Günlük: Stellaris - Grafik Modlama
#1
kBoy5A.jpg
Stellaris geliştirici günlüklerinde bu haftanın konusu oyun içerisindeki grafiklerin modlanışı.

Merhaba modcular, bugünkü geliştirici günlüğünde oyun içerisindeki grafiklerin modlanışından bahsedip, Stellaris'te nelerin yapılabileceğini açıklayacağız. Bu günlükte ağırlıklı olarak oyun içerisindeki karakterlerden ve uzay gemilerinden bahsedeceğiz. Bugün modculara çok sayıda yeni imkanlar tanıyan Maya Exporter adı verdiğimiz bir aracı tanıtacağız, eğer yeterli Photoshop becereilerine ve Maya bilgisine sahipseniz oyunda biz ne yapabiliyorsak siz de yapabileceksiniz.

Maya Exporter'a dair daha ayrıntılı bilgi günlüğün son kısmında bulunacak.

Oyun içerisindeki karakterler için 2 seçeneğiniz var, birincisi daha basit olan 2 boyutlu avatarlar. Bu avatarlar oyun içerisinde direkt kullanılıyorlar, herhangi bir Maya veya başka bir program bilgisi gerekmiyor. Oyun içerisinde hiçbir yerde 2 boyutlu avatar kullanılmıyor ancak modcular için böyle bir açık kapı bırakmak istedik. Oyun dosyalarında örnek olarak 2 boyutlu bir avatar görebiliyorsunuz. Burada değişiklikler yapıp doğru dosyalara bağlayarak kendi türünüzü yaratabilirsiniz.

01_character-jpg.174535

Stellaris'te bizim oyunculara sunduğumuz her portre hareketli 2 boyulu grafiklerden oluşuyor. Bunu oluştururken önce karakterleri photoshop yardımıyla çiziyor, ardından farklı parçalara bölüyoruz ve aşağıdaki gibi bir görüntü oluşuyor. Ardından bu parçalara Maya'da çeşitli hareket şekilleri veriyoruz.

02_character_split_up-jpg.174536

Oyun içerisinde eğer hareketli bir portre yaratmak istiyorsanız yine iki seçeneğiniz var. İlk seçenek olarak oyun içerisinde hareketli başka bir portre üzerinde değişiklik yapabilirsiniz. Eğer Maya kullanmayı bilmiyorsanız ancak üstün photoshop yeteneklerine sahipseniz bu sizin için daha uygun bir yöntem. Ancak tabi ki bunun da çeşitli kısıtlamaları var, büyük değişiklikler yapsanız dahi animasyonlar ilk baştaki karakterle tamamen aynı olacak, örneğin gözlerin yerini değiştiremeyeceksiniz.

İkinci yol ise eğer Maya'dan anlıyorsanız - ki çok da uzmanı olmanız gerekmiyor - ufak bir süre içerisinde gayet basit animasyonlar elde edebilirsiniz. Bizim kullandığımız texturelara benzeyen yeni texturelar oluşturarak ortaya yeni ve orijinal bir iş çıkartabilirsiniz.




Oyuna aynı zamanda farklı şekillerde kıyafetler ekleyebilirsiniz. Bu kıyafetlerin ne gibi durumlarda kullanılması gerektiğini belirleyebilirsiniz. Oyun içerisinde bilim adamı, amiral gibi farklı giysiler giymesi gereken karakterler mevcut. Bunu aynı zamanda hükümdarlarda da kullanıyoruz, yani askeri bir topluluk iseniz hükümdarınız bir amiral gibi giyiniyor. Çeşitli kısıtlamalar bulunsa da doğru bir yaklaşımla gayet orijinal işler ortaya çıkartılabilir.

Oyun içerisindeki bazı triggerlarla yine karakterinizin görüntüsünü etkileyebilirsiniz. Biz bu kısmı karakterlere farklı türde saçlar eklemek için kullanıyoruz ancak siz isterseniz gözlükler ekleyebilirsiniz, tamamen hayalgücünüze kalmış.

Eğer bu işi ciddiye alıyorsanız türünüz için farklı portreler oluşturabilirsiniz, örneğin böceksi türünüzün Kraliçesi için farklı bir görünüm, generali için farklı bir görünüm, bilimadamı için farklı bir görünüm olabilir.

Oyun içerisindeki her portre 2 boyutlu olsa da teknik olarak 3 boyutlu sayılırlar. İsterseniz 3 boyutlu modeli de oyuna ekleyebilirsiniz, ancak açıkcası bunu henüz biz bile denemedik.

Portrelerin nasıl yükleneceğini merak ediyorsanız İngilizce Stellaris Wiki'de bu hususa yönelik bir rehber mevcut : 

Şimdi gelelim gemilere, Maya Exporter ile birlikte her türlü modellemeyi direkt olarak oyuna ekleyebilirsiniz. Yapmanız gerekenler gayet basit, model yapmak ve Maya kullanarak onu oyuna eklenecek hale getirmek. Bu hususta bahsedebileceğimiz şey pek fazla değil çünkü her şeyi yapabiliyorsunuz, beş odalı bir gemi mi istiyorsunuz? Mümkün. Dikey gemiler ? Mümkün. Yaşayan gemiler?  Kesinlikle.

Uzay istasyonları da teknik olarak gemi. Dolayısıyla onları da modlayabilirsiniz.

Kod:
corvette = {
   max_speed = 5.25
   acceleration = 0.35
   rotation_speed = 0.1
   combat_max_speed = 1.5
   combat_rotation_speed = 0.08
   collision_radius = 2.0
   modifier = {
       ship_armor_add = 3
   }
   max_hitpoints = 300
   size_multiplier = 1
   fleet_slot_size = 1
   section_slots = { "mid" = { locator = "part1" } }
   num_target_locators = 2
   is_space_station = no
   icon_frame = 2
   base_buildtime = 60
   can_have_federation_design = yes
   enable_default_design = yes    #if yes, countries will have an auto-generated design at start

   prerequisites = { "tech_spaceport_1" }

   class = shipclass_military
   required_component_set = "ftl_components"
   required_component_set = "combat_computers"
   required_component_set = "thruster_components"
   required_component_set = "ship_sensor_components"
}

Gemilerin üstüne istediğiniz kadar isabet noktası ekleyebiliyorsunuz, örneğin düşman gemilerin geminize vurduğunda grafik olarak ateşin geleceği yer için noktalar ekleyebilirsiniz, böylelikle her düşman gemisi direkt olarak geminizin ortasına ateş ediyormuş gibi görünmez. Aynı zamanda geminizin silahlarının bulunacağı, motorunun bulunacağı yerler için de noktalar ekleyebilirsiniz. İsterseniz görünebilir bir silah olmayan bir yere vuruş noktası ekleyebilirsiniz.

Tüm bu kolaylaştırmalarla birlikte strateji topluluğunun oyunda neler çıkaracağını merakla bekliyoruz.

Maya Exporter'ı aşağıdaki linkten indirebilirsiniz :

Exporter ile ayrıntılı bilgi :

Şu sıralar oyuna statik galaksi desteği ekledik. Artık isterseniz yaptığınız modlarla oyunun her açtığınızda aynı galaksiyi göstermesini sağlayabilirsiniz. Bu özellikle belli bir galakside geçmesi planlanan mod çalışmaları için önemli, yaptığımız testte 5000'den fazla yıldıza sahiptik ve oyun herhangi bir sorun çıkarmadı, tabi ki her zaman biraz daha iyi optimizasyon için yer var.

Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.