Age of Wonders III'te İmparatorluğunuzu başından şanlı sonuna kadar liderlik edecek bir liderin kontrolünü ele alacaksınız. Göreviniz şehirleri genişletmek, uygun kaynak tedarikini sağlamak ve haritayı keşfetmek olacak. Bununla birlikte, her şeyin ötesinde, büyü öğrenmek ve heyecan verici savaşlarda savaşmak için çeşitli birimleri eğitmeniz gerekecek. Bunların hepsi büyülü bir fantezi dünyasında olacak. Oyuna başlamak için ihtiyacınız olan temel bilgileri bu konuda paylaşacağım.
Tur tabanlı strateji
Age of Wonders III tur tabanlı bir stratejidir. Bu durum her oyuncunun belirli bir tura ve kendi turundayken bir eylemi gerçekleştirmek için harcanabilecek sınırlı eylem puanlarına sahip olduğu anlamına gelir. Böylece, turunuz geldiğinde ordunuzu eğitmeye başlayabilir, liderleri harita üzerinde hareket ettirebilir veya bir düşman şehri kuşatmaya başlayabilirsiniz. Hamlenizi yaptıktan sonra, turu bitirmeniz ve rakibin hamlesini yapmasını beklemeniz gerekir. Oyunda iki tip tur vardır: klasik ve eşzamanlı. Klasik turlarda oyuncular hamlelerini arka arkaya yaparlar ve eşzamanlı olanlarda adından da anlaşılacağı gibi oyuncular hamlelerini aynı anda yaparlar.
Altıgenler
Hem stratejik harita hem de savaş haritası, altı köşeli alanlara bölünmüştür. Her iki haritanın etrafında hareket etmek, altıgenler arasında hareket etmekten ibarettir. Her bir altıgen 6 diğerine bitişik olabilir ve her birinin üzerinde bir ordu (maksimum 6 birimden oluşan) veya bir birim (savaş haritasında) olabilir. Saldırı durumunda çevredeki tüm birimler savaşa takviye olarak katılır (böylece bir savaşa en fazla 6 ordu katılabilir, bu da 42 birim verir).
Kahramanlar
Ulus lideriniz ve küçük liderler, oyundaki en önemli birimlerdir. Genellikle en çok sağlık puanına sahip olan, eşya taşıyabilen ve becerilerini geliştirebilen en güçlü kişilerdir. Seçilen ırk ve sınıfa bağlı olarak, başlangıçta çeşitli birim büyüleri ve araştırma talimatları mevcuttur. Yenildikten sonra lideriniz, Payitaht'ta birkaç tur bekledikten sonra yeniden doğar. Hem lideri hem de Payitaht'ı kaybetmek oyunu kaybetmenize neden olur.
Kaynaklar
Kaynaklar, İmparatorluğunuzun itici faktörüdür. Birim üretim, şehirlerin gelişimi ve büyü yapmak için gereklidirler. Oyunda 5 ana kaynak türü vardır. Bunları haritayı araştırarak, diğer oyuncularla takas ederek veya düşman şehirlerini yağmalayarak elde edebilirsiniz. Ek olarak, kendi şehirleriniz her birinden belirli bir miktar üretir.
Altın - yeni birimlerin üretimi ve şehirlerin gelişimi için en önemli malzeme. Ek olarak, üretimin yanı sıra, her birim bakım için belirli miktarda malzemeye ihtiyaç duyar.
Mana - esas olarak büyü yapmak ve eşya oluşturmak için kullanılan malzeme. Tıpkı birimlerde olduğu gibi, bazı büyüler tur başına bu malzemeden belirli bir miktar gerektirir.
Üretim puanları - her şehrin, bir birimin ne kadar hızlı işe alınacağını veya bir binanın inşa edileceğini belirleyen belirli miktarda üretim puanı vardır. Çalışma şekli şöyledir: 50 üretim puanınız varsa ve 150 altın gerektiren bir birim üretmek istiyorsanız, bu 3 tur alacaktır.
Bilgi puanları - bu puanlar araştırma yapmak için gereklidir. Her araştırma, miktarı artabilen belirli bir sayıda puana ihtiyaç duyar.
Nüfus - şehirlerinizin ne kadar hızlı büyüyeceğini belirleyen son kaynak. Her seviye için belirli sayıda insana ihtiyacınız var ve nüfus artışı şehri genişleterek ve uygun binalar inşa ederek sağlanabilir. Artış ne kadar yüksek olursa, şehir o kadar hızlı büyür ve kapsadığı alan o kadar geniş olur.
Irklar ve Sınıflar
Oyunda birkaç tür ırk ve sınıf var. Seçiminize bağlı olarak, şehriniz ve birimleriniz ilk başta farklı türde olacaktır. Irk seçimi aynı zamanda şehirlerinizin yayılacağı arazi türünü de etkiler. Öte yandan, sınıf seçimi, esas olarak, her ırk için farklı olan mevcut araştırmayı, büyüleri ve benzersiz birimleri belirler.
Mevcut ırklar: Draconian, Dwarf, Goblin, High Elf, Human ve Orc.
Mevcut sınıflar: Arch Druid, Dreadnought, Rogue, Sorcerer, Theocrat, Warlord.
Diplomasi
Oyun sırasında başka bir oyuncuyla (ordusu veya şehri) karşılaşırsanız, lideriyle diplomatik görüşme seçeneğinin kilidini açarsınız. Diğer oyuncuyla olan ilişkilere bağlı olarak, çeşitli statüler alacaksınız:
Bilinmiyor - başka bir oyuncuyla tanışmadan önceki durum.
Nötr - diğer oyuncuyla karşılaştıktan sonra bu durumu otomatik olarak alırsınız. Daha sonra tekliflerinizi iletmeye başlayabilirsiniz, örn. takas.
Barış - diğer oyuncuya karşı savaşmamaya karar verdiniz. Diğer oyuncuya saldırmak istiyorsan, huzuru bozmalısın. O halde bir sonraki tura kadar saldıramazsınız.
İttifak - Uygun seçenek açıksa, ittifaka ait olmayan diğer tüm oyuncular elendikten sonra bir ittifakın galip gelmesi mümkündür. Müttefik ordular savaşlarda birbirlerini güçlendirebilir ve ayrıca harita müttefik oyuncunun şehirlerinin ve ordularının üzerinde görünecektir.
Savaşta - savaş halindeyken, rakibin ordularına ve şehirlerine kolayca saldırabilirsiniz. Yine de dikkatli olmalısın, çünkü muhtemelen nazikçe cevap vermeyecektir.
omnia fui et nihil expedit