Merhabalar.
Bugün itibariyle yeni ofisimize taşınmış bulunuyoruz, yeni bina gayet güzel ancak eski binamızın 24. katından o eşsiz Stockholm manzarasını her zaman özleyeceğiz.
Ancak dinlenmeye vaktimiz yok, gelin biraz Stellaris'teki karakterlerden bahsedelim. Öncelikle Stellaris, Crusader Kings serisi gibi karakter tabanlı bir oyun değil. Dolayısıyla karakterler arasında karmaşık rekabetler, dostluklar beklemeyin. Oyun daha çok pop (nüfus şemaları) üzerinden ilerliyor, oyunda bulunan karakterler daha çok Europa Universalis serisindeki danışmanlar, amiraller ve generaller gibi, ancak biraz daha geliştirilmiş hali. Her karakterin farklı özellikleri bulunuyor ve bu özelliklere istinaden başınıza çeşitli olaylar gelebiliyor, farklı kararlar alabiliyorsunuz.
Farklı karakter türleri :
Bilimadamları mevcut olan 3 araştırma sınıfının birinin başına verilebilir, bu 3 araştırma sınıfı : fizik, toplum ve mühendislik. Aynı zamanda bilim gemilerinin başına kaptan olarak atanabilirler ve bu gemilerle galaksiyi keşfedebilirsiniz. Bunlardan daha detaylı bir şekilde gelecek geliştirici günlüklerinde bahsedeceğiz. Bilimadamlarının yetenek seviyesi ve kişiliği oyundaki görevlerinde ciddi etkiye sahip olacak. Teknokratik yapıya sahip toplumlarda bilimadamları, iyi bir yönetici adayı olabilecekler.
Valiler tek bir gezegeni veya bir sektörü yöneten kişilere deniyor, görevli oldukları bölgelerdeki populasyonu mutlu tutmak için önemli bir role sahipler ve görevli oldukları bölgedeki üretim etkinliğini arttırabiliyorlar ve daha da zenginleşmenizi sağlayabiliyorlar. Çok sayıda farklı yapıya sahip toplumlarda valiler, iyi bir yönetici adayı olabiliyor.
Amiraller, şart olmasa da askeri filolarınızın başına atanabiliyor, askeri toplumlarda yönetici adayı olabiliyorlar.
Generaller istilaların komutasında olabiliyorlar, aynı zamanda gezegeniniz bir saldırı aldığında savunmanın yönetimiyle ilgilenecekler. Tıpkı amiraller gibi generaller de askeri toplumlarda iyi birer yönetici olabilirler.
Yöneticiler tüm imparatorluk genelinde etkili olan bonuslara sahip olabiliyorlar, aynı zamanda seçimle başa gelebildikleri için ikincil yetenek grubuna da sahipler. Yönetici türü karakterler belli gruplaşmaların lideri olarak da ortaya çıkabiliyor ve bu durumlarda bu yöneticileri işe almadığınız için onların hareketlerine karışamıyorsunuz. Gruplar ve onların liderlerine sonraki geliştirici günlüğünde tekrardan değineceğiz.
Çoğu lider türü karakterler etki puanı kullanarak işe alınabiliyor. Etki alanı puanı oyundaki diplomatik para birimi. Sahip olabileceğiniz liderlerin bir sınırı var, dolayısıyla amiralleriniz ve generalleriniz arasındaki dengeyi iyi sağlamalısınız. Tüm liderler zaman içerisinde tecrübe kazanıyor ve zamanı geldiğinde ölüyorlar. Öldükleri zaman yerlerine yenilerini işe almanız gerekecek.
Bir önceki geliştirici günlüğünden hatırlayacağınız gibi oyun içerisinde yaklaşık 100 kadar uzaylı türü portresi bulunuyor. Durum böyle olunca liderler için ayrı portreler hazırlamak istemedik, sonuçta onlar için de ayrı portreler hazırlasak onlar için de birbirinden farklı o kadar portre hazırlama mümkünatımız yoktu. Ancak sanatçılarımız farklı arkaplanlar ve farklı giysilerle çalışarak liderlerin de portreleri olmasını sağladı.
Farklı türdeki liderlerin farklı tür giysileri mevcut. Bu hem farklılığı arttırıyor hem de onların daha karakteristik portrelere sahip olmasını sağlıyor, örneğin amiraller daha askeri bir uniformaya sahipken, valiler daha sivil bir kostume sahip oluyor. Bilimadamları ise daha teknolojik bir giysiye sahip.
Tahmin ediyorum ki insanlar en popüler ırk olacak. Dolayısıyla diğer uzaylı türlerine nazaran daha fazla özen gösteriyoruz. Modcular istedikleri takdirde diğer ırkları da en az insanlar kadar geliştirebilir.
Haftaya görüşmek üzere.
Bugün itibariyle yeni ofisimize taşınmış bulunuyoruz, yeni bina gayet güzel ancak eski binamızın 24. katından o eşsiz Stockholm manzarasını her zaman özleyeceğiz.
Ancak dinlenmeye vaktimiz yok, gelin biraz Stellaris'teki karakterlerden bahsedelim. Öncelikle Stellaris, Crusader Kings serisi gibi karakter tabanlı bir oyun değil. Dolayısıyla karakterler arasında karmaşık rekabetler, dostluklar beklemeyin. Oyun daha çok pop (nüfus şemaları) üzerinden ilerliyor, oyunda bulunan karakterler daha çok Europa Universalis serisindeki danışmanlar, amiraller ve generaller gibi, ancak biraz daha geliştirilmiş hali. Her karakterin farklı özellikleri bulunuyor ve bu özelliklere istinaden başınıza çeşitli olaylar gelebiliyor, farklı kararlar alabiliyorsunuz.
Farklı karakter türleri :
Bilimadamları mevcut olan 3 araştırma sınıfının birinin başına verilebilir, bu 3 araştırma sınıfı : fizik, toplum ve mühendislik. Aynı zamanda bilim gemilerinin başına kaptan olarak atanabilirler ve bu gemilerle galaksiyi keşfedebilirsiniz. Bunlardan daha detaylı bir şekilde gelecek geliştirici günlüklerinde bahsedeceğiz. Bilimadamlarının yetenek seviyesi ve kişiliği oyundaki görevlerinde ciddi etkiye sahip olacak. Teknokratik yapıya sahip toplumlarda bilimadamları, iyi bir yönetici adayı olabilecekler.
Valiler tek bir gezegeni veya bir sektörü yöneten kişilere deniyor, görevli oldukları bölgelerdeki populasyonu mutlu tutmak için önemli bir role sahipler ve görevli oldukları bölgedeki üretim etkinliğini arttırabiliyorlar ve daha da zenginleşmenizi sağlayabiliyorlar. Çok sayıda farklı yapıya sahip toplumlarda valiler, iyi bir yönetici adayı olabiliyor.
Amiraller, şart olmasa da askeri filolarınızın başına atanabiliyor, askeri toplumlarda yönetici adayı olabiliyorlar.
Generaller istilaların komutasında olabiliyorlar, aynı zamanda gezegeniniz bir saldırı aldığında savunmanın yönetimiyle ilgilenecekler. Tıpkı amiraller gibi generaller de askeri toplumlarda iyi birer yönetici olabilirler.
Yöneticiler tüm imparatorluk genelinde etkili olan bonuslara sahip olabiliyorlar, aynı zamanda seçimle başa gelebildikleri için ikincil yetenek grubuna da sahipler. Yönetici türü karakterler belli gruplaşmaların lideri olarak da ortaya çıkabiliyor ve bu durumlarda bu yöneticileri işe almadığınız için onların hareketlerine karışamıyorsunuz. Gruplar ve onların liderlerine sonraki geliştirici günlüğünde tekrardan değineceğiz.
Çoğu lider türü karakterler etki puanı kullanarak işe alınabiliyor. Etki alanı puanı oyundaki diplomatik para birimi. Sahip olabileceğiniz liderlerin bir sınırı var, dolayısıyla amiralleriniz ve generalleriniz arasındaki dengeyi iyi sağlamalısınız. Tüm liderler zaman içerisinde tecrübe kazanıyor ve zamanı geldiğinde ölüyorlar. Öldükleri zaman yerlerine yenilerini işe almanız gerekecek.
Bir önceki geliştirici günlüğünden hatırlayacağınız gibi oyun içerisinde yaklaşık 100 kadar uzaylı türü portresi bulunuyor. Durum böyle olunca liderler için ayrı portreler hazırlamak istemedik, sonuçta onlar için de ayrı portreler hazırlasak onlar için de birbirinden farklı o kadar portre hazırlama mümkünatımız yoktu. Ancak sanatçılarımız farklı arkaplanlar ve farklı giysilerle çalışarak liderlerin de portreleri olmasını sağladı.
Farklı türdeki liderlerin farklı tür giysileri mevcut. Bu hem farklılığı arttırıyor hem de onların daha karakteristik portrelere sahip olmasını sağlıyor, örneğin amiraller daha askeri bir uniformaya sahipken, valiler daha sivil bir kostume sahip oluyor. Bilimadamları ise daha teknolojik bir giysiye sahip.
Tahmin ediyorum ki insanlar en popüler ırk olacak. Dolayısıyla diğer uzaylı türlerine nazaran daha fazla özen gösteriyoruz. Modcular istedikleri takdirde diğer ırkları da en az insanlar kadar geliştirebilir.
Haftaya görüşmek üzere.