[MOD] Zendar Efsanesi v0.1
#16
Geliştirici Günlüğü #3 - Bölüm I: Kergit Hanlığı

The Legend of Zendar'ın bir diğer geliştirici günlüğüne daha hoş geldiniz. Bu üçüncü günlük ile birlikte, her biri Kalradya'nın bir başka ulusu ile ilgili olacak 6 bölümlük bir dizi günlükler serisine başlıyoruz. Düzenli aralıklarla olmasa da, haftada iki-üç günlük çıkarmayı hedefliyoruz. Kalradya'nın bütün ulusları ile ilgili günlükler serimiz tamamlandığında, ortaya çıkabilecek hataları test edip düzelterek ve yeni özellikler ekleyerek, beta sürümünü çıkartacağız. Şu anda, ekip içerisinde 0.0.5 sürümündeyiz ve günlüğümüz de önceki 0.0.4'ten bu yana gelinen noktayı konu alıyor: Kergit Hanlığı! Modun genel hatları dışında, her bir ulus için versiyon artacak. v0.1.0'a geldiğimizde ise, açık beta yayınlanacak.

İlk olarak modun gidişatını önemli ölçüde değiştirecek bir karar açıklamak istiyorum. Modun tanıtımında olduğu gibi, Bannerlord ve Warband arasındaki bir tarih olan "Warrider" senaryosunu askıya aldık. Bunun yerine, 23 Mart 1257 tarihli Warband senaryosundan başlamayı uygun gördük. Bunun sebebi ise, Mount & Blade serisinin gelecek yeni oyunu olan Mount & Blade II: Bannerlord'un, Warband'den 200 sene öncesinde geçecek olması. Biz de, Warrider gibi ara senaryoları eklemeden önce, sondan başa doğru gideceğiz. v0.1.0 yani açık beta yayınladığımız zaman yalnızca Warband senaryosu seçilip oynanabilir olacak. Gelecek büyük güncellemeler ile yavaş yavaş 1060 yılında geçecek Bannerlord senaryosuna yaklaşacağız.

Şimdi sizlere, mevcut Kergit Hanlığı haritalarını göstermek istiyorum:
Not: Kergit dışındaki uluslar v0.0.5 itibariyle hazır değildir. Ancak hepsinin karakterleri, hanedanları, kültür ve dinleri ile ön hazırlığı çoktan tamamlandı. Karakter özellikleri (trait) ve portreleri ise rastgele oluşturuyor. Gelecek versiyonlarda onları da Warband'dekine benzeteceğiz.

gXjY4L.jpg
İlk bakışta mor ve devasa bir Kergit Hanlığı görüyorsunuz. Fakat biraz dikkat edince, aslında bir bütün olmadığını söyleyebiliriz. Eğer bütün Kergit Hanlığı'nı tek bir bağımsız devlet halinde yapsaydık, gerçekten dengesiz ve sade bir oyun çıkardı. Bunun yerine, işleri biraz daha ilginçleştirdik.

PQvapv.jpg
Bu görüntüde ise Sancar Han'ın derebeylerinden Ichamur beyi Tonju Noyan'ın birincil ünvanı ile derebey haritasında kapsadığı sınırları parlatılmış ve net bir şekilde görebiliyoruz. CK2'nin kendisinde bulunan haraca bağlı devlet (tributary) sistemini, Warband'deki şehir sahibi beyler için kullandık. Warband'deki her bir "Şehir" için civardaki "Kale" ve "Köyleri" düklük seviyesinde kapsayan krallıklarımız mevcut. Bu da Kergit Hanlığı (İmparatorluk) içerisinde Ichamur, Narra ve Halmar krallıkları olduğu anlamına geliyor ve de jure Krallık haritasını da aşağıdan görebilirsiniz:

lEBNkk.jpg
De jure olarak imparatorluk seviyesindeki Kergit Hanlığı'na bağlı olan bu krallıklar, Warband senaryosunda Kergit gibi fakat "titular" olarak imparatorluk seviyesindeler. Halmar hariç, onu yine "titular" olarak ve Sancar Han'a haraçla (tributary) bağlı fakat krallık seviyesinde yaptık. Bunun nedeni ise Ichamur ve Narra, Göçebe (Nomad) yönetiminde ve kendilerine bağlı Klanlar (Krallık) olması, fakat Halmar yerleşik ve Ikta sistemi ile Kergitler'e bağlı. Ve bütün bunlar kabile (tribe) ünvanına sahip. Yani aynı seviyede bir de jure ünvan aldıklarında mevcut olan haraç (tributary) ünvanı kalıcı şekilde yok olacak. Halmar beyini Kergit'e bağlayan tek şey aynı imparatorluk sınırlarında ve aynı kültür grubunda bulunması. Fakat dinleri pek çok Kergit beyinden farklı olarak, Sünni Müslümanlar.

vZYNpA.jpg

rEYN87.jpg
Kalradya'da tıpkı gerçek dünyada (CK2 Avrupası) olduğu gibi Müslüman, Hristiyan, Zerdüşt, Musevi ve doğrudan olmasa da Aztek ile Hint dinleri mevcut. Müslümanlar her zamanki gibi Sünni ve Şii olarak iki büyük kola ayrılmışken, Kalradya'ya has bazı mezhepler de mevcut. Aynı şey diğer din grupları için de geçerli. Kalradya'da Hristiyanlık ise biraz daha farklı. Katolik kilisesi ve Roma'daki Papa, Kalradya'da mevcut değil. Onun yerine, Doğu Svadya ve Ön Vaegir'deki klasik Ortodoks kilisesi haricinde, en yaygın din Kalradik (Calradic) kilisesi ve ruhani lideri olan Suno Şehri'ndeki Kalradik Papa. Tabii bunlar gelecek günlüklerin konusu. Kergit Hanlığı ise genel olarak Tengrizm'in Kalradya versiyonu olan Bozkır İnancı (Steppe Pantheon) mensubu. Warband senaryosunda Halmar ve Narra'nın bir kısmı Sünni iken, Halmar'a bağlı Unuzdaq'ta Hristiyan ve Müslümanlar arasındaki baskıdan kurtulmaya çalışan, tıpkı Hazarlar'da olduğu gibi Musevilik yaygın. Doğuda, Sarranid sınırındaki Asugan Kalesi taraflarında ise ufak bir Nasturi topluluğu görülmekte.

nEYND1.jpg

vZYNDO.jpg
Kergit kültürü ise daha önceki günlükler ve iletiler yolu ile belirttiğimiz gibi kendi arasında çeşitlendirilmiş durumda. Bu diğer uluslar için de geçerli. Kergit Hanlığı genelde göçebe ulusların bütünlüğünden oluşması sebebiyle, hemen hemen her bir de jure krallık sınırını belirleyen farklı kültürler bulunuyor. Yönetim sınıfını oluşturan Nomadic (Moğol Portresi) kültürünün yanı sıra, kuzeyde Ichamur taraflarında Ergenekon destanından esinlenilmiş Ergenek (Kuman Portresi) kültürü ve Warband'den hatırladığımız ufak bir Bozkırlı (Bozkirian, Kuman Portresi) haydutları mevcut. Batıya yaklaştığımızda ise Narra'da bizleri Kahpe Bizans filmindeki Nacaroğulları olarak tanıdığımız kurgusal Najar (Oğuz Portresi) kültürü selamlıyor. Najarlar henüz göçebe kültür ve pagan dinine sahip olsa da, yerleşik hayatı tercih edecek Sünni nesil gümbür gümbür geliyor! Daha batıda, Halmar'da ise gelecek versiyonlarda Sarranid Sultanlığı'nın içlerine kadar uzanacak olan ve orijinal Türk kültüründen esinlenilmiş Tarkhan (Oğuz Portresi) kültürü karşımıza çıkıyor. Musevi Tarkhan beyi de tam olarak burada bulunuyor.
5Ypnkj.jpg

Halmar demişken, yine Warband'den hatırladığımız ve söylentiye göre Janakir Han'ın ölümüyle Kergit Hanlığı'nın iki eş parçayla Sancar ve Dustum arasında paylaştırılması gerektiğini fakat Sancar'ın herkesi kandırdığını savunan Dustum Han burada, Halmar'da bulunuyor. Halmar'da olma sebebi tamamiyle işleri kızıştırmak. Söylediğim gibi, Halmar dediğimiz Kergitler arasındaki yerleşik hayata sahip tek bölge. Bu nedenle, diğerlerinden daha güçlüler, fakat derebey ve toprak sayısı olarak eksikler. Halmar diğerlerine nazaran, Dustum Han'ın hakkını kullanarak bütün Kergitler'e karşı koyabilecek tek seçenek. Yine de sayı üstünlüğünden dolayı yenilmeleri işten bile değil. Elbette Narra veya Ichamur arasında Halmar tarafına geçebilecek beyler de çıkabilir.
znQp04.jpg

Kergit Hanlığı hakkında söylenebilecek son birkaç şey varsa, bunlardan en önemlisi derebey sistemidir. Ichamur ve Narra'nın tıpkı Tulga'daki Sancar Han gibi bağımsız ve imparatorluk seviyesinde olduğunu, fakat titular olup haraç (tributary) ile bağımlı olduğunu söylemiştik. Buna ilave olarak, Ichamur'daki Tonju bey Han olarak sıfatlandırılmıyor. Kendisi, Warband'deki Floris Mod Pack'in de kullandığı "Genişletilmiş Soylu Ünvanı" sisteminin rütbelerden Wang olarak sıfatlandırılıyor. Bu sayede haraca bağlı üç büyük bey hem diğer küçük beylerden hem de Sancar Han'dan statü olarak ayrılıyor. Krallık seviyesindeki göçebe Klan beyleri ise, isim olarak düklük seviyesindeki Noyan ünvanına sahip. Eğer kontluk seviyesinde bir derebeyiniz olursa Darga, baronluk seviyesinde ise Taishi ünvanlarına sahip olacaklar.

RQE8Xa.jpg
Klan sistemi gurur duyduğumuz bir diğer özelliklerden biri. Hanedanları, haritayı isimlendirmek ve ünvanları bayraklandırmak için kullanıyoruz. Evet yanlış duymadınınız; hangi ulus, kültür, din veya statüye sahip olursanız olun, sahip olduğunuz birincil ünvan her zaman hanedan armanıza sahip olacak. Tıpkı Warband'de olduğu gibi! Diğer ünvanlar ise bizim belirlemediğimiz rastgele oluşturulmuş bayraklara sahip olacaklar. Böylelikle hem Warband ile uyumlu hem de çeşitli bir bayrak/hanedan sistemine sahibiz. Fakat ne yazık ki, haritamız da hanedan ismimiz ile isimlendiriliyor. Warband'de soyad ve hanedan bulunmadığı için biz de bunları sahip oldukları topraklara göre isimlendirdik. Ve ortaya çok güzel bir hanedan sistemi çıktı. Kergit hanedanları Klan olarak adlandırılırken, diğer uluslarda bu farklı olacak.

Uzun ama hiç değilse yazmasının eğlenceli olduğunu düşündüğüm güzel bir günlüğün daha sonuna geldik. Gelecek günlüklerimiz de bu kadar uzun olmasa da detaylı ve bol ekran görüntüleri ile tatmin edici olacak. SPOILER ALERT! Gelecek günlük Sarranid Sultanlığı hakkında olacak! Birkaç gün sonra görüşmek dileğiyle.
L31q2j.pngX4LzB7.png
Ara
Cevapla
 


Bu Konudaki Yorumlar
Zendar Efsanesi v0.1 - Yazar: CradonWar - 04-02-2016, 09:22
Zendar Efsanesi | Geliştirici Günlüğü #3 - Bölüm I: Kergit Hanlığı - Yazar: CradonWar - 12-08-2016, 18:02



Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.