Merhabalar, Europa Universalis 4 için bir başka geliştirici günlüğüne daha hoşgeldiniz. Bu günlükte, gelecek DLC'ye dair mekanikleri ilk defa tanıtıyor olacağız. Bozkır göçebeleri yeni DLC ile birlikte birçok yeni mekaniğe sahip olacak, biz de bu günlükte bozkır göçebelerine odaklanmayı uygun gördük. 1.14 güncellemesinin ve yeni DLC'nin çıkış tarihi henüz netlik kazanmadı.
Orda Birliği (Horde Unity) (DLC Mekaniği)
DLC ile gelecek olan özelliklerden ilk bahsedeceğimiz, Orda Birliği. Sadece bozkır göçebeleri için olan bu özellik, meşruluğun (legitimacy) yerini alıyor. Genel olarak Hanınızın kabileler üzerinde olan etki gücünü sembolize ediyor ve zaman içerisinde yavaş yavaş azalıyor. Ordanızın üzerindeki hakimiyeti sağlamlaştırmak için diğer ülkeleri yağmalamalı, diğer ülkeleri işgal etmelisiniz. Yüksek seviye Orda Birliği aynı zamanda size disiplin bonusu verirken, ülkenizdeki isyan riskini azaltır, ancak madalyonun diğer tarafında düşük seviye Orda Birliği ise tam tersi etkilere sahip, aynı zamanda düşük seviye Orda Birliği kabilelerin Han'a karşı isyan çıkarmasına da sebep oluyor. DLC'ye sahip olanlar için bu özellikler aynı zamanda göçebelere gelen, çok uzun süre barışta bulunmakla tetiklenen isyan olaylarının yerini alıyor. Yenilmiş hordaların ölüm spiraline girmeyip, dış tehdite karşı birleşmesini sağlamak için de İntikamcılık (bir önceki günlükte bahsettiğimiz husus) aynı şekilde Orda Birliğini yükseltiyor.
Yıkmak (Razing) (DLC Mekaniği)
Kendisine kafataslarından piramit yapmamış Han nasıl gerçek bir Han sayılabilir? Yıkma mekaniği içinizdeki küçük Timur'un kendisini gösterebilmesine, yeni işgal edilmiş bölgelerin yerle bir edilmesine olanak sağlıyor. Yıkma mekaniği sahip olduğunuz ancak core'unuz olmayan her bölgeye uygulanabiliyor ve en düşük miktar 1/1/1 olmak üzere bölgenin gelişmişlik seviyesini %30 oranında azaltıyor. Yıkılan her gelişmişlik seviyesi size hükümdar puanı olarak geri dönüyor. Bir yeri yıktığınızda kaybettiği vergi size yönetim puanı olarak, kaybettiği üretim gücü size diplomatik puan olarak, kaybettiği insangücü ise size askeri puan olarak geri dönüyor ve tüm bunların yanı sıra Orda Birliğini ciddi oranda yükseltiyor. Bunlara ek olarak, eğer yıkma emri verdiğiniz bölgede yağmalanacak mal varsa yıktığınız an o yağmayı otomatik olarak hazinenize koyuyorsunuz. Savaşarak hükümdar puanı elde etme durumu göçebeler için sürekli savaşarak teknolojide asla geri kalmama imkanı - veya hızlıca hükümet tiplerini reforme edebilme imkanı sağlıyor. Bir bölge ancak ve ancak 30 yıl arayla tekrardan yıkılabilirler, nihayetinde her toprağın toparlaması ve piramitinize yeni kafatasları ekleyebilmesi için belli bir zaman gerekiyor.
Tengri (DLC Mekaniği)
Tengricilik Europa Universalis 4'e 1.12'de eklendi, ancak asıl özelliklerini bu DLC'de alıyor diyebiliriz. Tengricilik için gelen yeni özelliğe senkretizm (syncretism) deniyor. (Senkretizm değişik dinlerin öğretilerinin birleştirilmesi gibi bir anlama sahip, makalenin devamında senkretik kelimesi yerine ikincil din'i kullanacağım) Europa Universalis 4 dönemindeki Tengrist göçebeleri dinlerini Müslümanlık, Budistlik ve diğer dinlerin de etkisiyle birlikte yaşadı. Bu mekanik için bize ilhamı Oiratların lideri olan Esen Taishi verdi diyebiliriz, Esen Taishi dinini dönemi için politik anlamda hangi dinin çıkarına olacağını belirleyerek değiştirdi. Tengrist ülkelerin ikincil din seçme imkanı bulunuyor, sadece kontrol edilen topraklarda bulunan dinler veya komşu olunan dinler ikincil din olarak seçilebiliyor. İkincil bir dine sahip olmak sizin o dinin bonuslarını kendi dininizin bonuslarıyla değiştirebilmenize olanak sağlıyor aynı zamanda o dinden olan bölgelerin sanki direkt olarak sizin dininizdenmiş gibi kabul edilmesini sağlıyor. Yani Oirat olarak Konfüçyusculuğu ikincil din olarak benimserseniz güneydeki Çinli komşularınız size çok daha dostane yaklaşacak.
1.12 ve 1.13'teki Tengrist ülke sıkıntısı ve Budizm mekaniğinin sürekli savaşması gereken oyuncular için fazla barışçıl bir mekanik olması dolayısıyla tüm Doğu Asya Ordalarının asıl dinini Tengrist yapıp, önceki dinlerini ise ikincil din olarak belirledik. İkincil dininizi değiştirmeniz size 50 prestije malolacak.
Tüm bu DLC mekanikleri dışında 1.14 güncellemesi ile oyunculara bedava olarak sunulacak değişiklikler de mevcut.
Orda Birimleri (Bedava)
Önceki versiyonlardaki Orda felsefesi "Reform ol ya da öl" şeklindeydi, bu durum reform olmamış Ordaların oyun ilerledikçe teknolojide muazzam derecede geri kalmasına ve kendisini daha modern ülkelere karşı koruyamamasına sebep oluyordu. Bu sebeple Göçebe Teknoloji Grubu 1444'ten kalma birimlere oyun boyunca sahipti ve teknolojide ne kadar ilerlese de yeni birimler almıyorlardı. Bu konuda bir değişiklik yaptık, artık göçebeler teknolojide ilerledikçe yeni asker türlerine erişebilecekler.
Toprağı Geri Verme / Satma (Bedava)
Göçebeler, isminden de anlayacağınız gibi topraklarına karşı pek bir bağlılık göstermediklerinden ötürü o topraklardan vazgeçmeleri durumunda kayıp yaşamaları biraz garip bir durumdu. Bu sebeple göçebeler artık toprak satmaları veya geri iade etmeleri durumunda prestij kaybetmeyecekler.
Bugünlük bu kadar, bir sonraki geliştirici günlüğünde Estate özelliğinden bahsedeceğiz.
Orda Birliği (Horde Unity) (DLC Mekaniği)
DLC ile gelecek olan özelliklerden ilk bahsedeceğimiz, Orda Birliği. Sadece bozkır göçebeleri için olan bu özellik, meşruluğun (legitimacy) yerini alıyor. Genel olarak Hanınızın kabileler üzerinde olan etki gücünü sembolize ediyor ve zaman içerisinde yavaş yavaş azalıyor. Ordanızın üzerindeki hakimiyeti sağlamlaştırmak için diğer ülkeleri yağmalamalı, diğer ülkeleri işgal etmelisiniz. Yüksek seviye Orda Birliği aynı zamanda size disiplin bonusu verirken, ülkenizdeki isyan riskini azaltır, ancak madalyonun diğer tarafında düşük seviye Orda Birliği ise tam tersi etkilere sahip, aynı zamanda düşük seviye Orda Birliği kabilelerin Han'a karşı isyan çıkarmasına da sebep oluyor. DLC'ye sahip olanlar için bu özellikler aynı zamanda göçebelere gelen, çok uzun süre barışta bulunmakla tetiklenen isyan olaylarının yerini alıyor. Yenilmiş hordaların ölüm spiraline girmeyip, dış tehdite karşı birleşmesini sağlamak için de İntikamcılık (bir önceki günlükte bahsettiğimiz husus) aynı şekilde Orda Birliğini yükseltiyor.
Yıkmak (Razing) (DLC Mekaniği)
Kendisine kafataslarından piramit yapmamış Han nasıl gerçek bir Han sayılabilir? Yıkma mekaniği içinizdeki küçük Timur'un kendisini gösterebilmesine, yeni işgal edilmiş bölgelerin yerle bir edilmesine olanak sağlıyor. Yıkma mekaniği sahip olduğunuz ancak core'unuz olmayan her bölgeye uygulanabiliyor ve en düşük miktar 1/1/1 olmak üzere bölgenin gelişmişlik seviyesini %30 oranında azaltıyor. Yıkılan her gelişmişlik seviyesi size hükümdar puanı olarak geri dönüyor. Bir yeri yıktığınızda kaybettiği vergi size yönetim puanı olarak, kaybettiği üretim gücü size diplomatik puan olarak, kaybettiği insangücü ise size askeri puan olarak geri dönüyor ve tüm bunların yanı sıra Orda Birliğini ciddi oranda yükseltiyor. Bunlara ek olarak, eğer yıkma emri verdiğiniz bölgede yağmalanacak mal varsa yıktığınız an o yağmayı otomatik olarak hazinenize koyuyorsunuz. Savaşarak hükümdar puanı elde etme durumu göçebeler için sürekli savaşarak teknolojide asla geri kalmama imkanı - veya hızlıca hükümet tiplerini reforme edebilme imkanı sağlıyor. Bir bölge ancak ve ancak 30 yıl arayla tekrardan yıkılabilirler, nihayetinde her toprağın toparlaması ve piramitinize yeni kafatasları ekleyebilmesi için belli bir zaman gerekiyor.
Tengri (DLC Mekaniği)
Tengricilik Europa Universalis 4'e 1.12'de eklendi, ancak asıl özelliklerini bu DLC'de alıyor diyebiliriz. Tengricilik için gelen yeni özelliğe senkretizm (syncretism) deniyor. (Senkretizm değişik dinlerin öğretilerinin birleştirilmesi gibi bir anlama sahip, makalenin devamında senkretik kelimesi yerine ikincil din'i kullanacağım) Europa Universalis 4 dönemindeki Tengrist göçebeleri dinlerini Müslümanlık, Budistlik ve diğer dinlerin de etkisiyle birlikte yaşadı. Bu mekanik için bize ilhamı Oiratların lideri olan Esen Taishi verdi diyebiliriz, Esen Taishi dinini dönemi için politik anlamda hangi dinin çıkarına olacağını belirleyerek değiştirdi. Tengrist ülkelerin ikincil din seçme imkanı bulunuyor, sadece kontrol edilen topraklarda bulunan dinler veya komşu olunan dinler ikincil din olarak seçilebiliyor. İkincil bir dine sahip olmak sizin o dinin bonuslarını kendi dininizin bonuslarıyla değiştirebilmenize olanak sağlıyor aynı zamanda o dinden olan bölgelerin sanki direkt olarak sizin dininizdenmiş gibi kabul edilmesini sağlıyor. Yani Oirat olarak Konfüçyusculuğu ikincil din olarak benimserseniz güneydeki Çinli komşularınız size çok daha dostane yaklaşacak.
1.12 ve 1.13'teki Tengrist ülke sıkıntısı ve Budizm mekaniğinin sürekli savaşması gereken oyuncular için fazla barışçıl bir mekanik olması dolayısıyla tüm Doğu Asya Ordalarının asıl dinini Tengrist yapıp, önceki dinlerini ise ikincil din olarak belirledik. İkincil dininizi değiştirmeniz size 50 prestije malolacak.
Tüm bu DLC mekanikleri dışında 1.14 güncellemesi ile oyunculara bedava olarak sunulacak değişiklikler de mevcut.
Orda Birimleri (Bedava)
Önceki versiyonlardaki Orda felsefesi "Reform ol ya da öl" şeklindeydi, bu durum reform olmamış Ordaların oyun ilerledikçe teknolojide muazzam derecede geri kalmasına ve kendisini daha modern ülkelere karşı koruyamamasına sebep oluyordu. Bu sebeple Göçebe Teknoloji Grubu 1444'ten kalma birimlere oyun boyunca sahipti ve teknolojide ne kadar ilerlese de yeni birimler almıyorlardı. Bu konuda bir değişiklik yaptık, artık göçebeler teknolojide ilerledikçe yeni asker türlerine erişebilecekler.
Toprağı Geri Verme / Satma (Bedava)
Göçebeler, isminden de anlayacağınız gibi topraklarına karşı pek bir bağlılık göstermediklerinden ötürü o topraklardan vazgeçmeleri durumunda kayıp yaşamaları biraz garip bir durumdu. Bu sebeple göçebeler artık toprak satmaları veya geri iade etmeleri durumunda prestij kaybetmeyecekler.
Bugünlük bu kadar, bir sonraki geliştirici günlüğünde Estate özelliğinden bahsedeceğiz.