AoE2 - İleri Seviye Rehberler Serisi #4: Karşılaşmayı Tamamlamak
#1
LX78lOj.jpeg

İleri Seviye Rehberler Serisi #4: Karşılaşmayı Tamamlamak

İleri Seviye Rehberler Serisinin bir önceki bölümünde Hedefler ve Kısayollardan'dan bahsetmiştik.
Age of Empires 2 İleri Seviye Rehberler Serisinin bu bölümünde ise bir karşılaşmayı nasıl sonlandırabileceğinizden, zafer şartlarından ve puanlardan bahsedeceğiz.
Bu rehber serisi ufak değişikliklerle resmi Age of Empires sitesindeki rehberlerin çevirisidir.

1. Bölüm: Bir Karşılaşmayı Tamamlamak

Görsel

1.1 - Teslim Olmak

Age of Empires II: Definitive Edition oynarken, maçın ne zaman bittiğini ve teslim olup başka bir maça başlama zamanının gelip gelmediğini bilmek önemlidir.

Görsel

1.2 - Nasıl Teslim Olunur?

Normalde bir dereceli maçın bitmesi için Rakibinizin tüm Köylülerini, Askeri Birimlerini ve Üretim Binalarını yok etmeniz gerekse de, rakibinizin kalan son birimleri için haritanın tamamını aramak eğlenceli bir deneyim değildir.

Kendinizi oyunu artık kazanamayacağınıza inandığınız bir noktada bulursanız, teslim olmak iyi bir davranıştır. Teslim olmak için menüyü açın ve teslim ol düğmesine tıklayın. Bu, maçı sonlandıracak ve rakibinize zaferi kazandıracaktır.

Görsel

1.3 - Teslim Olma Etiği

Genellikle teslim olmadan önce 'gg' (Good Game/İyi Oyun) veya rakibiniz teslim olduğunda 'gg' yazmak hoş bir davranıştır. Rakibinize bir mesaj yazmak için 'Enter' tuşuna basın, ardından mesajınızı yazmayı bitirdiğinizde göndermek için tekrar 'Enter' tuşuna basın.

Bir Takım Oyununda, rakiplerinizle konuşmak için 'gg' mesajınızın önüne * simgesini koyun. Bu, mesajınızın takımınız dışındaki oyunculara da gitmesini sağlar.


2. Bölüm: Ne Zaman Teslim Olmalı?

Görsel

2.1 - Maçın Bittiğini Nasıl Anlarsın?

Bir maçın ne zaman bittiğini, dezavantajlı bir duruma düştüğünüzde ve kazanan konumuna geri dönmenin bir yolu olmadığını düşündüğünüzde anlarsınız. Bu aşamada maç çoktan bitmiştir.

Görsel

2.2 - Son Direnişinizi Yapın

Teslim Olmayı düşünmeden önce; tüm seçeneklerinizi, kaynaklarınızı tükettiğinizden ve tüm askeri birimlerinizi savaşa gönderdiğinizden emin olun.

Görsel

2.3 - Teslim Olma Zamanı

Askeri birimleriniz, kaynaklarınız tükendiğinde ve rakibiniz savunmanızı aştığında, büyük olasılıkla teslim olma zamanı gelmiştir.

Ancak hâlâ bir planınız varsa, teslim olmadan önce onu uygulamak için elinizden gelenin en iyisini yapın. Güçlü bir stratejinin her zaman rüzgarı tersine döndürme şansı vardır!


3. Bölüm: Puan

Görsel

3.1 - Puanı Hesaplamak

Puan, mevcut maçta işlerin nasıl ilerlediğinin bir göstergesidir. Mini haritanın köşesindeki Panelleri Göster düğmesine tıklayarak puanları görebilirsiniz. Puan; çeşitli maç istatistikleri, mevcut kaynaklar, mağlup askeri birimler ve binalar, tamamlanan araştırmalar, keşif vb. bir çok değişken kullanılarak hesaplanır. Bu istatistik, maç boyunca rakibinizle aranızdaki potansiyel farkın ne kadar büyük olduğunu anlamanızı sağlar.

Görsel

3.2 - Puan Her Şey Değildir!

Maç puanı, sizinle rakibiniz arasındaki farkın iyi bir göstergesi olsa da; birkaç yüz puanlık fark, haritayı daha çok keşfetmekten veya henüz yeni araştırılan bazı pahalı teknolojilerden kaynaklı olabilir. Birkaç yüz puan fark yüzünden teslim olmayı düşünmeye değmez. Ancak birkaç bin puan gerideyseniz ve uygulayacak bir planınız yoksa, son savunmanızı yapma zamanı gelmiş olabilir.


4. Bölüm: Kazanıyor musun?

Görsel

4.1 - Zafer Şartları

Kazanan bir pozisyonda olup olmadığınızı bilmek bazen zor olabilir. Ulaşmaya çalıştığınız birkaç temel hedefi düşünerek mevcut maçta hangi pozisyonda olduğunuzu anlamak daha kolaydır:
  • Rakibinizin kaynaklara erişimini ve genişlemesini kısıtlıyor musunuz?
  • Rakibinizin ekonomisine başarılı baskınlar yapıyor musunuz?
  • Rakibinizden daha büyük bir ekonomiye mi sahipsiniz?
  • Rakibinizden daha büyük bir orduya mı sahipsiniz?
  • Teknolojide veya Çağ'da rakibinizden önde misiniz?

Görsel

4.2 - Kazanıyor musun?

Bu soruların çoğuna evet yanıtı veriyorsanız, maçta önde olmanız muhtemel. Siz hayır diyorsanız ama rakibiniz bunları başarmışsa geride kalmış olabilirsiniz. Durum buysa, acil bir plan oluşturma zamanı.

Geride kaldıysanız, listeye tekrar bakın ve bu hedeflerden hangisine ulaşabileceğinizi düşünmeye başlayın.


5. Bölüm: Karşılaşmayı Bitirmek

Görsel

5.1 - Nihai Zafere Ulaşmak

Bir maçta avantaja sahip olsanız bile nihai zafere ulaşmak çetin bir mücadeleye dönüşebilir. Kilit düşman yapılarını yok ederek ve ekonomik zarar vermeye odaklanarak rakiplerinizin geri dönüş yapma şansını sıfırlayın.

Görsel

5.2 - Saldırılarınızı Önceliklendirmek

Rakibinizin Şehir Merkezlerine ve savunmalarına hasar vermeye öncelik vererek onlara saklanacak yer bırakmayın!

Çatışmaya girmeniz gerektiğinde rakibinizin ordusundan kaçmayın. Ancak şunu da unutmayın: Rakibinize ekonomik hasar vermek yeni bir ordu eğitmelerini engeller.

Görsel

5.3 - Ekonomik Hasar

Ciddi ekonomik hasarlar vermek rakibinizin asker sayısını kolayca geri kazanamayacağı anlamına gelir, bu da size ordunuzu güçlendirmek ve saldırmaya devam etmek için avantaj sağlar.


6. Bölüm: Bir Çıkmazı Aşmak

Görsel

6.1 - Kuşatma Silahlarından Yararlanmak

Age of Empires II: Definitive Edition'da, çıkmaza giren bir durumu aşmak zor olabilir. Kuşatma Silahlarının avantajlarından faydalanabileceğiniz yer burasıdır.

Katapultlar ihtişamlı Kaleleri güvenli bir mesafeden devirebilir ve rakibinizi saldırıyla başa çıkmak için deliğinden çıkmaya zorlayabilir!

Görsel

6.2 - Koçbaşları

Koçbaşları, düşman ok ateşini karşılamak ve binalara yıkıcı hasar vermek için mükemmeldir. Bu araçlar, düşman savunmasını yıkmak veya okçular tarafından savunulan bir düşman üssüne girmek için mükemmeldir.

Görsel

6.3 - Sürekli Ekonomik Hasar

Atlılarla oyunun ileri safhalarında rakibinizin ekonomisine sürekli olarak baskın yapmak, rakibinizin rahatlamasını engellemenin harika bir yoludur; rakibinizi sürekli baskı altında tutarsınız.

Unutmayın: Rakibiniz Köylülerini korumak için garnizonlasa bile, bu, Köylülerin kaynak toplayamayacağı anlamına gelir.


7. Bölüm: Sıralı Kuyruk

Görsel

7.1 - Sıralı Eşleştirme

Age of Empires II: Definitive Edition, sizi kendi seviyenizdeki oyuncularla karşı karşıya getirmek ve hem sizin hem de rakibinizin eğlenmesini sağlamak için tasarlanmış bir Sıralamalı Eşleştirme sistemine sahiptir. Sıralamalı Eşleştirme sistemini kullanarak oynarken, eşit derecede rakiplerle eşleştiğiniz için teslim olmanız gereken oyunlar kadar kazanacağınız oyunlarda olacaktır.

Görsel

7.2 - Asıl Hedef Eğlence!

Derecelinin size hızlı, dengeli ve eğlenceli maçlar sunmak için var olduğunu unutmayın. Bazı günler sıralamada yükselebilir bazı günlerde geri düşebilirsiniz. Derecenizin arttığını görmek harika olsa da, oyunu sevdiğiniz ve eğlendiğiniz için oynuyorsunuz! Eğlenirken sürekli kendinizi geliştireceksiniz, bu yüzden rakamlara takılmayın ve eğlenin!


İleri Seviye Rehberler Serisinin Sonu

Aklınıza takılan yerleri yorum olarak yazmaktan çekinmeyin.

Diğer Rehberlere Ulaşmak için: AoE2: Rehberler

Age of Empires 2 Sorularınız için: Age of Empires II - Kısa Sorular & Kısa Cevaplar
[+] 3 üye Athule nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.