Stellaris - Özellik (Trait) Rehberi - Baskı Önizleme +- Strategyturk Forumları (https://forum.strategyturk.com) +-- Forum: Paradox Forumları (https://forum.strategyturk.com/forum-paradox-forumlari) +--- Forum: Stellaris (https://forum.strategyturk.com/forum-stellaris) +---- Forum: Stellaris: Rehberler (https://forum.strategyturk.com/forum-stellaris-rehberler) +---- Konu Başlığı: Stellaris - Özellik (Trait) Rehberi (/konu-stellaris-ozellik-trait-rehberi) |
Stellaris - Özellik (Trait) Rehberi - Justicar - 31-03-2018 STELLARIS - Özellik (Trait) Rehberi
Bu rehber de oyunda bulunan tüm traitlerin açıklamalarını inceleyeceğiz. Oyuna girişte medeniyetimizi oluştururken neredeyse hayati önem sahiptir traitler. Hatta oynanışımız başlangıçta seçtiğimiz traitlere göre şekillenir.
STANDART TRAIT
Bu traitler oyuna başlangıç esnasında medeniyetimizi oluştururken seçebileceğimiz traitlerdir. Standart olarak iki puan ile seçmeye başlarız. Bazı traitler negatiftir ve negatif puanla seçilir, yani bize ektradan puan sağlar.
POZİTİF TRAITLER
Adaptive
Etkisi: +%10 Habitability
Olmaması Gerekenler: Extremly Adaptive, NonAdaptive, RoboBust
Maliyet: 2
Extremly Adaptive
Etkisi: +%30 Haitability
Olmaması Gerekenler: Adaptive, NonAdaptive, RoboBust
Maliyet: 4
Agrarian
Etkisi: +%15Yemek
Maliyet: 2
Karizmatik
Etkisi:
Malityet: 1 Communal
Etkisi: +%5 mutluluk
Olmaması gereken: Solitary, Hive-Minded
Maliyet: 1
Conformist
Etlisi: +30%
Olmaması gereken: Deviants, Hive-Minded
Maliyet:2
Enduring
Etkisi: +20ortalama lider yaşam süresi.
Olmaması Gerekenler: Venerable, Fleeting
Maliyet: 2
Venerable
Etkisi: +80ortalama lider yaşam süresi.
Olmaması Gerekenler: Enduring, Fleeting
Maliyet: 4
Conservation
Etkisi: -%15 Tüketim malları maliyetinin azalması.
Olmaması Gerekenler: Wasteful
Maliyet: 1
Industrious
Etkisi: +15% Mineral Üretimi.
Maliyet:2 Intelligent
Etkisi: +10% Araştırma puanı kazanımı.
Olmaması Gerekenler: Erudite, Nerve StapledMaliyet 2 Doğal Mühendisler
Etkisi: +15% Mühendislik puanı kazanımı.
Olmaması Gerekenler: Natural Physicists, Natural Sociologists, Nerve StapledMaliyet: 1 Doğal Fizikciler
Etkisi: +15% Fizik puanı kazanımı.
Olmaması Gerekenler: Natural Engineers, Natural Sociologists, Nerve StapledMaliyet: 1 Doğal Sosyologlar
Etkisi: +15% Toplum puanı kazanımı.
Olmaması Gerekenler: Doğal Mühendiser, Doğal Fizikciler, Nerve StapledMaliyet:1 Göçebe
Etkisi:
Maliyet: 1 Çabuk Öğrenen
Etkisi:+25% Lider tecrübe kazanamı. Olmaması Gerekenler: Yavaş Öğrenen Maliyet: 1 Rapid Breeders
Etkisi: +20% Doğum hızı.
Olmaması Gerekenler: Fertile, Slow BreedersMaliyet: 1 Resilient
Etkisi: +50% Defans Ordusu hasarı.
Maliyet:1Güçlü
Etkisi:
Maliyet:1 Çok Güçlü
Etkisi:
Maliyet:3 Talented
Etkisi: +1 Lider seviye kapasitesi.
Olmaması Gerekenler: EruditeMaliyet:1 Thrifty
Etkisi: +15% Enerji üretimi.
Maliyet: 2 Traditional
Etkisi: +15% Unity kazanımı.
Olmaması Gerekenler: QuarrelsomeMaliyet: 1 NEGATİF TRAITLER
Decadent
Etkisi: -%10 Köleler olmadan mutluluk.
Maliyet: -1 NoneAdaptive
Etkisi: +%10 Habitability
Olmaması Gerekenler: Adaptive, Extremly Adaptive, RoboBust Maliyet: -2 Repugnat
Etkisi:
Maliyet: -1 Sapkın
Etkisi: -15%
Olmaması Gerekenler: Conformist, Maliyet: -1 Fleeting
Etkisi: -10 ortalama lider yaşam süresi.Olmaması Gerekenler: Venerable, Enduring Maliyet: -1 Quarrelsome
Etkisi: -10% Unity Kazanımı.
Olmaması Gerekenler: TraditionalMaliyet: -1 Sedentary
Etkisi:
Maliyet: -1 Yavaş Öğrenen
Etkisi: -25% Lider tecrübe kazanamı.
Olmaması Gerekenler: Çabuk öğrenenMaliyet: -1 Solitary
Etkisi: -5% Mutluluk.
Olmaması Gerekenler: Communal, Hive-MindedMaliyet: -1 Westeful
Etkisi: +15% Tüketim malları maliyetinin artması.
Olmaması Gerekenler: ConservationistMaliyet: -1 Zayıf
Etkisi:
Maliyet: -1 UPLIFTED Uplifted Etkisi: +%10
ConservativeEtkisi:
Earthbound Etkisi:
Irradiated Etkisi:
Natural Interlectuals Etkisi:
Proless
Etkisi:
Starborn
Etkisi:
Bu traitler oyuna başlarken seçtiğimiz, ırkımızın yaşayabilmesi için gereken iklim koşullarını belirlediğimiz traitlerdir. Seçtiğimiz iklim koşulları dışında, o iklim koşuluna yakın olan iklimlerde de belli başlı negatif etkileri ile ırklarımız yaşayabilir. Bunun dışında oyun esnasında çeşitli gen modifikasyonları ile bu koşulları değiştirmemiz mümkündür.
Arid
İklim: Kuru
%80 Habitability: Kurak
%60 Habitability: Çöl, Savan
%20 Habitability: Dağlık, Buzul, Tundra
- Habitability: Kıta, Okyanus, Tropikal
Çöl
İklim: Kuru %80 Habitability:Çöl %60 Habitability: Kurak, Savan %20 Habitability: Dağlık, Buzul, Tundra - Habitability: Kıta, Okyanus, Tropikal Savanna
İklim: Kuru %80 Habitability: Savan %60 Habitability: Çöl, Kurak %20 Habitability: Dağlık, Buzul, Tundra - Habitability: Kıta, Okyanus, Tropikal Dağlık
İklim: Soğuk %80 Habitability: Dağlık %60 Habitability: Buzul, Tundra %20 Habitability: Çöl, Kurak, Savan - Habitability: Kıta, Okyanus, Tropikal Buzul
İklim: Soğuk %80 Habitability:Buzul %60 Habitability:Tundra, Dağlık %20 Habitability:Çöl, Kurak, Savan - Habitability:Kıta, Okyanus, Tropikal Tundra
İklim:Soğuk %80 Habitability: Tundra %60 Habitability: Dağlık, Buzul %20 Habitability: Çöl, Kurak, Savan - Habitability: Kıta, Okyanus, Tropikal Continental
İklim: Su %80 Habitability: Kıta %60 Habitability: Okyanus, Tropikal %20 Habitability: Çöl, Kurak, Savan - Habitability: Dağlık, Buzul, Tundra Okyanus
İklim: Su %80 Habitability: Okyanus %60 Habitability: Kıta, Tropikal %20 Habitability: Çöl, Kurak, Savan - Habitability: Dağlık, Buzul, Tundra Tropikal
İklim: Su %80 Habitability: Tropikal %60 Habitability: Kıta, Okyanus %20 Habitability: Çöl, Kurak, Savan - Habitability: Dağlık, Buzul, Tundra AI Dünya
%100 Ana Gezegen Habitability: AI %1 Habitability:
%100 Ana Gezegen Habitability: Gaia
Not: Yalnızca imparatorluğunuzda Live-Seeded civic varsa aktif olur. Halka Dünya
%100 Ana Gezegen Habitability: Halka Dünya Not: Sadece sanctuary sistemlerdeki ilkel uygarlıklarda bulunur ve bu türlerin farklı gezegenleri kolonileştirebilmesi için bunların değiştirilmesi gerekir Habitat
%100 Ana Gezegen Habitability: Habitat
Makine Dünya
%100 Ana Gezegen Habitability: Makine Dünya Tomb World %80 Ana Gezegen Habitability: Tomb World %60 Habitability:
ROBOT TRAITLERİ
Temel Traitler
Bu traitler otomatik olarak robotlara eklenir. Her robot nüfusu iki temel robot traitine sahiptir. Bunlardan biri olan Mechanical robotlara +200% Habitability kazandırır.
Robot
Kazanım
Sentient: Yok Gerekli Teknoloji: Robotic Workers Droid
Kazanım
Tüketici Malları Tüketimi: 0.5
Sentient: Yok
Gerekli Teknoloji: Droid
Sentetik
Kazanım:
Sentient: Var Gerekli Teknoloji: Synthetics İleri Traitler
Not: Machine Intelligence ve her hangi spesifik trait için Synthetic Dawn DLC'i gereklidir.
Domestic Protocols
Trait Puanı: 1
Etkisi:+5% Mutluluk.
Olmaması Gereken: Robot
Double Jointed
Trait Puanı: 1
Etkisi: -50% Yerleştirme maliyet. Olmaması Gereken: Bulky Durable Trait Puanı: 1
Etkisi: -25% Tüketim malları maliyet. Olmaması Gereken: Yüksek Gider Efficient Processors Trait Puanı: 1
Etkisi: -10% Robot bakım gideri Emotion Emulators Trait Puanı: 1
Etkisi: +25 Yönetici görüş etkisi Olmaması Gereken: Uncanny Enhanced Memory Trait Puanı: 2
Etkisi: +2 Lider seviye kapasitesi Olmaması Gereken: Harvesters Trait Puanı: 1
Etkisi: +10% Yiyecek Olmaması Gereken: Learning Algorithms Trait Puanı: 1
Etkisi: +25% Lider seviye kazanımı Olmaması Gereken: Repurposed Hardware Logic Engines Trait Puanı: 2
Etkisi: Bilim puanı kazanımı. Olmaması Gereken: Robot Loyalty Circuits
ASCENDANCY TRAITLER
Sscendancy traitleri sadece aşağıda tabloyla belirtilen ascension perkleri seçtikten sonra elde edilebilir
Psionic ve Sentetik Yolları
Cybernetic
Etkisi:
Fallen Empire:
Etkisi:
Biyolojik Yol Robust Etkisi:
Maliyet: 4 Erudite Etkisi:
Maliyet: 4 Doğurganlık Etkisi:
Maliyet: 4 Nerve Stapled Etkisi:
Stellaris - Özellik (Trait) Rehberi - PashaZade - 31-03-2018 Eline sağlık Justi'cim. Rehberlerini özlemiştik :D |