Günlük: EU4 - Geliştirilmiş Asimilasyon ve Paralı Askerler
#1
Merhabalar, Europa Universalis 4'ün bir başka geliştirici günlüğüne daha hoşgeldiniz. Bugün yayınlayacağımız günlükte henüz duyurusunu yapmamış olduğumuz DLC'ye ait 2 mekanikten sözedeceğiz. 

Geliştirilmiş Kültür Değişikliği (DLC İçeriği)
Şuanda EU4'teki kültür değişiklik sistemi epey bir basit. Toprakları sadece kendi kültürünüze dönüştürebiliyorsunuz ve bu dönüştürme esnasında bu toprağın kendi kültürünüzden olan bir toprağın direkt olarak yanında olması veya kilometrelerce uzaklıkta Sibirya'da bir toprak olması hiçbir fark yaratmıyor. Bir sonraki DLC 'de bu konuya da değindik. Artık kültür değişikliklerinde şu seçenekleriniz var.
  • Ana kültür : Önceki sistem gibi, seçtiğiniz toprağı kendi ana kültürünüze dönüştürüyor, eğer ana kültürünüzde olan bir toprağa sınır ise bu bölge, kültür değiştirmek %25 ucuzluyor.
  • Komşu sahip olunan kültür : Toprağı direkt olarak sizin anakültürünüze dönüştürmektense, o bölgeye sınır olan başka bir kültürü o bölgede yaymak isteyebilirsiniz. Örneğin İngiltere ile oynuyorsunuz ve Gaskon kültürünü ülkenizde kabul edilen kültür haline getirmek için yaymak istiyorsunuz, bu durumda Labourd'daki Bask halkını Gaskonlaştırabilirsiniz. 
  • Asıl kültür : Eğer bir toprak daha önceden kültür değişikliğine uğradıysa, bunu artık geri alabiliyorsunuz. Örneğin Gaskonlaşmış Labourd'u tekrardan Bask kültürüne dönüştürebiliyorsunuz. Bu eylem her zaman %50 daha ucuz oluyor.
DLC'ye sahip olmayanlar sadece ilk seçenek olan ana kültüre dönüştürmeyi kullanabilecekler ancak yine sınır olması durumunda %25 ucuz olacak.

Görsel


Varisine İsim Ver (DLC İçeriği)
Hiç oyun boyunca 0/0/0 bir varise sahip olup sinirden bu varise özelliklerine yakışacak bir biçimde hakaretvari bir isim vermek istediniz mi? Yeni DLC ile birlikte bunu yapabilirsiniz. Eventlerle ismi önceden belirlenmiş bir varise sahip olmadığınız müddetçe varisinize isim verme seçeneğiniz bulunacak. Eğer kendinizi o kadar da yaratıcı hissetmiyorsanız standart isime evet diyebilirsiniz, ancak bu pek de eğlenceli bir hareket değil.

Görsel


Yeni Paralı Askerler (Bedava)
1.14 ile birlikte gelen bir özellik de paralı asker limiti. Önceki sistemde bir paralı asker havuzu mevcuttu oyun içerisinde, bu da sizin ülkenize göre her gün bir havuzun dolmasıyla işliyordu. Bu nispeten kafa karıştırıcı bir mekanikti bu sebeple bunda da değişiklikler yaptık. Artık her ülkenin 20+ askeri limitinin %30'u oranında paralı asker limiti var. Bu limit kaç paralı askere sahip olabileceğinizi belirliyor. Bu paralı askerler herhangi türden olabilirler ve istendiği an anında üretilebilirler. Art of War DLC'si ile birlikte gelen askeri planlama (template) da bundan böyle artık paralı askerler için de kullanılabilir şekilde yeniden dizayn edildi.

Görsel

Görsel


Kanalları Bloke Edebilme (Bedava)
1.6 ile kanalları oyuna eklediğimizden beri oyunculardan bu kanaldan kimin geçip kimin geçebileceğine karar verebilmeye yönelik bir mekanik talebi aldık. 1.14 yamasıyla birlikte sizle o an savaşta olan kişiler hiçbir şekilde kanallarınızdan geçemeyecekler.

Bugünlük bu kadar, bir sonraki günlükte yerli nüfusa kolonistlerin yaklaşımları üzerindeki değişikliklerden ve koloniler arası savaşlardan bahsedeceğiz.
[+] 4 üye Duman nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Cevapla
#2
Heir isimlendirmeye random seçeneğinin de eklenmesi gerekli.
v5jjo8.gif
[+] 1 üye Snyk nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#3
Kültür eklentisi çok iyi olmuş . Istediğim bir şeydi .
[+] 1 üye Redtay nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#4
Yeni Paralı Askerler kısmını tam olarak anlayamadım?

Artık ordularımızı full paralı askerlerden oluşturamayacak mıyız? Where is ROMA air force?
G0kMNN.png
Ara
Cevapla
#5
Oluşturabileceksin ancak normal ordu forcelimiti gibi bir de paralı asker forcelimiti olacak ve buna göre oluşturacaksın.
Cevapla
#6
en çok düşündüğüm ve aklıma gelen istediğim eklenti , istediğimiz toprağı istediğimiz kültüre dönüştürebilmekti.. isabet olmuş..
FxO_A92WYAI--2l.jpg
Ara
Cevapla
#7
cok güzel aradıgım şeylerdı
Ara
Cevapla
#8
horta ne gerek var
[+] 1 üye HulkSpider03 nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#9
Haberler bölümünde bu şekilde yorum yazıldığında konu ön plana çıkmıyor, dolayısıyla çok da 'hortluk' bir durum yok, sadece Güncel Konularda gözükür o kadar.
[+] 1 üye Duman nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Cevapla
#10
Başlayayım o zaman sırf mesaj kasmak için en eski konuları hortlatmaya. Sonuçta hort değil(!)
Ara
Cevapla
#11
Mesaj kasmak her zaman yanlış (sadece eski konulara yazıldığında değil), öte yandan bu konuya ileti giren üyenin 'mesaj kastığını' düşünmüyorum sahip olduğu 1 iletiyle, daha çok arama sonucu itibariyle bu konuya denk gelip üye olmuş ve yorumlamış gibi görünüyor.

Demek istediğim bu konu çok sonraları ileti alsa bile, Haberler bölümünde ayrıca bir ayar çektiğimizden dolayı 1. sayfada dahi görünmüyor, konu hortlatılmasındaki mesele eski konuların gereksiz yere öne çıkmasıdır bu konuya siz yorum yazmazsanız Güncel Konular'da da görünmezse böyle bir durum zaten söz konusu değil, biz bunları konuşurken konu 4. sayfada bulunuyor.
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.