak. Bu mekaniği kullanabilmeniz için Active Native Interference politikasına sahip olmanız gerekiyor.
Huzursuzluk (Bedava)
Daha önce yayımladığımız bir günlükte sizlere prensip ve fraksiyonlardaki çalışmalarımızdan bahsetmiştim ve isyankar fraksiyonlarla ilgili bilgiyi daha sonra vereceğimi söylemiştim. Uzun bir test aşaması sonrasında yeni fraksiyon sisteminin bu isyan mekaniğiyle uyumlu olmadığı kanaatine vardık ve isyan mekaniğini komple eski mekanikten ayrıştırıp Huzursuzluk adı verilen bir mekaniğe dönüştürdük. Her gezegenin 0 ila 100 arasında bir huzursuzluk değeri mevcut olacak, bu değer gezegenin içinde bulunduğu koşullardan ve birkaç imparatorluk geneline etki eden unsurdan etkilenebilecek. Huzursuzluk öncelikli olarak mutsuz pop'larla yükselirken, mutlu pop'lar tarafından ve daha önemlisi gezegende ordu olmasının etkisiyle düşüşe uğrayacak. Özgür pop'lar mutlu olsunlar veya olmasınlar köle pop'lara nazaran huzursuzluk üzerinde daha büyük bir etkiye sahip olacaklar. Bu farklılığın sebebi oyunda özgür olmalarından kaynaklanan daha etkili örgütlenebilmelerini yansıtmak.
Bir gezegenin huzursuzluk değeri o gezegenin kaynak üretiminden tutun da birçok şeye kadar etkili olacak, eğer gidişat gerçekten çok kötüyse bu durumla ilgili çeşitli eventler alabileceksiniz. Bu eventlerin etkileri genellikle politik, örneğin mutsuz bir pop'un mutsuz olmalarına sebep olduklarını düşündükleri bir prensibe karşı bir kinleri olabilecek veya direkt olarak imparatorluğu suçlayıp imparatorluğun kendilerini şiddet ve terörizmden korumaktan aciz olduğunu düşünebilecekler. Öte yandan bölgede milliyetçilik hareketleri veya köleleştirilmiş bir alt tabaka gibi özellikle zararlı gruplar olması durumunda huzursuzluk değeri daha ciddi bir hal alabilecek. Bu gruplar yavaş yavaş örgütleşmeye başladıkça event alarak durumun vehameti hakkinda bilgilendirileceksiniz ve bu eventlerde sahip olduğunuz çeşitli seçeneklerle durumu yatıştırmaya çalışabilecek, kimi zaman başarılı olacak ve işlerin yatışmasına sebebiyet vereceksiniz, kimi zaman ise yaptığınız hamle ters tepecek ve açlık grevleriyle, eylemlerle ve durum o raddeye ulaşırsa silahlı bir başkaldırıyla karşılaşacaksınız.
Fraksiyon Etkileşimleri (Bedava)
Bir önceki başlıkta bahsi geçen geliştirici günlüğünde fraksiyonlarla prensiplerinizi değiştirebileceğinizden bahsetmiştim. Yeni fraksiyon etkileşimleri mekanikleriyle imparatorluğunuzda hangi prensibe bağlı grupların ne kadar etkiye sahip olacağını belirleyebiliyor, bu gruplardan herhangi biri yeterli etkiye ulaşırsa yönetim sınıfının prensiplerinde dahi değişiklik yapabiliyorsunuz. Her prensip kendisiyle özdeşleşmiş bir fraksiyona sahip örneğin yabancılara kötü yaklaşanlar 'Üstünlükçüler' ismiyle bir fraksiyon kuruyor ve aylık influence puanı karşılığında bu fraksiyon güçlendirebilir veya zayıflatabilirsiniz. Bu fraksiyon belli bir güce ulaştığında o fraksiyonu benimseyip yönetim sınıfının prensiplerini değiştirebilirsiniz.
Genellikle yönetici sınıfının prensiplerini değiştirmek için hamle yaptığınızda o prensibe doğru bir adım atmış oluyorsunuz, örneğin Fanatic Xenophobe iken Xenophobe olabilir veya Xenophile'den Fanatic Xenophile'e geçiş yapabilirsiniz. Bu değişiklikleriniz 3 prensip puanı kuralını da hesaba katarak diğer prensipleriniz üzerinde de etkili olabiliyor ve böylelikle normalden daha az veya daha fazla prensibe sahip olamıyorsunuz. Bu işlem esnasında hangi prensibin kaybolacağı prensiplere olan yaklaşımınıza göre belirleniyor örneğin Spiritualist, Xenophobe ve Authoritarian bir türle Militaristliğe doğru adım attığınızda Spiritualist, Xenophbe veya Authoritarian'dan en düşük attraction değerine sahip olan prensip siliniyor.
Bu haftalık bu kadar, haftaya sizlere Banks eklentisine dahil bahsetmediğimiz son büyük değişiklikten bahsedeceğim: Hükümet Türleri ve Yasalar.
Aynı zamanda toplu akıldan da bahsedeceğim.
|