AoE2 - Başlangıç Rehberleri Serisi #2: Kontroller ve Kaynaklar
#1
banner_2.jpg

Başlangıç Rehberleri Serisi #2: Kontroller ve Kaynaklar

Age of Empires II Başlangıç Rehberleri Serisi'nin ikincisinde oyunun kontrollerine ve kaynaklarına değiniliyor.
Bu rehber serisi ufak değişikliklerle resmi Age of Empires sitesindeki rehberlerin çevirisidir.
Başlangıç rehberlerinin diğer konularına gitmek için aşağıdaki linklere tıklayabilirsiniz.

AoE2 - Başlangıç Rehberleri Serisi #2: Kontroller ve Kaynaklar

1. Bölüm: Kontroller

Görsel

Kontrollere Giriş

Age of Empires II: Definitive Edition oynaması oldukça kolay bir oyundur. Tüm oyunu sadece fare kullanarak bile oynayabilirsiniz. Eğer bilgisayar kullanmada kendinize güveniyorsanız imparatorluğunuzu yönetmek kolay olacaktır.

Eğer fare kullanmada fazla tecrübeniz yoksa, oyunun basit yapısı sayesinde tarihi maceraları ve hikayeleri tecrübe ederken öğrenmeniz kolaylaşacaktır.

Görsel

Sol Tıklama
  • Farenizin sol tuşuna yapacağınız tıklama, basit seçim aracını kullanmanızı sağlar.
  • Bir binaya sol tıklamak o binayı seçmenizi sağlar. Binayı seçtiğinizde o binanın ikonlarına/alt menüsüne erişebilir; böylece birim eğitebilir veya teknoloji araştırabilirsiniz.
  • Bir birime sol tıklamak o birimi seçer. Birim seçildiğinde o birimin uygulayacağı komutlar verebilirsiniz.
  • Çoklu birim seçmek için sol tuşa basılı tutun ve seçmek istediğiniz birimlerin üzerine doğru çekerek bir seçim kutusu oluşturun. Kutudaki tüm birimler seçilecektir.
  • Aynı tipteki birimleri veya binaları seçmek için (örneğin tüm Köylüler) o birim veya binaya çift tıklayın. Böylece ekranda görünen tüm aynı tipteki birimler veya binalar seçilmiş olacaktır. 

Görsel

Sağ Tıklama
  • Bir birim veya birimler seçiliyken sağ tıklamak hareket veya saldırı emri verir.
  • Bir bina seçiliyken sağ tıklamak bir Toplanma Noktası oluşturmanızı sağlar.

Görsel

Shift Tıklamak
  • Bir birim eğitmek için sol tıklama yaparken Shift'e basılı tutmak o birimden beş tane eğitilmesini sağlar.
  • Bina yerleştirmesi yaparken Shift'e basılı tutmak aynı tipte çoklu bina yerleştirmesi yapılmasını sağlar.
  • Shift'e basılı tutarak birim seçmek onun mevcut seçili birimlere eklenmesini sağlar.
2. Bölüm: Kullanıcı Arayüzü

Görsel

Depolanmış Kaynaklar

Önemli oyun içi bilgilerinden olan kaynak miktarları, gerçek zamanlı olarak ekranın sol üstünde güncel olarak durur. Köylüler kaynak topladıkça ve onları uygun binalarına bıraktıkça kaynak barı, mevcut kaynak miktarını gösterecek şekilde sürekli güncellenir.

Görsel

Önemli Bilgiler

Kullanıcı Arayüzü aynı zamanda diğer önemli bilgileri otomatik olarak günceller: Nüfus, boştaki Köylülerin sayısı ve mevcut Çağ.

Bunlara daha ayrıntılı olarak aşağıda bakalım.

3. Bölüm: Kaynak Barı

Görsel

3.1 - Kaynaklar

Eldeki mevcut kaynaklar.

3.2 - Nüfus

Mevcut nüfus ve müsait nüfus alanı.

3.3 - Boştaki Köylüler

Eğer varsa boştaki Köylülerin mevcut sayısı.

3.4 - Mevcut Çağ

İmparatorluğunuzun içinde olduğu mevcut çağ.

4. Bölüm: Menü barı

Görsel

4.1 - Uygarlık İkonu

Oynadığınız uygarlığa göre değişir ve tıkladığınızda uygarlıkların Teknoloji Ağaçlarını gösterir.

4.2 - Görevler

Bir Senaryoyu veya Seferi tamamlamak için yapılması gereken mevcut görevleri gösterir.

4.3 - Sohbet

Sohbet ayarlarını değiştirmenizi sağlar.

4.4 - Diplomasi

Dost ve düşmanlarınızla olan mevcut ilişkilerinizi değiştirmenizi sağlar.

4.5 - Ayarlar

Oyun içi ayarlar ve seçenekler buradan değiştirilebilir.

4.6 - Ana Menü

Oyunu buradan kaydedebilir veya yükleyebilirsiniz. Aynı zamanda eğer kaybettiğinizi düşünüyorsanız teslim olmanızı veya bir Senaryoyu, Seferi veya Tek Oyunculu bir maçı yeniden başlatmanızı sağlar.

5. Bölüm: Komutlar

Görsel

Komut Menüsü

Bir birim veya bina seçildiğinde başka bir komut menüsü ekranın sol alt kısmında belirir.

Bu panel Köylü, Askeri Birim veya Bina seçimine bağlı olarak farklı seçenekler verir.

Köylü, Askeri Birim ve Bina için hangi seçeneklerin olduğuna aşağıda bakalım.

Görsel

Köylü Seçme

Bir Köylü seçildiğinde onlara Bina İnşa komutu verebilir; onlarla Bina, Gemi veya Kuşatma Silahı tamiri yapabilir veya uygun bir binanın içine girmelerini sağlayan Konuşlandırma komutu verebilirsiniz.

Köylüler Şehir Merkezi, Gözcü Kulesi, Kale ve Bombardıman Kulesine Konuşlandırılabilir.

Görsel

Askeri Birim Seçme

Devriye, Saldırarak İlerle ve Savaş Dizilişleri gibi ileri seviye birim komutları burada bulunur.

Birden fazla birim seçtiğinizde kullanıcı arayüzü kaç tane birim seçildiğini, seçilen birimlerin ikonlarını ve o anki Darbe Puanlarını gösterir.

Bir birim veya binayı seçtiğinizde onun istatistiklerini kullanıcı arayüzünün en alt orta kısmında detaylı olarak görebilirsiniz. Bunlar bir sonraki bölümde detaylı olarak incelenebilir.

Görsel

Bina Seçme

Seçilen binaya göre yeni birim eğitme, teknoloji araştırma veya bir toplanma noktası belirleme seçeneğine erişebilirsiniz.

6. Bölüm: Birim İstatistikleri

Görsel

6.1 - Sağlık

Maksimum Darbe Puanı/Mevcut Darbe Puanı.

6.2 - Saldırı Güc

Birimin verdiği hasar.

6.3 - Zırh

Birimlerin belirli saldırılara karşı savunmasıdır. Yakın Dövüş Zırhı/Delici Zırh.

6.4 - Menzil

Bir birimin saldırabileceği mesafedir. Eğer gösterilmiyorsa birim, düşmana bitişik olmalıdır.

7. Bölüm: Mini Harita Bilgileri

Görsel

7.1 - Mini Harita

Ekranın sağ alt köşesinde mevcut haritanın küçültülmüş bir versiyonu bulunur ve bu Mini Harita olarak bilinir. Gerçek zamanlı olarak güncellenerek tüm harita boyunca yaşanan gelişmeleri gösterir. Mini Haritada herhangi bir yere tıklamak o bölgenin gösterilmesini sağlar.

Mini Haritanın etrafında dört buton bulunur. Şimdi onların ne yaptıklarına bakalım:

7.2 - Müttefiklere Sinyal Gönder

Mini haritada müttefikler için bir sinyal göndererek o bölgeyi işaretler. Diğer oyuncuları düşman hareketleri ve konumları için uyarmakta mükemmeldir.

7.3 - Mini Harita Filtresi

Mini haritanın gösterdiği detay seviyesini değiştirir.

7.4 - Panelleri Gizle

Mevcut oyun puanını gösterir veya gizler (her oyuncu ve/veya YZ'nin puanı gösterilir ve maç boyunca güncellenir).

7.5 - Mini Harita Modu

Bir seçenek kombinasyonunu gösterir:
  • Normal mini harita.
  • Sadece ekonomik birimler, binalar ve kaynaklar.
  • Sadece Askeri Birimler ve Binalar.
8. Bölüm: Kaynaklar

Görsel

Kaynak Toplama

Age of Empires II: Definitive Edition'ın her maçı dört ana kaynak çevresinde yoğunlaşır: Odun, Yiyecek, Altın ve Taş.

Görsel

Kaynakları Harcama

Toplanan kaynaklar bina inşa etmede, birim eğitmede ve teknolojileri araştırmada kullanılabilir. Tüm hepsi imparatorluğunuzu kurmada önemli bir yere sahiptir.

Şimdi, bu kaynakların nasıl toplandığına ve harcandığına bakalım.

9. Bölüm: Kaynak Toplamanın Detayları

Görsel

9.1 - Odun

Odun, Köylüler tarafından haritada bulunan ağaçlardan toplanır. Toplanan Odun Kereste Kamplarına veya Şehir Merkezlerine bırakılır. Farklı tipteki ağaçlar farklı miktarlarda Odun barındırabilir. Odun, bina inşa etmede temel kaynak olarak kullanılır ama birim eğitmede ve teknoloji araştırmalarında da kullanılabilir. 

9.2 - Altın

Altın, Köylüler tarafından haritada bulunan Altın madenlerinden toplanır. Toplanan Altın, Maden Kamplarına veya Şehir Merkezlerine bırakılır. Altın, birim eğitmede ve teknoloji araştırmalarında kullanılır.

9.3 - Taş

Taş, Köylüler tarafından Taş Madenlerinden toplanır ve Altın gibi Maden Kamplarına veya Şehir Merkezlerine bırakılır. Genel olarak Sur, Şehir Merkezi ve Kale gibi defansif yapıların yapımında kullanılır.

9.4 - Yiyecek

Yiyecek toplamanın birçok yolu vardır ve genel olarak her haritada doğal Yiyecek kaynakları bulunur. Toplanan Yiyecekler Değirmene veya Şehir Merkezlerine bırakılır.

Yiyecek toplamakla ilgi detayları bir sonraki bölümde bulabilirsiniz.

10. Bölüm: Yiyecek Toplamak

Görsel

10.1 - Güdülebilir Hayvanlar

Güdülebilir hayvanlar, kontrol edilebilir bir biriminizle menzilleri içindeyken ele geçirilebilir. Ele geçirildiklerinde seçilebilir ve kontrol edilebilir olurlar. Bunlara İnekler, Koyunlar veya Hindiler örnek olarak verilebilir.

10.2 - Agresif Avcılık

Agresif Avcılık ile yüksek miktarlarda Yiyecek barındıran hayvanlar avlanabilir ancak bu hayvanlar avcıya karşı koyacaktır. İstenirse yiyeceklerinin toplanması için güvenli bölgelere çekilebilirler. Yaban domuzları, gergedanlar ve filler bu hayvanlara örnek olarak gösterilebilir ve bunların Yiyecekleri hızlı bir şekilde toplanır.

10.3 - Meyve ve Böğürtlen Çalıları

Meyve ve Böğürtlen Çalıları geniş gruplar halinde bulunur ve çoğu haritada oyuna başlanılan Şehir Merkezinin yanında bulunabilir. Bunlar Yiyecek toplamanın en güvenli seçeneği olmakla birlikte aynı zamanda en yavaş toplanılanıdır ve düşük miktarda Yiyecek bulundururlar.

10.4 - Doğa Avcılığı

Bu kategorideki hayvanlar yanlarına fazla yaklaşıldığında kaçmaya başlarlar. Türlerine göre barındırdıkları Yiyecek miktarı düşükten orta seviyeye kadar değişebilir ve Agresif Avcılık gibi Yiyecekleri hızlı bir şekilde toplanır. Geyik, Devekuşu ve Zebra bunlara örnek olarak verilebilir.

10.5 - Mırmır Balıkları

Mırmır Balıkları, Köylüler ile Yiyecek toplamanın en hızlı yoludur ancak Balıkçı Gemileri ile en yavaş olanıdır. Mırmır Balıkları orta seviyede Yiyecek barındırır.

10.6 - Derin Deniz Balıkları

Derin Deniz Balıkları, Balıkçı Gemileri ile en hızlı yiyecek toplanılan balık türüdür ve orta/yüksek seviyede Yiyecek barındırırlar.

10.7 - Tarlalar

Tarlalar, bir Değirmen inşa edildikten sonra Köylüler tarafından yapılabilirler. Doğal yiyecek kaynakları tükenmeye başladığında yiyecek elde etmenin temel yoludur.

11. Bölüm: Nüfus ve Zaman

Görsel

Nüfus

Şimdi, değinmediğimiz iki ana unsur olan nüfus ve zamandan bahsedelim.

Nüfus, bir imparatorluğun sahip olduğu mevcut birim miktarıdır. Nüfus Alanı, bir imparatorluğun ne kadar birim destekleyeceğini gösterir. Eğitilen her birim bir nüfus alanı işgal eder. Örneğin bir Köylü de bir Savaş Fili de sadece bir nüfus alanı harcar.

Eğer Nüfus Alanı mevcut değilse yeni birim eğitilemez. Daha sonra uygun Nüfus Alanı sağlandığında eğitilmeye başlanılabilir. Bir imparatorluğun daha fazla Nüfus Alanına sahip olabilmesi için Ev, Şehir Merkezi veya Kale inşa etmek gereklidir. Standart bir maçta her imparatorluğun maksimum 200 Nüfus Alanı bulunur.

Görsel

Gerçek Zamanlı Yönetim

Age of Empires II: Definitive Edition'daki bir diğer önemli unsur zamandır.

Planlı ve efektif bir biçimde büyüme başarılı bir imparatorluğun temellerinden biridir. Rakiplerinden daha hızlı ve efektif olarak büyüyen bir imparatorluk büyük bir avantaj elde eder.

Örnek olarak Kale Çağında yaptığınız Şehir Merkezleri, Köylü miktarını hızlı bir şekilde artırmanızı sağlar. Böylece daha fazla kaynak toplayabilir ve ekonominizi daha hızlı büyütebilirsiniz!
tTRiYax.png
[+] 4 üye reddga nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.