Yama Notları: Civ6 - Nisan 2021 Yaması
#1
2te3be.jpg

Sezonun son ücretsiz güncellemesi yeni birimler, yeni haritalar ve oyuncu geri bildirimlerini temel alan çeşitli denge değişiklikleri ile oynanış düzeltmeleri içeriyor.


Yeni Özellikler

Yeni Birimler

Trebuchet: Orta Çağ Catapult yükseltmesi. Bombard'a yükseltilir. Expert Crew Terfisine sahip olmadıkça aynı tur içerisinde hareket edip saldıramaz.
  • Bu birimin yerini alan birimler: Khmer Domrey birimi.
Man-At-Arms: Orta Çağ Swordsman yükseltmesi. Yakın dövüşçü terfi sınıfı. Musketman'e yükseltilir.
  • Bu birime yükseltilecek özel birimler: Roma Legion birimi, Kongo Ngao Mbeba birimi, Makedon Hypaspist birimi, Pers Immortal birimi, Maori Toa birimi ve Galya Gaesatae birimi.
  • Bu birimin yerini alan özel birimler: Norveç Berserker birimi, Japon Samurai birimi ve Gürcistan Khevsur birimi.
Line Infantry: Sanayi Çağı Musketman yükseltmesi. Yakın dövüşçü terfi sınıfı. Infantry'ye yükseltilir.
  • Bu birime yükseltilecek özel birimler: İspanyol Conquistador birimi ve Osmanlı Janissary birimi.
  • Bu birimin yerini alan özel birimler: Fransız Garde Imperiale birimi ve İngiliz Redcoat birimi.
Yeni Haritalar
  • Akdeniz Geniş Harita: Akdeniz bölgesinin, kaynakları ve arazisi tarihî konumlarını yansıtan geniş bir haritası.
  • Dünya Devasa Harita: Dünyanın, kaynakları ve arazisi tarihî konumlarını yansıtan daha büyük bir temsili.
  • Gerçek Başlangıç Konumları Dünya Devasa: Uygarlıklar devasa dünya haritasında başkentlerinin tarihî konumlarında başlar.
  • Gerçek Başlangıç Konumları Akdeniz: Uygarlıklar geniş Akdeniz haritasında başkentlerinin tarihî konumlarında başlar.
Oyun Güncellemeleri

Denge/Cila

Uygarlıklar ve Liderler Denge Güncellemesi

Aztekler
  • Tlachtli: [Ana Oyun] +1 kültür eklendi. [Rise and Fall, Gathering Storm] +2 kültür eklendi.
Avustralya
  • Kıyılar artık başlangıç eğiliminin 2. kademesinde yer alıyor.
Kanada
  • [Gathering Storm] The Last Best West: Kar, tundra, karlı tepe ve tundra tepelerindeki Mine ile Lumbermill'lerin kaynak çıktısı +2 üretim arttırıldı. Bu arazilerdeki Camp'lerin kaynak çıktısı +2 yiyecek arttırıldı. Farm'lar bu arazilerde +2 yiyecek sağlıyor.
Çin
  • Dynastic Cycle: Bir harika tamamlandığında artık o harikanın çağından rastgele bir eureka ve ilham kazanın.
Fransa
  • Château: +2 kültür ve +1 altın. Yanındaki her harika için +1 kültür (Flight ile +2'ye yükselir). Nehirdeyse +2 altın. Başka bir Château'nun yanında olmayan bir bonus veya lüks kaynağın yanında olmalı.
Gürcistan
  • [Rise and Fall, Gathering Storm] Glory of the World, Kingdom and Faith: Protectorate War ilan ettikten sonra artık 10 tur boyunca +%100 inanç kazanmıyor. Bunun yerine, muharebelerde elde edilen zaferler mağlup edilen birimin savaş gücünün yarısı kadar inanç veriyor.
Almanya
  • Nehirler artık başlangıç eğiliminin 5. kademesinde yer alıyor.
Yunanistan
  • Thermopylae: Kullanılan her askerî politika için +1 savaş gücü.
İnka
  • [Gathering Storm] Qhapaq Ñan (lider yeteneği): Oyun Sanayi Çağı'na ulaştığında dağlara +1 üretim eklenir.
  • [Gathering Storm] Inca Terrace Farm: Artık +1 barınma yeri veriyor (önceden +0,5 idi).
  • [Gathering Storm] Dağlar (tundra olmayan ve karsız) artık başlangıç eğiliminin 2. kademesinde yer alıyor.
Japonya
  • Kıyılar artık başlangıç eğiliminin 3. kademesinde yer alıyor.
Khmer
  • [Rise and Fall, Gathering Storm] Grand Barays: Aqueduct'ı olan şehirler eğlenceden +1 mutluluk ve nüfus başına +1 inanç alıyor. Farm'lar Aqueduct'ın yanındaysa +2 yiyecek, Holy Site'ın yanındaysa +1 yiyecek sağlar.
  • [Rise and Fall, Gathering Storm] Monasteries of the King: Holy Site'lar bir nehrin yanındaysa; nehirlerden büyük bir bitişiklik bonusu, kültür bombardımanı, bitişiklik bonusuna denk yiyecek ve +2 barınma yeri kazanır.
  • [Rise and Fall, Gathering Storm] Prasat: +6 inanç. Her nüfus için +0,5 kültür. 10 nüfuslu şehirlerde tur başına +10 turizm. 20 nüfuslu şehirler bu miktarın iki katını alır.
Kongo
  • Nkisi: Relic, Artifact ve Sculpture'lar ayrıca +1 inanç verir. Büyük yazarlar, fazladan büyük kişilik puanı kazananlardan çıkarıldı.
Mapuche
  • [Rise and Fall, Gathering Storm] Toqui: Görev başında valisi olan şehirler +%5 kültür, +%5 üretim ve bu şehirde eğitilen tüm birimler için +%10 savaş tecrübesi sağlar. Bu miktar Mapuche'nin kurmadığı şehirlerde üçe katlanır. Valinizin bulunduğu şehirlerin 9 altıgen yakınındaki şehirler uygarlığınız için tur başına 4 sadakat kazanır.
  • [Rise and Fall, Gathering Storm] Swift Hawk: Özgür Şehirlerle veya Altın Çağ ya da Kahraman Çağı'ndaki uygarlıklarla savaşırken +10 savaş gücü. Bir düşman şehrinin sınırları dâhilinde bir birimini yenmek şehrin 20 sadakat kaybetmesine yol açar. Söz konusu uygarlık Altın Çağ ya da Kahramanlık Çağı'ndaysa bu miktar 20 sadakat olur.
  • [Rise and Fall, Gathering Storm] Chemamull: +1 üretim eklendi.
Maya
  • Mayab: Farm'lar artık yanındaki her Observatory için +1 üretim kazanıyor.
  • Ix Mutal Ajaw: 6 altıgen içerisindeki başkent harici şehirler kuruldukları zaman artık ücretsiz bir inşaatçı da kazanıyor.
  • Başlangıç eğilimi değişiklikleri: Otlak, düzlük, otlak tepe ve düzlük tepe artık başlangıç eğiliminin 1. kademesinde. 2. kademe plantasyon lükslerinden (alçı taşı, fildişi, yeşim, mermer, cıva ve tuz) meydana geliyor. Geriye kalan araziler (çöl, kar, tundra, çöl tepesi, karlı tepe, tundra tepesi, çöl dağı, karlı dağ ve tundra dağı) kıyıda başlamayı önlemek için 3. kademede.
Moğolistan
  • [Rise and Fall, Gathering Storm] Ordu: Artık kuşatma birimlerine tecrübe puanı veriyor.
Hollanda
  • Radio Oranje: Ticaret yolları başlangıç şehri için tur başına +2 sadakat (+1 idi) sağlar. Yabancı bir uygarlığa gönderilen veya oradan gelen ticaret yolları Hollanda'ya +2 kültür (+1 idi) verir.
Nubya
  • Ta-Seti: Menzilli birimler için +%30 üretim (%50 idi).
  • Nubian Pyramid: +2 inanç ve +2 yiyeceğe çıkarıldı.
Osmanlı
  • [Gathering Storm] Grand Vizier: Gunpowder teknolojisi araştırıldığında +1 vali verir.
  • [Gathering Storm] Güherçile artık başlangıç eğiliminin 1. kademesinde.
Persler
  • Pairidaeza: Caziplik bonusu +1'e düşürüldü (+2 idi).
Polonya
  • Lithuanian Union: Kültür bombardımanıyla yabancı bir şehirden toprak almak onu çoğunluk dinine geçiriyor (önceden yalnızca Polonya'nın kurduğu dine geçiriyordu).
Rusya
  • Mother Russia: Yeni kurulan şehirlerdeki ücretsiz altıgen sayısı 5'e düşürüldü (8 idi).
  • Lavra: Büyük yazar puanı Shrine'a, büyük sanatçı puanı Temple'a ve büyük müzisyen puanı 3. seviye ibadet binasına taşındı.
İskitler
  • Kurgan: +1 inanç, +3 altın. Yanındaki her Pasture için +1 inanç, bu miktar Stirrups ile +2 inanç olur. Flight araştırıldıktan sonra inançtan turizm sağlar.
Sümerler
  • [Rise and Fall, Gathering Storm] Adventures of Enkidu: Onlar ve müttefiki ortak bir düşmana karşı savaşta olduğunda birimleri +5 savaş gücü alır.
Vietnam
  • [Vietnam ve Kubilay Han Uygarlık Paketi] Thành: Artık büyük general puanı sağlamıyor.
Zulu
  • [Rise and Fall, Gathering Storm] Isibongo: Ikanda'daki binalar +2 altın ve +1 bilim alır.
Genel
  • [Gathering Storm] Vali Moksha’nın temel yeteneği (Bishop): Şehirdeki her uzmanlık bölgesi için +2 inanç.
Birim Denge Güncellemesi

Yakın Dövüşçü
  • Swordsman: Savaş gücü 35'e düşürüldü (36 idi).
  • Infantry: Savaş gücü 75'e çıkarıldı (70 idi).
  • Ngao Mbeba: Savaş gücü 38'e çıkarıldı (36 idi).
  • [Pers ve Makedon Uygarlık ve Senaryo Paketi] Hypaspist: Savaş gücü 38'e çıkarıldı (36 idi).
  • [Pers ve Makedon Uygarlık ve Senaryo Paketi] Immortal: Yakın dövüşçü/menzilli savaş gücü 35'e/25'e çıkarıldı (30/25 idi).
  • [Gathering Storm] Toa: Savaş gücü 38'e çıkarıldı (36 idi).
  • Berserker: Savaş gücü 48'e çıkarıldı (40 idi). Savunurken aldığı -5'lik ceza artık yalnızca yakın saldırılar için geçerli.
  • [Rise and Fall] Khevsur: Savaş gücü 48'e çıkarıldı (40 idi).
  • Conquistador: Savaş gücü 58'e çıkarıldı (55 idi). 1 altıgen içerisinde dinî birim bulunduğunda +10 savaş gücü. Eğer bu birim bir şehri ele geçirirse veya ele geçirildiğinde şehrin yanında duruyorsa, şehir otomatik olarak Conquistador oyuncusunun dinini hâkim din olarak benimser.
  • Garde Impériale: Savaş gücü 70'e çıkarıldı (65 idi).
  • Redcoat: Savaş gücü 70'e çıkarıldı (65 idi).
  • Digger: Savaş gücü 78'e çıkarıldı (72 idi).
  • Samurai: Feudalism ile açılır (Military Tactics ile idi).
Menzilli
  • Machine Gun: Yakın dövüşçü/menzilli savaş gücü 70'e/85'e çıkarıldı (65/75 idi).
Kuşatma
  • Catapult: Yakın dövüşçü/menzilli savaş gücü 25'e/35'e çıkarıldı (23/35 idi).
  • [Khmer ve Endonezya Uygarlık ve Senaryo Paketi] Domrey: Yakın dövüşçü/menzilli savaş gücü 40'a/50'ye çıkarıldı (33/45 idi).
  • Bombard: Yakın dövüşçü/menzilli savaş gücü 45'e/55'e çıkarıldı (43/55 idi).
  • Rocket Artillery: Yakın dövüşçü/menzilli savaş gücü 70'e/100'e çıkarıldı (70/95 idi).
Anti Süvari
  • Pikeman: Savaş gücü 45'e çıkarıldı (41 idi).
  • [Rise and Fall] Impi: Savaş gücü 45'e çıkarıldı (41 idi).
  • AT-Crew: Savaş gücü 75'e çıkarıldı (70 idi).
  • Modern AT: Savaş gücü 85'e çıkarıldı (80 idi).
  • Hoplite: Savaş gücü 28'e çıkarıldı (25 idi).
Hafif Süvari
  • Courser: Savaş gücü 46'ya çıkarıldı (44 idi).
  • [Gathering Storm] Black Army: Savaş gücü 49'a çıkarıldı (47 idi).
  • [Etiyopya Uygarlık Paketi] Oromo Cavalry: Savaş gücü 48'e çıkarıldı (46 idi).
  • Helicopter: Savaş gücü 86'ya çıkarıldı (82 idi).
  • [Gathering Storm] Mountie: Savaş gücü 62'ye çıkarıldı (60 idi). Fazladan National Park hakkı eklendi. 290 üretime mal olur (400 üretime mal oluyordu).
  • [Rise and Fall, Gathering Storm] Malón Raider: 230 üretime mal olur (250 üretime mal oluyordu). Cavalry'ye yükseltilir (Helicopter'e yükseltiliyordu).
Ağır Süvari
  • [Rough Rider Teddy] Rough Rider: Cuirrasier'ın yerini alır. Tank'e yükseltilir (Modern Armor'a yükseltiliyordu). Artık Ballistics teknolojisine ihtiyaç duyuyor (Rifling teknolojisine ihtiyaç duyuyordu).
  • Knight: Savaş gücü 50'ye çıkarıldı (48 idi).
  • Mamluk: Savaş gücü 50'ye çıkarıldı (48 idi). Cuirassier'a yükseltilir (Tank'e yükseltiliyordu).
  • [Gathering Storm] Mandelaku Cavalry: Savaş gücü 55'e çıkarıldı (49 idi).
  • [Bizans ve Galya Uygarlık Paketi] Tagma: Savaş gücü 50'ye çıkarıldı (48 idi).
  • Tank: Savaş gücü 85'e çıkarıldı (80 idi).
  • Modern Armor: Savaş gücü 95'e çıkarıldı (90 idi).
  • Winged Hussar: Savaş gücü 64'e çıkarıldı (55 idi). Mercantilism ile açılır (Mercenaries ile açılıyordu). Cuirassier'ın yerini alır. Maliyeti 330'a çıkarıldı (250 idi). Bakım masrafı 5 altına çıkarıldı (3 altın idi).
  • Varu: Cuirassier'a yükseltilir (Tank'e yükseltiliyordu).
Menzilli Süvari
  • [Rise and Fall, Gathering Storm] Keshig: Yakın dövüş/menzilli savaş gücü 35'e/45'e çıkarıldı (30/40 idi). 160 üretime mal olur (180 idi).
  • Saka Horse Archer: Yakın dövüş savaş gücü 20'ye çıkarıldı (15 idi). Crossbowman'e yükseltilir (Field Cannon'a yükseltiliyordu).
  • Crouching Tiger: 140 üretime mal olur (160 üretime mal oluyordu).
Yakın Dövüşçü Donanma
  • Destroyer: Savaş gücü 85'e çıkarıldı (80 idi).
Menzilli Donanma
  • Missile Cruiser: Yakın dövüş/menzilli savaş gücü 75'e/90'a çıkarıldı (70/85 idi).
Baskıncı Donanma
  • Sea Dog: Menzilli savaş gücü 55'e çıkarıldı (50 idi).
  • U-Boat: Artık petrol gerektirmiyor.
Diğer
  • Warrior Monk: Savaş gücü 40'a çıkarıldı (35 idi).
Genel Oynanış Düzeltmeleri
  • Müttefik uygarlıklar artık casusluk yapılabilecek noktalar olarak gösterilmiyor.
  • Birbirinin üzerine inşa edilen binalar (örneğin [Etiyopya Uygarlık Paketi] University'nin üzerine inşa edilen Alchemical Society) artık temel binanın kaynak çıktısını doğru biçimde alıyor.
  • Artık tur geçmeden önce boştaki valilerle ilgilenmek (bir şehre atayarak veya ekranı kapatarak) gerekiyor. 
  • Chariot Archer'ın menzilli süvari sayılmadığı bir sorun giderildi.
  • Science Foundations politika kartının geriye büyük bilim insanı kalmadığında eskidiği bir sorun giderildi.
  • Mahavihara'ların, [Maya ve Gran Colombia Uygarlık Paketi] Observatory'lerin veya [Ana Oyun] Larva'ların yanına inşa edildiğinde bitişiklik bonuslarını alamadığı bir sorun giderildi.
  • Basilikoi Paides ve Ordu'nun eğitilen birimlere doğru biçimde tecrübe vermediği bir sorun giderildi.
  • Keshig'in Cengiz Han'ın Mongol Horde'undan +3 savaş gücü almadığı bir sorun giderildi.
  • Imhotep'in özel yeteneğinin oyunun hızına uygun ölçeklenmediği bir sorun giderildi.
  • Kaynak raporunun Content olan şehirlerin mutluluk çıktısını gösterdiği bir sorun giderildi.
  • Bir altıgene bölge inşa edildikten sonra üzerindeki bonus kaynakların kaldırılmadığı bir sorun giderildi.
  • [Gathering Storm] Invention politika kartının olması gereken +4 büyük mühendis puanı yerine +2 büyük mühendis puanı verdiği bir sorun giderildi.
[Gathering Storm] Turizm Güncellemeleri

"Kültür Hâkimiyeti" terimi Dünya Sıralaması ile Civilopedia'nın kültür zaferi kısımlarında açıklanıyor.

Kültür Hâkimiyeti aşağıdaki etkileri sağlar:
  • Kültür bakımından hâkim olduğunuz yabancı şehirlere giden dış ticaret yolları +4 altın verir.
  • Kültür bakımından hâkim olduğunuz yabancı şehirlerdeki casus görevleri %50 daha hızlı tamamlanır.
  • Vatandaşlarınız, kültür bakımından hâkim olduğunuz yabancı şehirlere %25 daha fazla sadakat baskısı uygular.
Red Death
  • Birim listesinde Uzaylı tarafının UFO birimini görüntülerken yanlış birim ikonunun gösterildiği bir sorun giderildi.
Etiyopya Uygarlık Paketi
  • Vampirler artık Siege Tower'ların yanında bir şehre saldırırken duvarları görmezden gelmiyor.
[Babil Uygarlık Paketi] Heroes and Legends
  • Kahraman savaş gücü yeni taban birim savaş güçleriyle uyuşması için düzenlendi.
  • Sinbad's Fortunes ödülü 200 altına düşürüldü (300 idi). Sinbad's Journeys kıta ve doğal harika keşfedince 400 altın veriyor (500 idi).
  • Khmer özel binası Prasat Heroes and Legends oynanışı için güncellendi: Bu şehirde kahramanları yeniden çağırmak %15 daha az inanca mal olur.
  • Himiko'nun Inspiring yeteneği +5 savaş gücü veriyor (+10 idi).
  • Kongo özel yeteneği olan Nkisi Heroes and Legends'ta Heroic Relic'lere +1 inanç verir.
  • Kahramanların ömürleri tükendikten sonra haritada kaldığı bir sorun giderildi.
  • Questing Knight'ların Atom Çağı'nda doğru yakın dövüş savaş gücüne sahip olmadığı bir sorun giderildi.
Vietnam ve Kubilay Han Uygarlık Paketi
  • Volkanik topraklardaki lüks kaynakların üzerine sanayi geliştirmeleri inşa edilemez.
  • Gerekli şirket yağmalandığı için ürün üretilmediğinde gösterilecek metin eklendi.
  • Kubilay Han'ın bonusunun aynı şehirden birden çok bonus sağladığı bir sorun giderildi.
Barbarian Clans
  • Süvari türü barbar klanları için birim ortaya çıkma hızı arttırıldı.
  • Bir barbar karakolu şehir devletine dönüştüğünde gösterilecek bir bildirim eklendi.
  • Barbar Horseman, Horse Archer ve Raider birimleri için eksik Civilopedia sayfaları eklendi.
  • Treat With Tribe menüsünde artık klan türü ismini içeriyor.
  • Barbar klanları artık Map Search panelinden aratılabiliyor.
  • Bir kampı dağıtmanın tecrübe puanı yerine altın verdiği bir sorun giderildi.
  • Barbar kamplarının savunmasız kalabildiği bir sorun giderildi.
  • Barbar rüşveti ikonlarının etkilenen birimlerin üzerinde gösterilmediği bir sorun giderildi.
  • Bir klandan birim kiralandığında en iyi birimin seçilmediği bir sorun giderildi.
Portekiz Uygarlık Paketi
  • Casuslar artık şehir devletlerindeki Zombie Outbreak operasyonları başarısız olursa ölüyor.
  • Modernized Zombie Trap'in görsel efektlerinin olması gerektiği gibi döngüde oynatılamadığı bir sorun giderildi.
Yapay Zekâ
  • Donanma birimlerini iyileştirme yeteneği geliştirildi.
  • Şehirler göl kenarındaysa gemi inşa etmez.
  • Bölgeler ve geliştirmeler inşa etme isteği arttırıldı.
Çökmeler
  • Harita dışındaki bir casusun sebep olduğu çökme düzeltildi.
  • Çeşitli çökmeler düzeltildi.
Arayüz
  • [Etiyopya Uygarlık Paketi] Diplomatic Quarter artık özel bölge ikonuna sahip.
  • İngiltere ve Fransa lideri Eleanor'un ismi, iki uygarlığa liderlik eden diğer liderlerle uyumlu olması için güncellendi.
  • [Gathering Storm] Mountie'ler National Park haklarını artık birim panelinde gösteriyor.
  • Bir Settler'ı savaş sisinden geçirirken Power Lens katmanının yeni keşfedilen altıgenlerde gösterilmediği bir sorun giderildi.
  • CO2 katkısı grafiğinde yanlış renklerin gösterildiği bir sorun giderildi.
Konsol

Tümü
  • Yeni oyun yüklenirken gerçekleşen bir çökme düzeltildi.
  • Rastgele lider havuzu ikonlarının renklerinin herhangi bir senaryo kural setiyle multiplayer oyun açtıktan sonra değiştiği bir sorun giderildi.
PlayStation 4 ve Xbox One
  • "Conquest of Alexander" lider bilgisinin senaryo menüsündeki senaryo açıklaması kutucuğunun üzerini kapladığı bir sorun giderildi.
  • Multiplayer'da "Map Random Seed" seçeneğinin "Turn Limit" Custom olarak seçiliyken oyun oluşturma menüsüne taştığı bir sorun giderildi.
PlayStation 4 ve Nintendo Switch
  • Barbarian Clans modunda bir şehir devletine dönüştükten sonra şehir devleti ikonunun bozulduğu bir sorun giderildi.
  • Pirates senaryosundaki birim panelinde bazı yerelleştirmelerde gerçekleşen bir metin çakışması sorunu giderildi.
IbnE9P2.gif
Ara
Cevapla
#2
Görsel

Artık kâşiflerinize köpeklerini okşatabiliyorsunuz. Maalesef kedilerde işe yaramıyor.
IbnE9P2.gif
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.