Günlük: EU4 - Rastgele Yeni Dünya
#1
9 Temmuz

Yeni bir geliştirici günlüğüne hoşgeldiniz, birkaç hafta önce beklediğimiz sonucu veremeyen mekaniklerden bahsetmiştik ve bunlardan bahsederken Random New World mekaniğini vurgulamıştım. Zaman ayırabilmemiz halinde Random New World mekaniğini baştan ele alacağımızdan bahsetmiştim ve böyle bir şeyin gerçekleşmesi halinde bundan yeni bir geliştirici günlüğünde bahsedeceğimi söylemiştim.

Bugün Random New World'ü tekrardan dizayn etmeye başladığımızı duyuruyorum ve söz verdiğim gibi karşınızda geliştirici günlüğü

Birkaç Uyarı
+ Bu baştan ele olma Conquest of Paradise DLC'sine sahip herkesi etkileyecek, önceki Random New World mekaniğinin yerini alacak.
+ Yeni Random New World mekaniğini ne zaman çıkaracağımızın net bir tarihi yok, büyük ihtimalle 1.14 patchi ile birlikte gelecek ancak söz veremem.
+ Henüz işe tam anlamıyla başlamış değiliz dolayısıyla günlükte size sunacağım görseller final versiyon olmaktan çok uzak.

Tamamiyle Random New World
Öncelikle Random New World ile ilgili neyin yanlış olduğuna dair bir fikriniz yoksa 18 Hazirandaki geliştirici günlüğünü okumanızı öneririm. Yaptığımız mekaniklerin birbirine zıt çalışması bir yana, bu mekaniklerin ortaya çıkardığı Yeni Dünya fazlasıyla garip ve gerçek dışı hissettiriyordu.

Random New World mekaniğini nasıl yeniden ele alacağımızı düşünürken aklımıza birkaç seçenek geldi ve sonuç olarak diğer seçenekleri geriye bırakan 2 seçenekten birinde karar kıldık. İlk seçeneğimiz Random New World'ün önceden hazırlanmasıydı, oyuncunun bilgisayarı Random New World'ü oluşturacak, bu işlem fazlasıyla zaman alacak ve ortaya çıkan harita oyuncunun bilgisayarına kaydedilecekti. Ancak biz bu fikire pek sıcak bakmadık çünkü bu işlemin oyuncunun bilgisayarında gerçekleşmesi 10-20 dakika arası bir süre alacaktı.

Nihayetinde razı olduğumuz metod ise Random New World mekaniğinden kara yaratma opsiyonunu tamamen kaldırmak ve bunu Dünya Parçaları olarak adlandırdığımız bir mekanik ile değiştirmek. Bu yeni sistemde Yeni Dünya 8x9 olmak üzere parçalara bölünmüş durumda, her parça yaklaşık olarak Britanya büyüklüğünde. Bu parçalar içerisinde el yapımı adalar oluşturuyor ve parçaların konumları her oyunda random bir şekilde oyuncuya sunuluyor. Bir parçada birden fazla ada bulunabilir veya bir diğer parça 6x6 lık bir alan kaplayan devasa bir kıta olabilir. Bölgelerin şekli adaların şeklinden geliyor bölgelerdeki iklim ise toprağın yüksekliğinden elde ediliyor. Aynı ada hem bir buz adası olabilir hem de tropik bir ada olabilir tamamen haritada bu adanın o oyunda bulunduğu yere göre değişkenlik gösterir biçimde. Biz bu sistemi en az 100 parça oluşturduktan sonra oyunculara sunmayı planlıyoruz, harita modlamaya aşina olan modcular bu mekaniği modlayabilir ve daha farklı parçalar üretebilir, üstelik bu değişikliği yapmak checksumu etkilemiyor.

Random New World mekaniği ile oynamak bir öncekisinin benzeri şekilde olacak ancak ufak bir farkla. Artık Random New World'ü oluşturmak daha önceki halinden daha fazla zaman alacak ama Random New World'lü bir save'i yüklemek çok daha az zaman alacak. Aynı zamanda oyuncular yeni dünya haritasını beğenmeleri halinde aynı haritada tekrar oynayabilecekler, multiplayerda haritayı host diğer oyunculara gönderecek.

Random New World'ün ana mekaniğinin yanı sıra Random New World'e dair rahatsız olduğumuz ve düzeltmek istediğimiz diğer unsurlar da mevcut, bunlar;
+ Toprakların ve denizlerin isimleri, aynı bölgelerin ismi yerine isimler de random olmalı ve düzgün bir şekilde bu isimler oluşturulmalı. Yani ismi Titicaca Gölü olan bir okyanus bulunmamalı oyunda veyahut kuzey kutbuna yakın bir yerlerde California isminde bir bölge ile karşılaşmamalı oyuncular.
+ Ülkelerin oluşturulması, ülkeler random oluşturulmuş bayraklara ve isimlere sahip olacak ve bu ülkeler haritaya düzgün bir şekilde dağılmış olacak.
+ Toprak sayısının farklılığı, önceki sistemdeki gibi genelde benzer toprak sayısından farklı olarak artık tamamen adalarla dolu veya tamamen tek bir kıtadan ibaret olan Random New World ile karşılaşabileceksiniz.

Görseller
wWPTLJl.png

r2LxTUK.png

vWJcm2e.png

Kaynak link : https://forum.paradoxplaza.com/forum/ind...th.868985/
Cevapla
#2
Oyunda bu kadar sorun ve geliştirilmesi gereken şeyler varken Random New World ile uğraşmak çok saçma. Ve dahası bunu yapmadan önce Random New World ile oynayan var mı diye sormak gerekir.

Bu kadar şey varken dediğime bir örnek: 1444'ten 1821'e kadar 377 yıl yaşayan 2 tane diplomatımız var. Bunu da yarım saat önce fark ettin :D Daha tomarla gülünç şeyler var oyunda.
G0kMNN.png
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.