07-01-2020, 12:49
(Son Düzenleme: 14-01-2020, 01:03, Düzenleyen: irfandurmus.)
Oyunumuzda işçiler ile inşa edebileceğimiz Sivil ve Askeri binaları bu rehberde paylaşarak oyuna yeni başlayanların yada tecrübesi az olanlar için neyin ne olduğunu anlatmayı amaçlıyorum. Bilgiler genel ifadeler içerir, bazı tanımlar uygarlıklara göre faklılık gösterebilir. Definitive Edition Türkçe dil desteği sunduğu için Türkçe isimlendirmeler kullanmayı tercih ettim.
SİVİL BİNALAR:
Kasaba Merkezi(Town Center): Çoğu oyuncunun ana ev olarak bildiği oyun başında 1 adet verilen işçi üretip çağ atlama tarzı gelişmeleri barındıran binamızdır. Yapımında hem odun hem taş gerekir. Oyuncu 3. çağa atlamadan veya mevcut olan tek ana binası yıkılmadan yenisini yapamaz. Bu yüzden oyunda farklı bir yere sahiptir. İşçileri buradan ürettiğimizden dönüp dolaşıp ekranlarımız bu binaya gelir. Herhangi bir saldırı anında çan simgesine tıklayarak çevrede çalışan işçileri içeriye çağırabilir bu işçiler ile saldıranlara okla mukavemet gösterebiliriz. 1. ve 2. çağlarda kale işlevi görür. Çağ atlama, işçilerin hızlı taşıma yapması ve haritada görüş alanının artırılmasını sağlayan gelişmelere de sahiptir. İşçiler topladığı 4 farklı kaynağı da buraya bırakabilir. Yoğun altın madeninin başına kurulması sık görülen bir durumdur.
İnşa maliyeti: 275 odun + 100 taş
Ev(House): Oyunun ilk çağından itibaren yapabileceğimiz asker ve işçi üretebilmemiz için popülasyon limitini yükseltmeye yarayan ucuz binalardır. Yıkılmaları durumunda popülasyon limitimiz tekrar düşer. Bu yüzden çokça ev daimi mevcut olmalıdır. Popülasyon arttırmak dışında bir işe yaramaz bazen oyuncular ucuz olduğundan evleri kalelere vs. bariyer olarak kullanırlar.
İnşa maliyeti: 30 odun
Değirmen(Mill): İlk çağ binalarından olan değirmen tarlaları yapabilmemiz için gereken kilidi açar. Değirmen olmadan tarla yapamayız. Ayrıca değirmende tarlaların daha fazla yiyecek getirmesini sağlayan gelişimler bulunur ve bunlar her çağda ayrı ayrı açılır. Değirmenin en çok işe yaradığı şeylerden biride işçilerin topladıkları yiyecekleri uzaktaki Kasaba merkezi yerine buraya bırakabilmesidir. Av hayvanlarının yakınına kurularak ta avcılara avantaj sağlar. Sadece yiyecek kaynağı bu binaya bırakılabilir.
İnşa maliyeti: 100 odun
Çiftlik/Tarla(Farm): Değirmen inşa edildikten sonra aktif olur. Bildiğimiz yiyecek kaynağı olan tarlalardır. ilk çağdan itibaren yiyecek ihtiyacımızın çoğunu buradan karşılarız. İhtiva ettiği yiyecek bittikten sonra 60 odun karşılığında yenilenebilir. Her tarlada 1 işçi çalışabilir. Değirmendeki gelişmeler vasıtasıyla daha verimli hale gelir.
İnşa maliyeti: 60 odun
Oduncu Binası(Lumber Camp): İlk çağ binalarından olup oduncuların topladığı kaynağı kolayca bırakabilmesi için ormanların kenarına kurulur. Oduncular için gelişimler mevcut olup sadece odun bırakılabilir.
İnşa maliyeti: 100 odun
Madenci Binası(Mining Camp): İlk çağ binasıdır. Diğer muadillerinde olduğu gibi toplanan taş ve altının kasaba merkezine taşınmasına gerek kalmadan kolayca toplanabilmesini sağlar. Hem altın hem taş bu binaya taşınabilir. Altın ve taş ile ilgili gelişmeler yine bu binadadır.
İnşa maliyeti: 100 odun
Liman/Rıhtım (Dock): İlk çağ binasıdır. Deniz, göl yada akarsu kenarlarına yapılabilir. Oyundaki tüm gemi çeşitlerini bu binadan üretebiliriz. Hem askeri hem sivil binadır. Balıkçı, nakliye, ticaret ve savaş gemileri üretilebilir.
İnşa maliyeti: 150 odun
Balık Tuzağı (Fish Trap): Balıkçı gemileri tarafından yapılıp yenilenebilen balık kaynağı ile yiyecek ihtiyacımızı karşılayan bir nevi deniz tarlalarıdır.
İnşa maliyeti: 100 odun
Demirci(Blacksmith): 2. çağ binası olup askerlerin silah ve zırh geliştirmelerinin yapıldığı yerdir. 5 farklı silah/zırh türü vardır. Her oyuncu üreteceği askere göre seçim yaparak son çağa kadar gelişim alabilir.
İnşa maliyeti: 150 odun
Çarşı/Pazar(Market): 2. çağ binasıdır. Yiyecek, Odun ve Taş alım satımı yapılabilir. Çoklu oyunlarda ticaret arabası üreterek müttefik oyuncu ile birlikte ticaret yapıp altın kazanmaya yarar.
İnşa maliyeti: 175 odun
Manastır(Monastery): 3. çağ binası olup 100 altın karşılığı Keşiş (Hoca/İmam ne derseniz artık ) üretmemizi sağlar. Keşişin işlevleri yaralı asker ve işçileri iyileştirmek, oyundaki kutsal emanetleri toplayıp manastıra getirerek altın kazanmamızı sağlamak ve düşman birimlerini kendi tarafımıza çekmektir. Keşişin bir çok gelişmesi ve askerlerimize inanç gelişmeleri gene bu binadadır.
İnşa maliyeti: 175 odun
Üniversite(University): Bildiğimiz üniversite 3. çağdan itibaren yapılabilir ve çeşitli askeri teknolojiler araştırabilmemizi sağlar.
İnşa maliyeti: 200 odun
Harika/Dünya harikası(Wonder): 4. çağda üretebildiğimiz uygarlığımızın son noktasını temsil eden binalardır. Türklerde Selimiye Cami yada Bizansta Ayasofya Kilisesi gibi. Her hangi bir işçi yada asker üretilemeyen 1000 altın, 1000 odun, 1000 taş isteyen bu binayı Wonder yarışı dışındaki oyunlarda yapmak gereksizdir. Standart oyunda sadece güç gösterisi, hava atmak için yapılabilir.
İnşa maliyeti: 1000 odun + 1000 altın + 1000 taş
ASKERİ BİNALAR:
Kışla(Barracks): 1. çağdan itibaren kurulabilen ve her çağda gelişmeler barındıran piyade binamızdır. Şampiyon(ağır piyade) ve Halberdier (Mızraklı) olmak üzere 2 temel piyade mevcuttur. Irklara bağlı olarak Kartal Savaşçı, Condottiero ve Huscarl üretilebilir. Kışla oyuncuların en çok kurdukları binalardan olup yoğun savaşlarda çok sayıda kurarak hızlı piyade üretimi sağlanabilir.
İnşa maliyeti: 175 odun
Okçu Binası(Archery Range): 2. çağda inşa edilebilen menzilli saldırılar yapan askerlerin ve gelişmelerin bulunduğu binadır. Temel olarak Okçu, Ciritçi/çatışmacı, Atlı okçu ve Tüfekçi üretilebilir. Irklara bağlı olarak Sapancı ve Atlı Ciritçi üretilebilir. Okçu binası da oyunda en sık kullanılan askeri binalardandır.
İnşa maliyeti: 175 odun
Ahır/Süvari Binası(Stable): 2. çağ binası olup süvari üretilen ve gelişmelerinin alınabildiği binadır. Hussar(Hafif süvari) ve Paladin(Ağır süvari) olarak 2 temel süvari vardır. Uygarlıklara bağlı olarak Deve binicileri, Savaş filleri ve Bozkır Mızraklıları üretilebilir. Özgün kale askerleri dışında en sağlam birimler süvari olduğundan Hussar dışındaki tüm askerler altın ister. Hızlı ve etkili ordu kurmak isteyenlerin tercih ettiği binadır. Amerikan uygarlıkları bu binadan inşa edemezler.
İnşa maliyeti: 175 odun
Kuşatma Atölyesi(Siege Workshop): 3. çağda inşa edilen mancınık üretilip gelişmelerinin alınabildiği binamızdır. Burada üretilen birimler hem askerlere hem binalara karşılı etkilidir. Temel olarak Koçbaşı, Mancınık, Balista, Kuşatma kulesi ve teknolojiye bağlı Topçu üretilebilir. Tüm birimler altın istemekle beraber kale menziline girmeden (Topçu hariç) kaleye atış yapamadıklarından kullanımları sınırlıdır.
İnşa maliyeti: 200 odun
Kale(Castle): 3. çağdan önce inşa edilemez. Oyunda bir kilometre taşıdır. Savunma için önemli olup 650 taş karşılığı üretilir. Canı yüksek ve ok atabilme kabiliyeti sayesinde basit saldırıları kolayca defedebilir. Askerler ve işçiler içine girebilmektedir. Her uygarlığın kendine özgün üretilebilen asker çeşidi bu binadadır. Türklerde Yeniçeri, Japonlarda Samuray gibi. Özgün askerler dışında Petard isimli barut fıçılı patlayıcı asker ve Trebuchet isimli uzun menzilli kale düşmanı kurulan katapult buradan üretilebilir. 3. çağda iken 4. çağa atlamak için gereken bina kurma mecburiyetini tek başına karşılar. Oyuncular için olmazsa olmaz bir bina olup çok sayıda yapılması düşmana mukavemet için önemlidir. Kasaba merkezlerinin çevresine mutlaka en az 1 adet kurulmalıdır.
İnşa maliyeti: 650 taş
Taş Duvar(Stone Wall): 2. çağdan itibaren düşmanın geçmesini istemediğimiz yerlere taş kaynağı ile inşa edebiliriz. Dar boğazlara inşası özellikle düşmanı yavaşlatmaya yarar.
İnşa maliyeti: 5 taş
Kapı(Gate): Yapmış olduğumuz surda geçit açmak için taş ile yapılan kapılardır. Kilitleme özelliği vardır. Kilitlenmeyen kapılardan kendi askerleriniz de çıkıp bu arada düşmanın girmesine vesile olabilir.
İnşa maliyeti: 30 taş
Çit Duvar(Palisade Wall): İlk çağlarda yapılan rushlara karşı işe yarayabilen odun isteyen çitten surumuzdur.
İnşa maliyeti: 2 odun
Çit Kapı(Palisade Gate): Aynı isimli duvarın kapısıdır Taştan kapı ile aynı işleve sahiptir.
İnşa maliyeti: 30 odun
Gözlem Kulesi(Watch Tower): 2. çağdan itibaren taş ve odun ile yapabildiğimiz ok atabilen hem savunmada hem rush yaparken işe yarayan sağlam binalarımızdır. İçerisine 5 yaya asker yada 5 işçi alabilir. Garnizon durumunda kuleden atılan ok sayısı artar. Gelişmeleri üniversite binasından alınarak 3. seviyeye getirilebilir.
İnşa maliyeti: 50 odun 125 taş
İleri Karakol(Outpost): İlk çağdan itibaren belirli alanları gözleyebilmek ve savaş sisini açmak için kurulan herhangi bir saldırı/savunma vazifesi olmayan kulelerdir. Tek vazifesi gözetlemedir.
İnşa maliyeti: 25 odun 5 taş
Bombardıman Kulesi(Bombard Tower): Üniversiteden Kimya araştırması ve bombardıman kulesi isimli araştırma yapıldığı taktirde açılan hatırı sayılır hasar veren topçu kulesidir.
İnşa maliyeti: 100 altın 125 taş
ÖZGÜN BİNALAR:
Feitoria: Yalnızca Portekizlilerin imparatorluk çağında yapabildiği sivil bir binadır. Oyuncuya saniye başı tüm 4 kaynaktan da belli bir oranda sağlar. Yani para getiren ticari bir binadır. Normalde binaların popülasyon limitimizi kullanması gibi bir durum yokken bu bina 20 popülasyona mal olur. 20 işçiye bedel bir bina olduğundan çok fazla üretmek için oyun başında popülasyon üst limitini 500 ayarlamak mantıklı olacaktır.
İnşa maliyeti: 250 altın 250 taş
Krepost: Sadece Bulgarlar tarafından Kale çağına geçildiğinde yapılabilen savunma binası. Kale gibi ok atışı yapabilmekte, özgün asker olan Konnik üretilebilmekte, kale gibi popülasyon sağlamakta, içine asker ve işçi saklanabilmektedir. Kaleden farkı daha ucuzdur. Petard ve Trebuchet üretilemez can değeri olarak ta kalenin yarısı kadardır. Yani kaleden zayıf, kuleden güçlü bir binadır. Yarım kale de diyebileceğimiz bu bina korunması gereken ekstra kasaba merkezleri ve önemli altın kaynaklarının başına inşa edilerek iyi bir savunma stratejisi izlenebilir.
İnşa maliyeti: 350 taş
SİVİL BİNALAR:
Kasaba Merkezi(Town Center): Çoğu oyuncunun ana ev olarak bildiği oyun başında 1 adet verilen işçi üretip çağ atlama tarzı gelişmeleri barındıran binamızdır. Yapımında hem odun hem taş gerekir. Oyuncu 3. çağa atlamadan veya mevcut olan tek ana binası yıkılmadan yenisini yapamaz. Bu yüzden oyunda farklı bir yere sahiptir. İşçileri buradan ürettiğimizden dönüp dolaşıp ekranlarımız bu binaya gelir. Herhangi bir saldırı anında çan simgesine tıklayarak çevrede çalışan işçileri içeriye çağırabilir bu işçiler ile saldıranlara okla mukavemet gösterebiliriz. 1. ve 2. çağlarda kale işlevi görür. Çağ atlama, işçilerin hızlı taşıma yapması ve haritada görüş alanının artırılmasını sağlayan gelişmelere de sahiptir. İşçiler topladığı 4 farklı kaynağı da buraya bırakabilir. Yoğun altın madeninin başına kurulması sık görülen bir durumdur.
İnşa maliyeti: 275 odun + 100 taş
Ev(House): Oyunun ilk çağından itibaren yapabileceğimiz asker ve işçi üretebilmemiz için popülasyon limitini yükseltmeye yarayan ucuz binalardır. Yıkılmaları durumunda popülasyon limitimiz tekrar düşer. Bu yüzden çokça ev daimi mevcut olmalıdır. Popülasyon arttırmak dışında bir işe yaramaz bazen oyuncular ucuz olduğundan evleri kalelere vs. bariyer olarak kullanırlar.
İnşa maliyeti: 30 odun
Değirmen(Mill): İlk çağ binalarından olan değirmen tarlaları yapabilmemiz için gereken kilidi açar. Değirmen olmadan tarla yapamayız. Ayrıca değirmende tarlaların daha fazla yiyecek getirmesini sağlayan gelişimler bulunur ve bunlar her çağda ayrı ayrı açılır. Değirmenin en çok işe yaradığı şeylerden biride işçilerin topladıkları yiyecekleri uzaktaki Kasaba merkezi yerine buraya bırakabilmesidir. Av hayvanlarının yakınına kurularak ta avcılara avantaj sağlar. Sadece yiyecek kaynağı bu binaya bırakılabilir.
İnşa maliyeti: 100 odun
Çiftlik/Tarla(Farm): Değirmen inşa edildikten sonra aktif olur. Bildiğimiz yiyecek kaynağı olan tarlalardır. ilk çağdan itibaren yiyecek ihtiyacımızın çoğunu buradan karşılarız. İhtiva ettiği yiyecek bittikten sonra 60 odun karşılığında yenilenebilir. Her tarlada 1 işçi çalışabilir. Değirmendeki gelişmeler vasıtasıyla daha verimli hale gelir.
İnşa maliyeti: 60 odun
Oduncu Binası(Lumber Camp): İlk çağ binalarından olup oduncuların topladığı kaynağı kolayca bırakabilmesi için ormanların kenarına kurulur. Oduncular için gelişimler mevcut olup sadece odun bırakılabilir.
İnşa maliyeti: 100 odun
Madenci Binası(Mining Camp): İlk çağ binasıdır. Diğer muadillerinde olduğu gibi toplanan taş ve altının kasaba merkezine taşınmasına gerek kalmadan kolayca toplanabilmesini sağlar. Hem altın hem taş bu binaya taşınabilir. Altın ve taş ile ilgili gelişmeler yine bu binadadır.
İnşa maliyeti: 100 odun
Liman/Rıhtım (Dock): İlk çağ binasıdır. Deniz, göl yada akarsu kenarlarına yapılabilir. Oyundaki tüm gemi çeşitlerini bu binadan üretebiliriz. Hem askeri hem sivil binadır. Balıkçı, nakliye, ticaret ve savaş gemileri üretilebilir.
İnşa maliyeti: 150 odun
Balık Tuzağı (Fish Trap): Balıkçı gemileri tarafından yapılıp yenilenebilen balık kaynağı ile yiyecek ihtiyacımızı karşılayan bir nevi deniz tarlalarıdır.
İnşa maliyeti: 100 odun
Demirci(Blacksmith): 2. çağ binası olup askerlerin silah ve zırh geliştirmelerinin yapıldığı yerdir. 5 farklı silah/zırh türü vardır. Her oyuncu üreteceği askere göre seçim yaparak son çağa kadar gelişim alabilir.
İnşa maliyeti: 150 odun
Çarşı/Pazar(Market): 2. çağ binasıdır. Yiyecek, Odun ve Taş alım satımı yapılabilir. Çoklu oyunlarda ticaret arabası üreterek müttefik oyuncu ile birlikte ticaret yapıp altın kazanmaya yarar.
İnşa maliyeti: 175 odun
Manastır(Monastery): 3. çağ binası olup 100 altın karşılığı Keşiş (Hoca/İmam ne derseniz artık ) üretmemizi sağlar. Keşişin işlevleri yaralı asker ve işçileri iyileştirmek, oyundaki kutsal emanetleri toplayıp manastıra getirerek altın kazanmamızı sağlamak ve düşman birimlerini kendi tarafımıza çekmektir. Keşişin bir çok gelişmesi ve askerlerimize inanç gelişmeleri gene bu binadadır.
İnşa maliyeti: 175 odun
Üniversite(University): Bildiğimiz üniversite 3. çağdan itibaren yapılabilir ve çeşitli askeri teknolojiler araştırabilmemizi sağlar.
İnşa maliyeti: 200 odun
Harika/Dünya harikası(Wonder): 4. çağda üretebildiğimiz uygarlığımızın son noktasını temsil eden binalardır. Türklerde Selimiye Cami yada Bizansta Ayasofya Kilisesi gibi. Her hangi bir işçi yada asker üretilemeyen 1000 altın, 1000 odun, 1000 taş isteyen bu binayı Wonder yarışı dışındaki oyunlarda yapmak gereksizdir. Standart oyunda sadece güç gösterisi, hava atmak için yapılabilir.
İnşa maliyeti: 1000 odun + 1000 altın + 1000 taş
ASKERİ BİNALAR:
Kışla(Barracks): 1. çağdan itibaren kurulabilen ve her çağda gelişmeler barındıran piyade binamızdır. Şampiyon(ağır piyade) ve Halberdier (Mızraklı) olmak üzere 2 temel piyade mevcuttur. Irklara bağlı olarak Kartal Savaşçı, Condottiero ve Huscarl üretilebilir. Kışla oyuncuların en çok kurdukları binalardan olup yoğun savaşlarda çok sayıda kurarak hızlı piyade üretimi sağlanabilir.
İnşa maliyeti: 175 odun
Okçu Binası(Archery Range): 2. çağda inşa edilebilen menzilli saldırılar yapan askerlerin ve gelişmelerin bulunduğu binadır. Temel olarak Okçu, Ciritçi/çatışmacı, Atlı okçu ve Tüfekçi üretilebilir. Irklara bağlı olarak Sapancı ve Atlı Ciritçi üretilebilir. Okçu binası da oyunda en sık kullanılan askeri binalardandır.
İnşa maliyeti: 175 odun
Ahır/Süvari Binası(Stable): 2. çağ binası olup süvari üretilen ve gelişmelerinin alınabildiği binadır. Hussar(Hafif süvari) ve Paladin(Ağır süvari) olarak 2 temel süvari vardır. Uygarlıklara bağlı olarak Deve binicileri, Savaş filleri ve Bozkır Mızraklıları üretilebilir. Özgün kale askerleri dışında en sağlam birimler süvari olduğundan Hussar dışındaki tüm askerler altın ister. Hızlı ve etkili ordu kurmak isteyenlerin tercih ettiği binadır. Amerikan uygarlıkları bu binadan inşa edemezler.
İnşa maliyeti: 175 odun
Kuşatma Atölyesi(Siege Workshop): 3. çağda inşa edilen mancınık üretilip gelişmelerinin alınabildiği binamızdır. Burada üretilen birimler hem askerlere hem binalara karşılı etkilidir. Temel olarak Koçbaşı, Mancınık, Balista, Kuşatma kulesi ve teknolojiye bağlı Topçu üretilebilir. Tüm birimler altın istemekle beraber kale menziline girmeden (Topçu hariç) kaleye atış yapamadıklarından kullanımları sınırlıdır.
İnşa maliyeti: 200 odun
Kale(Castle): 3. çağdan önce inşa edilemez. Oyunda bir kilometre taşıdır. Savunma için önemli olup 650 taş karşılığı üretilir. Canı yüksek ve ok atabilme kabiliyeti sayesinde basit saldırıları kolayca defedebilir. Askerler ve işçiler içine girebilmektedir. Her uygarlığın kendine özgün üretilebilen asker çeşidi bu binadadır. Türklerde Yeniçeri, Japonlarda Samuray gibi. Özgün askerler dışında Petard isimli barut fıçılı patlayıcı asker ve Trebuchet isimli uzun menzilli kale düşmanı kurulan katapult buradan üretilebilir. 3. çağda iken 4. çağa atlamak için gereken bina kurma mecburiyetini tek başına karşılar. Oyuncular için olmazsa olmaz bir bina olup çok sayıda yapılması düşmana mukavemet için önemlidir. Kasaba merkezlerinin çevresine mutlaka en az 1 adet kurulmalıdır.
İnşa maliyeti: 650 taş
Taş Duvar(Stone Wall): 2. çağdan itibaren düşmanın geçmesini istemediğimiz yerlere taş kaynağı ile inşa edebiliriz. Dar boğazlara inşası özellikle düşmanı yavaşlatmaya yarar.
İnşa maliyeti: 5 taş
Kapı(Gate): Yapmış olduğumuz surda geçit açmak için taş ile yapılan kapılardır. Kilitleme özelliği vardır. Kilitlenmeyen kapılardan kendi askerleriniz de çıkıp bu arada düşmanın girmesine vesile olabilir.
İnşa maliyeti: 30 taş
Çit Duvar(Palisade Wall): İlk çağlarda yapılan rushlara karşı işe yarayabilen odun isteyen çitten surumuzdur.
İnşa maliyeti: 2 odun
Çit Kapı(Palisade Gate): Aynı isimli duvarın kapısıdır Taştan kapı ile aynı işleve sahiptir.
İnşa maliyeti: 30 odun
Gözlem Kulesi(Watch Tower): 2. çağdan itibaren taş ve odun ile yapabildiğimiz ok atabilen hem savunmada hem rush yaparken işe yarayan sağlam binalarımızdır. İçerisine 5 yaya asker yada 5 işçi alabilir. Garnizon durumunda kuleden atılan ok sayısı artar. Gelişmeleri üniversite binasından alınarak 3. seviyeye getirilebilir.
İnşa maliyeti: 50 odun 125 taş
İleri Karakol(Outpost): İlk çağdan itibaren belirli alanları gözleyebilmek ve savaş sisini açmak için kurulan herhangi bir saldırı/savunma vazifesi olmayan kulelerdir. Tek vazifesi gözetlemedir.
İnşa maliyeti: 25 odun 5 taş
Bombardıman Kulesi(Bombard Tower): Üniversiteden Kimya araştırması ve bombardıman kulesi isimli araştırma yapıldığı taktirde açılan hatırı sayılır hasar veren topçu kulesidir.
İnşa maliyeti: 100 altın 125 taş
ÖZGÜN BİNALAR:
Feitoria: Yalnızca Portekizlilerin imparatorluk çağında yapabildiği sivil bir binadır. Oyuncuya saniye başı tüm 4 kaynaktan da belli bir oranda sağlar. Yani para getiren ticari bir binadır. Normalde binaların popülasyon limitimizi kullanması gibi bir durum yokken bu bina 20 popülasyona mal olur. 20 işçiye bedel bir bina olduğundan çok fazla üretmek için oyun başında popülasyon üst limitini 500 ayarlamak mantıklı olacaktır.
İnşa maliyeti: 250 altın 250 taş
Krepost: Sadece Bulgarlar tarafından Kale çağına geçildiğinde yapılabilen savunma binası. Kale gibi ok atışı yapabilmekte, özgün asker olan Konnik üretilebilmekte, kale gibi popülasyon sağlamakta, içine asker ve işçi saklanabilmektedir. Kaleden farkı daha ucuzdur. Petard ve Trebuchet üretilemez can değeri olarak ta kalenin yarısı kadardır. Yani kaleden zayıf, kuleden güçlü bir binadır. Yarım kale de diyebileceğimiz bu bina korunması gereken ekstra kasaba merkezleri ve önemli altın kaynaklarının başına inşa edilerek iyi bir savunma stratejisi izlenebilir.
İnşa maliyeti: 350 taş