Günlük: HoI4 - 1.1.0 Yaması
#1
9LDQ2O.jpg
Bu haftanın geliştirici günlüğünde podcat ve SteelVolt "Red Ball Express" adı verdikleri 1.1 yamasından bilgi veriyor.

https://forum.paradoxplaza.com/forum/ind...ss.949237/ :
Merhabalar, umarız Hearts of Iron IV'dan zevk almaya devam ediyorsunuzdur. Ekibimiz bir süredir 1.1 yaması üzerinde çaba sarfediyor, yamaya Red Ball Express ismini koyduk. Stellaris ekibinin yamalara isim verme uygulaması hoşumuza gitti ve biz de major yamalarda isimlendirmelerde bulunacağız. Planlarımıza göre Temmuz ayından önce, yani tatile çıkmadan yamayı çıkartmış olacağız. Muhtemelen Haziranın son günleri içerisinde yama oyuncuların kullanımına sunulacak, daha erken bir tarihte dileyenler için beta olarak da yamayı kullanabileceksiniz.

Bu günlükte yamayla birlikte gelecek büyük değişikliklerden bahsedeceğiz. Çok sayıda bug giderdik, optimizasyon geliştirmelerinde bulunduk, çökme problemlerini giderdik. Haftaya gelecek olan geliştirici günlüğünde yama notlarını daha ayrıntılı bir şekilde inceleyebileceksiniz. 

Müttefik Topraklarına Geçiş
En büyük sıkıntılardan biri aynı düşmana sahip ülkelerin birbirlerine geçiş hakkını elde etmesiydi. Bu hususu başka bir problemi gidermek için oluşturmuştuk ve açıkcası bizim de hoşumuza gitmemişti. Bu sebeple oyuncuları dinledik ve bir çözüm ürettik, artık oyun içerisinde askeri geçiş izni almanız gerekecek ve oyun içerisinde bir toprağa ilerlerken geçiş almanızın gerektiğine dair uyarılacaksınız. Demokrasiler özgürleştirmek istedikleri topraklara girerken o toprağın asıl sahibinden izin alması gerekecek, yapayzeka bu geçiş iznini verecek. Bu çözüm hala deneme aşamasında, dolayısıyla hala bir takım değişiklikler görebiliriz.

Barış Konferansları

Barış Konferanslarında ülkelerin sırayla almasındansa 2 major ülkenin bulunduğu hususlarda 2. olan ülkenin daha çok toprak almasına sebep olan sistemde değişiklikler yaptık, artık her şey olması gerektiği gibi sıra sıra.  Umuyoruz ki bu sistemi daha çok beğeneceksiniz.

Çıkartmalar 
Artık Naval Bomber uçakları denizdeki taşıma gemilerine saldırabilecek, daha önceden taşıma gemileri diğer gemiler tarafından durdurulabiliyordu. Dolayısıyla göklere hükmetmeden çıkartma yapmak pek akıllıca bir fikir olmayacak. Yapayzeka da bir çok konuda geliştirildi, artık çok sayıda küçük çıkartma yapmak yerine tek bir büyük çıkartma yapmaya çalışacak. Naval Bomberlarla ilgili çeşitli dengelemelerde de bulunuldu, artık eskisi kadar muhteşem değiller.

Yapayzeka
Bu yamada küçük bir değişiklikle büyük etkiler elde edebileceğimiz şeyler üzerinde yoğunlaştık. Almanya'nın gereğinden çok liman kruması ve askeri fabrikalar kurmakta geri kalması önemli bir problemdi, aynı zamanda Almanya'nın Anschluss sonrası Avusturya'dan elde ettiği birlikleri kimi zaman kullanmadığını farkettik. Bu iki problem de giderildi, halen Maginot hattına intihar saldırısı düzenlememeleri konusunda çözüm üretmeye çalışıyoruz.

Bunların yanı sıra ilk başta bahsettiğimiz gibi yapayzekanın düşmanımın düşmanı dostumdur öyleyse onun topraklarından geçebilirim anlayışını kırmaya yönelik çalışmalar sarfettik. 

Bu değişikliklerin yanı sıra yeni eklediğimiz bir şeyi tanıtacağız. Savaşları nasıl geliştirebiliriz diye düşünürken bir planı farklı şekillerde yürütmenin ilginç olabileceğini düşündük, bunun üzerinde tartışırken daha ileri vakitlerde gelecek yamalar için böyle bir değişiklik olabileceğinden bahsediyorduk ancak yapayzeka bu tür bir şeye şuan dahi ihtiyaç duyduğu için 3 basit seçenek ekledik.

Sonuç olarak bu yeni mekanik oldukça işe yaradı ve 1.1 yamasına eklendi.

o76joo.jpg

Bir planın gerçekleştirilebileceği 3 farklı seçenek bulunuyor.

Dikkatli 
Bu modda birlikler iyi savunulan topraklara saldırmıyor, hangi toprakların iyi savunulduğunu modcular rahatlıkla değiştirebiliyor, örneğin karşınızda 6. seviye bir kale varsa birlikleriniz siz ayrı bir şekilde emretmediğiniz müddetçe oraya saldırmıyor. Aynı zamanda tehlikeli olabilecek şekilde ilerlemelerde bulunmuyor.

Dengeli
Bu oyunda da şuanda bulunan seçenek. 

Aceleci
Bu modda birlikler daha saldırgan bir şekilde ilerliyor, bu modun amacı düşman birliklerini hızlı bir şekilde bozguna uğratmak ve düşmanın herhangi bir şekilde güvenli olan bölgelerde hazırlanmasını engellemek.

Umarız bu yeni mekanik hoşunuza gitmiştir. Yapayzekanın neleri ne kadar tehlikeli algıladığını yine mod yaparak değiştirebiliyorsunuz. Bu mekanik sadece kara planlarında geçerli oluyor.

Haftaya 1.1 yamasının yama notlarıyla tekrardan karşınızda olacağız.
Cevapla
 


Bu Konudaki Yorumlar
HoI4 - 1.1.0 Yaması - Yazar: Duman - 17-06-2016, 16:44



Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.