Strategyturk Forumları

Orjinalini görmek için tıklayınız: EU4 - Multiplayer Sohbet
Şu anda (Arşiv) modunu görüntülemektesiniz. Orjinal Sürümü Görüntüle internal link
Sayfalar: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
Kural ve işleyiş önerilerinizi bekliyoruz önümüzdeki etkinlik için.
(30-06-2020, 09:31)Duman : [ -> ]Kural ve işleyiş önerilerinizi bekliyoruz önümüzdeki etkinlik için.

Region kuralına gerçekten bir düzenleme gelmeli özellikle Asyadaki devletlere çok dezavantajı var, çok az developmentli regionlar, kolonize edilememiş topraklar vs. çok can sıkıcı.
Örneğin Moğolistan olursanız başlangıçtan zaten 3 region'la başlıyoruz ve bir region'da sadece 1 toprak var gerisi kolonize edilmemiş topraklar. Bu sorunlara spesifik olmayan nasıl bir çözüm getirilebilir bilmiyorum ama bir şeyler yapılmalı.
(30-06-2020, 09:31)Duman : [ -> ]Kural ve işleyiş önerilerinizi bekliyoruz önümüzdeki etkinlik için.

Buna birçok kişinin karşı olduğunu düşünüyorum ama özellikle late gamede war goal elinizde olmasına rağmen savaş skorunu 100 yapamadığınız için bazı savaşlar oyun sonuna dek devam ediyor. Kanser olma noktasına geliyorsun. 20 ws bile kabul ettiremiyorsun. War goal - War Score ve Savaşın başladığı yılın üstünden geçen zaman baz alınarak bir düzenleme getirilirse, çok daha az yıpratıcı olacağını düşünüyorum.
Önümüzdeki multiplayer etkinliğini bugünlerde açmak istiyoruz fakat konseptle alakalı bazı enteresan fikirler var, bu konu üzerinden bu fikirlerle ilgili görüşlerinizi paylaşabilirsiniz. Bir süredir bahsettiğimiz üzere önümüzdeki EU4 etkinliğinin Emperor'un da çıkışıyla birlikte "Avrupa Multiplayer" isminde bir konseptte olmasını planlıyorduk, bu demek oluyor ki 40 oyuncu varsa 40'ı da Avrupa'da. Haritada oyuncuların genişleyebileceği bölgelere çeşitli kısıtlamalar vesaireler getirilebilir bunun için.

Bu konseptte asıl sorun bu kadar çok sayıda oyuncuyu bir alana topladığımızda belki ilk 200 sene müthiş eğlenceli geçse de, 1600'den sonra haritada kaç oyuncu kalacağı. 1600'de az sayıda oyuncu kalması ve oyunun geri kalanını nispeten sıkıcı şekilde geçirmek konsept itibariyle pek sağlıklı görünmüyor.

Bunu engellemek için düşündüğümüz şey ise ülkelere farklı "zafer şartları" oluşturmak, yani multiplayerı bu sefer tam da sıkıcılaşabileceği 1600'lerde bir ülkenin belli şartları yerine getirip kazanmasıyla sona erdirmek, fakat bu husus üzerinde kafa yorduğumuzda genellikle haddinden fazla karışık ve dengesiz olabilecek ihtimaller beliriyor.

Eğer Avrupa Multiplayer'ı için bu endişeleri giderecek fikirler bulamazsak Grand veya Minor yapmayı değerlendirebiliriz.
Avrupadaki oyuncular, sadece rival alabildikleri ülkelerle sinirindaki topraklari alabilmesi kurali gelebilir. Bunun yaninda rival slotu boşaldiginda, eklediği ulkeye savas acabilmesi icin belli bir süre gecme kurali da eklenebilir. Daha bir cok eklenecek kisitlamayla avrupadaki oyuncu sayisinda hizli düşüş engellenebilir
minor multi şöyle bi önerimm var avrupadan bi devlet alınacaksa 50 dev asya da sallıyorum 60 dev orta afrika da sınır 65 dev amerika kıtasında dev sınırı olmadan seçim yapılabilsin gibi
Önerim şu.. 3 döneme ayıralım

1- 1444-1599 arası erken dönem.. Bu dönemde kolonizasyon yasak olup devletler max 2 regionda toprak sahibi olacaktır.

2-1600-1749 koloni dönemi bu dönemde avrupadan toprak almak yasak olup geriye kalan bölgeler serbesttir. koloni serbesttir. koloni bölgeleri dışındaki topraklar trade company olarak değerlendirilecektir.

3-1750-1821 zafer dönemi.. Tüm bölgeler serbesttir.

Zafer koşulu. Max developmente göre hesaplanacaktır.
Katılım yoğunluğu 30+ yakın olduğundan Avrupa'ya sıkışmanın gereği olmayacağı düşüncesindeyim. Yayın belki Avrupa ve yenilikler odaklı olacaktır ancak Asya'daki oyuncunun buna fazla bir şikayeti olacağını da sanmıyorum.
Tercihler belki bir grand, bir minor, bir alternatif ülke seçilsin şeklinde sıralanabilir. Uygun ve hakkaniyetli bir dağılım olur.
Şahsım adına ben Avrupa'nın o kalabalığında oynamak istemem. Benim gibi düşünen, mplerde nispeten daha yeni olan oyuncular çok fazla Avrupa tercih etmeyecektir. Böylelikle Avrupa oyuncuları da daha tecrübeli oyunculardan oluşur. Kısaca daha az kural ve daha genel haritalı bir mp tercih ederim. Belki bu kez victory card uygulaması da olabilir.
ben şahsen minör için avrupa dışında oynamayı planlıyordum bu 40+ avrupa olayı evet zevkli olabilir Mabella arkadaşımız dediği gibi rival olayıda oyuncu erimesi azaltabilir ama o kargaşada nasıl olur bilemiyorum çok mp oynamadığım için , bi arkadaşta demiş minör için avrupada 50 dev afrikada 65 dev vs bölgeye göre dev biraz artması gayet mantıklı bence amerikada sınırsız veya 60 dev vs.
Minor multiplayerda Asya, Afrika, Amerika daha izole olduğu için daha kolay bile büyüyor. 10-15 dev daha fazla başlaması bence hem gerekli değil hem de anlamlı değil.
katılmıyorum kolay büyümüyor bbüyüsede biraz güçlü bi batılı devlet üstün geliyo bi şekilde
bence belirli bi süreye kadar avrupa ortamında barış olabilir ya da belirli bi süreye kadar sadece claimli topraklar alınsın çünkü claim atmak da zor bayağı bir hre içindeyken
bi tık fazla dev olması akkoyunlu, aztec gibi devletlerde alınabilinir olur minorda
(03-07-2020, 20:12)mezamorta : [ -> ]katılmıyorum kolay büyümüyor bbüyüsede biraz güçlü bi batılı devlet üstün geliyo bi şekilde

Kesinlikle katılıyorum, çok fena pip farkı oluyor.
Claim kuralında mantık oyuncunun bir anda annex yememesi vesaire ise bunun border friction gibi savaş sebeplerinde yani savaşta belirli topraklar dışında aldığın her toprak için diplomatik puan kaybettiğin durumlarda sadece claim olan topraklar veya border friction olan toprakların olduğu yerleri almak olmalı.
 Holy war ve tribal savaşlarında ise böyle bir sınırlama olmamalı. Nationalism örneğine gelince ise o durumda oyuncu zaten imperialism ile savaş açabildiği için bir değişiklik gerektirdiğini düşünmüyorum bununla ilgili görüşlerini belirtirse oyuncular gelecek etkinlik için daha iyi olacağını düşünüyorum.
Yeni yapılacak oyunda büyük devletler görmek degilde buyuk diplomasiler göröp devletlerin parcalanmasını yavaslatmaya dair kurallar getirilirse daha eglenceli daha güzel 1 oyun olabilir birbirlerine yol vermek yerine engel olmaya çalışılan multiye hiç rastlamadık şu ana kadar sen oraya git ben buraya diyip anlasıyor insanlar bu biraz garip.
Bu ay multiplayer etkinliği olacak mı?
Bir önerim olacak.

Eu4'ün yapay zekasına karşı oynamak çok monoton ve sıkıcı olabiliyor. Her MP etkinlik gününün sonunda save dosyasını bir yere yükleyebilirseniz forum kullanıcıları o save dosyasını indirip çok farklı oyunlar ile karşılaşabilir. Hatta isteyen single player'da açıp belli bir zaman diliminden sonra oynamaya devam edebilir.

Bence bu; bu forumu takip eden, içeriklere göz atan, etkinliklere hiç katılmayanlar için bile keyifli olacak ve yapılması basit bir şey de olsa burası sayesinde yeni oyunlar oynayan insanların foruma olan ilgisini arttıracaktır.
Yakınlarda bi etkinlik var mı?
Kural önerisi : Aynı savaşta yer almayan oyuncular; birbirlerinin isyanını bastıramaz, birbirine herhangi bir şekilde para yollayamaz.
Kuralıyla paralel olarak, condo atmanın da ciddi sıkıntı doğurduğu düşüncesindeyim. Condo atılan parayı geçtim, o paranın geri ödeneceği, karşılığında core iade edileceği vb. Durumların önüne geçmek de bence mümkün değil.
Sayfalar: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18