ARENA - Birim Değerleri Rehberi
#1

TOTAL WAR: ARENA
Birim Değerleri Rehberi
Bu rehberde Total War: Arena'da birimlerin sahip olduğu sayısal değerleri ve bunların ne anlama geldiğini inceleyeceğiz.
Oyun İngilizce olduğu için bu değerler İngilizce olarak bırakılmıştır.

SALDIRI DEĞERLERİ

Melee Attack
İlk vuruş saldırısını etkiler, saldırı şansı yakalama olasılığını arttırır.
Yakın dövüşte isabetli vuruş şansını arttırır.

Reload Time
Birimlerin ok dolum süresini ifade eder.

Missile Weapon Range
Birimlerin menzilini ifade eder.

Missile Dispersion
Birimin isabetlilik oranını ifade eder.
Bu değerin daha düşük olması birimin daha isabetli atış yaptığı anlamına gelir.

Melee Weapon Penetration Damage
Düşman hedefe verilen hasar miktarını ifade eder, zırhtan etkilenmez.
Bu hasarın vurulabilmesi için Hit Chance'ın tutturulmuş olması gerekir.

Missile Weapon Penetration Damage
Düşman hedefe verilen hasar miktarını ifade eder, zırhtan etkilenmez.
Rakibin Missile Block Chance'ı tutturulmadığı zaman bu hasar vurulur.

Charge Impact
Başarılı bir şekilde charge yapılabilmeyi etkiler.
Eğer 2 birim aynı anda charge yapıyorsa 2 değer karşılaştırılır.
Eğer çarpışan birimlerden sadece 1'i charge yapıyorsa Charge Deflect değeriyle karşılaştırılır.
Yüksek değere sahip olan birim, düşük değere sahip olan birimi devirebilir veya itebilir.

Morale Flank Damage
Birime kanatlardan yapılan saldırılarda verilen hasar.

Melee Weapon Damage
Düşmana verilebilecek potansiyel hasarı ifade eder, zırhtan etkilenir.
Yakın dövüş esnasında başarılı Hit Chance tutturulması durumunda düşmana etki eder.

Missile Weapon Damage
Düşmana verilebilecek potansiyel hasarı ifade eder, zırhtan etkilenir.
Missile Block Chance'ın tutmaması durumunda düşmana etki eder.

Impact Damage
Charge özellikleriyle verilen hasarı ifade eder.


SAVUNMA DEĞERLERİ

Missile Block Chance
Birimin kalkanının gelen menzilli saldırıyı bloklama ihtimalini ifade eder.

Shield Melee Defence
Yakın dövüşte Hit Chance'ı etkiler, savunanın saldırıdan kaçınma olasılığını arttırır.
Birimin kalkanının gelen saldırıyı karşılayabilecek yönde olması durumunda Melee Defence'e katkıda bulunur.

Melee Defence
Yakın dövüşte Hit Chance'ı etkiler, savunanın saldırıdan kaçınma olasılığını arttırır.

Charge Deflect
Charge'a karşı koyabilme şansını ifade eder.

HAYAT DEĞERLERİ

Morale
Birimin psikolojik yapısını ifade eder.
Sıfırın altına düşmesi durumunda birim kaçmaya başlayacaktır.

Shield Armour
Saldırı aldığında karşılamakta kullanılan zırhı ifade eder.
Kalkan gelen atağın yönündeyse etkinliği artar.
Zırh etkisi her zaman %90 veya üstünde olur, ancak bu etkinlik rastgele belirlenir.

Body Armour
Saldırı aldığında karşılamakta kullanılan zırhı ifade eder.

Health
Birimlerin canını ifade eder, Damage ile biten değerlerce azaltılır.

DİĞER DEĞERLER

View Range
Birimin görüş menzilini ifade eder.

Deceleration
Birimin ne hızla durabileceğini ifade eder.

Movement Speed
Birimin hareket hızını ifade eder.

Turn Speed
Birimin dönüş hızını ifade eder.

Acceleration
Birimin maksimum hıza ulaşma hızını ifade eder.
[+] 2 üye Duman nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Cevapla
#2
çok verimli bir paylaşım olmuş,çok teşekkür ediyorum
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.