Age of Mythology - Mısır Tanrı Güçleri Rehberi
#1
AGE OF MYTHOLOGY
MISIR TANRI GÜÇLERİ REHBERİ
Bu rehberde Mısır tanrı güçlerinin tam olarak ne yaptığını, ne işe yaradıklarını ve hangi durumlarda kullanılmaları gerektiğini öğreneceksiniz.


rain.jpg Rain - Ra
1 dakikalığına tarladan elde ettiğiniz kaynağı %300 arttırır, diğer oyuncuların elde ettiği kaynağı ise %200 arttırır. Bu tanrı gücü kullanılmaktayken başka bir tanrı gücü kullanılamaz, sadece yerleşim merkezinin etrafındaki tarlalara etki eder.

Rain tanrı gücü düşmanlarınıza da etki ettiği için kullanabileceğiniz bir taktik düşmanlarınızdan önce tarla yapıp bu özelliği düşmanlarınız tarla yapmamışken kullanmak olabilir. Ancak bu her zaman oyunun erken döneminde hızlıca tarlaya geçmenin iyi fikir olduğu anlamına gelmez. Bu tanrı gücünün klasik çağın ortalarında kullanılması, hızlıca et elde edip 3. çağa geçilerek Chariot ve Camel birimlerinin üretilmesini sağlayabilir. Bu tanrı gücü kullanıldığında firavunuzun town centerda görevli olduğuna emin olun.


prosperity.jpg Prosperity - Isis
50 saniyeliğine altın madenlerinden elde ettiğiniz kaynağı %80 arttırır.

Prosperity'nin kullanılabileceği en doğru an klasik çağa geçiş esnasındadır. Pickaxe araştırmasını yaptıktan sonra normalde et üretiminde çalışan bazı işçileri altın madenine getirin, firavunuzun madende görevli olduğuna emin olun ve Prosperity'i kullanın. 50 saniye sonra klasik çağa geçmiş olduğunuzda kasanızda çok yüksek miktarda altın birikmiş olacak ve bu altını inşaatlarda kullanabileceksiniz.



vision.jpg Vision - Set
İşaretlenen bölgeyi 20 saniye boyunca görebilmenizi sağlar.

Birçok oyuncu bunu oyunun başlangıcında kullanmayı tercih etse de, oyunun son dönemlerine saklanması daha doğru olacaktır. Oyunu oynadıkça zaman içerisinde haritadaki kendi yerinize bakarak düşmanın nerede olduğunu tahmin edebilir hale gelirsiniz, dolayısıyla bunu düşmanın nerede olduğu görmek için kullanmak pek doğru olmaz. Bunun yerine klasik çağa geçtikten sonra düşmanın yerleşim birimine kullandığınızda düşmanın nerelerde ne üretiminde bulunduğunu, hangi birimleri ürettiğini ve daha birçok şeyi görebilir, stratejinizi buna göre şekillendirebilirsiniz.


shiftingsands.jpg Shifting Sands - Ptah
Belli bir noktadaki birimlerin rastgele belirlenmiş bir kısmını haritada bir yerden diğer yere ışınlar.

Bu tanrı gücünün kullanımının 2 yolu vardır. İlk olarak size karşı tehdit yaratan düşman ordusunu kısa süreliğine uzak bir noktaya ışınlayarak geri kalan zayıflamış kısmı yoketmekte kullanabilirsiniz. İkinci yol ise kendi birimlerinizi ışınlamak, örneğin düşmanın çok ciddi defans yapıları mevcutsa bu tanrı gücüyle bu savunma binalarını geçebilirsiniz. Öte yandan bu tanrı gücü ışınlanacak birimleri rastgele seçer, dolayısıyla birkaç birimin dahi fark yaratabileceği durumlarda planlarınızı bu tanrı gücüne bağlı yapmamanız daha doğru olur.



eclipse.jpg Eclipse - Bast
Tüm mistik birimlerin %50 daha çok hasar vermesini sağlar, bu birimlerin hızını %20 arttırır. Bu tanrı gücü aktifken bir başka tanrı gücü kullanılamaz.

Bu belki de Age of Mythology'de en gereksiz tanrı güçlerinden bir tanesi. Potansiyel olarak çok spesifik durumlarda işe yarayabilse de, oyunun seyrini değiştirmesi pek muhtemel değil. Eğer çok sayıda mistik birime sahipseniz ve o anki muharebeyi kesinlikle kazanmanız gerekiyorsa kullanabilirsiniz. Onun yanı sıra bu tanrı gücünü o süre zarfında başka bir tanrı gücü kullanılamasın diye de basabilirsiniz. Örneğin karşı tarafın sıkıştığı bir anda Ceasefire yapma olasılığı varsa, öldürücü darbeyi vuracağınız an Eclipse kullanırsanız oyuncuyu 1 dakikalığına çaresiz bırakabilirsiniz.


plagueofserpents.jpg Plague of Serpents - Anubis
İşaretlenen bölgede dost yılan birimleri çıkartır, bu birimler kontrol edilemezler ancak bu birimlerin görebildiği yerleri görebilirsiniz. Denizde kullanılırsa deniz yılanı çıkartır ve deniz yılanları aynı özelliklere sahiptir.

Plague of Serpents oldukça kullanışlı, defansif bir tanrı gücü. Bu yılanlar kendi başlarına çok güçlü değiller ancak çok sayıda olduklarında size saldırmakta olan düşmanın başına bela olabilirler. Bu yılanlar bir bölgede çıkarıldıktan sonra oradan pek uzaklaşmadıkları için birden fazla muharebede veya birden fazla cephede onlardan yararlanmak mümkün olmayabilir. Bu tanrı gücünü kullanırken dikkat etmeniz gerekne iki şey var birincisi bu yılanlar işçilere daha az vururlar, ikincisi mistik birim sayılırlar dolayısıyla düşman herosunun yanına bu yılanları çıkartırsanız bu yılanların teker teker öldürülüşünü izleyebilirsiniz. 


locustswarm.jpg Locust Swarm - Hathor
İşaretlenen bölgeye 20 saniye boyunca etki eden locust swarmları çıkartır, bu swarmların temas ettiği tarlalar anında yokolurlar, diğer birimler ise zamanla hasar alır. Sadece düşman tarlasının, işçisinin veya balıkçı gemisinin olduğu yere yapılabilir.

Locust Swarm kullanan oyuncuya fayda sağlamaz ancak üzerinde kullanılan oyuncunun birkaç oldukça pahalı tarlayı kaybetmesini sağlayabilir. Bunun için düşmanın tarlasının bulunduğu bölgeye bir birim gönderip o birim ölmeden önce bu tanrı gücünü kullanmanız yeterli. Aynı zamanda düşman herhangi bir cephede savaşıyorken de bunu yaparak hem düşmanın reaksiyon hızını azaltabilirsiniz hem de düşmanın farketmeme olasılığı olur. Aynı zamanda örneğin Mısır oyuncusuna karşı, bu oyuncunun işçileri kale inşa ediyorsa ve o kalenin inşa edilmesi stratejik önem sarfediyorsa bunu durdurmak için işçilerin üzerine bu tanrı gücünü kullanabilirsiniz.

ancestors.jpg Ancestors - Nephthys
1 dakika boyunca kullanılabilir olmak üzere 13 iskelet çıkartır. Bu tanrı gücü deniz üzerinde de kullanılabilir. 

Bu tanrı gücü doğru kullanıldığında oldukça güçlü olabilen bir tanrı gücü, dolayısıyla dikkatli kullanılmalı. Tanrı gücüyle oluşturulan birimler kısa bir süreliğine kullanılabildiği için doğru zamanı kollamak gerekiyor, eğer düşmanınız bu tanrı gücünü kullanmanızdan sonra geri çekilirse asla kovalamayın çünkü zaman kaybı olur onun yerine binalara saldırın. Bu birimler de mistik birim sayıldıkları için herolara karşı sıkıntı yaşarlar ancak bu konu üzerinde çok kafa yormanıza gerek yok 1 dakika sonra hepsi öleceği için ne kadar hasar verseler kâr.



citadel.jpg Citadel - Sekhmet
Herhangi bir dost yerleşim merkezini kaleye dönüştürür, bu kale %50 daha yüksek cana sahiptir ve fazladan nüfus sağlar.

Bazı oyuncular Citadel'in oldukça güçlü olduğunu düşünüp ofansif anlamda kullanabilir bunun için yapmanız gereken şey düşmanla aranızda kalan, sık sık uğruna savaşacağınız bölgedeki town centerı ele geçirip bu town centerı Citadel yapabilirsiniz. Ancak Citadeller tek başına önemli savunma binaları değildirler, yine de o bölgeyi diğer binalarla ve askerlerle ciddi bir şekilde desteklemeniz gerekir. Citadel'in en önemli katkılarından birisi sağladığı fazladan nüfustur eğer bu nüfusu kaybetmeyi riske etmek istemiyorsanız tam tersi sınırdaki bölgeler yerine daha güvende kalan yerlere koymanız daha doğru olur.


sonofosiris.jpg Son of Osiris - Osiris
Firavununuzu Son of Osiris'e dönüştürür, bu birim daha yüksek cana ve saldırı gücüne sahiptir. Son of Osiris öldüğünde yeni bir firavun elde edersiniz.

Son of Osiris oldukça güçlü bir tanrı gücü, bu tanrı gücünün herhangi bir rastgeleliği yoktur ve süre ile kısıtlanmamıştır dolayısıyla ondan ne kadar çok yararlanabilirseniz o kadar daha etkili olmuş olur. Bu sebeple Son of Osiris'inizi gereksiz tehlikeli durumlara düşürmeyin. Her zaman etrafında menzilli birimler olsun. Savaş alanının dışında Son of Osiris de tıpkı firavunlar gibi üretimde görevlendirilebilir.



tornado.jpg Tornado - Horus
Hem binalara hem de birimlere karşı etkili bir tornado çıkarır. Bu tornado rastgele bir şekilde ilerler, 20 saniye sonra kaybolur.

Tornado çok güçlü bir tanrı gücü olmakla birlikte malesef çok rastgele bir şekilde hareket ediyor. Dolayısıyla hangi yöne giderse gitsin düşmana hasar vereceği kesin bir yere kullanılmalı. Örneğin çok sayıda birimin ve çok sayıda binanın bulunduğu, düşmanınızın askeri üssüne kullanılabilir. Tornado kullandıktan sonra her zaman taarruza geçin ve tornadonun hasar verdiği binaları yıkmaya, hasar verdiği birimleri öldürmeye çalışın. Tornado'nun size de hasar verebileceğini aklınızdan çıkartmayın.



meteor.jpg Meteor - Thoth
İşaretlenen bölgeye çok sayıda meteor düşmesini sağlar. Bu meteorlar binalara çok yüksek hasar verirken, birimleri o kadar etkilemez. 20 saniye boyunca sürer.

Meteor belki de Age of Mythology'de en güzel ve en havalı görünen tanrı gücü, ancak malesef çok güçlü değil. Meteorlar düşman birimlerine iyi hasar veremiyor, o sebeple şehirlere veya askeri üslere kullanıldığında işçilere veya askerlere zarar gelmesini pek beklemeyin. Tıpkı Tornado gibi Meteorun da hemen ardından saldırıya geçmeli ve Meteorun başlattığı işi tamamlamalısınız. 
[+] 6 üye Duman nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Cevapla
 


Bu Konudaki Yorumlar
Age of Mythology - Mısır Tanrı Güçleri Rehberi - Yazar: Duman - 31-03-2017, 17:20



Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.