STELLARIS - Özellik (Trait) Rehberi
Bu rehber de oyunda bulunan tüm traitlerin açıklamalarını inceleyeceğiz. Oyuna girişte medeniyetimizi oluştururken neredeyse hayati önem sahiptir traitler. Hatta oynanışımız başlangıçta seçtiğimiz traitlere göre şekillenir.
STANDART TRAIT
Bu traitler oyuna başlangıç esnasında medeniyetimizi oluştururken seçebileceğimiz traitlerdir. Standart olarak iki puan ile seçmeye başlarız. Bazı traitler negatiftir ve negatif puanla seçilir, yani bize ektradan puan sağlar.
POZİTİF TRAITLER
Adaptive
Etkisi: +%10 Habitability
Olmaması Gerekenler: Extremly Adaptive, NonAdaptive, RoboBust
Maliyet: 2
Extremly Adaptive
Etkisi: +%30 Haitability
Olmaması Gerekenler: Adaptive, NonAdaptive, RoboBust
Maliyet: 4
Agrarian
Etkisi: +%15Yemek
Maliyet: 2
Karizmatik
Etkisi:
- Eğer lideriniz karizmatikse +25 görüş kazanır.
- Başka ırklara +%5 mutluluk bonusu.
Malityet: 1
Communal
Etkisi: +%5 mutluluk
Olmaması gereken: Solitary, Hive-Minded
Maliyet: 1
Conformist
Etlisi: +30%
Olmaması gereken: Deviants, Hive-Minded
Maliyet:2
Enduring
Etkisi: +20ortalama lider yaşam süresi.
Olmaması Gerekenler: Venerable, Fleeting
Maliyet: 2
Venerable
Etkisi: +80ortalama lider yaşam süresi.
Olmaması Gerekenler: Enduring, Fleeting
Maliyet: 4
Conservation
Etkisi: -%15 Tüketim malları maliyetinin azalması.
Olmaması Gerekenler: Wasteful
Maliyet: 1
Industrious
Etkisi: +15% Mineral Üretimi.
Maliyet:2
Maliyet:2
Intelligent
Etkisi: +10% Araştırma puanı kazanımı.
Olmaması Gerekenler: Erudite, Nerve StapledMaliyet 2
Doğal Mühendisler
Etkisi: +15% Mühendislik puanı kazanımı.
Olmaması Gerekenler: Natural Physicists, Natural Sociologists, Nerve StapledMaliyet: 1
Doğal Fizikciler
Etkisi: +15% Fizik puanı kazanımı.
Olmaması Gerekenler: Natural Engineers, Natural Sociologists, Nerve StapledMaliyet: 1
Doğal Sosyologlar
Etkisi: +15% Toplum puanı kazanımı.
Olmaması Gerekenler: Doğal Mühendiser, Doğal Fizikciler, Nerve StapledMaliyet:1
Göçebe
Etkisi:
- +50% Göç Hızı.
- -20% Yerleştirme Maliyeti.
Maliyet: 1
Çabuk Öğrenen
Etkisi:+25% Lider tecrübe kazanamı. Olmaması Gerekenler: Yavaş Öğrenen
Maliyet: 1
Rapid Breeders
Etkisi: +20% Doğum hızı.
Olmaması Gerekenler: Fertile, Slow BreedersMaliyet: 1
Resilient
Etkisi: +50% Defans Ordusu hasarı.
Maliyet:1Güçlü
Etkisi:
- +20% Ordu Hasarı.
- +5% Mineral üretimi.
Maliyet:1
Çok Güçlü
Etkisi:
- +40% Ordu Hasarı.
- +10% Mineral üretimi.
Maliyet:3
Talented
Etkisi: +1 Lider seviye kapasitesi.
Olmaması Gerekenler: EruditeMaliyet:1
Thrifty
Etkisi: +15% Enerji üretimi.
Maliyet: 2
Maliyet: 2
Traditional
Etkisi: +15% Unity kazanımı.
Olmaması Gerekenler: QuarrelsomeMaliyet: 1
NEGATİF TRAITLER
Decadent
Etkisi: -%10 Köleler olmadan mutluluk.
Maliyet: -1
Maliyet: -1
NoneAdaptive
Etkisi: +%10 Habitability
Olmaması Gerekenler: Adaptive, Extremly Adaptive, RoboBust Maliyet: -2
Repugnat
Etkisi:
- Eğer lideriniz repugnatsa -25 görüş kazanır.
- Eğer karşılıklı iki liderde repugnatsa -10 görüş kazanır.
- Başka ırklara -%5 mutluluk bonusu.
Maliyet: -1
Sapkın
Etkisi: -15%
Olmaması Gerekenler: Conformist, Maliyet: -1
Fleeting
Etkisi: -10 ortalama lider yaşam süresi.Olmaması Gerekenler: Venerable, Enduring
Maliyet: -1
Quarrelsome
Etkisi: -10% Unity Kazanımı.
Olmaması Gerekenler: TraditionalMaliyet: -1
Sedentary
Etkisi:
- -50% Göç Hızı.
- +20% Yerleştirme Maliyeti.
Maliyet: -1
Yavaş Öğrenen
Etkisi: -25% Lider tecrübe kazanamı.
Olmaması Gerekenler: Çabuk öğrenenMaliyet: -1
Solitary
Etkisi: -5% Mutluluk.
Olmaması Gerekenler: Communal, Hive-MindedMaliyet: -1
Westeful
Etkisi: +15% Tüketim malları maliyetinin artması.
Olmaması Gerekenler: ConservationistMaliyet: -1
Zayıf
Etkisi:
- -20% Ordu Hasarı.
- -5% Mineral üretimi.
Maliyet: -1
UPLIFTED
Uplifted
Etkisi: +%10
ConservativeEtkisi:
- +5% Mutluluk
- +25%
- -33% Lider tecrübe kazanımı.
Earthbound
Etkisi:
Etkisi:
- +10% Enerji üretimi.
- +50% Defans ordusu hasarı.
Irradiated
Etkisi:
Etkisi:
- +100% Tomb world habitability.
- +30 Lider ortalama yaşam süresi.
Natural Interlectuals
Etkisi:
Etkisi:
- +5% Unity kazanımı.
- +10% Araştırma puanı kazanımı.
- +10% Mineral üretimi.
Proless
Etkisi: - +50% Defans ordusu hasarı.
- +10% Mineral üretimi.
- +10% Yiyecek.
- -10% Araştırma puanı kazanımı.
Starborn
Etkisi:
- +50% Göç Hızı.
- -20% Yerleştirme Maliyeti.
- +10% Habitability.
Bu traitler oyuna başlarken seçtiğimiz, ırkımızın yaşayabilmesi için gereken iklim koşullarını belirlediğimiz traitlerdir. Seçtiğimiz iklim koşulları dışında, o iklim koşuluna yakın olan iklimlerde de belli başlı negatif etkileri ile ırklarımız yaşayabilir. Bunun dışında oyun esnasında çeşitli gen modifikasyonları ile bu koşulları değiştirmemiz mümkündür.
Arid
İklim: Kuru
%80 Habitability: Kurak
%60 Habitability: Çöl, Savan
%20 Habitability: Dağlık, Buzul, Tundra
- Habitability: Kıta, Okyanus, Tropikal
Çöl
İklim: Kuru
%80 Habitability:Çöl
%60 Habitability: Kurak, Savan
%20 Habitability: Dağlık, Buzul, Tundra
- Habitability: Kıta, Okyanus, Tropikal
İklim: Kuru
%80 Habitability:Çöl
%60 Habitability: Kurak, Savan
%20 Habitability: Dağlık, Buzul, Tundra
- Habitability: Kıta, Okyanus, Tropikal
Savanna
İklim: Kuru
%80 Habitability: Savan
%60 Habitability: Çöl, Kurak
%20 Habitability: Dağlık, Buzul, Tundra
- Habitability: Kıta, Okyanus, Tropikal
İklim: Kuru
%80 Habitability: Savan
%60 Habitability: Çöl, Kurak
%20 Habitability: Dağlık, Buzul, Tundra
- Habitability: Kıta, Okyanus, Tropikal
Dağlık
İklim: Soğuk
%80 Habitability: Dağlık
%60 Habitability: Buzul, Tundra
%20 Habitability: Çöl, Kurak, Savan
- Habitability: Kıta, Okyanus, Tropikal
İklim: Soğuk
%80 Habitability: Dağlık
%60 Habitability: Buzul, Tundra
%20 Habitability: Çöl, Kurak, Savan
- Habitability: Kıta, Okyanus, Tropikal
Buzul
İklim: Soğuk
%80 Habitability:Buzul
%60 Habitability:Tundra, Dağlık
%20 Habitability:Çöl, Kurak, Savan
- Habitability:Kıta, Okyanus, Tropikal
İklim: Soğuk
%80 Habitability:Buzul
%60 Habitability:Tundra, Dağlık
%20 Habitability:Çöl, Kurak, Savan
- Habitability:Kıta, Okyanus, Tropikal
Tundra
İklim:Soğuk
%80 Habitability: Tundra
%60 Habitability: Dağlık, Buzul
%20 Habitability: Çöl, Kurak, Savan
- Habitability: Kıta, Okyanus, Tropikal
İklim:Soğuk
%80 Habitability: Tundra
%60 Habitability: Dağlık, Buzul
%20 Habitability: Çöl, Kurak, Savan
- Habitability: Kıta, Okyanus, Tropikal
Continental
İklim: Su
%80 Habitability: Kıta
%60 Habitability: Okyanus, Tropikal
%20 Habitability: Çöl, Kurak, Savan
- Habitability: Dağlık, Buzul, Tundra
İklim: Su
%80 Habitability: Kıta
%60 Habitability: Okyanus, Tropikal
%20 Habitability: Çöl, Kurak, Savan
- Habitability: Dağlık, Buzul, Tundra
Okyanus
İklim: Su
%80 Habitability: Okyanus
%60 Habitability: Kıta, Tropikal
%20 Habitability: Çöl, Kurak, Savan
- Habitability: Dağlık, Buzul, Tundra
İklim: Su
%80 Habitability: Okyanus
%60 Habitability: Kıta, Tropikal
%20 Habitability: Çöl, Kurak, Savan
- Habitability: Dağlık, Buzul, Tundra
Tropikal
İklim: Su
%80 Habitability: Tropikal
%60 Habitability: Kıta, Okyanus
%20 Habitability: Çöl, Kurak, Savan
- Habitability: Dağlık, Buzul, Tundra
İklim: Su
%80 Habitability: Tropikal
%60 Habitability: Kıta, Okyanus
%20 Habitability: Çöl, Kurak, Savan
- Habitability: Dağlık, Buzul, Tundra
AI Dünya
%100 Ana Gezegen Habitability: AI
%1 Habitability:
%100 Ana Gezegen Habitability: AI
%1 Habitability:
- Çöl, Kurak, Savan
- Dağlık, Buzul, Tundra
- Kıta, Okyanus, Tropikal
%100 Ana Gezegen Habitability: Gaia
Not: Yalnızca imparatorluğunuzda Live-Seeded civic varsa aktif olur.
Not: Yalnızca imparatorluğunuzda Live-Seeded civic varsa aktif olur.
Halka Dünya
%100 Ana Gezegen Habitability: Halka Dünya
Not: Sadece sanctuary sistemlerdeki ilkel uygarlıklarda bulunur ve bu türlerin farklı gezegenleri kolonileştirebilmesi için bunların değiştirilmesi gerekir
%100 Ana Gezegen Habitability: Halka Dünya
Not: Sadece sanctuary sistemlerdeki ilkel uygarlıklarda bulunur ve bu türlerin farklı gezegenleri kolonileştirebilmesi için bunların değiştirilmesi gerekir
Habitat
%100 Ana Gezegen Habitability: Habitat
Makine Dünya
%100 Ana Gezegen Habitability: Makine Dünya
Tomb World
%80 Ana Gezegen Habitability: Tomb World
%60 Habitability:
%100 Ana Gezegen Habitability: Makine Dünya
Tomb World
%80 Ana Gezegen Habitability: Tomb World
%60 Habitability:
- Çöl, Kurak, Savan
- Dağlık, Buzul, Tundra
- Kıta, Okyanus, Tropikal
ROBOT TRAITLERİ
Temel Traitler
Bu traitler otomatik olarak robotlara eklenir. Her robot nüfusu iki temel robot traitine sahiptir. Bunlardan biri olan Mechanical robotlara +200% Habitability kazandırır.
Robot
Kazanım
Sentient: Yok
Gerekli Teknoloji: Robotic Workers
Kazanım
- Mineral: +10%
- Enerji: -40%
- Araştırma Puanı: -80%
- Unity: -40%
Sentient: Yok
Gerekli Teknoloji: Robotic Workers
Droid
Kazanım
- Mineral: +15%
- Enerji: -20%
- Araştırma Puanı: -40%
- Unity: -20%
Tüketici Malları Tüketimi: 0.5
Sentient: Yok
Gerekli Teknoloji: Droid
Sentetik
Kazanım:
Sentient: Var
Gerekli Teknoloji: Synthetics
- Mineral: +20%
- Enerji: +20%
- Araştırma Puanı: +20%
- Unity: +20%
Sentient: Var
Gerekli Teknoloji: Synthetics
İleri Traitler
Not: Machine Intelligence ve her hangi spesifik trait için Synthetic Dawn DLC'i gereklidir.
Domestic Protocols
Trait Puanı: 1
Etkisi:+5% Mutluluk.
Olmaması Gereken: Robot
Double Jointed
Trait Puanı: 1
Etkisi: -50% Yerleştirme maliyet.
Olmaması Gereken: Bulky
Durable
Etkisi: -50% Yerleştirme maliyet.
Olmaması Gereken: Bulky
Durable
Trait Puanı: 1
Etkisi: -25% Tüketim malları maliyet.
Olmaması Gereken: Yüksek Gider
Efficient Processors
Etkisi: -25% Tüketim malları maliyet.
Olmaması Gereken: Yüksek Gider
Efficient Processors
Trait Puanı: 1
Etkisi: -10% Robot bakım gideri
Emotion Emulators
Etkisi: -10% Robot bakım gideri
Emotion Emulators
Trait Puanı: 1
Etkisi: +25 Yönetici görüş etkisi
Olmaması Gereken: Uncanny
Enhanced Memory
Etkisi: +25 Yönetici görüş etkisi
Olmaması Gereken: Uncanny
Enhanced Memory
Trait Puanı: 2
Etkisi: +2 Lider seviye kapasitesi
Olmaması Gereken:
Harvesters
Etkisi: +2 Lider seviye kapasitesi
Olmaması Gereken:
Harvesters
Trait Puanı: 1
Etkisi: +10% Yiyecek
Olmaması Gereken:
Learning Algorithms
Etkisi: +10% Yiyecek
Olmaması Gereken:
Learning Algorithms
Trait Puanı: 1
Etkisi: +25% Lider seviye kazanımı
Olmaması Gereken: Repurposed Hardware
Logic Engines
Etkisi: +25% Lider seviye kazanımı
Olmaması Gereken: Repurposed Hardware
Logic Engines
Trait Puanı: 2
Etkisi: Bilim puanı kazanımı.
Olmaması Gereken: Robot
Etkisi: Bilim puanı kazanımı.
Olmaması Gereken: Robot
Loyalty Circuits
ASCENDANCY TRAITLER
Sscendancy traitleri sadece aşağıda tabloyla belirtilen ascension perkleri seçtikten sonra elde edilebilir
Psionic ve Sentetik Yolları
Cybernetic
Etkisi:
Fallen Empire:
- +5% Enerji üretimi.
- +5% Bilim puanı kazanımı.
Etkisi:
- +10% Enerji üretimi.
- +10% Bilim puanı kazanımı.
- +5% Mutluluk.
Biyolojik Yol
Robust
Etkisi:
- +%30 Habitability.
- +50 Lider ortalama yaşam süresi.
- +5% Nüfus kaynak üretimi.
Maliyet: 4
Erudite
Etkisi:
- +20% Araştırma puanı kazanımı.
- +2 Lider seviye kapasitesi.
Maliyet: 4
Doğurganlık
Etkisi:
- +30% Doğurganlık.
- +10% Unity.
- +5% Mutluluk.
- +5% Diğer ırklar için mutluluk.
Maliyet: 4
Nerve Stapled
Etkisi:
- +10% Mineral üretimi.
- +10% Yiyecek üretim