16-08-2016, 15:17
Sizce de böyleyken bile güzel gözükmüyor mu?
[MOD] Zendar Efsanesi v0.1
|
16-08-2016, 18:46
Bu arada mod Paradox Interactive Forums'ta ortalığı kasıp kavururken ve başlık en tepeden aşağı inmezken Türk forumlarında bir-iki kişi hariç pek ilgilenilmemesi üzücü :(. Bununla birlikte üst üste 7. yorum oluyor.
16-08-2016, 18:54
Ben takip ediyorum ve sizi destekliyorum.
CK II oynamayı pek sevmesemde indirip kuracağım modlardan bir tanesi olacak.
16-08-2016, 20:02
Desteğin için teşekkür ederiz. Umarım bu forumdan da modun varlığından haberdar olanların sayısı artar :D. PI Forums'ta günlük 15-20 ileti alıyoruz ve çok güzel fikir alışverişleri ile sohbetler dönüyor. Bütün bunları Türk kanadında da görmek, hatta Türk modcu ve projelerinin artmasını isterim.
Geliştirici Günlüğü #5 - Bölüm III: Rodok Cumhuriyeti
- Genel Geç kaldığı için özür dilerim, fakat Çarşamba günü üniversite işlerim için Antakya'ya gitmem gerekmişti Ve işte karşınızda, büyük Rodok Cumhuriyet - ve haraca bağlı krallıkları ile yeni geliştirici günlüğümüz! Öncelikle, "Cumhuriyet" konusuna gelirsek... evet, Tüccar Cumhuriyetlerinden söz ediyorum! Rodoklar'ın tamamı için değil elbette. - Politika Bildiğiniz üzere, Kral Graveth yeni ünvanı (Ulu Kral) High King ile birlikte bir tüccar lordu. Diğer günlüklerdeki haraca bağlı devletlerin isimleri bir yana, haraca bağlı Rodoklar "Krallık" olarak anılıyor. High King Graveth of Casa de' Jelkala elbette imparatorluk seviyesindeki Republic of Rhodoks ünvanına sahip. Ticaret piyasasındaki rakibi ise Yalen Krallığı'ndaki (Vali Prens) Prince Mayor Gutlans o Clann Yalen. Ayrıca pek çoğunuzun favorisi olan: Veluca Krallığı'nı yöneten (Kral) King Matheas del Casa de Veluca da feodal bey olarak yer alıyor. Fakat hepsi Jelkala'daki Ulu Kral Graveth'e vergi veriyorlar. Ve Kral Matheas'ın genç kardeşi Kastor del Casa de Veluca (veya hepinizin bildiği gibi Veluca Lordu Kastor) Ulu Kral olarak seçilmesi gerektiğini savunarak Veluca'da abisinin yanında kalarak bütün Rodok'ta hak iddia ediyor. Rodoklar'ın Crusader Kings II haritası üzerinde nasıl gözüktüklerine bir bakalım: Siyasi Harita: De Jure Krallıklar: Yönetimler: Ve taht talibimiz: Kastor del Casa de Veluca! - Kültürler & Dinler Rodoklar, Svadyalılar ile aynı kültür grubu içerisinde bulunuyor. Bir zamanlar Svadya Kralı'nın derebeyleriydiler ve benzer kültürlere sahipler, fakat o kadar da benzer değil. Neredeyse bütün Rodoklar Tanrı'ya olan kendi doğru yollarını: antik şehir Suno'daki Kalradik Papa'yı takip ediyorlar. Yine de, bazı dağ kabileleri halen eski gelenekleri takip ediyorlar. Eski İmparatorluk zamanında Calradian Pantheon dininin pagan Tanrılarına inanıyorlar. Yine de, bu Eski Tanrıların izinden giden hiçbir büyük lord bulunmuyor. Rodok Cumhuriyeti ve Krallıklarındaki kültürlere bir göz atalım: Kültürler: Rodok (Rhodok) (Iberian Portraits): İşte karşınızda Rodoklar'ın asıl kültürü. Genellikle Jelkela Krallığı ve Grunwalder Kalesi dahil doğu Veluca taraflarında yaşıyorlar. Grunwalder hariç Dhirim sınırındaki doğu Veluca'daki bazı Rodoklar Ortodoks dinine mensuplar. Velukalı (Velucan) (Iberian Portraits): Asıl Rodok kültürünün en büyük kolu ve ikinci en büyük kültürdürler. Yine de, diğer Svadyalı kültürler ile birlikte Kalradyalı kültür grubu içerisinde eşittirler. Prezzar Nehri karşısında Jelkala sınırları içerisinde yaşayan bazı Velukalılar da vardır. İsimlerinin nereden geldiğini anlamışsınızdır. Dağlılar (Highlander) (Celtic Portraits): Diğer Rodok tüccarlarının rakipleridirler. Pek çoğu dağların etrafında yaşayıp Dağ Haydutları'na karşı mücadele verirler. Hem kendileri hem de kültürel kuzenleri genellikle Yalen'deki Vali Prens'in otoritesi altında tüccarlık yaparlar. İsimlerinin kökenini söylememe gerek yok. Gleanntír (Celtic Portraits): Gleanntírler, Dağlılar'ın kültürel kuzenleridirler. Fakat genellikle Kuzey Rodok Dağları ile çevrili vadilerde yaşarlar. Pek çok bölgeleri Dağlılar tarafından yönetilir. İsimleri Keltçe kökenli Gleann (Vadi) ve Tír (Ülke) kelimelerinden ilham alındı. Kuzenlerine karşı gelip bağımsız olmaya mı çalışacaklar? Yoksa kuzenlerinin yanında durup Jelkala'daki sahte Ulu Kral'a karşı mı savaşacaklar? Bu size kalmış (ve de Yapay Zekaya)! Kabileciler (Tribesman) (Celtic Portraits) Dağdan inip bağdakini kovan Dağ Haydutları'dırlar. Pek çok Kabileciler Calradian Pantheon inancına sahiptir. Rodok diyarı dışında Calradian Pantheon inancına sahip başkaları da var fakat bu bir başka günlüğün konusu. Kabileler halinde yaşadıklarını tahmin etmişsinizdir. Rodoklar'da pek de fazla çeşitli kültür yok çünkü onları daha önce de söylediğim gibi Kalradyalı kültür grubu içerisinde Svadyalı kültürü ve onunda kolları ile birlikte sayıyoruz. Dinler: - İlgi Çekici Karakterler High King Graveth del Casa de' Jelkala of the Republic of Rhodoks: Grand Mayor Gutlans o Clann Yalen of the Kingdom of Tributary Yalen: King Matheas del Casa de Veluca of the Kingdom of Tributary Veluca: Duke Talbar del Casa de' Grunwalder of the Duchy of Grunwalder: High Chief Etrosq o Clann Etrosq of the High Chiefdom of Etrosq: - Sırada Nordlar Var! Söz verdiğimiz gibi! Eğer Antakya'ya gitmeseydim, bu günlük çoktan yayınlanmıştı ve şu anda Nord günlüğünü okuyor olurdunuz. Fakat, Nordlar üzerinde pek çok şey SBolshevik sayesinde hazır bile. Birkaç gün içerisinde sıradaki günlükte görüşmek üzere!
21-08-2016, 21:50
Bu arada, Tomi Mäkelä (Chlodio) ekibimize yeni bir fiziki harita ve yükselti/topoloji haritası yapmak üzere katıldı. Eski fiziki haritayı ve düz arazıleri önceki günlüklerimizden de görebilirsiniz. İlk çalışmaları (ki henüz alpha sayılır) kendisi sayesinde Rodok günlüğümüzde kullanıldı. Ve yine de, bu haritalar üzerinde geliştirilmesi gereken pek çok şey bulunuyor.
21-08-2016, 22:58
Çıkış tarihi belli oldu mu ?
21-08-2016, 23:04
Ne zamandır yazıcaktım nasip bu güneymiş azizim açıkçası çok güzel gözüküyor mod ayrıca dinler konusunda keşke yeni dinler koysaymışssınız ama bunlar için baya uğraş verilmesi gerekir buda güzel olmuş baya eğer Ck2 gibi kasmassa başından kalkmam artık:)
Noro lim, noro lim , Asfaloth!
22-08-2016, 00:12
Beni CKII oynamaya zorlayacak bir mod olacak gibi.
22-08-2016, 03:23
(21-08-2016, 22:58)Xepluper : Çıkış tarihi belli oldu mu ?Henüz değil, fakat bu hıza göre yakındır. (21-08-2016, 23:04)glorfindel : Ne zamandır yazıcaktım nasip bu güneymiş azizim açıkçası çok güzel gözüküyor mod ayrıca dinler konusunda keşke yeni dinler koysaymışssınız ama bunlar için baya uğraş verilmesi gerekir buda güzel olmuş baya eğer Ck2 gibi kasmassa başından kalkmam artık:)Hiç değilse din isimlerini Kalradya'ya uygun biçimde yerelleştirmeye gönüllü olan bir Türk arkadaş var - bu arada aktif olan ekip ben hariç bir Amerikalı, bir Sırp ve bir Finlandiyalı'dan oluşuyor :D. Ülkeleri bitirdikten sonra sıra bu değişiklikleri duyurmaya gelecek. Ana oyun gibi kasmıyor, hatta yıllar tabiri caizse tavada eriyen tereyağ kadar hızlı akıyor :D. Ayrıca yeni gelecek Reaper's Due DLC'sinin 2.6 güncellemesiyle birlikte oyun %30-50 oranında hızlandırılmış/optimize edilmiş olacak. Varın modu siz düşünün... (22-08-2016, 00:12)Redtay : Beni CKII oynamaya zorlayacak bir mod olacak gibi.Genellikle buna benzer yorumlar alıyoruz ki bunu duymak güzel, teşekkürler.
Geliştirici Günlüğü #6 - Bölüm IV: Nord Krallığı
- Genel Sonunda, çok uzun zamandır beklediğiniz günlük geldi. Günün erken saatlerinde yayınlamayı düşünüyordum fakat geç olsa da işte burada! Reaper's Due ve 2.6 güncellemesine yaklaştıkça, geriye kalan ulusları da oldukça çabuk bir şekilde tamamlamaya çalışıyoruz. Yine de, modumuz için herhangi bir çıkış tarihi sözü veremeyiz. Modumuz hazır olduğunda indirebileceksiniz. Bakalım burada neler var! - Politika Bildiğimiz kadarı ile, Nordlar Nordland veya Jumne adı verilen topraklardan gelen istilacılar. Bu korkusuz denizciler eski Kalradya İmparatoru tarafından donanmasına tayfa olmak üzere çağırılmışlardı. İmparatorluk onlara bazı topraklar da verdi, fakat her zaman olduğu gibi her şey çöktü ve fetihlerle daha fazla toprak ele geçirip Kalradya'ya hükmetmeleri gerektiğini iddia etmeye başladılar! Fakat bütün bunları Mount & Blade oyunlarından biliyorsunuz elbet. O yüzden bakalım modumuzda ne durumdalar! Tihr ve Wercheg Thaneleri Sargoth'taki Konungr (anlamı Kral) Ragnar'a haraca bağlılar. 1257 yılında, bazı Nordlar Hristiyanken (isim değişebilir) bazıları halen pagan ve buna Kral Ragnar da dahil. Fakat elbette kendisi hikayeye göre alim olan, Hristiyan Lethwin Ufuk-Aşan'ı tahta oturtabilirsiniz. Oynanması ilginç olabilecek bazı karakterler de var. Örneğin, Mechin'deki Jarl Gerlad Nordlar'da oynanabilir tek Ortodoks karakter. Ki bu da Kral Ragnar'a sırt çevirip Vaegirler'e katılarak oynanmasını ilginç hale getiriyor. Nordlar'da ve bir de Tüccar Cumhuriyeti'miz var, oley! Ada üzerindeki Curin (ve Kwynn'de) ikamet eden Büyük Vali (Grand Mayor) Aeric bir tüccar olup Curin Düklüğü'ne sahip. Asıl olay şu ki, dini hala Nordic Pantheon! Bu da demek oluyor ki hem ticaret yapıp, hem de yağmalayabileceksiniz! Ayrıca çeşitli Nord kültürü ve Calradic dini ile bazı özel patrisyenler de eklemeyi planlyıoruz. Siyasi Harita: De Jure Krallıklar: Yönetimler: Ve elbette, Nord tahtı ve Wercheg üzerinde hak iddia eden taht talibimiz; Lethwin Ufuk-Aşan: - Kültürler & Dinler Nordlar Kalradyalı kültür grubunda değiller ve tıpkı diğerleri gibi kendi kültür gruplarına sahipler. Bunun sebebi de Kalradya dışından gelen istilacılar olması. Kültürlerini yaparken, "Norse" kültürü ve diğer kollarından ilham aldık elbet. Yani erken tarihli senaryolarda, bütün Nordlar Sturgialılar olarak tek ve bütün bir kültüre sahip olacak. Fakat Warband senaryosunda, tıpkı vanilladaki İskandinavya'da olduğu gibi, üç farklı kültüre bölünmüş durumdalar. Kültürler: Argadlı - Argadish (Norse Portraits): Argadlı kültürü Sargoth Krallığı'ndaki ana kültürdür. Pek çok Argadlı Svadyalılar ve Vaegirler'e karşı savaşmakta. Bazıları halen Nordic Pantheon dinini izlerken yine de Calradic ve hatta Ortodoks olmayı kabul etmiş bazı Argadlılar da var! Ve elbette, neredeyse bütün Argadlılar feodalizm ile birlikte kalelerde yaşarlar. Bulundukları konum Argad Körfezi'dir ki, isimleri de İsveçli (Swedish) kültüründen ilham alınmıştır. Gundigli - Gundigian (Norse Portraits): Neredeyse bütün Gundigliler Calradic olmayı kabul etmişlerse de, Gundig Burnu'nun kuzeyinde kabileler halinde yaşayan bazı paganlar halen bulunmaktadır. Gundig Hairy-Breeks (Tüylü-Şalvar) Nordlar'ın ünlü bir kahramanıydı ve ayrıca Gundig Burnu'na ismini veren kişidir. Özellikle halen eski törelere sahip olanlar, tek komşuları olan Alaili - Alaish (Norse Portraits): Nordlar'ın gerçek torunlarıdır. Ve halen atalarının izinden gitmektedirler. Fakat Jumne'den gelen denizciler hem onları hem de Vaegirleri halen yağmalarlar. Bütün Nordlar'ın eski başkenti Wercheg aynı zamanda kültürel başkentleridir. Ve önceki Kral Hakrim onlardan biriydi. İsimleri aynı zamanda Alai Denizi ve Danimarkalı (Danish) kelimesinden ilham alınmıştır. Jumne (Norse Portraits): Warband'deki Deniz Yağmacılarıdır ve Kalradya halen onlar tarafından yağmalanır. Ayrıca isimleri de anavatanlarından gelir: Jumne (Nordland). Günümüzdeki bütün Nord halkları Jumne'den gelmesine rağmen, hakiki Jumne insanları halen daha oradan akın etmektedir. Henüz kültür haritamıza eklemedik fakat Vaegirleri bitirdiğimiz için ekleyeceğiz çünkü Nord-Vaegir sınırları arasında bulunmaları gerekiyor. Dinler: - İlgi Çekici Karakterler Konungr Ragnar av Huset Ragnarsson of the Kingdom of Nords: Thane Aedin av Huset Tihr of the Tributary Tihr: Thane Irya af Huset Wercheg of the Tributary Wercheg: Jarl Gerlad av Huset Mechin of the Jarldom of Mechin: Grand Mayor Aeric av Huset Curin of the Republic of Curin: - Sırada Kimler Var? Sırada kimin olduğunu tahmin edebileceğinize inanıyorum. Eğer bu günlükteki görselleri dikkatli incelediyseniz, bunun bir sır olmadığını da görürsünüz! Yalnızca iki ulus kaldı. Bu da demek oluyor ki açık betaya doğru gittikçe yaklaşıyoruz. Esen kalın ve bir başka günlüğü bekleyin, mesela... yarın olabilir mi? Diğer bir günlükte görüşmek üzere!
26-08-2016, 14:38
Geliştirici Günlüğü #7 - Bölüm V: Büyük Vaegir Prensliği
- Genel Zendar Efsanesi'nin bir diğer geliştirici günlüğüne daha hoş geldiniz! Bildiğiniz gibi bugün bizim gibi modcular için büyük bir gün, Reaper's Due elbette v2.6 ile birlikte sonunda geldi! Optimizasyonları gerçekten iyi yapmışlar. 2.6'dan önce, modumuzdaki oyun hızı gerçekten iyidi. Ve şimdi, modumuzu en yüksek hızda bir ay boyunca oynamak yalnızca 3 saniye sürüyor! Bu da demek oluyor ki modumuzda 100 yıl geçirebilmek için yalnızca bir saate ihtiyacınız var. Gerçi, halen daha pek çok şey ekliyoruz fakat yine de her zaman ana oyundan daha hızlı olacak, söz veriyorum! Ve işte karşınızda, eski ve vazgeçilmez Mount & Blade serisindeki ilk iki ulustan biri: Vaegirler! - Politika Vaegirler aslında Büyük Tayga'dan gelen bir başka istilacılar. Kalradya'nın asıl yerlileri olmadıkları için, kendilerine ait bir kültür grupları var. Ayrıca haritamız Warband'deki gibi her zaman karlı değil. Fakat sert kış iklimine sahipler ve bu da topraklarını yılın çoğu zamanında bütün o karlar ile birlikte oldukça beyaz yapıyor. Doğu sınırlarının pek çoğu çorak/boş toprak (wasteland) çünkü bu "Büyük Tayga" topraklarını her-zaman-karlı-topraklar olarak yapmayı planlıyoruz ki bu da neden orada yaşayanların olmadığını açıklıyor. Vaegirler'in haraca bağlı üç parçası da yönetici olarak kendi Prenslerine sahipler. Ve elbette, Büyük Vaegir Prensliği'nden Büyük Prens II. Yaroglek z Burelekowie de var. Onun ve Prens Piç Valdym'in kuzen olduklarını biliyoruz. Ve bir zamanlar Valdym'in babası Vaegirler'in hükümdarıydı fakat öldü, Burelek ise tahta el koyarak Valdym'in annesini zina ile suçlayıp idam ederek Valdym'i de piç ilan etti. Warrider'da, oyunda yalnızca iki ulus ve iki kral vardı: Svadya Kralı Larec ve Vaegir Kralı Yeroglek. Valdym'in babasını modumuzda I. Yaroglek olarak adlandırdık ve hanedan ismi de Yaroglekovich. Fakat Burelek ve oğlu II. Yaroglek (ki kendisi Warband'deydi) Burelekowie hanedanının üyeleri. Haraca bağlı olanlardan bahsetmişken, feodalizmde olan Curaw ve Khudan Prenslikleri'miz var. Bir diğer tarafta ise, Rivacheg Prensliği halen kabile sisteminde. Göçebe veya Tüccar Cumhuriyeti gibi özel yönetimlerimiz yok, henüz. Fakat Vaegirler'de pek çok kültür ve farklı dinlerimiz var. Fakat önce, haritaya bir göz atalım: Siyasi Harita: De Jure Krallıklar: Yönetimler: Ve Vaegir tahtında hak iddia eden; Prens Piç Valdym iz Yaroglekovich: - Kültürler & Dinler Vaegirler hem modumuzda hem de Mount & Blade'de yoğunlukla erken Ortaçağ Rusları ve diğer Doğu Avrupa Slav uluslarından ilham alındı. Ve bu yüzden de modumuzda Ruslar, Lehler, Finno-Ugricler ve hatta Vlach'lardan ilham alınan pek çok kültüre sahipler! Çoğu Vaegir din hususunda Ortodoks Hristiyanlık ve pagan Taigan Pantheon arasında bölünmüş durumda. Öncelikle ne gibi kültürlere sahip olduğumuza bakalım! Kültürler: Vadinyalı - Vadynian (Russian Portraits): Reyvadin ve Curaw Prensliklerindeki en yaygın kültürdürler. Ayrıca doğu Svadyalılar'a da komşudurlar. Vadinyalılar'ı kültür olarak Lehler'den ve isim olarak da Rey-"vadin"den ilham aldık. Doğuda benzer bir kuzene sahipler. Druzyalı - Druzian (Russian Portraits): Vadinyalılar'ın kültürel kuzenleridir. Bir zamanlar İmparatorluk sancağı altında bütün Vaegirler'e hükmediyorlardı. Svadyalılar'ın ataları ile birlikte eski Kalradya İmparatorluğu'ndaki en büyük derebeylerdi. Şimdi ise Vaegirler'in doğu sınırlarında yaşayıp Kergitli istilacılara karşı mücadele ediyorlar. Fakat Khudan'da halen bir Druzyalı Prens bulunuyor. Çoğu Druzyalı şu anda Ortodoks fakat Büyük Tayga'da halen eski Taygalı tanrılara inanan bazı küçük köyler bulunuyor. Fakat şu günlerde çoğu pagan kuzey sahillerinde yaşıyor. Kültürlerini Ruslar'dan ilham aldık ve isimleri slavik kökenli kelime ve düzenli ordu olan Druzhina'dan geliyor ki anlamı da Rusça'da tam olarak "kardeşlik" demek. Voyvok - Voivoch (Western Portraits): Voyvoklar bir zamanlar Nordlar diğer Svadyalılar'ın topraklarını istila etmeden önce birbirlerine komşu olup bir arada yaşıyorlardı. Bu yüzden de Batılı kültürler ile neredeyse aynı fenotipe sahipler. Voyvokları Romanyalı Vlachlar'dan ilham aldık ve isimleri de hem "Voyvoda" hem de "Vlach" kelimelerinden geliyor. Piraşlı - Pirash (Norse Portraits): Diğer bütün Nordlar ile birlikte aslen Jumne'den gelmişlerdi. Fakat şimdilerde, özellikle de Ortodoks dinine geçmeleriyle Vaegirler tarafından asimile olup Vaegir kültür grubuna dahil olarak görülüyorlar. Ortodoks dini ve barışçıl Taigan Pantheon paganizmi kültürel birliklerini de bozan etkenlerdir. Pek çoğu kendi Tanrılarını geride bırakıp eski yağmacı hayatlarından vazgeçerek kabileler halinde yaşıyor. İsimleri Vaegir topraklarında bulunan Pirash Nehri'nden geliyor. Tundralı - Tundran (Finno-Ugric Portraits): Eskiden ve halen daha Kuzey Vaegir'in asıl yerlileridir. Rivacheg'deki Tundralı Prens ve bütün diğer Tundralılar halen daha Taigan Pantheon inancına mensuptur. Dinleri ve gelenekleri barışçıl olup, yine de Jumneliler ve bütün diğer Nordlar tarafından yağmalara maruz kalıyorlar. Halen daha kabileler halinde yaşıyorlar ve isimleri de içerisinde yaşadıkları Tundra topraklarından geliyor. Taygalı - Taigan (Finno-Ugric Portraits): Kuzeydeki kültürel kuzenleri ile birlikte Vaegir'in yerlileridir. Vaegirli istilacılar gelmeden çok önce Büyük Tayga'da yaşamışlardı. Fakat şimdilerde, zaman zaman kendilerine ait toprakları geri almaya çalışarak haydut hayatı yaşıyorlar. Taygalılar ve Tundralılar Vaegir kültüründen sayılıyorlar çünkü çok uzun yıllar boyunca birlikte yaşadılar. Taigan Pantheon'a inanarak halen daha atalarının izlerini takip ediyorlar. Fakat mirasları her geçen gün solmaya yüz tutuyor. İsimlerinin nereden geldiğini tahmin edebilirsiniz. Jumne (Norse Portraits): Nord Krallığı günlüğümüzde daha önceden de bahsetmiştik. Ve şimdi onları Alai Denizi'nin kuzey sahillerinde Nord-Vaegir sınırları arasına yerleştirdik. Halen daha Nord kültür grubunun içerisinde olup Jumne veya Nordland'den gelen Deniz Yağmacıları'nı temsil ediyorlar. Dinler: - İlgi Çekici Karakterler Grand Prince Yaroglek II z Burelekowie of the Grand Principality of Vaegirs: Prince Naldera z Curawowie of the Tributary Curaw: Prince Vuldrat iz Khudanovich of the Tributary Khudan: Prince Meriga Rivacheg-suku of the Tributary Rivacheg: Boyar Khavel de Ismiralailor of Ismirala: Boyar Gastya Shapeshte-suku of Shapeshte: Boyar Crahask iz Jeirbe-suku of Jeirbe: Boyar Ralcha iz Bulugha-suku of Bulugha: - Yalnızca Bir Ulus Kaldı! Hangisi olduğunu biliyorsunuz! Söylemem gerekir ki Reaper's Due ve 2.6 güncellemesinin her ikisi de modumuzla oldukça uyumlu ki bunu da son görselde görüyorsunuz, zavallı Svadyalılar. Görkemli Svadyalı şövalyelerin günlüğü için hazır olun!
Geliştirici Günlüğü #8 - Bölüm VI: Svadya Krallığı
- Genel Günlüğe başlamadan önce, bütün Türkiye'nin 30 Ağustos Zafer Bayramı kutlu olsun! Bugün, Kalradya uluslarına dair olan geliştirici günlüğü serimizin son günü. Bu günlük dahil, geliştirici günlüklerimizde gördüğünüz bazı şeyleri değiştirmeyi düşünüyoruz ve bir-iki günlük daha yayınlayabiliriz. Halen daha bir çıkış tarihi veremiyoruz fakat umarız ki önümüzdeki hafta içinde ilk ve erken açık betamız için hazır olabiliriz. Öncelikle, eski ve vazgeçilmez Svadya Krallığı'na bir göz atalım! - Politika Svadyalılar neredeyse bütün Kalradya'nın merkezinde yaşıyorlar. Bir zamanlar Rodoklar'a hükmediyorlardı ve sınırları da Sargoth dahil, kuzeydeki Alai Denizi'ne kadar uzanıyordu. Fakat artık Warband'de, eski ihtişamlarına sahip değiller ve diğerleriyle birlikte Kalradya'nın İmparatoru olması gerektiklerini iddia eden bir başka krallıktan fazlası değiller. Warrider'da (ilk Mount & Blade oyununun önceki versiyonları) oyunda yalnızca iki kral bulunuyordu: Vaegir Kralı Yaroglek ve Svadya Kralı Larec. Svadya'nın başkenti Sargoth'tu ve Tulga ile Jelkala gibi diğer yerler bu iki krallık arasında dağılmış haldeydi. Fakat Warband'de, Kral Esterich'in (Kral Harlaus'un kuzeni ve Leydi Isolla'nın babası) önceki hükümdar olduğunu biliyoruz. Modumuzda ise Kral Larec, Kral Esterich'in babası ve Kral Harlaus'un da amcası oluyor. Fakat bugün Warrider, Rodok İsyanı veya Nord İstilası senaryolarının günü değil. Evet doğru, Warband senaryosundan bir sonra yapmayı planladığımız senaryolar bunlar. Kral Harlaus Praven'de imparatorluk seviyesinde ünvana sahip bir Svadya Kralı. Titular krallık seviyesinde üç adet haraca bağlı devletimiz var ki bunlar da: Suno, Uxkhal ve Dhirim. Hepsinin hükümdar olarak kendine ait "Büyük Dükleri (Grand Duke)" var. Dhirim Kral Harlaus'a bağlı en büyük haraca bağlı devlet ve kültürleri, dinleri ve hatta portreleri bile diğerlerinden farklı. Yine de, Suno diğer Svadyalılar arasındaki en önemli haraca bağlı devlet çünkü kültürleri İmparatorluk ile aynı: Imperial. Kültürlerden bahsetmeden önce, bazı Svadya haritalarına göz atalım: Siyasi Harita: De Jure Krallıklar: Yönetimler: Ve elbette, taht talibimiz; Suno Prensesi Isolla (kendisini Suno Leydisi Isolla olarak tanıyorsunuz fakat modumuzda böyle değil): - Kültürler& Dinler Svadyalılar Alman, İngiliz ve hatta Fransız/Frank kültürlerinden ilham alındı. Fakat ayrıca Dhirim'deki doğu Svadyalıları Bizanslı Yunanlar'dan ilham aldık. İtalyan ve İspanyollar'dan ilham alınan Rodok kültürlerinin Svadyalılar ile birlikte aynı Calrad kültür grubunda bulunması da bunu mantıklı hale getiriyor. Kültürler: Svadyalı - Swadian (Late Western Portraits): Praven Krallığı ve Suno'nun bazı yerlerinde yaşıyorlar. Sunolular'ın neredeyse hepsi Praven'deki Svadya kralının ve hepsinin hala daha barbar milletler olduğunu ve Suno'nun halkı ile lordları kadar medeni olmadıklarını düşünür. Kültürleri ana oyundaki Anglo-Sakson ve İngilizler'den ilham alındı. Ormanlıklılar - Woodlander (Late Western Portraits): Praven Krallığı'nın batı sahilleri ve ormanlarından Svadyalılar'ın kültürel kuzenleri. Kültürlerini ana oyundaki Almanlar'dan ilham aldık. Imperial (Early Western Portraits): Eski Kalradya İmparatorluğu'nun kalıntıları Suno halkın arasında yatıyor. Praven'deki diğer Svadyalılar'dan daha medeni olduklarına inanıyorlar. Portrelerindeki kıyafetler batılı portrelerinin erken dönem kıyafetleri olup eğer ilgili DLC'ye sahip değilseniz, hepsi yalnızca geç döenm batılı kıyafetleriyle gözükecektir. Bir zamanlar Calradian Pantheon'a inanırken artık Warband senaryosunda, hepsi Kalradik Hristiyanlar. Frank-Romalı kültürlerinin karışımından ilham aldık. İsimleri de ayrıca Bannerlord oynanış videolarındaki Imperial Askerleri'nden geliyor. Iyennli - Iyenn (Late Western Portraits): Uxkhal ve Iyenn Nehri etrafında yaşıyorlar. Bir zamanlar Imperial kültürünün bir parçasıyken şimdilerde Suno vatandaşlarından farklılaştırlar. Ana oyundaki Felemenk/Hollandalı kültüründen ilham alıp isimlerini de nehirden alıyorlar. Ovalılar - Lowlander (Late Mediterranean Portraits): Dhirim gibi Svadyalıların doğu bölgelerinin çoğu aslında diğerlerinden biraz daha farklı. İlk bakışta Rodoklar veya Velukalılar'a benzeselerde oldukça farklı fenotiplere sahip olup Rodok'taki kültürel kuzenleri gibi bağımsızlık isteyebilirler. Ayrıca dinleri de diğer Svadyalılar'dan farklı olup, tıpkı Vaegirler gibi Ortodoks Hristiyandırlar. Fakat Uxkhal sınırlarındaki bazı Ovalılar Miaphysite Hristiyanlığı tercih etmektedir. Geç dönem Bizanslılar'dan ilham alıp isimleri ise tıpkı Rodok dağlarının etrafındaki Dağlılar (Highlanders) gibi, yaşadıkları topraklardan gelmektedir. Kabileciler - Tribesman (Celtic Portraits): Rodoklar'daki Dağ Haydutlarıdır, fakat Svadya'da Orman Haydutlarını temsil etmekteler. Rodok günlüğümüzden de biliyorsunuz zaten. Svadya'da ise, bazıları halen Rodok'ta olduğu gibi Calradian Pantheon takipçileridir. Fakat Svadya'da kabileler halinde yaşamıyorlar. Dinler: - İlgi Çekici Karakterler King Harlaus the Fat of the Kingdom of Swadia: Grand Duke Klargus of the Tributary Suno: Grand Duke Delinard of the Tributary Uxkhal: Grand Duke Clais of the Tributary Dhirim: Duke Haringoth of Haringoth: Duke Ryis of Ryibelet: Duke Tredian of Derchios (Aile, Görev, Onur): - Ülke Günlüklerinin Sonu Bütün günlüklerin sonu olduğunu düşünmeyin. Daha önce de söylediğim gibi yapmış olduğumuz son değişiklikler için bir veya iki günlük daha yayınlamak istiyoruz. Ve ilk yayınlanacak sürüm için bütün çalışmalarımız tamamlandığı zaman, indirip oynamaya hazır olacaksınız. O zamana kadar, kendinize iyi bakın!
30-08-2016, 14:51
Bannerlord ile beraber harita kat kat büyüyecek yani o oyunu bekleseydiniz keşke.
30-08-2016, 14:57
Bannerlord'un çıkmasını beklesek o zamana kadar yaşlanırız :D. Onun yerine, Bannerlord çıkana kadar yeni haritada kullanabilmek üzere pek çok şeyi hazırlayıp, o zamana kadar oynanabilmesini ve modun farkındalığını arttırmayı hedefledik.
Svadya Krallığı günlüğü Türkçe'ye çevrilmiş olup, görsellerin linkleri hizliresim.com ile değiştirilmiştir.
Geliştirici Günlüğü #9 - Yeni Yönetimler & Oynanabilir Paralı Askerler
- Genel Bütün Müslüman aleminin Kurban Bayramının mübarek olması dileğiyle, Zendar Efsanesi'nin bayramın ilk gününe özel bir başka geliştirici günlüğüne daha hoş geldiniz! Uluslar için yaptığımız geliştirici günlüğü serisinin sonuncusundan beri uzun zaman geçmişti. Ve şimdi, Kalradya'daki yeni yönetim biçimlerinin sistemini, oynanabilir paralı asker grupları veya bizim tabirimizle: Oyuncu Ulusları'nı (Player Factions) gösterme vakti! Öncelikle yeni yönetim biçimleri ile başlayalım! - Yeni Yönetim Biçimleri Geliştirici ekibimizin sohbet grubunda, bugün için ve gelecekte geliştireceğimiz neredeyse her şey için beyin fırtınası yapıyoruz. Mümkün olduğu kadar çok yönetim biçimine sahip olmanın daha iyi olacağını düşündük. Bu ayrıca olayları ilginçleştirdiği gibi daha iyi bir oynanış tecrübesi sağlamış oluyor. Şu anda yedi (7) adet özel yönetim biçimimiz var ve bu yeni yönetim biçimi fikirlerinin çoğu Paradox Interactive Forumlarının "Crusader Kings II - Suggestions (Öneriler)" alt bölümündeki araştırmalarımızdan geliyor. Yönetim biçimlerinin grupları modlanamaz ve bu demek oluyor ki kendi gruplarımızı oluşturamayız. Fakat halihazırda bulunanlar kendimize ait yönetim biçimleri oluşturabilmemiz için gereken hayal gücüne yeterli oluyor. Elimizde neler varmış bir bakalım: Bağımsız Yönetimler: Derebeyler Dahil Yönetimler: Crusader Kings II'de, beş ana yönetim grubu bulunmakta ve bunlar da: Feodalist Yönetimleri; Feodal ve İkta gibi. Cumhuriyet Yönetimleri; Tüccar Cumhuriyeti ve oynanamayan Cumhuriyet gibi. Kabile Yönetimleri; yalnızca Kabileci için. Göçebe Yönetimleri; yalnızca Göçebe için. Teokrasi Yönetimleri; yalnızca Teokrasi için. Savaşçı - Warband (Feodalist Grup): Öncelikle bu havalı yönetim biçimi: Warband ile başlayalım! Şimdi, Paralı Askerler (Mercenary) ve Kutsal Tarikatlar (Holy Order) için klasik Feodal veya Teokrasi yönetimlerini kullanmıyoruz. Bunlar için Savaşçı yönetimimiz var. Bu yönetim biçimi aynı zamanda eğer varsa, topraksız hükümdarları da kapsıyor. Bu yönetimden ancak toprak sahibi olduğunuzda ve hiçbir paralı asker veya kutsal tarikat ünvanlarına sahip olmadığınızda kurtulabilirsiniz. Peki ya, bu ne demek oluyor? Bu demek oluyor ki, bu yönetim biçimini özellikle de oynanabilir paralı asker olan "Oyuncu Ulusu (Player Faction)" sistemi için kullanıyoruz. Fakat biz yine diğer yönetimlerden devam edelim. İmparatorlukçu - Imperial (Feodalist Grup): Kalradya Slav dillerinde kabaca "Konsey Tarafından Yönetilen" anlamına gelmektedir. Ve elbette, bunun için özel bir yönetim biçimimiz var! Svadya hakkındaki son geliştirici günlüğümüzde, bildiğiniz gibi erken dönem ortaçağ kıyafetleri ile "Imperial" kültürümüz var ve bu kültür doğrudan Kalradya İmparatorluğu'nun ana kültürünün ardılı oluyor. Roma İmparatorluğundaki S.P.Q.R. benzeri bir Senato eklemeyi ve konseyin gücünü kalıcı olarak arttırmayı planlıyoruz. Konfederasyon - Confederation (Feodalist Grup): Şimdi, varsayalım ki bir düksünüz, oley! Fakat sıradan bir dük değil, Svadya'da Ovalı (Lowlander) veya İyennli (Iyenn) kültüründeki bağımsız bir düksünüz. Ve tekrardan, varsayımsal olarak, etrafınızdaki sınırlarda, kendi dininizde, bazı bağımsız Ovalı veya İyennli dükler bulunuyor. Bütün Kalradya'yı birleştirebilmek için ne yapmalısınız? Her zaman olduğu gibi eski ve sıkıcı yöntemle savaşabilirsiniz. Fakat, Konfederasyon yönetim biçimi ile, belirli bir iyi ilişki içerisinde olduğunuz sizinle eşit seviyedeki komşularınıza "Ulusları Birleştir (Unify Realms)" teklifinde bulunabilirsiniz. Ve bu da size yeni bir dinamik krallık sağlarken komşunuzu derebeyiniz yapacaktır. Yalnızca Konfederasyon yönetim biçimindeki kont ve dükler bu özelliği kullanabilir. Şimdilik yalnızca yönetim biçimini hazırladık, "Ulusları Birleştir" özelliğini değil fakat yakın zamanda bunu da gerçekleştirmeyi planlıyoruz. Şehir-Devleti - City-State (Feodalist Grup): Şehir-Devletlerini Antik Yunanistan, Anadolu ve Mezopotamya'dan bildiğinizi varsayıyorum. Bu yönetim biçimini Rodok ve Velukalı kültürlerimiz için kullanıyoruz. Rodoklar genellikle Tüccar Cumhuriyeti oluyorlar fakat bazı Feodalist derebeyleri ve koskoca Veluka Krallığı vardı. Rodokların bir çeşit "Rodok Konseyi" tarafından yönetildiğini ve Krallarını Rodok İsyanı'ndan beri oy vererek seçtiklerini biliyoruz. Tüccar Cumhuriyetlerini de dediğim gibi bunun için kullanıyoruz fakat diğer Rodok lordları için bu yeterli olmuyordu. Şehir-Devleti yönetimiyle, önceden Feodalist olan bütün lordlar şimdi yalnızca Elektif tipi veraset kanunlarını kullanabilecek ve başkentleri herhangi bir Şehir veya Kabile olabilecek. Satraplık - Satrapy (Feodalist Grup): Tıpkı Rodoklar'da olduğu gibi, Zerdüşt Bariyye Krallığı dolaylarında bazı Feodalist hükümdarlarımız vardı çünkü Müslüman İktalar değillerdi. Çölün derinlikleri olan Büyük Sarrdak Çölünde, ortaçağdan kalma Feodalizmi görmek bana çok tuhaf geliyordu. Öte yandan Satraplık, Sarranidlerin eski geleneklerindeki bir çeşit feodalizm. Yalnızca Sarranid kültür grubundaki Zerdüşt ve Zunbil karakterler bu yönetim biçimine sahip olabilir. Bu dinler temelde aynı kalacak fakat ilk açık betamızı yayınladığımızda sadece isimlerini değiştirmiş olacağız. Yarı-Göçer - Semi-Nomadic (Kabileci Grup): Büyük Selçuklu İmparatorluğu aslında bir çeşit Yarı-Göçerdi. Ve bu da onların bir çeşit Göçebe olduklarını fakat mevsimsel olarak yerleşik hayata geçebildikleri anlamına geliyor. Kergit kültür grubunda olup da Göçebe ve bazı Sarranid hükümdarları altında "Kabileci" derebeylerimiz vardı. Şimdi ise bir Kabileye (önceden Kabileci oluyorlardı) veya Kaleye (önceden Feodalist) yerleşen bütün Kergitler dinleri ne olursa olsun Yarı-Göçer hükümdar olacaklar. Ve başkent olarak da hem Kabile hem de Kaleye sahip olabilecekler. Avcı-Toplayıcı - Hunter-Gatherer (Göçebe Grup): Bu resim yalnızca temsilidir fakat bu fikri kullanabiliriz!
Avcı-Toplayıcı (veya bkz: Forager) sistemi aslında şu anki 1257 senaryosunda ölü bir yönetim biçimi. Fakat gelecekteki öncül senaryolar için hazırda bulunduruyoruz. Bu yönetim biçimi aslında Horda ve Kergit olmayan bütün kültürler için kullanılıyor. Başkent olarak hem Kabile hem de Göçebe obasına sahip olabilirler. - Oyuncu Ulusları (Player Factions) Hepiniz aslında bunu görmek için gelmiştiniz, değil mi? Ne yazık ki, hiçbir event veya decision yapmadık fakat bu sistem büyü gibi işe yarıyor! Aslında, bu sadece basit bir modlama tekniği ve herhangi bir modcu bunu kullanabilir. Gördüğüm kadarıyla yalnızca ana oyunda veya hiçbir çeşit modda kullanılmayan bir yöntemi kullanıyoruz. Şimdi, laf ebeliği yapmayı bırakıp sizlere Oyuncu Uluslarının ne olduğunu anlatma vakti... Başlamadan önce, Oyuncu Ulusu (Player Faction) tabiri Mount & Blade: Warband'den geliyor. Herhangi bir bağımsız krallık "Ulus (Faction)" olarak sınıflandırılıyor ve kendi krallığınızı kurduğunuz zaman sistematik olarak "Oyuncu Ulusu (Player Faction)" olarak adlandırılıyor. Warband'de, kendi savaşçı grubunuzu kurarak ve sonra da başladığınız bölge ne olursa olsun herhangi bir krallığa paralı asker olarak katılabiliyorsunuz. Bu paralı asker kontratı yalnızca bir aylık ve sonrasında o krallık adına kontratınızı uzatabilir veya bir başka krallığa paralı asker olarak katılabilirsiniz. Eğer savaşlarda yeteri kadar cesaret gösterdiyseniz bağlılık yemini edebilir ve bir kralın derebeyi olabilirsiniz. Başlangıç krallığınızı tıpkı Warband'de olduğu gibi seçtiğinizde, bir paralı asker grubu olarak başlıyorsunuz: Ve modumuzu oynamaya başlarken bir paralı asker grubu olarak oynamak için tıpkı bu ekranda olduğu gibi bir krallık seçebiliyorsunuz: Şimdi, tıpkı söylediğim gibi, şimdilik hiçbir event/decision yapmadık ve bu sistem geliştirilebilir. Peki bu nasıl olabilir? Başlangıçta karakteriniz oluşturabilmeniz için hikaye ile uyumlu bazı eventler yapabiliriz. Ve sonrasında, bir yıllık bir paralı asker kontratını (çünkü CK2'de bir ay gerçekten kısa bir zaman) tamamlamak için ve sonrasında tarafınızı seçebileceğiniz veya mevcut hükümdar adına çalışmaya devam edebileceğiniz bazı eventler yapabiliriz. Fakat şimdi bile, hazır olun... aynı hanedandan olmayan (soysuz/lowborn bile olsa) Game Over ekranı almadan oynamaya devam edebiliyorsunuz! Evet, biliyorum! Sanırsam bu yalnızca paralı asker veya kutsal tarikatlar için yapılmış bir şey. O halde, şunu söyleyebilirim ki bu sayede oldukça eğleneceksiniz! - Ekibimize Katılmayı İster Misiniz? Ekibimizde bu eventleri gerçekleştirebilecek birilerine ihtiyacımız var. Eğer bolca boş zamanı bulunan tecrübeli scripter, modcu iseniz geliştirici birliğimize katılmak için başvurabilirsiniz! Ya da, modumuzu gelinen mevcut nokta itibariyle yayınlayabilir ve bütün bu eventler gibi şeyleri gelecek güncellemelere saklayabiliriz. Şimdilik hepsi bu kadar! Okuduğunuz için ve desteğiniz için teşekkür ederiz. Büyük çıkışımızdan önce son değişikliklere dair bir başka günlük daha yayınlayabiliriz. O zamana kadar, kendinize iyi bakın!
Paradox Interactive Forums'dan biri mod ismimizi "Calradian Kings" olarak değiştirmeyi önerdi. Başlangıçta ismimiz zaten Calradian Kings'ti fakat aynı ismi kullanan bir başka proje daha (aslında onlardan önce pek çok proje daha) vardı fakat bildiğiniz gibi projelerini iptal ettiler. Şimdi ise bu ismin yeniden kullanımı gündemde. Gelinen bu noktadan sonra ismimizi (yine) değiştirmenin iyi bir fikir olup olmadığından emin değilim, bu yüzden bu konuyu sizlere sormak istedim. Eğer bunu modun çıkışından önce değiştirirsek yerinde bir karar olabilir. Peki siz ne düşünüyorsunuz? İsmimizi daha iyi tanınmak için "The Legend of Zendar" yerine "Calradian Kings" olarak değiştirmeli miyiz?
|
|