Günlük: EU4 - Bozkır Göçebeleri - Baskı Önizleme +- Strategyturk Forumları (https://forum.strategyturk.com) +-- Forum: Paradox Forumları (https://forum.strategyturk.com/forum-paradox-forumlari) +--- Forum: Europa Universalis IV (https://forum.strategyturk.com/forum-europa-universalis-iv) +---- Forum: EU4: Haberler (https://forum.strategyturk.com/forum-eu4-haberler) +---- Konu Başlığı: Günlük: EU4 - Bozkır Göçebeleri (/konu-gunluk-eu4-bozkir-gocebeleri) |
EU4 - Bozkır Göçebeleri - Duman - 24-09-2015 Merhabalar, Europa Universalis 4 için bir başka geliştirici günlüğüne daha hoşgeldiniz. Bu günlükte, gelecek DLC'ye dair mekanikleri ilk defa tanıtıyor olacağız. Bozkır göçebeleri yeni DLC ile birlikte birçok yeni mekaniğe sahip olacak, biz de bu günlükte bozkır göçebelerine odaklanmayı uygun gördük. 1.14 güncellemesinin ve yeni DLC'nin çıkış tarihi henüz netlik kazanmadı. Orda Birliği (Horde Unity) (DLC Mekaniği) DLC ile gelecek olan özelliklerden ilk bahsedeceğimiz, Orda Birliği. Sadece bozkır göçebeleri için olan bu özellik, meşruluğun (legitimacy) yerini alıyor. Genel olarak Hanınızın kabileler üzerinde olan etki gücünü sembolize ediyor ve zaman içerisinde yavaş yavaş azalıyor. Ordanızın üzerindeki hakimiyeti sağlamlaştırmak için diğer ülkeleri yağmalamalı, diğer ülkeleri işgal etmelisiniz. Yüksek seviye Orda Birliği aynı zamanda size disiplin bonusu verirken, ülkenizdeki isyan riskini azaltır, ancak madalyonun diğer tarafında düşük seviye Orda Birliği ise tam tersi etkilere sahip, aynı zamanda düşük seviye Orda Birliği kabilelerin Han'a karşı isyan çıkarmasına da sebep oluyor. DLC'ye sahip olanlar için bu özellikler aynı zamanda göçebelere gelen, çok uzun süre barışta bulunmakla tetiklenen isyan olaylarının yerini alıyor. Yenilmiş hordaların ölüm spiraline girmeyip, dış tehdite karşı birleşmesini sağlamak için de İntikamcılık (bir önceki günlükte bahsettiğimiz husus) aynı şekilde Orda Birliğini yükseltiyor. Yıkmak (Razing) (DLC Mekaniği) Kendisine kafataslarından piramit yapmamış Han nasıl gerçek bir Han sayılabilir? Yıkma mekaniği içinizdeki küçük Timur'un kendisini gösterebilmesine, yeni işgal edilmiş bölgelerin yerle bir edilmesine olanak sağlıyor. Yıkma mekaniği sahip olduğunuz ancak core'unuz olmayan her bölgeye uygulanabiliyor ve en düşük miktar 1/1/1 olmak üzere bölgenin gelişmişlik seviyesini %30 oranında azaltıyor. Yıkılan her gelişmişlik seviyesi size hükümdar puanı olarak geri dönüyor. Bir yeri yıktığınızda kaybettiği vergi size yönetim puanı olarak, kaybettiği üretim gücü size diplomatik puan olarak, kaybettiği insangücü ise size askeri puan olarak geri dönüyor ve tüm bunların yanı sıra Orda Birliğini ciddi oranda yükseltiyor. Bunlara ek olarak, eğer yıkma emri verdiğiniz bölgede yağmalanacak mal varsa yıktığınız an o yağmayı otomatik olarak hazinenize koyuyorsunuz. Savaşarak hükümdar puanı elde etme durumu göçebeler için sürekli savaşarak teknolojide asla geri kalmama imkanı - veya hızlıca hükümet tiplerini reforme edebilme imkanı sağlıyor. Bir bölge ancak ve ancak 30 yıl arayla tekrardan yıkılabilirler, nihayetinde her toprağın toparlaması ve piramitinize yeni kafatasları ekleyebilmesi için belli bir zaman gerekiyor. Tengri (DLC Mekaniği) Tengricilik Europa Universalis 4'e 1.12'de eklendi, ancak asıl özelliklerini bu DLC'de alıyor diyebiliriz. Tengricilik için gelen yeni özelliğe senkretizm (syncretism) deniyor. (Senkretizm değişik dinlerin öğretilerinin birleştirilmesi gibi bir anlama sahip, makalenin devamında senkretik kelimesi yerine ikincil din'i kullanacağım) Europa Universalis 4 dönemindeki Tengrist göçebeleri dinlerini Müslümanlık, Budistlik ve diğer dinlerin de etkisiyle birlikte yaşadı. Bu mekanik için bize ilhamı Oiratların lideri olan Esen Taishi verdi diyebiliriz, Esen Taishi dinini dönemi için politik anlamda hangi dinin çıkarına olacağını belirleyerek değiştirdi. Tengrist ülkelerin ikincil din seçme imkanı bulunuyor, sadece kontrol edilen topraklarda bulunan dinler veya komşu olunan dinler ikincil din olarak seçilebiliyor. İkincil bir dine sahip olmak sizin o dinin bonuslarını kendi dininizin bonuslarıyla değiştirebilmenize olanak sağlıyor aynı zamanda o dinden olan bölgelerin sanki direkt olarak sizin dininizdenmiş gibi kabul edilmesini sağlıyor. Yani Oirat olarak Konfüçyusculuğu ikincil din olarak benimserseniz güneydeki Çinli komşularınız size çok daha dostane yaklaşacak. 1.12 ve 1.13'teki Tengrist ülke sıkıntısı ve Budizm mekaniğinin sürekli savaşması gereken oyuncular için fazla barışçıl bir mekanik olması dolayısıyla tüm Doğu Asya Ordalarının asıl dinini Tengrist yapıp, önceki dinlerini ise ikincil din olarak belirledik. İkincil dininizi değiştirmeniz size 50 prestije malolacak. Tüm bu DLC mekanikleri dışında 1.14 güncellemesi ile oyunculara bedava olarak sunulacak değişiklikler de mevcut. Orda Birimleri (Bedava) Önceki versiyonlardaki Orda felsefesi "Reform ol ya da öl" şeklindeydi, bu durum reform olmamış Ordaların oyun ilerledikçe teknolojide muazzam derecede geri kalmasına ve kendisini daha modern ülkelere karşı koruyamamasına sebep oluyordu. Bu sebeple Göçebe Teknoloji Grubu 1444'ten kalma birimlere oyun boyunca sahipti ve teknolojide ne kadar ilerlese de yeni birimler almıyorlardı. Bu konuda bir değişiklik yaptık, artık göçebeler teknolojide ilerledikçe yeni asker türlerine erişebilecekler. Toprağı Geri Verme / Satma (Bedava) Göçebeler, isminden de anlayacağınız gibi topraklarına karşı pek bir bağlılık göstermediklerinden ötürü o topraklardan vazgeçmeleri durumunda kayıp yaşamaları biraz garip bir durumdu. Bu sebeple göçebeler artık toprak satmaları veya geri iade etmeleri durumunda prestij kaybetmeyecekler. Bugünlük bu kadar, bir sonraki geliştirici günlüğünde Estate özelliğinden bahsedeceğiz. RE: Europa Universalis IV : Geliştirici Günlükleri - 24 Eylü - Redtay - 24-09-2015 Gayet güzel görünüyor umarım fiyatı uygun olur . EU4 - Bozkır Göçebeleri - Ferreke - 06-06-2018 karakoyunlu oynuyorum , kabile yönetim tarzına sahibim ve bu yönetim tarzından kurtulup persia kurabileceğim yönetim şekline geçmek istiyorum bi taktiği filan var mı RE: EU4 - Bozkır Göçebeleri - Aytaç - 07-06-2018 (06-06-2018, 23:26)Ferreke724 : karakoyunlu oynuyorum , kabile yönetim tarzına sahibim ve bu yönetim tarzından kurtulup persia kurabileceğim yönetim şekline geçmek istiyorum bi taktiği filan var mı Decisionlardan, Reform Government seçeneğini geçirmen gerek. EU4 - Bozkır Göçebeleri - Ferreke - 09-06-2018 yaptım ama karakoyunlu ideaları yanında persia nın ideaları çöpmüş keşke mughal kursaydım EU4 - Bozkır Göçebeleri - altnkurt - 09-06-2018 İdeaları almayabiliyodun sanırım isteğe göre. EU4 - Bozkır Göçebeleri - Zebercet - 09-06-2018 Devlet formlarken muhakkak bakmak lazım idealara. Yalnız Pers ideaları o kadar da çöp değildi diye hatırlıyorum. EU4 - Bozkır Göçebeleri - Ferreke - 15-06-2018 karakoyunlu ve mughal ideaları yanında persianın ideaları çöp ayrıca mughalda hindistanda kolayca genişleme şansıda var RE: EU4 - Bozkır Göçebeleri - Aytaç - 16-06-2018 (15-06-2018, 23:46)Ferreke724 : karakoyunlu ve mughal ideaları yanında persianın ideaları çöp ayrıca mughalda hindistanda kolayca genişleme şansıda var Ne çöpü? Pers ideları o saydıklarının arasında en iyisi. Sadece Mughaldaki Core ücreti düşürme ve hindistana claim ile ucuza ve hızlı genişlemek için Mughal tercih edilebilir. EU4 - Bozkır Göçebeleri - Ferreke - 16-06-2018 karakoyunluda cavalry ratio yu iyi ayarlarsan yönetim tarzından ötürüde persiadan askeri olarak çok daha iyi olabiliyor ama "çöp" ten anlatmak istediğim karakoyunlu oynarken reform yapıp persia olmaya değmez EU4 - Bozkır Göçebeleri - Zebercet - 16-06-2018 Şimdi baktım da 10 moral 5 disiplin 15 cavalry combat ability ve iki de manpower bonusu var. Yani şu ideaları kara koyunlu ile kıyaslayıp çöp demek için epey bir kendini bilmez olmak gerekiyor hakikaten. Kara koyunlu daha iyi oluyor askeri anlamda demiş bir de. EU4 - Bozkır Göçebeleri - Furkovic - 16-06-2018 Kabileleri keşke boylar diye çevirseydin be Duman EU4 - Bozkır Göçebeleri - Ferreke - 16-06-2018 https://www.youtube.com/watch?v=gg7iIshHvlM izleyebilirsin EU4 - Bozkır Göçebeleri - birisi - 17-06-2018 Aynısını bir çok devlette yapabilirsin ki bunun ne var bunda ? QQ da Cav Combat Ability üzerinden tank yaratmış adam ki yıl nerdeyse 1700 bir çok idea ve policies üzerinden güzel bir ordu yapmış. Şimdi söz konusu Persia ya gelirsek sen Pers de ilk 3 İdea da Defensive-Religious-Quantity aç bakalım bir de Defender Of Faith al Policies den yüzde 10u kap hatta ilerde bir de Quality açıp bir %5 daha kap (Moral den bahsediyorum tamamen) nasıl Wipe atıyorsun sağa sola gör..Adamın yaptığı Cav açısından öne çıkan bir devleti alıp İdea+Policies lerle iyicene bumplamak bunun aynısını mesela Prusya'da disiplinle Pers'de moralle yapabilirsin ki çok daha basit ha zoru yapmak istiyorum dersen ona diyecek bir şeyim yok :) Epey Pers oynamışlığım var gayet zevkli bir devlet tavsiye ederim multi de saatçe benden epey fazla Osmanlıyı bu idea ve policieslerle offensive -2 yediğim Karabağda dövmüşlüğüm de var..Bi idea seti önereyim denemesi sana kalmış Quantitiy+Religious+Quality+Trade+Defensive... Sonrası sana kalmış Solo da şunları açtıktan ve Policies leri ayarladıktan sonra oyun sıkıcı oluyor biraz :) |