Günlük: Vic3 - Anıtlar ve Kanallar
#1
banneran.png

Victoria 3 geliştirici günlüklerinde bu hafta anıtlara ve kanallara dair bilgiler veriliyor.

https://forum.paradoxplaza.com/forum/dev...s.1511589/ :Bir başka Victoria 3 geliştirici günlüğüne daha hoş geldiniz. Bu yazıda kendilerine has tüketime, üretime ve etkilere sahip binalar olan kanallar ve anıtlardan bahsedeceğiz.

Vatikan, Katolik Kilisesinin merkezi ve Victoria 3'te Papalığın en önemli kozlarından birisidir. Avrupa gelişip sanayileştikçe, dini otoritenin siyaset üzerinde etkisi zayıflasa da, asla tam anlamıyla ortadan kalkmamıştır. Tarihin akışını tersine çevirip, Papalığın nüfuzunu eski gücüne kavuşturabilecek misiniz?

DD34%2001.png

Anıtlar belli eyaletlerde bulunan, her biri harita üzerinde 3 boyutlu modellemeye sahip özel binalardır. Tıpkı binaların Mal üretmesi gibi, Anıtlar da yerel ve ulusal etkiler, Kapasite ve binada çalışan nüfus için çeşitli etkiler üretebilir. Yukarıda gördüğünüz Vatikan şehri, Nüfuz kazanımını arttırmanın yanı sıra Dindar Çıkar Grubunun siyasi gücünü arttırır. Öte yandan Beyaz Saray, ulusal Bürokrasi üretimini güçlendirip Nüfusların oy kullanım hakkından edindikleri siyasi gücü yükseltir. Her anıt oyunun başlangıç tarihinde mevcut olmayabilir, örneğin Eyfel Kulesinden yararlanmak için onu inşa etmeniz gerekir. Anıtlar tahmin edeceğiniz üzere sıradan binalara nazaran daha maliyetlidir ve inşa edilmeleri daha uzun sürer. Anıtlar hükümet bütçesi tarafından sübvanse edilirler, dolayısıyla bir Anıtın gereksiz olduğunu düşünmeniz halinde (örneğin Komünist İtalya ile oynarken Kiliseyi güçlendiren bir anıt mantıklı olmayabilir) bu binalara ayrılan bütçeyi kesebilirsiniz. Oyunun çıkışında toplamda 11 anıt olmasını planlıyoruz.

Atlas Okyanusu ile Pasifik Okyanusunu birbirine bağlayan Panama Kanalı, yıllar süren planlama ve inşaatın ardından 1914 yılında tamamlanmıştı. Böylelikle gemiler Doğu ile Batı arasında seyahat ederken Güney Amerika'yı dolaşmak zorunda kalmadı. Ekran görüntüsünde kanalın üstünde ağaçlar olduğunun farkındayız, en kısa sürede düzelteceğiz.

DD34%2002.png

Tıpkı Anıtlar gibi Kanallar da kendilerine has tüketim ve üretime sahip binalar olarak çalışırlar. Anıtlardan farklı olarak, bir Kanal inşa etmenizin asıl cazibesi iki deniz bölgesini birbirine bağlamaktır, böylelikle konvoy maliyetlerinizi azaltabilir, okyanusun ötesindeki ordunuzun daha kolay ikmal edinmesini sağlayabilir, ikmal ağlarınızın düşman tarafından daha zor sekteye uğratılmasını sağlayabilirsiniz.

Kanal ölçüm araştırmaları için Gündem Maddeleri sistemini kullanıyoruz. Bu sistem aynı zamanda kanal çalışması için Bürokrasi harcadığınızı da hatırlatma görevi görüyor ve çalışma tamamlandıktan bir süre sonra tekrardan başlanabiliyor.

DD34%2003.png

Kanal inşa etmek meşakkatli bir iştir. İnşaata başlamadan evvel bölgede ölçüm çalışmaları gerçekleştirmeniz gerekir ve bu çalışmalar esnasında 3 yıl boyunca ciddi miktarda Bürokrasi harcarsınız. Bu tür bir çalışmayı başlatabilmek için eyaletin sahibi olmanız veya bu eyalette çıkar ilan etmiş bir Büyük Güç olmanız yeterlidir. Birden fazla ülke aynı kanal için çalışmalar yürütebilir ve aralarında kanalı kimin inşa edeceği konusunda rekabet edebilirler.

Oyun içerisinde kodlanmış olaylar aracılığıyla savaş veya Diplomatik Oyun başlatmaktan kaçınıyoruz, bunun yerine oyuncuların kendi Oyunlarını başlatmalarını veya yapay zekanın Gündem Maddelerini takip etmesini sağlamayı hedefliyoruz. Aşağıdaki örnekte oyuncu dilerse Sina yarımadasında hak iddiası kazanabilir ya da toprağın sahibi ülkeyle ilişkilerini geliştirebilir.

DD34%2004.png

Çalışmalar tamamlandıktan sonra mesele toprağa sahip olup olmadığınıza gelir. Eğer kanalın inşa edileceği eyalete veya Serbest Limana sahipseniz kanal inşa etmeye başlayabilirsiniz, eğer bunlardan birine sahip değilseniz bir şekilde sahip olmanın yollarını bulmanız gerekecek. Haftalık ciddi ödemeler karşılığında, mevzubahis eyalet bölgesinde Serbest Liman sahibi olmanızı sağlayan bir karar geçirebilirsiniz, elbette bunun için bölgenin sahibini de ikna etmeniz gerekir. Ya da dilerseniz parayı cebinizde tutup, Serbest Liman veya eyaleti elde etmek için bir Diplomatik Oyun başlatabilirsiniz (sadece liman almak daha az Kötü Şöhret kazandırır).

Bugünlük bizden bu kadar, önümüzdeki hafta Keşifler ve Kararlardan bahsedeceğiz.
[+] 5 üye Duman nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Cevapla
#2
kısa bir günlük olmuş.Umarım kanallar tam anlamıyla efektif olup beklediğimiz etkiyi verebilir.
Ara
Cevapla
#3
Anıt mekaniğini hiç sevmiyorum. Vic bu mekaniği getirebilecekleri en kötü oyun olabilir.
Ara
Cevapla
#4
Kanal yapabilme ve kullanabilme bu oyun mekanikleri ile cok etkili olabilir. Ulkenin ekonomisi ticaret yollarinin guvenligine bagli.
Ara
Cevapla
#5
Anıtların tüm ülkeye saçma sapan bonuslar vermesi gibi bir şey bu oyuna yakışmaz diye düşünüyorum. Umarım düzgün bir şey yaparlar.
76561198034761601.png
[+] 2 üye Craetus nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#6
Açıkçası anıtların bulundukları coğrafyalara tat kattığını düşünüyorum. Haritaya iyi serpiştirilmeleri ve mekaniksel anlamda bazısı bariz güçlüyken bazısı hiçbir fark teşkil etmeyecek şekilde yapılmamaları hâlinde hoş bir içerik olacaktır bence.
IbnE9P2.gif
[+] 3 üye Attila the Hun nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.