13-01-2020, 12:20
(Son Düzenleme: 14-01-2020, 01:00, Düzenleyen: irfandurmus.)
Bu rehberimiz ile Orta ve Kuzey Avrupa'da şuan Almanya, İskandinavya ve civar bölgelerde yaşamış devlet kurmuş bir kısmı şuan fiilen olmayan 4 uygarlığı tanıtıyoruz.
GOTLAR: Gotlar Germen bir kavim olarak oyunda Ostrogotlar, Vizigotlar ve bunların devamı krallıkları simgelemekte. Hun göçleri ile Avrupa'nın bir çok yerine yayılmış olan Gotlar hızlı ve ucuz birimleriyle tam bir piyade medeniyeti.
Özgün askeri:
Huskarl (Piyade): Hızlı ve oklara dayanımı sayesinde okçu katili bir piyade çeşidi. Anarchy geliştirmesi ile kışlada üretilebilir ve kalabalık bir Huskarl ordusuna dakikalar içerisinde sahip olunabilir. Ağır birimlere karşı zayıf olduğundan belirli görevlere daha uygundur. Üretim maliyeti 52 yemek+26 altındır.
Özgün Teknolojiler:
-Anarchy: Huskarl biriminin kışladan da üretilebilmesini sağlar.
-Perfusion: Kışlaların %100 hızlı çalışmasını sağlar.
Medeniyet Bonusu:
-Feodal çağdan itibaren piyadeler %35 daha ucuzdur.
-Piyadelerin standart binalara karşı +1 hasar bonusu vardır.
-İşçiler yaban domuzlarına +5 hasar verebilir ve avcılıkta +15 yiyecek taşıyabilir.
-İmparatorluk çağında +10 popülasyon bonusu (Herkes 200 limitle oynarken siz 210 olursunuz.)
Takım Bonusu: Kışlalar %20 hızlı çalışır.
TÖTONLAR: Kutsal Roma-Germenleri yani Almanları temsil eden oyundaki en ağır piyadeye ve en kolay bulunan ağır süvariye sahip şövalye sevenlere uygun bir medeniyet. Hem saldırı hemde savunma için kullanışlıdır.
Özgün askeri:
Teutonic Knight (Piyade): Oyundaki en yüksek yakın dövüş zırhına sahip yüksekte hasar verebilen ama yavaş olan ağır piyade birimi. Tarihte bir haçlı tarikatı olan bu şövalyeler piyadeye karşı bonusu olan birimlere ve yavaş olmasına dikkat edilirse oldukça kuvvetlidir. Üretim maliyeti 85 yemek+40 altındır.
Özgün Teknolojiler:
-Ironclad: Kuşatma birimlerine +4 yakın dövüş zırhı verir.
-Crenellations: Kalelere +3 menzil verir. Kaleye giren piyadelerinde ok atışı yapmalarını sağlar.
Medeniyet Bonusu:
-Keşişlerin iyileştirme menzili 2 kat fazladır.
-Kule garnizon olarak 2 kat adam alabilir.
-Ölüm deliği gelişimi ücretsizdir.
-Tarlalar %33 ucuzdur.
-Kasaba merkezi garnizon olarak fazladan+10 kişi alabilir.
Takım Bonusu: Birimler keşişlerin çevirme işlemine karşı dirençlidir.
VİKİNGLER: Bir döneme damgasını vuran yağmaları, savaşçılıkları ve denizcilikleri ile meşhur Ragnarın çocukları Vikingler piyade savaşı ve denizcilik konusunda oldukça maharetliler.
Özgün askeri:
Berserk (Piyade): İyi saldırı ve savunma statlarına sahip kendi kendini iyileştirebilen piyade birimi. Atlılara karşıda hatırı sayılır bir savaşma kabiliyeti olduğundan ön hat için iyi bir piyade çeşitidir. Üretim maliyeti 65 yemek+25 altındır.
Longboat (Savaş Gemisi): Çok sayıda oku aynı anda atabilen kullanışlı bir savaş gemisi. Üretim maliyeti 80 odun+40 altındır.
Özgün Teknolojiler:
-Chieftains: Piyadeler Atlılara karşı +5, develilere karşı +4 saldırı bonusu alırlar.
-Berserkergang: Berserk savaşçılarının canı daha hızlı dolar.
Medeniyet Bonusu:
-Savaş gemileri Feodal/Kale/İmparatorluk çağlarında sırasıyla %15/%15/%20 ucuza üretilebilir.
-Piyadeler Feodal/Kale/İmparatorluk çağlarında sırasıyla %10/%15/%20 daha faza cana sahip olurlar.
-Kasaba Merkezinde bulunan Wheelbarrow ve Hand Cart gelişimleri bedavadır.
Takım Bonusu: Limanlar %15 daha ucuza üretilir.
HUNLAR: Atilla ve savaşçılarını oynayabildiğimiz günümüze kadar ne yazık ki asimile olup kaybolmuş üstün süvari ve atlı okçu kabiliyetlerine sahip saldırgan bir medeniyet. Ateşli silahlar ile ilgili sorunları olduğundan geç çağlarda zorluk yaşayabilir.
Özgün askeri:
Tarkan(Süvari): Piyadeler, atlılar yada okçulara bonusu olmayan ama yakar geçerim diyen ilgili gelişme sayesinde süvari binasından da üretilebilen askerdir. Oklara karşı mukavemeti yüksek olsa da mızraklı piyadelerden uzak durmakta fayda var. Üretim maliyeti 60 yemek+60 altındır.
Özgün Teknolojiler:
-Marauders: Tarkan süvari binasından üretilebilir.
-Atheism: Kutsal emanet yada Wonder yarışı oyunlarında oyuncuya +100 sene kazandırır. Kalede bulunan ajan/hainlik gelişiminin fiyatını yarıya düşürür.
Medeniyet Bonusu:
-Hun oyuncusu oyuna -100 odunla başlar fakat Hunlarda ev binası yoktur oyuncu sürekli maksimum popülasyonda kalır.
-Atlı okçular Kale çağında %10, İmparatorluk çağında %20 ucuza üretilebilir.
-Trebuchet isimli mancınık birimlere karşı %35 isabetlidir.
Takım Bonusu: Süvari binası %20 hızlı çalışır.
GOTLAR: Gotlar Germen bir kavim olarak oyunda Ostrogotlar, Vizigotlar ve bunların devamı krallıkları simgelemekte. Hun göçleri ile Avrupa'nın bir çok yerine yayılmış olan Gotlar hızlı ve ucuz birimleriyle tam bir piyade medeniyeti.
Özgün askeri:
Huskarl (Piyade): Hızlı ve oklara dayanımı sayesinde okçu katili bir piyade çeşidi. Anarchy geliştirmesi ile kışlada üretilebilir ve kalabalık bir Huskarl ordusuna dakikalar içerisinde sahip olunabilir. Ağır birimlere karşı zayıf olduğundan belirli görevlere daha uygundur. Üretim maliyeti 52 yemek+26 altındır.
Özgün Teknolojiler:
-Anarchy: Huskarl biriminin kışladan da üretilebilmesini sağlar.
-Perfusion: Kışlaların %100 hızlı çalışmasını sağlar.
Medeniyet Bonusu:
-Feodal çağdan itibaren piyadeler %35 daha ucuzdur.
-Piyadelerin standart binalara karşı +1 hasar bonusu vardır.
-İşçiler yaban domuzlarına +5 hasar verebilir ve avcılıkta +15 yiyecek taşıyabilir.
-İmparatorluk çağında +10 popülasyon bonusu (Herkes 200 limitle oynarken siz 210 olursunuz.)
Takım Bonusu: Kışlalar %20 hızlı çalışır.
TÖTONLAR: Kutsal Roma-Germenleri yani Almanları temsil eden oyundaki en ağır piyadeye ve en kolay bulunan ağır süvariye sahip şövalye sevenlere uygun bir medeniyet. Hem saldırı hemde savunma için kullanışlıdır.
Özgün askeri:
Teutonic Knight (Piyade): Oyundaki en yüksek yakın dövüş zırhına sahip yüksekte hasar verebilen ama yavaş olan ağır piyade birimi. Tarihte bir haçlı tarikatı olan bu şövalyeler piyadeye karşı bonusu olan birimlere ve yavaş olmasına dikkat edilirse oldukça kuvvetlidir. Üretim maliyeti 85 yemek+40 altındır.
Özgün Teknolojiler:
-Ironclad: Kuşatma birimlerine +4 yakın dövüş zırhı verir.
-Crenellations: Kalelere +3 menzil verir. Kaleye giren piyadelerinde ok atışı yapmalarını sağlar.
Medeniyet Bonusu:
-Keşişlerin iyileştirme menzili 2 kat fazladır.
-Kule garnizon olarak 2 kat adam alabilir.
-Ölüm deliği gelişimi ücretsizdir.
-Tarlalar %33 ucuzdur.
-Kasaba merkezi garnizon olarak fazladan+10 kişi alabilir.
Takım Bonusu: Birimler keşişlerin çevirme işlemine karşı dirençlidir.
VİKİNGLER: Bir döneme damgasını vuran yağmaları, savaşçılıkları ve denizcilikleri ile meşhur Ragnarın çocukları Vikingler piyade savaşı ve denizcilik konusunda oldukça maharetliler.
Özgün askeri:
Berserk (Piyade): İyi saldırı ve savunma statlarına sahip kendi kendini iyileştirebilen piyade birimi. Atlılara karşıda hatırı sayılır bir savaşma kabiliyeti olduğundan ön hat için iyi bir piyade çeşitidir. Üretim maliyeti 65 yemek+25 altındır.
Longboat (Savaş Gemisi): Çok sayıda oku aynı anda atabilen kullanışlı bir savaş gemisi. Üretim maliyeti 80 odun+40 altındır.
Özgün Teknolojiler:
-Chieftains: Piyadeler Atlılara karşı +5, develilere karşı +4 saldırı bonusu alırlar.
-Berserkergang: Berserk savaşçılarının canı daha hızlı dolar.
Medeniyet Bonusu:
-Savaş gemileri Feodal/Kale/İmparatorluk çağlarında sırasıyla %15/%15/%20 ucuza üretilebilir.
-Piyadeler Feodal/Kale/İmparatorluk çağlarında sırasıyla %10/%15/%20 daha faza cana sahip olurlar.
-Kasaba Merkezinde bulunan Wheelbarrow ve Hand Cart gelişimleri bedavadır.
Takım Bonusu: Limanlar %15 daha ucuza üretilir.
HUNLAR: Atilla ve savaşçılarını oynayabildiğimiz günümüze kadar ne yazık ki asimile olup kaybolmuş üstün süvari ve atlı okçu kabiliyetlerine sahip saldırgan bir medeniyet. Ateşli silahlar ile ilgili sorunları olduğundan geç çağlarda zorluk yaşayabilir.
Özgün askeri:
Tarkan(Süvari): Piyadeler, atlılar yada okçulara bonusu olmayan ama yakar geçerim diyen ilgili gelişme sayesinde süvari binasından da üretilebilen askerdir. Oklara karşı mukavemeti yüksek olsa da mızraklı piyadelerden uzak durmakta fayda var. Üretim maliyeti 60 yemek+60 altındır.
Özgün Teknolojiler:
-Marauders: Tarkan süvari binasından üretilebilir.
-Atheism: Kutsal emanet yada Wonder yarışı oyunlarında oyuncuya +100 sene kazandırır. Kalede bulunan ajan/hainlik gelişiminin fiyatını yarıya düşürür.
Medeniyet Bonusu:
-Hun oyuncusu oyuna -100 odunla başlar fakat Hunlarda ev binası yoktur oyuncu sürekli maksimum popülasyonda kalır.
-Atlı okçular Kale çağında %10, İmparatorluk çağında %20 ucuza üretilebilir.
-Trebuchet isimli mancınık birimlere karşı %35 isabetlidir.
Takım Bonusu: Süvari binası %20 hızlı çalışır.