31-01-2022, 05:53
(Son Düzenleme: 27-08-2022, 12:31, Düzenleyen: Athule. Toplamda 1 kere düzenlenmiş.
Düzenleme Nedeni: Başlık Düzenlemesi
)
Abbasi Build Order
Build Order
- Oyun başı 6 köylüyü doğrudan koyuna yönlendiriyoruz.
- Yedinci köylümüz altın madeni inşa ediyor.
- Sekizinci köylümüzü yiyecek toplamaya göderiyoruz.
- Dokuzuncu köylü ev inşa ettikten sonra yiyecek toplamaya gönderiyoruz.
- Onuncu köylümüzü altın madenine yolluyoruz. Daha sonra çıkan 2 köylü ile oduncu kampı inşa ederek odun toplamaya başlıyoruz.
- Bu noktadan sonra çağ atayıp ikinci şehir merkezini kurmaya odaklanmamız gerekli olduğundan taş toplamak için maden kurmalıyız.
- 2:42 civarında çağ atlayabiliriz. Çağ atlama butonuna bastıktan sonra odun toplamayı öncelik haline getirmeliyiz. Karşımızda olan medeniyete göre Kışla veya Okçuluk binası kurup birim üreteceğimizden yiyecek toplayan 4 köylüyü oduna yönlendiriyoruz. Yeni çıkan köylüleri 300 taş toplayana kadar taşa yönlendirin.
Başlangıç: | Altın Madeni | Oduncu Kampı | House of Wisdom | Çağ atlama: Ekonomik Kanat | Kışla: Birkaç Mızrakçı | Taş Madeni | Birkaç Mızrakçı | İkinci Şehir Merkezi 6:49 |
|
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Yiyecek | 6 | 7 | 8 | 8 | 8 | 4 | 6 | 8 | 8 |
Odun | 0 | 0 | 0 | 2 | 4 | 7 | 5 | 6 | 11 |
Altın | 0 | 1 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 5 |
Taş | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 4 | 4 | 0 |
İpuçları
- Köylüleri yarı maliyetle çıkartmanızı sağlayan çağ özelliğiniz ekonomik bir özellik olarak görülse bile köylülerinizi daha hızlı çıkartma sağlamadığı için size ekonomik bir fayda sağlamaz. Artan yiyecek kaynağınızı askeri harcamalara yönlendirebileceğinizden daha çok askeri bir özelliktir. Bu bakımdan baktığınızda erken aşamada diğer medeniyetlere askeri üstünlük sağlayabilirsiniz.
- Deve birimleriniz rakibin atlı hasarını düşüren bir etkiye sahip. Bu etkiyi sağlayabilmek için sadece bir deve birimi yeterli olduğundan maliyeti yüksek olan deve birimlerinden çok fazla basmanıza gerek yok. Etkiyi sağlayabilecek birkaç birim basarsanız rakibin tüm atlı birimlerine debuff vermiş olursunuz.
- Berrybush üzerine değirmen kurarak başlangıç yapmak bonusunuz olduğundan ideal gözükebilir ancak çağ atlama binanıza 50 odun harcayacağınızdan ve köylülerinizin yürüme zamanını harcayacağından ideal bir başlangıç değildir.
- Çağ atlamanızı bina üzerinden yaptığınızdan herhangi bir şekilde süreci hızlandırmanız mümkün değil bu sebepten oyun başında olabildiğince mükemmel oynayıp erken çağ atlama aşamasına gelmelisiniz.
- Koşullara göre değişebilir ama çoğunlukla ekonomik kanat ilk çağ atlama için en ideal olanıdır.
- Hangi kanattan çağ atlayacağınıza karar verip oyun stilinizi ona göre kurmalısınız. İkinci çağda kültür kanadından gidip ekonomik geliştirmelerinizi hiç almazsanız çağ özelliğinizden hiç yararlanmamış olursunuz.
- Yarı maliyetle liman inşa edebilmek faydalı bir özellik gibi görünse bile abbasi medeniyeti denizde en zayıf medeniyet denilebilir. Güncelleme ile değişmediği sürece deniz hakimiyeti gerektiren haritalarda Abbasi seçimi yapmanızı önermem.
- Sakın çok sayıda deve birimi basmak gibi bir hata yapmayın. Şuanda tuzak ordu birimi olarak oyunda bulunuyor. Maliyeti çok fazla ancak zırhı olmadığı için çok kolay bir biçimde eriyor. Güçlü olduğu atlı birimlere bile çok ufak bir farkla üstün gelebiliyor. Deve birimleri yerine zırha sahip elit süvariler veya maa basmak çok daha mantıklı.
- Birimlerinizle kuşatma silahı üretebildiğinizden 3. çağa geçer geçmez rakibiniz kuşatma atölyesi kurmadan saldırabilirseniz kuşatma avantajıyla rakibinizi ezip geçebilirsiniz.
- House of wisdom alanı henüz inşa edilmemiş binalar ile genişletilebilir. Bu yüzden uzak bir noktaya üs kurmuşsanız araya bağlantı kurmak için ev inşası başlatın. Bağlantı sağlanması için inşa sürecinin başlamasına gerek yok. Blueprint halinde görünen binalar bağlantı sağlayacaktır.