[MP] Humankind - Multiplayer: Mart 2022
#21
(21-03-2022, 16:42)yafeshan : Pangea haritasinda bu tip bir son kaçınılmazdı bence. Herkez dip dibe,  kim nereye outpost atiyor belli degil. Bence adalı harita daha eglenceli olur. En azindan gemi kullanmak icin mazaret olurdu ve oyun ileriki caglara uzardi.

Ayrica turlar fazla hızlı geciyor. Savas ekraninda bile sure yeterli degil. Bol askerli savaslarda askerlerin bir kisimini oynamaya zaman kalmiyor.

Pangea haritası bana göre multi için olabilecek en ideal harita. Normalde civilization 6 multilerinde pangeayı hiç tercih etmezdim ama humankind haritası bölgelerden oluşuyor. Haritadaki bölgelere küçük takım adalar veya büyük ada parçaları koyuluyor. Bu yüzden aynı kıtada başlayan oyunculardan biri önce komşu bölgesinde bulunan ada bölgesine sonra bu adanın komşusu olan başka bir ada bölgesi veya kıtaya erişebiliyorken diğer oyuncu kısıtlı bir alanda uzun süre kalmak zorunda kalıyor bu yüzden tek bir kıta olan pangeayı seçtim. Süreyi daha uzatabilirdik belki ama turların en hızlı geçmesi gereken ilk günde bile 70 tur civarı oynayabildik sonraki günlerin daha yavaş geçeceğini düşünürsek 180 turluk bir oyun bir ayda bitmezdi. Savaş sürelerindeki problem bence aynı anda iki savaş yönetmek gerektiğinde ortaya çıkıyor. Oyun ekstra süre vermiyor bir savaştaki roundu oynayıp öteki savaştaki rounda yetişmek gerekiyor bunu normalde oyunun ayarlaması gerekir. Süre ve harita ile ilgili ayarlarda tüm oyuncuların eşit söz hakkı vardır diğer oyunculardan bir talep gelmediği için bu şekilde olmasının en iyisi olabileceğini düşündüm.

İlk oyun günü sonundaki kayda baktım tüm oyuncular dengeli başlamış kahverengi olan Attila beş tane şehir kurmuş diğer oyuncular üç tane şehir kurmuş. Harrapanları seçmişti sanırım populasyondaki artış bundan kaynaklanıyor olabilir. Zaten seçilen kültür veya alınan kararlar sebebiyle dengesizlik olabilir bu ayarlar en azından dengeli başlamamıza yardımcı oluyor.

Son oyunumuzdaki esas problemler bunlar değildi bence. Esasen oyun içi chat ile ilgili problemler var. Bir oyuncu savaş açtığında agresif yorumlarda bulunmamak gerek. Gurt savaş ilan ettiğinde sert bir tepkiyle karşılaştığını düşünüyorum sonrasında belki bu tepki sebebiyle yanlışlıkla savaş açtım gibi şeyler de yazdı. Oyun başında ilk defa oynadığını söylemişti zaten yanlışlıkla savaş açmışta olabilir. Savaş açtığı içi tepki göstermeye gerek yoktu. Attilanın bana açtığı savaşı Yafes'in yönlendirdiğini düşünmüyorum yani öyle olmasını umuyorum. Attila'dan sonra Yafes'te bana savaş açtı ve ben yıkıldıktan sonra oyuna devam da etmediniz. Bu olay da bana normal gelmedi ama her iki oyuncuya da oyun içersinde bir şey yazmadım. Sonuçta bu bir oyun ama mümkün olsa chat ekranını kapatabilirdim çünkü kullanım şekli bana doğal gelmiyor.
Ara
Cevapla
#22
Adamın full 4 kişilik scout grubunun baskentin dibinde gezmesi ve baka bir ekibinin baskent arjasinda bolge almasi kadar agresif bir hareket düşünemiyorum. autoexplore ayarinda unutmak mazaret degil. Benim verdigim tepki normal. O anlasmazlik sonrası kendi sinirlarina 2 bolge uzakta attigi outpostu kaybetmesi üzerine harac istemesi de tuz biber oldu. Bu arada benim de oyun cikisindan beri 2. mp oyunum.

Attila ile aramizda arkaplan diplomasisi falan olmadi. Zaten seninle savasi bittikten sonra sinira asker yollamaya basladi.
Ara
Cevapla
#23
Discordda ağlamadım en azından.
5bac4e30d414a7eda8d137af0b1b33d4_2.jpg
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.