Günlük: HoI4 - Patent Üretimi ve Harita Değişiklikleri - Baskı Önizleme +- Strategyturk Forumları (https://forum.strategyturk.com) +-- Forum: Paradox Forumları (https://forum.strategyturk.com/forum-paradox-forumlari) +--- Forum: Hearts of Iron IV (https://forum.strategyturk.com/forum-hearts-of-iron-iv) +---- Forum: HoI4: Haberler (https://forum.strategyturk.com/forum-hoi4-haberler) +---- Konu Başlığı: Günlük: HoI4 - Patent Üretimi ve Harita Değişiklikleri (/konu-gunluk-hoi4-patent-uretimi-ve-harita-degisiklikleri) |
HoI4 - Patent Üretimi ve Harita Değişiklikleri - Duman - 19-04-2017 Hearts of Iron IV geliştirici günlüklerinde bu hafta patent üretimi mekaniği ve harita değişiklikleri tanıtılıyor.
https://forum.paradoxplaza.com/forum/index.php?threads/hoi4-dev-diary-license-production-and-map-changes.1015064/ :Herkese merhaba, bugün sizlere henüz duyurmadığımız eklentiye ve onla birlikte çıkacak olan 1.4 Oak güncellemesine dair bilgi vermeye devam edeceğiz. Eğer bu zamana kadar bazı günlükleri kaçırdıysanız tekrarlayalım, Oak güncellemesinin ana odak noktası yapayzeka için yapılması oldukça zorlu bazı değişiklikleri yapabilmek olacak. Bu değişikliklerle hem oyunda uzun zamandır görülen bazı problemleri çözüme kavuşturmuş olacağız, hem de hava muharebelerini daha güzel hale getireceğiz. Hava muharebelerindeki değişiklikleri önümüzdeki geliştirici günlüklerinde daha detaylı bir şekilde anlatacağız. Bu hafta eğileceğimiz konular patent üretimi ve harita değişiklikleri. RE: HoI4 - Patent Üretimi ve Harita Değişiklikleri - Duman - 19-04-2017 Enteresan bir günlük, yazarken dahi yorumlamak istediğim alanlar oldu dolayısıyla günlüğü yayınladıktan hemen sonra yorumumu yapıyorum. İlk olarak günlüğe esasen "umarım Paskalya'nızı iyi geçirmişsinizdir" diye başlanmıştı ancak çeviriye eklemedim, bayağı amatör bir tavır bu aslında. Oyunu oynayan herkes Hristiyan değil veya en basitinden oyunu oynayan herkes Paskalya'nın resmi tatil olduğu ülkelerde yaşamıyor. Bunu okuduktan sonra bir Türk firmasının İngilizce yazdığı geliştirici günlüğüne kurban bayramı kutlamasıyla başlamasını aklımda canlandırdım, çünkü Paskalya en az bir kurban bayramı kadar dini bir bayram. Bunun yanı sıra Hearts of Iron IV'ün de -belki de Stellaris hariç- her Paradox oyununun kaderi olan "haritasının zaman içerisinde yamalı bohçaya dönmesi" fenomenine kapıldığını görmüş olduk. Europa Universalis IV'ü eskiden beridir oynayanlar bilir, eskiden harita çok daha doğal bir görünüme sahipti. Ondan sonra tıpkı bu günlükte anlatıldığı gibi 'nerede orman var nerede yok belli olsun yoksa millet hata yapıyor' dediler şimdi haritada arazi şekilleri, ormanlar net bir şekilde bölge sınırlarını takip ediyor orman olmayan bölgede ağaç yokken orman olan bölge tamamen ağaçtan oluşuyor. Karşılaştırmak gerekirse eskiden böyleydi: http://cdn.mos.cms.futurecdn.net/dbda4b0f88c1f64d88532f130275addb.jpg Artık böyle: https://content.paradoxplaza.com/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/t/r/trade_leagues.png O düzenleme öncesi haritayı daha da geliştiren Typus Orbis Terrarum gibi çok kaliteli modlar da vardı, Paradox'un her güncellemede bir şeylerle oynaması sonrası o güzel modcular da o güzel atlara binip gittiler. O da ayrı bir trajedidir. HoI4 - Patent Üretimi ve Harita Değişiklikleri - Semavi7 - 19-04-2017 Afrikadaki geçilmez bölgeler çok iyi olmuş sonunda. RE: HoI4 - Patent Üretimi ve Harita Değişiklikleri - yakutkartal - 19-04-2017 *Sırf hava, zemin yapısı, politik haritayı aynı anda göstermek için Civilization haritası gibi yapmışlar. Bu sevdadan vazgeçip ayırsınlar şunları. *Afrikada geçilmez bölge olayı mantıklı ama yapma sebebi bana saçma geldi. YZ düzeltemedik artık afrika yasak beyler demişler *Diğer geçişe yasak bölgeler mantıklı olmuş ama daha da detaylandırılmalı bence. Himalayalardan 40 ağır tank tümeni geçirebiliyoruz. Böyle bir şey olabilir mi ya *Teknoloji kiralama olayı HoI3'te vardı zaten. Aktarmaları iyi olmuş. Benim teknolojiyle ilgili asıl sorunum sıradan bir ülkenin ürettiği tankla Tiger tanklar arasında pek fark olmaması. Burda bir çeşitlilik yaratacak durum olsa daha iyi olur bence. Askeri puanla modifiye edebiliyoruz diye mi yapmıyorlar bilmiyorum. *Ayrıca tümenleri düzenlemek için askeri puan gereksinimini kaldırsınlar. Oyunda en gıcık olduğum konulardan biri. Sırf bu yüzden ironman oynamıyorum HoI4 - Patent Üretimi ve Harita Değişiklikleri - zencefil - 20-04-2017 Optimizasyon çalışıyorlar mıdır? Bana kalırsa her büyük yama da ayrı bir optimizasyon gelmeli. HoI4 - Patent Üretimi ve Harita Değişiklikleri - Wayfear - 24-04-2017 İstihbarat eklenmeli Ne güzel teknoloji çala çala oynardık . RE: HoI4 - Patent Üretimi ve Harita Değişiklikleri - zencefil - 24-04-2017 (24-04-2017, 23:12)Wayfear : İstihbarat eklenmeli Ne güzel teknoloji çala çala oynardık . Hoi3 teki gibi zengin bir teknoloji ağacı olmadığı için beklemekten başka şansımız yok. |