Günlük: HoI4 - Patent Üretimi ve Harita Değişiklikleri
#1
diaryhoi4.png

Hearts of Iron IV geliştirici günlüklerinde bu hafta patent üretimi mekaniği ve harita değişiklikleri tanıtılıyor.

https://forum.paradoxplaza.com/forum/ind...s.1015064/ :Herkese merhaba, bugün sizlere henüz duyurmadığımız eklentiye ve onla birlikte çıkacak olan 1.4 Oak güncellemesine dair bilgi vermeye devam edeceğiz. Eğer bu zamana kadar bazı günlükleri kaçırdıysanız tekrarlayalım, Oak güncellemesinin ana odak noktası yapayzeka için yapılması oldukça zorlu bazı değişiklikleri yapabilmek olacak. Bu değişikliklerle hem oyunda uzun zamandır görülen bazı problemleri çözüme kavuşturmuş olacağız, hem de hava muharebelerini daha güzel hale getireceğiz. Hava muharebelerindeki değişiklikleri önümüzdeki geliştirici günlüklerinde daha detaylı bir şekilde anlatacağız. Bu hafta eğileceğimiz konular patent üretimi ve harita değişiklikleri.

Patent Üretimi
Daha önceki geliştirici günlüklerinde de bahsettiğimiz üzere, ülkeler artık ihtiyaç duydukları ekipmanlara ulaşma konusunda yeni yollara sahipler. Eğer bir ülke üretimini yapmak istediği ekipmanı henüz araştırmamışsa, artık yabancı bir ülkeden bu ekipmanın patentini alabilecek. Tarihte bu duruma birbirinden farklı yapılarda olmak üzere sıkça rastlandı. Meşhur 40 mm İsveç Bofors uçaksavarları tamamen patentleri için üretilmiş silahlardı, öte yandan Kanada'nın Grizzly tankları Sherman M4 tasarımı üzerinde yapılan değişikliklerle üretildi.

Oyun içerisinde, herhangi bir ülkeyle iyi ilişkilere sahip olan bir diğer ülke bu ülkeden patent talep edebilecek. Bu ülkenin neyin patentini vermeyi uygun görüp neyin patentini vermekte çekingen olacağı tamamen bu iki ülke arasındaki ilişkiyle belirlenecek. Örneğin Almanya son seviye tank patentlerini yabancı ülkelere vermezken, örneğin Panzer II patentini tarafsız veya dost ülkelere vermeyi değerlendirebilecek.

request-license-production-png.258365

Oyunda ulusal odaklar aracılığıyla da patent elde edilebilecek veya mevcut patente çeşitli bonuslar sağlanabilecek. Son geliştirici günlüğünde sizlere Romanya odak ağacını göstermiştik, bu odak ağacında bulunan bazı odaklar patent üretimine atıfta bulunuyor, örneğin aşağıdaki görselde gördüğünüz Acquire Fighters odağı Fighter Competition eventinin tetiklenmesine sebep oluyor.

romania-license-production-png.258366

Patentli bir birimi üretmek, kendi tasarımınızı oluşturduğunuz bir birimi üretmeye oranla biraz daha etkisiz bir biçimde üretiliyor. Aynı zamanda tasarımı yapan ülkeyle aynı paktta bulunmuyorsanız, bu ülkeden alacağınız teknik destek ve üretim yardımı daha düşük seviyede oluyor.

hungaria-license-production-png.258367

Patentli ekipmanlar aynı zamanda o ekipmanın araştırılmasına da bonus sağlıyor. Bu mekanik henüz adını duyurmadığımız eklentiyle oyuna ekleniyor.

Harita Değişiklikleri
Oyunda arazi türleri büyük önem taşıyor, ancak harita üzerinde farklı arazileri ayırt etmek çoğu zaman mümkün olamayabiliyor. Oak güncellemesiyle birlikte haritada farklı arazi türlerinin daha belirgin olmasına yönelik bir çalışma yaptık. Özellikle tepeler ve dağlar artık çok daha net olarak gözüküyor.

dd2_diff5-jpg.258356

Geçilemez Bölgeler

dd2_impass2-jpg.258354

Çözmek uğruna ne kadar çok uğraşsak da sürekli olarak karşılaştığımız problem, yapayzekanın Afrika'ya kafayı takma problemi. Bu husus üzerinde oyuncular yoğun bir şekilde taleplerini dile getirdiler ve açıkçası bazı modların yaptığı gibi Afrika'yı komple kapatmak da istemedik, öte yandan bir şeylerin yapılması gerektiği aşikardı dolayısıyla biraz daha hafif bir çözüm üretip geçilemez bölgeler oluşturduk. Birimlerin HoI4'ün zaman diliminde Sahra'ya geçmekten kaçınmaları gayet tarihsel bir durum. Bu şekilde testler yaptığımızda özellikle Mihver yapayzekasının daha iyi iş ortaya çıkartmaya başladığını gördük. Şu anda bu bölgeleri geçilebilir kılmanın herhangi bir yolu bulunmuyor.

dd2_impass1-jpg.258355

Aynı zamanda Himalayalar ve Afganistan gibi bölgelerde de sıradağları geçilemez bölgeler olarak belirledik. Artık Afganistan'ı ele geçirmek daha da zorlaştı. 

dd2_impass3-jpg.258353

dd2_impass4-jpg.258352

Haftaya SteelVolt sizlere yapayzekada yaptığımız değişikliklerden bahsedecek.

[+] 3 üye Duman nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Cevapla
#2
Enteresan bir günlük, yazarken dahi yorumlamak istediğim alanlar oldu dolayısıyla günlüğü yayınladıktan hemen sonra yorumumu yapıyorum.

İlk olarak günlüğe esasen "umarım Paskalya'nızı iyi geçirmişsinizdir" diye başlanmıştı ancak çeviriye eklemedim, bayağı amatör bir tavır bu aslında. Oyunu oynayan herkes Hristiyan değil veya en basitinden oyunu oynayan herkes Paskalya'nın resmi tatil olduğu ülkelerde yaşamıyor. Bunu okuduktan sonra bir Türk firmasının İngilizce yazdığı geliştirici günlüğüne kurban bayramı kutlamasıyla başlamasını aklımda canlandırdım, çünkü Paskalya en az bir kurban bayramı kadar dini bir bayram.

Bunun yanı sıra Hearts of Iron IV'ün de -belki de Stellaris hariç- her Paradox oyununun kaderi olan "haritasının zaman içerisinde yamalı bohçaya dönmesi" fenomenine kapıldığını görmüş olduk. Europa Universalis IV'ü eskiden beridir oynayanlar bilir, eskiden harita çok daha doğal bir görünüme sahipti. Ondan sonra tıpkı bu günlükte anlatıldığı gibi 'nerede orman var nerede yok belli olsun yoksa millet hata yapıyor' dediler şimdi haritada arazi şekilleri, ormanlar net bir şekilde bölge sınırlarını takip ediyor orman olmayan bölgede ağaç yokken orman olan bölge tamamen ağaçtan oluşuyor.

Karşılaştırmak gerekirse eskiden böyleydi: http://cdn.mos.cms.futurecdn.net/dbda4b0...75addb.jpg
Artık böyle: https://content.paradoxplaza.com/media/c...eagues.png

O düzenleme öncesi haritayı daha da geliştiren Typus Orbis Terrarum gibi çok kaliteli modlar da vardı, Paradox'un her güncellemede bir şeylerle oynaması sonrası o güzel modcular da o güzel atlara binip gittiler. O da ayrı bir trajedidir.
[+] 1 üye Duman nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Cevapla
#3
Afrikadaki geçilmez bölgeler çok iyi olmuş sonunda.
Ara
Cevapla
#4
*Sırf hava, zemin yapısı, politik haritayı aynı anda göstermek için Civilization haritası gibi yapmışlar. Bu sevdadan vazgeçip ayırsınlar şunları.

*Afrikada geçilmez bölge olayı mantıklı ama yapma sebebi bana saçma geldi. YZ düzeltemedik artık afrika yasak beyler demişler :roll:

*Diğer geçişe yasak bölgeler mantıklı olmuş ama daha da detaylandırılmalı bence. Himalayalardan 40 ağır tank tümeni geçirebiliyoruz. Böyle bir şey olabilir mi ya :joy:

*Teknoloji kiralama olayı HoI3'te vardı zaten. Aktarmaları iyi olmuş. Benim teknolojiyle ilgili asıl sorunum sıradan bir ülkenin ürettiği tankla Tiger tanklar arasında pek fark olmaması. Burda bir çeşitlilik yaratacak durum olsa daha iyi olur bence. Askeri puanla modifiye edebiliyoruz diye mi yapmıyorlar bilmiyorum.

*Ayrıca tümenleri düzenlemek için askeri puan gereksinimini kaldırsınlar. Oyunda en gıcık olduğum konulardan biri. Sırf bu yüzden ironman oynamıyorum
Ara
Cevapla
#5
Optimizasyon çalışıyorlar mıdır? Bana kalırsa her büyük yama da ayrı bir optimizasyon gelmeli.
Ara
Cevapla
#6
İstihbarat eklenmeli Ne güzel teknoloji çala çala oynardık .
Ara
Cevapla
#7
(24-04-2017, 23:12)Wayfear : İstihbarat eklenmeli Ne güzel teknoloji çala çala oynardık .

Hoi3 teki gibi zengin bir teknoloji ağacı olmadığı için beklemekten başka şansımız yok.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.