11-03-2020, 13:17
11-03-2020, 13:17
08-12-2020, 02:19
1. Komarno muharebesinde Axis tarafı olarak oynadım. Düşman yapay zeka fazla agresif oynadığından dolayı çok fazla birliği paket oldu hatta 4-5 tur olsaydı Minor Victory alabilirdim ancak Draw oldu. Öncelikle Sovyet tarafı çok fazla birlikle başlıyor ancak oyunun ileri turlarında gelen Axis takviyesi ile Panther gibi tanklar sayesinde çok kolay yarma harekatları yapabiliyorsunuz Axis ile. Macar birlikleri Sovyetlerden birazcık daha güçsüz, Alman birlikleri Sovyet birliklerini adeta yok ediyor(42 Hard saldırılı Panther'e karşı 17 Hard saldırılı T34 gibi).
Muhtemelen karşımda gerçek oyuncu olsaydı Minor Defeat ile kurtulurdum. İki soluklu oynadım bir gün 21 tur bir gün 21 tur, saveyi hiç geri almadım. Eğer oynamak isteyen varsa oynayıp skoru atabilir bizim için bir challenge olur.
08-12-2020, 17:36
Senaryoyu bende bugün oynadım. Tek seferde, savescum yapmadan bitirdiğim ilk senaryo bu olsa gerek. Zevkli ve garipti özellikle daha önce bakınmadığım için Sovyet taburlarının boyutunu bilemiyor olmam büyük sıkıntı oluşturdu.
Oyun sonu harita ve zafer durumu
Oyun başı siperlerde tutunmayı denememe rağmen 5/60 gibi assaultlar yedikten sonra desteğin geleceği zamana kadar kademeli geri çekilmeye başladım. Hattın çökmesiyle beraber tüm Sovyet tankları içeri doluşarak topçularıma erişti. Her ne kadar başta kötü bir durum gibi görünsede pek çok Sovyet tank taburunu böylelikle sıkıştırarak imha ettim. Destekler gelip cepheye ulaştığında güney hariç tüm cepheler çökmüş, arka hatlara çekilmiştim. Hızlıca yeni gelen 3 tabur tankı cephelere yönlendirerek cephenin güneyini ve ortasını çökmekten kurtararak pek çok tabur imha ettim. Ancak güneydeki baskının hiç bitmemesi sonucunda arkada ki sabit Macar taburlarından yardım almak amacıyla geri çekildim. Geri çekilince peşimden dikkatsizce gelen yaklaşık 15 Sovyet taburunu tek hamlede kuşatarak imha ettim kalan Sovyet taburlarıysa arkalarda tutunmaya çalıştı. Sürekli ilerleyerek cepheyi eski haline getirdikten sonra güneydeki vp ye taaruza kalktım. Yine bu taaruz esnasında çok sayıda tabur imha etmiş olsamda askerlerim aşırı yorulmuştu ve Sovyetlerin ardı arkası kesilmiyordu. Bende son 5 tur kala durumun kötülüğünü düzeltmek adına tam manasıyla çapulcu gibi düzensiz bir taaruza başladım. Hedefim düşman taburları ne pahasına olursa olsun imha ederek güneydeki vp yi geri almaktı. Ummadığım kadar başarılı başlayıp çok sayıda tabur imha etsekte dikkatsiz manevralarımız sonucu sovyet tankları yine arkadaki topçularımıza ulaştı. Bu sefer onları çevreleyecek birlik olmadığı için 50 puanlık bir vp daha kaybettik. Güneyde ise vp nin dibine kadar ilerlememize rağmen tüm ivmemizi yitirdiğimiz için çemberi kapatamadan oyun bittiç
13-12-2020, 20:19
Startedların hangisinden başlamalıyım? Yeni oyuncular için ayar nedir? Ülkeyi nereden seçiyoruz?
13-12-2020, 20:21
Budapest'i oynamadım ama tahminim ikincisi ilkinin devamı niteliğinde. Önce #00'ı sonra #01'i oynayabilirsin.
13-12-2020, 20:36
(13-12-2020, 20:19)Gurt : [ -> ]Startedların hangisinden başlamalıyım? Yeni oyuncular için ayar nedir? Ülkeyi nereden seçiyoruz?00 dan başla. Ayar ve taraf seçmeyi senaryo seçtikten sonra gelen ekranda yapıyorsun. Örneğin Alman tarafında oynayacaksan Almanlar manuelde Ruslar AI wıth Fow(Fog of war/Savaş sisi) seçili olsun. Yine aynı ekranda ''Rules'' kısmından opsiyonel ayarları yapabilirsin.(Oyunu çözene kadar defaultta kalması daha ıyı olur)
13-12-2020, 20:41
İkiside Manuel olarak işaretli. Automatic with FOW mu yapıcam AI olacak tarafı?
13-12-2020, 20:49
Evet.
Rusların insan oyuncu olmasını tavsiye etmişler.
Rusların insan oyuncu olmasını tavsiye etmişler.
13-12-2020, 20:50
(13-12-2020, 20:41)Gurt : [ -> ]İkiside Manuel olarak işaretli. Automatic with FOW mu yapıcam AI olacak tarafı?Aynen, eğer kendıne guvenmıyorsan sadece Automaticde yapabilirsin. Fow ne işe yarıyor dersen Fow açıkken düşman birliklerinin yorgunluk ve asker sayılarını net bilemiyor, görüş mesafesinden uzak kalanlarıda tespit edemiyoruz.
19-12-2020, 20:11
2.02 yaması ile değişenler:
- Grafikler yenilendi.
- Yeni sefer senaryosu: Cesar 'Indragnir' Moreno tarafından #441231_01_Konrad_VARIANT_1_Operation Konrad, Komarom tank battle and the Siege of Budapest (Konrad Operasyonu, Komarom Tank Muharebesi ve Budapeşte Kuşatması bir arada.). Senaryo notları da eklendi.
Smolensk '41 ve Bulge '44 de yamalandı, onların konusuna da bakınız.
- Grafikler yenilendi.
- Yeni sefer senaryosu: Cesar 'Indragnir' Moreno tarafından #441231_01_Konrad_VARIANT_1_Operation Konrad, Komarom tank battle and the Siege of Budapest (Konrad Operasyonu, Komarom Tank Muharebesi ve Budapeşte Kuşatması bir arada.). Senaryo notları da eklendi.
- İki yeni Opsiyonel Kural, Optional Amphibious Rules ve Extended Patrolling. Konuda anlattık.
- Özel istihkâm araçları Britanya'nın kraliyet zırhlı araçlı istihkâm (AVRE) birliklerinin yapabildikleri şeyler için genişletildi. AVRE birlikleri köprü yapabilir, mayın tarlalarını temizleyebilir ve anti-tank hendeklerine hasar verebilir.
- Recon Spotting opsiyonel kuralı yenilendi. Konusuna bakınız.
- View>Highlight menüsündeki "Patrolling Units" yardımıyla devriyeye çıkmış birlikleri vurgulayabilirsiniz.
- Yok edilmiş tam altıgen botlarından ikmal akışına izin veren bir sorun giderildi.
- Sınırlı hedefler eklendi. Giriş kısmının hedefler kısmında sınırlı hedeflerden bahsettik.
- Demiryolu kapasitesini etkileyen İkmal değişimi eklendi. Bunlarda değişiklik olduğunda komuta açılır penceresinden bu durum bildirilir.
- Parametre Verisine iki tarafın değiştirmeleriyle oynayabilmek için değiştirme oranı değişkeni eklendi. Bu değişiklikle değiştirme oranları genelde normalin yarısı kadar oldu ama Serbia '14'te bu oran cepheden dolayı özellikle çok düşük, hattâ bazı durumlarda yok olarak belirlendi. (Evet burada Serbia '14'ten bahsediyorlar. U.N.)
- Dağcı birlikler eklendi. Hareket bahsinde bunları anlattık.
- Düzensiz birlikler eklendi. Yine hareket bahsinde anlattık.
- Aksak partizan birlikleri düşmanın yürüyüş modundaki hareketini aksatamayacak şekilde düzenlendi (sadece aksak olmayanlar düşman yürüyüş modu hareketlerini aksatabilir).
- Kuşatma toplarının artık sığınaklara 10X atış değeri var.
- Bir tarafın hem ikmal merkezlerini hem de global ikmal değerini düzenleyen IS GLOBAL ikmal değişimi eklendi.
- E-postayla oyunda son turun tekrarı atlandığında zafer açılır penceresinin gösterilememesine sebep olan bir sorun düzeltildi.
- Atlı birliklerin yürüyüş modunda hafif köprüden geçerken gece aksaklığına uğramasına neden olan bir sorun düzeltildi.
- Kuvvet açılır penceresinin muharebe düzeninin altına sarılmasına neden olan bir sorun düzeltildi.
- Çıkış hedefleri artık millete bağlı olarak düzenlenebiliyor. Bu durumda oradan sadece o hedefin milletinin birlikleri oradan çıktığında zafer puanı alınır.
- Mayın tarlalarının donanma birliklerine karşı saldırısı 10 ile çarpılıyor.
- Parametre Verisindeki siper kazma ihtimali artık ondalıklı sayı olabiliyor.
- Özel istihkâm araçları Britanya'nın kraliyet zırhlı araçlı istihkâm (AVRE) birliklerinin yapabildikleri şeyler için genişletildi. AVRE birlikleri köprü yapabilir, mayın tarlalarını temizleyebilir ve anti-tank hendeklerine hasar verebilir.
- Recon Spotting opsiyonel kuralı yenilendi. Konusuna bakınız.
- View>Highlight menüsündeki "Patrolling Units" yardımıyla devriyeye çıkmış birlikleri vurgulayabilirsiniz.
- Yok edilmiş tam altıgen botlarından ikmal akışına izin veren bir sorun giderildi.
- Sınırlı hedefler eklendi. Giriş kısmının hedefler kısmında sınırlı hedeflerden bahsettik.
- Demiryolu kapasitesini etkileyen İkmal değişimi eklendi. Bunlarda değişiklik olduğunda komuta açılır penceresinden bu durum bildirilir.
- Parametre Verisine iki tarafın değiştirmeleriyle oynayabilmek için değiştirme oranı değişkeni eklendi. Bu değişiklikle değiştirme oranları genelde normalin yarısı kadar oldu ama Serbia '14'te bu oran cepheden dolayı özellikle çok düşük, hattâ bazı durumlarda yok olarak belirlendi. (Evet burada Serbia '14'ten bahsediyorlar. U.N.)
- Dağcı birlikler eklendi. Hareket bahsinde bunları anlattık.
- Düzensiz birlikler eklendi. Yine hareket bahsinde anlattık.
- Aksak partizan birlikleri düşmanın yürüyüş modundaki hareketini aksatamayacak şekilde düzenlendi (sadece aksak olmayanlar düşman yürüyüş modu hareketlerini aksatabilir).
- Kuşatma toplarının artık sığınaklara 10X atış değeri var.
- Bir tarafın hem ikmal merkezlerini hem de global ikmal değerini düzenleyen IS GLOBAL ikmal değişimi eklendi.
- E-postayla oyunda son turun tekrarı atlandığında zafer açılır penceresinin gösterilememesine sebep olan bir sorun düzeltildi.
- Atlı birliklerin yürüyüş modunda hafif köprüden geçerken gece aksaklığına uğramasına neden olan bir sorun düzeltildi.
- Kuvvet açılır penceresinin muharebe düzeninin altına sarılmasına neden olan bir sorun düzeltildi.
- Çıkış hedefleri artık millete bağlı olarak düzenlenebiliyor. Bu durumda oradan sadece o hedefin milletinin birlikleri oradan çıktığında zafer puanı alınır.
- Mayın tarlalarının donanma birliklerine karşı saldırısı 10 ile çarpılıyor.
- Parametre Verisindeki siper kazma ihtimali artık ondalıklı sayı olabiliyor.
15-04-2021, 04:31
Seriye mekanik olarak ne eklendi:
- Devriye.
- Değiştirme.
- İstihkâm aracı bölüklerinin köprü yapma ihtimali artık istihkâm aracı taburlarının köprü yapma ihtimalinden daha düşük.
Evet, biliyorum, bunun 2. ileti olması lazımdı.
- Devriye.
- Değiştirme.
- İstihkâm aracı bölüklerinin köprü yapma ihtimali artık istihkâm aracı taburlarının köprü yapma ihtimalinden daha düşük.
Evet, biliyorum, bunun 2. ileti olması lazımdı.
19-11-2021, 19:28
4.00 yaması ile değişenler:
- Alternative Assault Rule Opsiyonel Kuralı düzenlendi. Artık sığınak/korugan/kale içindeki birliklere karşı hücum ederken bu kural açık bile olsa hücum değeri kullanılıyor.
- Kaleler eklendi. Koruganların 1,5 katı savunma değerleri var.
- Varsayılan opsiyonel kurallar düzenlendi. Recon Spotting ve Counterbattery Fire bu oyun için artık varsayılan olarak açık.
- Kolordu düzenlemeleri artık kolordu ve orduların bağlanma için kullanılabilmesine olanak sağlayacak şekilde düzenlendi. Artık Sovyetlerde '41 sonrası geçen oyunların düzenlemelerinde özel sınırlamalar yok.
- Yeni kısayol tuşu. Sağ fare tuşuna basılı tutmak yerine Tab'a basılı tutabilirsiniz.
Diğer oyunlar da yamalandı.
- Alternative Assault Rule Opsiyonel Kuralı düzenlendi. Artık sığınak/korugan/kale içindeki birliklere karşı hücum ederken bu kural açık bile olsa hücum değeri kullanılıyor.
- Kaleler eklendi. Koruganların 1,5 katı savunma değerleri var.
- Varsayılan opsiyonel kurallar düzenlendi. Recon Spotting ve Counterbattery Fire bu oyun için artık varsayılan olarak açık.
- Kolordu düzenlemeleri artık kolordu ve orduların bağlanma için kullanılabilmesine olanak sağlayacak şekilde düzenlendi. Artık Sovyetlerde '41 sonrası geçen oyunların düzenlemelerinde özel sınırlamalar yok.
- Yeni kısayol tuşu. Sağ fare tuşuna basılı tutmak yerine Tab'a basılı tutabilirsiniz.
Diğer oyunlar da yamalandı.
13-01-2022, 11:56
Indragnir'in senaryosunun 1.1 versiyonu çıktı. Buradan indirebilirsiniz:
Tık!
Ufak bir düzenleme oldu, tekrar indirin.
Tık!
Ufak bir düzenleme oldu, tekrar indirin.
16-12-2022, 17:30
4.01 ile gelenler:
Bug düzeltmeleri:
- Hareket puanı yetersizken hücum başlatılmasına neden olan bir hata düzeltildi.
- Partizan birlikleri artık Broken olduklarında aldatma etkilerini kaybediyor.
- Turlar arasında savaş sisinin açılması düzeltildi.
- Artık birlikler fırtına sırasında botla hareket edebiliyor.
- Tam altıgen köprüleri yok etmek artık o köprüdeki birliğin tamamen imhasına sebep olmuyor.
- 0 uçaksavar değeri olan birliklerin Save Movement Costs özelliğini kullanamaması düzeltildi.
Eklemeler:
- Dosya düzeni değişti. Kayıtlar, veriler, dökümler, kılavuzlar, muharebe düzenleri, senaryolar ve ekranlar için klasörler oluşturuldu. Kayıtlar artık Saves klasöründe.
- Döküm sistemiyle ile bug ve sair şeyler tespit edilebilir.
- Ana programa yeni dinamik araç çubuğu eklendi.
- Kısayollar değişti ve yenileri eklendi.
- Settings>Cursor>Small/Standard/Large eklendi.
- Settings>Hex Highlights eklendi.
- Settings>Map Contours eklendi.
- Settings>Action Speed eklendi.
- A/I>Fast A/I Processing silindi, yerine Action Speed kullanın.
- View>Roaming Mode eklendi.
- View>Map Labels eklendi.
- View>Map Slopes eklendi.
- View>Map Elevations eklendi.
- View>Map Coordinates eklendi.
- View>Map Combat Modifiers eklendi.
- View>Highlight>Higher Organization eklendi.
- View>Highlight>High Density Stacks eklendi.
- View>Highlight>Recon Units eklendi.
- Gezinti Modu eklendi.
- İstihkâm birlikleri artık tam altıgen botları patlatabiliyorlar.
- Yeni malumat özeti kılavuzu.
- Kullanıcı kılavuzu ve başlangıç kılavuzunda değişiklikler yapıldı.
- Bulunabildiği yerlerde lider fotoğrafları eklendi.
- _alt parametre verilerindeki hava tecriti değerleri düzenlendi.
- 2D ırmakların maviliği artık daha koyu.
- 441029_01: Prelude - The Drive to Budapest ve 441029_01: Prelude - The Drive to Budapest_Alt senaryolarında Sovyet 37. Piyade Kolordusunun yeri 84,130'a alındı.
- #441231_01_Konrad_VARIANT_1_Operation Konrad, Komarom tank battle and the Siege of Budapest senaryosu 1.1 versiyonuna güncellendi.
Bug düzeltmeleri:
- Hareket puanı yetersizken hücum başlatılmasına neden olan bir hata düzeltildi.
- Partizan birlikleri artık Broken olduklarında aldatma etkilerini kaybediyor.
- Turlar arasında savaş sisinin açılması düzeltildi.
- Artık birlikler fırtına sırasında botla hareket edebiliyor.
- Tam altıgen köprüleri yok etmek artık o köprüdeki birliğin tamamen imhasına sebep olmuyor.
- 0 uçaksavar değeri olan birliklerin Save Movement Costs özelliğini kullanamaması düzeltildi.
Eklemeler:
- Dosya düzeni değişti. Kayıtlar, veriler, dökümler, kılavuzlar, muharebe düzenleri, senaryolar ve ekranlar için klasörler oluşturuldu. Kayıtlar artık Saves klasöründe.
- Döküm sistemiyle ile bug ve sair şeyler tespit edilebilir.
- Ana programa yeni dinamik araç çubuğu eklendi.
- Kısayollar değişti ve yenileri eklendi.
- Settings>Cursor>Small/Standard/Large eklendi.
- Settings>Hex Highlights eklendi.
- Settings>Map Contours eklendi.
- Settings>Action Speed eklendi.
- A/I>Fast A/I Processing silindi, yerine Action Speed kullanın.
- View>Roaming Mode eklendi.
- View>Map Labels eklendi.
- View>Map Slopes eklendi.
- View>Map Elevations eklendi.
- View>Map Coordinates eklendi.
- View>Map Combat Modifiers eklendi.
- View>Highlight>Higher Organization eklendi.
- View>Highlight>High Density Stacks eklendi.
- View>Highlight>Recon Units eklendi.
- Gezinti Modu eklendi.
- İstihkâm birlikleri artık tam altıgen botları patlatabiliyorlar.
- Yeni malumat özeti kılavuzu.
- Kullanıcı kılavuzu ve başlangıç kılavuzunda değişiklikler yapıldı.
- Bulunabildiği yerlerde lider fotoğrafları eklendi.
- _alt parametre verilerindeki hava tecriti değerleri düzenlendi.
- 2D ırmakların maviliği artık daha koyu.
- 441029_01: Prelude - The Drive to Budapest ve 441029_01: Prelude - The Drive to Budapest_Alt senaryolarında Sovyet 37. Piyade Kolordusunun yeri 84,130'a alındı.
- #441231_01_Konrad_VARIANT_1_Operation Konrad, Komarom tank battle and the Siege of Budapest senaryosu 1.1 versiyonuna güncellendi.
30-03-2023, 17:34
4.03 ile gelenler:
Bug düzeltmeleri:
- Programmed Weather opsiyonel kuralı açılmaya çalışıldığında weather.dat dosyası bulunmuyorsa artık buna dair bir uyarı penceresi açılıyor.
- Hücumun kazanılması sonucu yapılan ilerlemenin altıgen kenarı tuzaklı köprülerin yıkılma tetiğini çalıştırmaması düzeltildi. Tam altıgen tuzaklı köprüler bundan etkilenmiyor.
- Önceki istif/sonraki istif fonksiyonu geri getirildi. Yanlışlıkla önceki birlik/sonraki birlik şeklinde çalışıyordu.
- Menzil karartma seçildiğinde nadiren olan bir çökme hatası giderildi.
4.02 ile gelenler:
Bug düzeltmeleri:
- Oyunun bir sonraki açılışında varsayılan olarak son seçili ve kullanılmış araç çubuğu açık oluyor.
- Sonraki tur düğmesinin araç ipucunda yazan kısayol tuşu düzeltildi. Ctrl+T değil Ctrl+N olacak.
- Harita üzerindeki sonuçlar kapalı ve oyun hızı varsayılandan daha hızlıyken YZ'nin oyuncu turuna girmesine neden olan bir hata düzeltildi.
- Oyun sonunda zafer açılır penceresinin gözükmemesi ve marşın çalmaması sorunu giderildi.
- 'Yanlış PBEM şifresi' hatası daha açık olması için değiştirildi.
- Harita üzerindeki sonuçlar kapalıyken çarpışma sonuçlarının harita üzerinde gözükmesine neden olan bir hata giderildi.
- Hız değişimi açılır penceresinin açılması artık isteğe bağlı. Settings>Action Speed menüsünden bunu düzenleyebilirsiniz.
4.02 atlandı.
Bug düzeltmeleri:
- Programmed Weather opsiyonel kuralı açılmaya çalışıldığında weather.dat dosyası bulunmuyorsa artık buna dair bir uyarı penceresi açılıyor.
- Hücumun kazanılması sonucu yapılan ilerlemenin altıgen kenarı tuzaklı köprülerin yıkılma tetiğini çalıştırmaması düzeltildi. Tam altıgen tuzaklı köprüler bundan etkilenmiyor.
- Önceki istif/sonraki istif fonksiyonu geri getirildi. Yanlışlıkla önceki birlik/sonraki birlik şeklinde çalışıyordu.
- Menzil karartma seçildiğinde nadiren olan bir çökme hatası giderildi.
4.02 ile gelenler:
Bug düzeltmeleri:
- Oyunun bir sonraki açılışında varsayılan olarak son seçili ve kullanılmış araç çubuğu açık oluyor.
- Sonraki tur düğmesinin araç ipucunda yazan kısayol tuşu düzeltildi. Ctrl+T değil Ctrl+N olacak.
- Harita üzerindeki sonuçlar kapalı ve oyun hızı varsayılandan daha hızlıyken YZ'nin oyuncu turuna girmesine neden olan bir hata düzeltildi.
- Oyun sonunda zafer açılır penceresinin gözükmemesi ve marşın çalmaması sorunu giderildi.
- 'Yanlış PBEM şifresi' hatası daha açık olması için değiştirildi.
- Harita üzerindeki sonuçlar kapalıyken çarpışma sonuçlarının harita üzerinde gözükmesine neden olan bir hata giderildi.
- Hız değişimi açılır penceresinin açılması artık isteğe bağlı. Settings>Action Speed menüsünden bunu düzenleyebilirsiniz.
4.02 atlandı.
25-03-2024, 15:32
Bu hafta indirimde.