Stellaris - Özellik (Trait) Rehberi - Justicar - 31-03-2018
STELLARIS - Özellik (Trait) Rehberi
Bu rehber de oyunda bulunan tüm traitlerin açıklamalarını inceleyeceğiz. Oyuna girişte medeniyetimizi oluştururken neredeyse hayati önem sahiptir traitler. Hatta oynanışımız başlangıçta seçtiğimiz traitlere göre şekillenir.
STANDART TRAIT
Bu traitler oyuna başlangıç esnasında medeniyetimizi oluştururken seçebileceğimiz traitlerdir. Standart olarak iki puan ile seçmeye başlarız. Bazı traitler negatiftir ve negatif puanla seçilir, yani bize ektradan puan sağlar.
POZİTİF TRAITLER
Adaptive
Etkisi: +%10 Habitability
Olmaması Gerekenler: Extremly Adaptive, NonAdaptive, RoboBust
Maliyet: 2
Extremly Adaptive
Etkisi: +%30 Haitability
Olmaması Gerekenler: Adaptive, NonAdaptive, RoboBust
Maliyet: 4
Agrarian
Etkisi: +%15 Yemek
Maliyet: 2
Karizmatik
Etkisi: - Eğer lideriniz karizmatikse +25
görüş kazanır.
- Başka ırklara +%5
mutluluk bonusu.
Olmaması gereken: Repugnat
Malityet: 1
Communal
Etkisi: +%5  mutluluk
Olmaması gereken:  Solitary,  Hive-Minded
Maliyet: 1
Conformist
Etlisi: +30%
Olmaması gereken:  Deviants,  Hive-Minded
Maliyet:2
Enduring
Etkisi: +20  ortalama lider yaşam süresi.
Olmaması Gerekenler:  Venerable,  Fleeting
Maliyet: 2
Venerable
Etkisi: +80  ortalama lider yaşam süresi.
Olmaması Gerekenler: Enduring, Fleeting
Maliyet: 4
Conservation
Etkisi: -%15 Tüketim malları maliyetinin azalması.
Olmaması Gerekenler: Wasteful
Maliyet: 1
Industrious
Etkisi: +15% Mineral Üretimi.
Maliyet:2
Intelligent
Etkisi: +10% Araştırma puanı kazanımı.
Olmaması Gerekenler: Erudite, Nerve Stapled
Maliyet 2
Doğal Mühendisler
Etkisi: +15% Mühendislik puanı kazanımı.
Olmaması Gerekenler: Natural Physicists, Natural Sociologists, Nerve Stapled
Maliyet: 1
Doğal Fizikciler
Etkisi: +15% Fizik puanı kazanımı.
Olmaması Gerekenler: Natural Engineers, Natural Sociologists, Nerve Stapled
Maliyet: 1
Doğal Sosyologlar
Etkisi: +15% Toplum puanı kazanımı.
Olmaması Gerekenler: Doğal Mühendiser, Doğal Fizikciler, Nerve Stapled
Maliyet:1
Göçebe
Etkisi: - +50%
Göç Hızı.
- -20%
Yerleştirme Maliyeti.
Olmaması Gerekenler: Sedentary, Hive-Minded
Maliyet: 1
Çabuk Öğrenen
Etkisi:+25% Lider tecrübe kazanamı.
Olmaması Gerekenler: Yavaş Öğrenen
Maliyet: 1
Rapid Breeders
Etkisi: +20% Doğum hızı.
Olmaması Gerekenler: Fertile, Slow Breeders
Maliyet: 1
Resilient
Etkisi: +50% Defans Ordusu hasarı.
Maliyet:1
Güçlü
Etkisi: - +20%
Ordu Hasarı.
- +5% Mineral üretimi.
Olmaması Gerekenler: Çok güçlü, Zayıf
Maliyet:1
Çok Güçlü
Etkisi: - +40%
Ordu Hasarı.
- +10% Mineral üretimi.
Olmaması Gerekenler: Güçlü, Zayıf
Maliyet:3
Talented
Etkisi: +1 Lider seviye kapasitesi.
Olmaması Gerekenler: Erudite
Maliyet:1
Thrifty
Etkisi: +15% Enerji üretimi.
Maliyet: 2
Traditional
Etkisi: +15% Unity kazanımı.
Olmaması Gerekenler: Quarrelsome
Maliyet: 1
NEGATİF TRAITLER
Decadent
Etkisi: -%10 Köleler olmadan mutluluk.
Maliyet: -1
NoneAdaptive
Etkisi: +%10 Habitability
Olmaması Gerekenler: Adaptive, Extremly Adaptive, RoboBust
Maliyet: -2
Repugnat
Etkisi: - Eğer lideriniz repugnatsa -25
görüş kazanır.
- Eğer karşılıklı iki liderde repugnatsa -10
görüş kazanır.
- Başka ırklara -%5
mutluluk bonusu.
Olmaması Gerekenler: Karizmatik
Maliyet: -1
Sapkın
Etkisi: -15% 
Olmaması Gerekenler: Conformist,
Maliyet: -1
Fleeting
Etkisi: -10 ortalama lider yaşam süresi.
Olmaması Gerekenler: Venerable, Enduring
Maliyet: -1
Quarrelsome
Etkisi: -10% Unity Kazanımı.
Olmaması Gerekenler: Traditional
Maliyet: -1
Sedentary
Etkisi: - -50%
Göç Hızı.
- +20%
Yerleştirme Maliyeti.
Olmaması Gerekenler: Göçmen
Maliyet: -1
Yavaş Öğrenen
Etkisi: -25% Lider tecrübe kazanamı.
Olmaması Gerekenler: Çabuk öğrenen
Maliyet: -1
Solitary
Etkisi: -5% Mutluluk.
Olmaması Gerekenler: Communal, Hive-Minded
Maliyet: -1
Westeful
Etkisi: +15% Tüketim malları maliyetinin artması.
Olmaması Gerekenler: Conservationist
Maliyet: -1
Zayıf
Etkisi: - -20%
Ordu Hasarı.
- -5% Mineral üretimi.
Olmaması Gerekenler: Güçlü, Çok güçlü
Maliyet: -1
UPLIFTED
Uplifted
Etkisi: +%10 
Conservative
Etkisi: - +5%
Mutluluk
- +25%

- -33%
Lider tecrübe kazanımı.
 Earthbound
Etkisi: - +10%
Enerji üretimi.
- +50%
Defans ordusu hasarı.
 Irradiated
Etkisi: - +100%
Tomb world habitability.
- +30
Lider ortalama yaşam süresi.
 Natural Interlectuals
Etkisi: - +5%
Unity kazanımı.
- +10%
Araştırma puanı kazanımı.
- +10%
Mineral üretimi.
 Proless
Etkisi: - +50%
Defans ordusu hasarı.
- +10%
Mineral üretimi.
- +10%
Yiyecek.
- -10%
Araştırma puanı kazanımı.
 Starborn
Etkisi:
- +50%
Göç Hızı.
- -20%
Yerleştirme Maliyeti.
- +10%
Habitability.
HABITABILITY TRAIT
Bu traitler oyuna başlarken seçtiğimiz, ırkımızın yaşayabilmesi için gereken iklim koşullarını belirlediğimiz traitlerdir. Seçtiğimiz iklim koşulları dışında, o iklim koşuluna yakın olan iklimlerde de belli başlı negatif etkileri ile ırklarımız yaşayabilir. Bunun dışında oyun esnasında çeşitli gen modifikasyonları ile bu koşulları değiştirmemiz mümkündür.
 Arid
İklim: Kuru
%80 Habitability:  Kurak
%60 Habitability:  Çöl,  Savan
%20 Habitability:  Dağlık,  Buzul,  Tundra
- Habitability:  Kıta,  Okyanus,  Tropikal
 Çöl
İklim: Kuru
%80 Habitability:  Çöl
%60 Habitability:  Kurak,  Savan
%20 Habitability:  Dağlık,  Buzul,  Tundra
- Habitability:  Kıta,  Okyanus,  Tropikal
 Savanna
İklim: Kuru
%80 Habitability:  Savan
%60 Habitability:  Çöl,  Kurak
%20 Habitability:  Dağlık,  Buzul,  Tundra
- Habitability:  Kıta,  Okyanus,  Tropikal
 Dağlık
İklim: Soğuk
%80 Habitability:  Dağlık
%60 Habitability:  Buzul,  Tundra
%20 Habitability:  Çöl,  Kurak,  Savan
- Habitability:  Kıta,  Okyanus,  Tropikal
 Buzul
İklim: Soğuk
%80 Habitability:  Buzul
%60 Habitability:  Tundra,  Dağlık
%20 Habitability:  Çöl,  Kurak,  Savan
- Habitability:  Kıta,  Okyanus,  Tropikal
 Tundra
İklim:Soğuk
%80 Habitability:  Tundra
%60 Habitability:  Dağlık,  Buzul
%20 Habitability:  Çöl,  Kurak,  Savan
- Habitability:  Kıta,  Okyanus,  Tropikal
 Continental
İklim: Su
%80 Habitability:  Kıta
%60 Habitability:  Okyanus,  Tropikal
%20 Habitability:  Çöl,  Kurak,  Savan
- Habitability:  Dağlık,  Buzul,  Tundra
 Okyanus
İklim: Su
%80 Habitability:  Okyanus
%60 Habitability:  Kıta,  Tropikal
%20 Habitability:  Çöl,  Kurak,  Savan
- Habitability:  Dağlık,  Buzul,  Tundra
 Tropikal
İklim: Su
%80 Habitability:  Tropikal
%60 Habitability:  Kıta,  Okyanus
%20 Habitability:  Çöl,  Kurak,  Savan
- Habitability:  Dağlık,  Buzul,  Tundra
%100 Ana Gezegen Habitability:  Gaia
Not: Yalnızca imparatorluğunuzda  Live-Seeded civic varsa aktif olur.
 Halka Dünya
%100 Ana Gezegen Habitability:  Halka Dünya
Not: Sadece sanctuary sistemlerdeki ilkel uygarlıklarda bulunur ve bu türlerin farklı gezegenleri kolonileştirebilmesi için bunların değiştirilmesi gerekir
 Habitat
%100 Ana Gezegen Habitability:  Habitat
 Makine Dünya
%100 Ana Gezegen Habitability:  Makine Dünya
 Tomb World
%80 Ana Gezegen Habitability:  Tomb World
%60 Habitability:
ROBOT TRAITLERİ
Temel Traitler
Bu traitler otomatik olarak robotlara eklenir. Her robot nüfusu iki temel robot traitine sahiptir. Bunlardan biri olan  Mechanical robotlara +200%  Habitability kazandırır.
 Robot
Kazanım Mineral: +10%
Enerji: -40%
- Araştırma Puanı: -80%
- Unity: -40%
Tüketici Malları Tüketimi: 0.5
Sentient: Yok
Gerekli Teknoloji:  Robotic Workers
 Droid
Kazanım
Mineral: +15%
Enerji: -20%
Araştırma Puanı: -40%
Unity: -20%
Tüketici Malları Tüketimi: 0.5
Sentient: Yok
Gerekli Teknoloji:  Droid
 Sentetik
Kazanım: Mineral: +20%
Enerji: +20%
Araştırma Puanı: +20%
Unity: +20%
Tüketici Malları Tüketimi: 1
Sentient: Var
Gerekli Teknoloji:  Synthetics
İleri Traitler
Not:  Machine Intelligence ve her hangi spesifik trait için  Synthetic Dawn DLC'i gereklidir.
 Domestic Protocols
Trait Puanı: 1
Etkisi:+5%  Mutluluk.
Olmaması Gereken:  Robot
 Double Jointed
Trait Puanı: 1
Etkisi:  -50% Yerleştirme maliyet.
Olmaması Gereken:  Bulky
 Durable
Trait Puanı: 1
Etkisi:  -25% Tüketim malları maliyet.
Olmaması Gereken:  Yüksek Gider
 Efficient Processors
Trait Puanı: 1
Etkisi:  -10% Robot bakım gideri
 Emotion Emulators
Trait Puanı: 1
Etkisi:  +25 Yönetici görüş etkisi
Olmaması Gereken:  Uncanny
 Enhanced Memory
Trait Puanı: 2
Etkisi:  +2 Lider seviye kapasitesi
Olmaması Gereken:
 Harvesters
Trait Puanı: 1
Etkisi:  +10% Yiyecek
Olmaması Gereken:
 Learning Algorithms
Trait Puanı: 1
Etkisi:  +25% Lider seviye kazanımı
Olmaması Gereken:  Repurposed Hardware
 Logic Engines
Trait Puanı: 2
Etkisi:  Bilim puanı kazanımı.
Olmaması Gereken:  Robot
 Loyalty Circuits
Trait Puanı: 2
Etkisi: +50%
+5% Mutluluk.
Olmaması Gereken:  Robot,  Droid
 Mass-Produced
Trait Puanı: 1
Etkisi:  +25% Robot üretim hızı.
Olmaması Gereken:  Custom-Made
 Power Drills
Trait Puanı: 1
Etkisi:  +10% Mineral üretimi.
Olmaması Gereken:
 Propaganda Machines
Trait Puanı: 1
Etkisi:  +15% Unity
Olmaması Gereken:
 Recycled
Trait Puanı: 2
Etkisi:  -20% Robot üretim maliyeti.
Olmaması Gereken:  Luxurious
 Superconductive
Trait Puanı: 1
Etkisi:  +10% Enerji üretimi.
Olmaması Gereken:
 Bulky
Trait Puanı: -1
Etkisi:  +50% Yerleştirme maliyeti.
Olmaması Gereken:  Double Jointed
 Custom-Made
Trait Puanı: -1
Etkisi:  -25% Robot üretim hızı.
Olmaması Gereken:  Mass-Produced
 Yüksek Maliyet
Trait Puanı: -1
Etkisi:  +25% Tüketim malları maliyet.
Olmaması Gereken:  Durable
 Luxurious
Trait Puanı: -2
Etkisi:  +20% Robot üretim maliyeti.
Olmaması Gereken:  Recycled
 Repurposed Hardware
Trait Puanı: -1
Etkisi:  -25% Lider seviye kazanımı.
Olmaması Gereken:  Learning Algorithms
 Uncanny
Trait Puanı: -1
Etkisi:  -25 Yönetici görüş etkisi.
Olmaması Gereken:  Emotion Emulators
ASCENDANCY TRAITLER
Sscendancy traitleri sadece aşağıda tabloyla belirtilen ascension perkleri seçtikten sonra elde edilebilir
Psionic ve Sentetik Yolları
 Cybernetic
Ascension Perk:  The Flesh is Weak
Fallen Empire:  Keepers of Knowledge
Etkisi:
Ascension Perk:  Mind over Matter
Fallen Empire:
- +5%
Enerji üretimi.
- +5%
Bilim puanı kazanımı.
Etkisi:
 Psionic
Ascension Perk:  Transcendence
Fallen Empire:  Holy Guardians
Etkisi:
- +10%
Enerji üretimi.
- +10%
Bilim puanı kazanımı.
- +5%
Mutluluk.
Biyolojik Yol
Robust
Etkisi:- +%30
Habitability.
- +50
Lider ortalama yaşam süresi.
- +5% Nüfus kaynak üretimi.
Olmaması Gereken: Extremly Adaptive, Adaptive, NonAdaptive,
Maliyet: 4
Erudite
Etkisi:- +20%
Araştırma puanı kazanımı.
- +2
Lider seviye kapasitesi.
Olmaması Gereken: Intelligent, Talented, Nerve Staple
Maliyet: 4
Doğurganlık
Etkisi:- +30%
Doğurganlık.
- +10%
Unity.
- +5%
Mutluluk.
- +5%
Diğer ırklar için mutluluk.
Olmaması Gereken: Rapid Breeders, Slow Breeders
Maliyet: 4
Nerve Stapled
Etkisi: - +10%
Mineral üretimi.
- +10%
Yiyecek üretim
Stellaris - Özellik (Trait) Rehberi - PashaZade - 31-03-2018
Eline sağlık Justi'cim. Rehberlerini özlemiştik :D
|